Page 43 of 56
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/05/2015 3:01
by TeleAlterna
Estic per enviar-li una carta a la futura alcaldessa de barcelona la sra Colau però no se si esperar-me a que prengui el poder o abans.
Ho dic per saber que opina aquesta senyora sobre el futur de l'Estació de França. Ho creieu que serà igual que tots els alcaldes Socialistes?
Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF però fixeu-vos no creieu que si ara mana podemos a Madrid i Barcelona quan tingui el poder a les Generals potser la colau pot salvar l'estació de França.
O creieu que la colau su passarà per l'entre cuixa???
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/05/2015 9:52
by local
TeleAlterna wrote:Estic per enviar-li una carta a la futura alcaldessa de barcelona la sra Colau però no se si esperar-me a que prengui el poder o abans.
Ho dic per saber que opina aquesta senyora sobre el futur de l'Estació de França. Ho creieu que serà igual que tots els alcaldes Socialistes?
Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF però fixeu-vos no creieu que si ara mana podemos a Madrid i Barcelona quan tingui el poder a les Generals potser la colau pot salvar l'estació de França.
O creieu que la colau su passarà per l'entre cuixa???
Tenint en compte que volien tirar avall l'Estació de França per fer-hi pisos i que Barcelona en Comú està en contra de l'especulació immobiliària, es pot arribar a la conclusió de què és probable de que el nou equip de Govern de l'Ajuntament salvi el lloc de l'enderrocament.
Tot i així, al programa de Barcelona en Comú tenen una proposta que parla de l'elaboració d'un projecte d'urbanització de l'entorn de l'Estació de França (
https://barcelonaencomu.cat/ca/programa ... -de-franca).
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/05/2015 10:31
by Fran-Ikarus
TeleAlterna wrote:Ja sé que hem parlat més d'un cop que els catalans no tenim el control dels trens ni de les estacions com l'EDF
De l'Estació de França com a edifici, si això és cert, l'Ajuntament tindrà el control total quan sigui oportú:
http://ricardmartinez.blogspot.com/2014 ... ia-de.html
"En el cas que l’estació de França quedés desprogramada com a servei ferroviari per part d’ADIF, immediatament passaria a ser propietat de l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta propietat no sabem quin abast total té i si inclou la platja de vies prèvia a l’estació. Tampoc sabem si el fet que ADIF ho desprogrami implica que l’Ajuntament o la Generalitat no puguin fer cap projecte ferroviari propi."
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/05/2015 11:36
by victorcasta
L'Estació de França és patrimoni protegit i no anirà a terra en cap cas. Quan es parla de salvar-la és en quant a estació ferroviària i que no quedi com una Estació del Nord...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 27/05/2015 19:02
by bigcoaster
L'estació de França, ara mateix, està destinada a estació terminal de mitja i llarg distància. És per això que tots els regionals haurien d'acabar aquí, i que a més s'haurien de crear unes quantes línies de trenhotels que connectessin Barcelona amb Europa per tren nocturn. Si fos per mi, posaria trenhotels que anessin cap a Paris, Munich, Zuric i per que no, amb Londres, com a oferta barata i tranquil·la comparant-ho amb l'avió. Tot i això, crec que s'hauria d'adaptar, almenys una via d'accés a l'estació de França finc a Sants i una fins la Sagrera en ample internacional, i així poder-hi estacionar tots els trens (alvies, euromeds, trenhotels...). Que en penseu? Tampoc no seria gaire car posar el tercer carril i alliberar Sants, potser fins i tot es podrien passar una o dues vies a ample ibèric, o tercer carril.
Repetició de la jugada
Posted: Wednesday 27/05/2015 19:08
by Guigui
bigcoaster wrote:Tampoc no seria gaire car posar el tercer carril i alliberar Sants, potser fins i tot es podrien passar una o dues vies a ample ibèric, o tercer carril.
D'això ja es parla a la pàgina anterior d'aquest fil.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 15/06/2015 3:39
by TeleAlterna
Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
A més petita escala, el mapa de ciutat del Pla Bosch planeja fer de l’avinguda de la Reina Maria Cristina un espai de prioritat per als vianants, connectar el Parc de la Ciutadella amb el litoral “desmantellant” les vies de l’Estació de França, i “municipalitzar” els edificis ara propietat de l’Estat al passeig de Colom per fer-hi equipaments culturals.
Ojala Adif i Foment amb aquesta Notícia que poso després ho evitin:
Adif renovarà les vies d'accés a l'Estació de França
L'Administrador d'Infraestructures invertirà més d'un milió d'euros per renovar via i reduir les filtracions d'aigua
http://cadenaser.com/emisora/2014/10/21 ... 50215.html
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 15/06/2015 9:49
by wefer
Sí senyor... les grans prioritats de la ciutat són eliminar trens i fer exclusiva per a vianants l'Av. Maria Cristina, que com tothom sap té unes voreres ben estretes. Tot perquè hi puguem anar a donar voltes en bicicleta.
Seriosament: ERC ja fa temps que va perdre el nord. Això només n'és un exemple més.
"Connectar" què?
Posted: Monday 15/06/2015 11:00
by Guigui
A més, ja em diran com volen "connectar" el Parc de la Ciutadella amb el litoral. Trauran el zoo, projecte ja descartat fa anys?
Alguns encara viuen en l'època de l'activisme urbanístic...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 15/06/2015 11:59
by Don Ramón
TeleAlterna wrote:Nois fixeu-vos amb aquest notícia. Erc amb Alfred Bosch en endavant vol tancar l'Estació de França!!! Llegiu això:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/04/ ... s-ciutada/
A més petita escala, el mapa de ciutat del Pla Bosch planeja fer de l’avinguda de la Reina Maria Cristina un espai de prioritat per als vianants, connectar el Parc de la Ciutadella amb el litoral “desmantellant” les vies de l’Estació de França, i “municipalitzar” els edificis ara propietat de l’Estat al passeig de Colom per fer-hi equipaments culturals.
Ojala Adif i Foment amb aquesta Notícia que poso després ho evitin:
Adif renovarà les vies d'accés a l'Estació de França
L'Administrador d'Infraestructures invertirà més d'un milió d'euros per renovar via i reduir les filtracions d'aigua
http://cadenaser.com/emisora/2014/10/21 ... 50215.html
No te preocupes, ERC con sus cinco regidores se comerá los mocos en este tema si no encuentra apoyos, y espero que otras fuerzas, entre ellas la mayoritaria, tengan un poco más de sesos.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 15/06/2015 12:03
by Don Ramón
wefer wrote:
Sí senyor... les grans prioritats de la ciutat són eliminar trens i fer exclusiva per a vianants l'Av. Maria Cristina, que com tothom sap té unes voreres ben estretes. Tot perquè hi puguem anar a donar voltes en bicicleta.
Seriosament: ERC ja fa temps que va perdre el nord. Això només n'és un exemple més.
Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas, pero se la pasan soltando sandeces de estas completamente contrarias al buena transporte público... ¿Recordáis las santas tonterías que soltaba Jordi Portabella respecto al tranvía?
Re: "Connectar" què?
Posted: Monday 15/06/2015 22:18
by Prest
Si no recordo malament, vaig veure que ADIF anava a fer un condicionament de un tram dins el ramal Glòries. Si segueixen invertint és perquè hi haurà servei a llarg termini. Això i el reacondicionament de les cobertes.
Guigui wrote:A més, ja em diran com volen "connectar" el Parc de la Ciutadella amb el litoral. Trauran el zoo, projecte ja descartat fa anys?
Alguns encara viuen en l'època de l'activisme urbanístic...
Em recorda a el "alliberament de la línia de costa" amb el desmantellament del ramal Marina.
Si s'hagués mantingut aquest ramal soterrat vora la ronda litoral actualment es podrien tenir serveis més directes cap a la R1. Bé es podria haver fet, donat que ho van remoure tot i hi van construir la ronda.
Tal com està la platja de vies actualment, a mig recorregut de circumval·lació es podria construïr un pont sobre ella cap al parc de la Barceloneta. En aquest hi ha ara una rampa elevada que deu servir de mirador ara.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Monday 15/06/2015 23:27
by wefer
Don Ramón wrote:Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas
ERC d'esquerres?
Fa 20 anys potser sí, però ara...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Tuesday 16/06/2015 1:32
by Don Ramón
wefer wrote:Don Ramón wrote:Lo peor de todo es que se supone que es un partido de izquierdas
ERC d'esquerres?
Fa 20 anys potser sí, però ara...
Zas en toda la boca
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 2:39
by TeleAlterna
Ara la Generalitat ens vol treure per l'any que ve la R2 Sud de l'Edf
http://cadenaser.com/emisora/2015/06/16 ... 29891.html
Però us donc aquest altre link d'un blog d'un aficionat que explica la situació del Futur de l'Estació de França molt be:
https://saixir.wordpress.com/2014/08/06 ... provocada/
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 9:59
by Miquel
Home, que tard o d'hora la R2 tornarà a ser com era és un fet. Però se suposa que un cop tornada a la normalitat la R2 reapareixerà la R10 per a fer els serveis a l'Aeroport i haurà de sortir d'Estació de França també.
Un bon pegot seria fer un salt de moltó en aquell punt, no hauria de ser gaire problemàtic doncs la Diagonal i Aragó són prou amples.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 11:07
by Adolescent barceloní
Ja que han de reformar aquella part de la Diagonal per encabir-hi el tramvia, que aprofitin i facin el salt de moltó que dieu...
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 11:31
by Don Ramón
Habéis leído el artículo?
"Segons ha pogut saber SER Catalunya, una de les actuacions que planteja la Generalitat és recuperar el servei de la línia R2 tal i com estava abans de les obres de l'AVE, l'any 2009. És a dir, que torni a fer el recorregut sencer entre Sant Vicenç de Calders i Maçanet i no partit en dues línies diferents com fan ara la R2 Sud (Sant Vicenç de Calders-Estació de França) i R2 Nord (Maçanet-Aeroport). Això incrementaria la capacitat del túnel de Passeig de Gràcia que ara està limitada perquè els trens que venen de l'Estació de França en direcció a Sants (70 combois) han de trepitjar la via del sentit contrari per incorporar-se al túnel. I això evidentment limita per raons de seguretat el nombre de trens que hi poden passar."
Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers? Hacerlos terminar en las inexistentes vías desviadas de SAC? El problema justamente era que se cargaron las vías de SAC, ¿como piensan recuperar el esquema de 2009? Esto es como si yo digo "me pienso hacer millonario" y no digo como lo pienso hacer!
Para mi que no se va a hacer nada de lo que se dice. Todo esto son pensamientos deseosos, cada tanto en tanto tienen que salir a prometer algo para hacer ver que les importa. Recordáis cuando se hablaba de la prolongación de la L8? Pues eso.
Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 11:52
by wefer
Don Ramón wrote:Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers?
Tu creus que la R2 transporta aire entre Barcelona i Granollers?
Igualment en cas necessari (que no ho veig) alguns també poden acabar a Montcada-Bifurcació a través del ramal d'Aigües. Allà sí que caldria un pas a diferent nivell.
Don Ramón wrote:Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Jo crec que EdF al ser una estació en cul de sac és ideal per als serveis que comencen i acaben a Barcelona, és a dir, Regionals i Llarg Recorregut, per descongestionar Sants. Però millor els del sud ja que així passen abans pel centre de Barcelona. Els del nord poden acabar a Sants o Hospitalet i més endavant a l'aeroport.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 17/06/2015 12:32
by Don Ramón
wefer wrote:Don Ramón wrote:Y como piensan hacer eso? Van a tener a todos los trenes de la R2 transportando aire hasta Granollers?
Tu creus que la R2 transporta aire entre Barcelona i Granollers?
Hombre, ahora mismo no, pero tampoco va para nada a reventar. Yo siempre de los siempres que voy por ahí sobran asientos. Si de repente hubiera 8 trenes por hora, por supuesto que llevaría aire. Con 4 trenes por hora, lo mismo que la R4 que tiene más demanda, va que chuta.
wefer wrote:Igualment en cas necessari (que no ho veig) alguns també poden acabar a Montcada-Bifurcació a través del ramal d'Aigües. Allà sí que caldria un pas a diferent nivell.
Ésto se menciona en el artículo, per para entrar la R3 por Pg. de Gràcia. Se dice que sería una obra de 15 millones, pero no concreta, y la persona que escribió el artículo parecía desconocer que existe el ramal de las aguas (aunque de salida habría cizallamientos).
wefer wrote:Don Ramón wrote:Y otra cosa que me fastidia es que en cambio no se les ocurre mandar los regionales del norte a EdF, eso sí ayudaría a descongestionar el túnel de Aragó.
Jo crec que EdF al ser una estació en cul de sac és ideal per als serveis que comencen i acaben a Barcelona, és a dir, Regionals i Llarg Recorregut, per descongestionar Sants. Però millor els del sud ja que així passen abans pel centre de Barcelona. Els del nord poden acabar a Sants o Hospitalet i més endavant a l'aeroport.
Es lo que se hace ahora. Tiene su lógica, no lo niego, pero piensalo así: Pese a ser dos servicios que ambos terminan en Barcelona, se solapan, y se suma la frecuencia de ambos en el túnel. Eso me parece un uso ineficiente de la capacidad. No sería problema si sobrase espacio, pero vista la congestión, lo vería algo a evitar. Entrando los R11 a EdF se evitaría ese solapamiento.
Sí, el tema de la penetración urbana es una caca... tendría más sentido si se terminase de una vez La Sagrera se podría justificar diciendo "regionales del sur por Sants, regionales del norte por La Sagrera", ambos con enlace con AVE y cercanías. Y si eso coges cualquier tren de cercanías entre las dos estaciones. Me recuerda un poco a lo de Madrid con Atocha y Chamartín (el regional te deja en Chamartín, y si necesitas ir a Atocha coges cualquier tren que hay uno cadad pocos minutos).