Seguiment del traspàs de Rodalies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Igualment, fora de lloc
Però això no canvia ni una coma del meu missatge anterior: retallen prestacions i apugen tarifes, però no s'estan de res a l'hora de fer el que els deu semblar un genial rentat de cara al servei, com si frontals, portes i bitllets de color taronja millorin el negoci, els horaris i les freqüències respecte a una franja de color morat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.ara.cat/societat/Govern-reco ... 34681.html
CONSELL EXECUTIU
El Govern amenaça amb recórrer a altres operadores si Renfe no compleix el nou contracte
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, avisa que l'executiu no signarà el nou contracte si l'Estat espanyol no modifica la llei ferroviària perquè la Generalitat pugui escollir operador
SARA GONZÁLEZ Barcelona | Actualitzada el 28/02/2012 14:16
El Govern ha aprovat avui el nou contracte per a la gestió de Rodalies, que inclou clàusules de revocació anticipada per línies per posar-les en mans d'altres companyies. "A mitjà termini la Generalitat vol preparar-se per obrir a altres companyies el servei", ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que ha insistit que la qualitat del servei de Renfe està per sota de les expectatives per la manca d'inversió de l'Estat i que, a més, té uns índexs de retards "inacceptables".
Recoder ha explicat que el Govern aprova el contracte però no el signarà fins que l'Estat espanyol modifiqui la llei ferroviària perquè la Generalitat tingui la llibertat d'escollir operador.
CONSELL EXECUTIU
El Govern amenaça amb recórrer a altres operadores si Renfe no compleix el nou contracte
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, avisa que l'executiu no signarà el nou contracte si l'Estat espanyol no modifica la llei ferroviària perquè la Generalitat pugui escollir operador
SARA GONZÁLEZ Barcelona | Actualitzada el 28/02/2012 14:16
El Govern ha aprovat avui el nou contracte per a la gestió de Rodalies, que inclou clàusules de revocació anticipada per línies per posar-les en mans d'altres companyies. "A mitjà termini la Generalitat vol preparar-se per obrir a altres companyies el servei", ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que ha insistit que la qualitat del servei de Renfe està per sota de les expectatives per la manca d'inversió de l'Estat i que, a més, té uns índexs de retards "inacceptables".
Recoder ha explicat que el Govern aprova el contracte però no el signarà fins que l'Estat espanyol modifiqui la llei ferroviària perquè la Generalitat tingui la llibertat d'escollir operador.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La cantarella de sempre
Au, que ja han tornat a invocar el "cosí del Sucsol", com si existís fora de la tele.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Si bé es cert que cal que la Generalitat pugui escollir l'empresa a qui encarrega els serveis, amb l'amenaça no faran res... S'han de buscar altres formes com que per exemple la UE fiqui pressió per a que es alliberi per fi el mercat de passatgers, però això és més difícil...
Salutacions des de Figueres.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Els retards de Renfe no tindran res a veure amb la manca d'inversió de l'Estat en infraestructures? no tindran res a veure amb el fet que Sants és un coll d'ampolla i què el túnel entre Sants i Arc de Triomf i les següents bifurcacions van a petar de trens? no tindran res a veure amb el fet què enlloc de fer un nou túnel per descongestionar l'actual situació aquest s'hagi fet per l'AVE?que ha insistit que la qualitat del servei de Renfe està per sota de les expectatives per la manca d'inversió de l'Estat i que, a més, té uns índexs de retards "inacceptables".
Segur què si posen un altre operador aquests seran aliens a la problemàtica que genera l'actual infraestructura? Segur?
Salutacions
Josep Maria
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Tot és pura política, política amb molt poquet anàlisi al darrere. Abans de que estigués de moda el traspàs de les rodalies ningú deia res dels retards "inacceptables".... es veu que no era el seu problema.... Bé, jo estic d´acord, el canvi d´operador no solucionarà res, és una altre moto que volen vendre alguns.... Això és com el tema de la policia, que era imprescindible transferir.... ara ens peguen els Mossos... però estem més contents.... amb els trens passarà igual, seran els mateixos trens pintats de FGC i aniran igual..... però estarem més contents... Cal fer un pensament sobre les infrestructures.... i no té res a veure ni amb ERTMS ni amb la catenària... cal veure nous tunels, nous intercanviadors, cuadruplicacions de via, noves tecnologies, nou model de servei..... i això no és tema de debat... el debat que interesa és el traspàs.lithops wrote:Els retards de Renfe no tindran res a veure amb la manca d'inversió de l'Estat en infraestructures? no tindran res a veure amb el fet que Sants és un coll d'ampolla i què el túnel entre Sants i Arc de Triomf i les següents bifurcacions van a petar de trens? no tindran res a veure amb el fet què enlloc de fer un nou túnel per descongestionar l'actual situació aquest s'hagi fet per l'AVE?que ha insistit que la qualitat del servei de Renfe està per sota de les expectatives per la manca d'inversió de l'Estat i que, a més, té uns índexs de retards "inacceptables".
Segur què si posen un altre operador aquests seran aliens a la problemàtica que genera l'actual infraestructura? Segur?
Salutacions
Josep Maria
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Lo dels túnels i vies és totalment cert, però com no hi ha calers per cap de les dues bandes...O potser ni així ho farien, a la que hi van haver, van treure vies, el que cal és un canvi de mentalitat i visió de futur.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... es-1608883
El president de Renfe demana a la Generalitat que "desbloquegi" el contracte de Rodalies
Julio Gómez Pomar insta CiU a firmar aviat, però assegura que seguiran prestant el servei "amb la mateixa qualitat"
El responsable de l'operadora espera que els treballs per completar la línia de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa estiguin "com més aviat millor"
Dissabte, 31 de març del 2012 - 14:24h.
CRISTINA BUESA / Vilanova i la Geltrú
El president de Renfe ha instat la Generalitat a “desbloquejar” la firma del contracte de serveis de Rodalies. Julio Gómez Pomar ha advertit que, com a companyia, els agradaria que la posició de CiU "canviés" i es pogués rubricar un document que està a punt des de fa diversos mesos però que el Govern es nega a ratificar a l'espera que es modifiqui la llei ferroviària.
Aquesta modificació legislativa permetria que Catalunya triés una altra companyia ferroviària en el cas de no estar satisfeta amb Renfe, una cosa que incorporaria competència i, segons l'opinió de la Generalitat, faria que l'operadora s'esforcés a prestar un servei millor.
Sense notícies del pressupost
Gómez Pomar ha visitat el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú (Garraf) on ha encaixat que, en el cas que el Govern no atengués la seva petició de firmar el nou contracte de servei fins al 2015 no tindrien cap més remei que seguir operant com fins ara. “El nostre deure és prestar servei als ciutadans amb la mateixa qualitat de sempre”, ha observat.
El màxim responsable de Renfe, que només havia visitat oficialment Catalunya una vegada acompanyant la ministra de Foment, Ana Pastor, no ha pogut donar detalls sobre com afectarà la retallada pressupostària del Govern ni la seva empresa ni el transport que es presta a Rodalies. No obstant, ha subratllat “l'escenari de rigor i austeritat” en què es mou el departament.
Alta velocitat en marxa
Després que el Consell de Ministres autoritzés divendres a Adif perquè licités els dos contractes de muntatge de via a Girona i en el tram Sagrera-Mollet del Vallès de la línia d'alta velocitat, desencallant d'aquesta manera la finalització dels treballs en aquesta línia, el president de Renfe ha assegurat que el seu objectiu és que això es produeixi “com més aviat millor”, però ha evitat donar un calendari sobre quan estarà acabat, ja que és competència de l'administrador de la infraestructura.
Gómez Pomar també ha confirmat que aquesta setmana s'ha reunit amb el president de la Société Nationale donis Chemins de Fer, Guillaume Pepy, per tractar assumptes relatius a aquesta línia.
El president de Renfe demana a la Generalitat que "desbloquegi" el contracte de Rodalies
Julio Gómez Pomar insta CiU a firmar aviat, però assegura que seguiran prestant el servei "amb la mateixa qualitat"
El responsable de l'operadora espera que els treballs per completar la línia de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa estiguin "com més aviat millor"
Dissabte, 31 de març del 2012 - 14:24h.
CRISTINA BUESA / Vilanova i la Geltrú
El president de Renfe ha instat la Generalitat a “desbloquejar” la firma del contracte de serveis de Rodalies. Julio Gómez Pomar ha advertit que, com a companyia, els agradaria que la posició de CiU "canviés" i es pogués rubricar un document que està a punt des de fa diversos mesos però que el Govern es nega a ratificar a l'espera que es modifiqui la llei ferroviària.
Aquesta modificació legislativa permetria que Catalunya triés una altra companyia ferroviària en el cas de no estar satisfeta amb Renfe, una cosa que incorporaria competència i, segons l'opinió de la Generalitat, faria que l'operadora s'esforcés a prestar un servei millor.
Sense notícies del pressupost
Gómez Pomar ha visitat el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú (Garraf) on ha encaixat que, en el cas que el Govern no atengués la seva petició de firmar el nou contracte de servei fins al 2015 no tindrien cap més remei que seguir operant com fins ara. “El nostre deure és prestar servei als ciutadans amb la mateixa qualitat de sempre”, ha observat.
El màxim responsable de Renfe, que només havia visitat oficialment Catalunya una vegada acompanyant la ministra de Foment, Ana Pastor, no ha pogut donar detalls sobre com afectarà la retallada pressupostària del Govern ni la seva empresa ni el transport que es presta a Rodalies. No obstant, ha subratllat “l'escenari de rigor i austeritat” en què es mou el departament.
Alta velocitat en marxa
Després que el Consell de Ministres autoritzés divendres a Adif perquè licités els dos contractes de muntatge de via a Girona i en el tram Sagrera-Mollet del Vallès de la línia d'alta velocitat, desencallant d'aquesta manera la finalització dels treballs en aquesta línia, el president de Renfe ha assegurat que el seu objectiu és que això es produeixi “com més aviat millor”, però ha evitat donar un calendari sobre quan estarà acabat, ja que és competència de l'administrador de la infraestructura.
Gómez Pomar també ha confirmat que aquesta setmana s'ha reunit amb el president de la Société Nationale donis Chemins de Fer, Guillaume Pepy, per tractar assumptes relatius a aquesta línia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Podria donar-se el cas de que FGC passés a administrar també Rodalies? Vull dir, seria possible això?
Faig un off-topic, perdoneu...
Com ja he dit al fil que parla de la unió de les dues xarxes d'FGC (http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12045), si FGC passés a administrar Rodalies es podria arreglar el problema pel túnel d'Av. de Roma.
Torno al tema...
La Generalitat hauria de pensar-se en entregar la gestió de Rodalies a FGC, així tot seria una mica més fàcil i s'obtindrien més beneficis. Els Civia ja estan quasi tots pintats amb els colors, només és canviar el logo de Rodalies pel d'FGC (o no, no fa falta si no es vol)
Què en penseu?
Faig un off-topic, perdoneu...
Com ja he dit al fil que parla de la unió de les dues xarxes d'FGC (http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12045), si FGC passés a administrar Rodalies es podria arreglar el problema pel túnel d'Av. de Roma.
Torno al tema...
La Generalitat hauria de pensar-se en entregar la gestió de Rodalies a FGC, així tot seria una mica més fàcil i s'obtindrien més beneficis. Els Civia ja estan quasi tots pintats amb els colors, només és canviar el logo de Rodalies pel d'FGC (o no, no fa falta si no es vol)
Què en penseu?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Adolescent, si FGC fos com fa 10 anys està bé, però tu has vist el que ha fet a la Línia de la Pobla? Quina mena de gestió és aquella que es gasta diners en pegats pels trens, vies noves, túnels reformats... per fer passar un tren turístic de tant en tant i un disminuir la freqüència? FGC no és la panacea, de fet, ja no és la companyia que era, ara és gestora de línies de Metro, probablement seria millor fent la feina de TMB, però no la de Renfe.
Jo em decanto per la SNCF.
Jo em decanto per la SNCF.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Sé que FGC té tela, i estic assabentat de l'estat de la línia de La Pobla amb la m... de paraules "facultatives".
La SNCF no és la que gestiona els trens francesos? (Societé Nacionale dels Chemins Francesos)? O m'equivoco?
La SNCF no és la que gestiona els trens francesos? (Societé Nacionale dels Chemins Francesos)? O m'equivoco?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
És, ho és. Fa temps va mencionar el seu interès per presentar-se en un hipotètic concurs públic d'operadors: no sé si manté l'interès.Adolescent barceloní wrote:La SNCF no és la que gestiona els trens francesos? (Societé Nacionale dels Chemins Francesos)? O m'equivoco?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Per una part no sé si m'agradaria que una empresa francesa (SNCF) s'encarregués de Rodalies...
Però si això significa bones freqüències, problemes mínims, manteniment correcte i adequat de les estacions i trens, atenció al client bona i un bon servei en general (tot això que he dit ara mateix o no ho té o li falta a la xarxa de Rodalies actual) doncs endavant amb el pla!
Quines altres empreses, a part de SNCF, estan interessades en gestionar la xarxa?
Però si això significa bones freqüències, problemes mínims, manteniment correcte i adequat de les estacions i trens, atenció al client bona i un bon servei en general (tot això que he dit ara mateix o no ho té o li falta a la xarxa de Rodalies actual) doncs endavant amb el pla!
Quines altres empreses, a part de SNCF, estan interessades en gestionar la xarxa?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Totes les respostes, al fil!
Noi, pren-te una mica de temps i mire't el fil.Adolescent barceloní wrote:Per una part no sé si m'agradaria que una empresa francesa (SNCF) s'encarregués de Rodalies...
Però si això significa bones freqüències, problemes mínims, manteniment correcte i adequat de les estacions i trens, atenció al client bona i un bon servei en general (tot això que he dit ara mateix o no ho té o li falta a la xarxa de Rodalies actual) doncs endavant amb el pla!
Quines altres empreses, a part de SNCF, estan interessades en gestionar la xarxa?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Conceptes clars
Aclarim uns conceptes (de fet, força fàcils de recercar al Fòrum) i tanquem l'off-topic:
Cap tren de Rodalies de Catalunya té el logo d'FGC. De fet, Rodalies de Catalunya i FGC no tenen cap lligam directe. I sí, l'SNCF s'ha interessat (almenys, això diuen) per la gestió de la rodalia de Barcelona. No consta que cap altra companyia estrangera hi hagi mostrat interès.
I una altra: una cosa és el material rodant (trens), del qual és objecte el contracte de rodalia, i una altra és la infraestructura (estacions, vies, catenària), a càrrec d'Adif i que no és objecte de negociació. L'únic que hi ha al nucli de rodalia és una gestió de la majoria d'estacions per Rodalies de Catalunya, però la presa de decisió última recau en Adif.
Cap tren de Rodalies de Catalunya té el logo d'FGC. De fet, Rodalies de Catalunya i FGC no tenen cap lligam directe. I sí, l'SNCF s'ha interessat (almenys, això diuen) per la gestió de la rodalia de Barcelona. No consta que cap altra companyia estrangera hi hagi mostrat interès.
I una altra: una cosa és el material rodant (trens), del qual és objecte el contracte de rodalia, i una altra és la infraestructura (estacions, vies, catenària), a càrrec d'Adif i que no és objecte de negociació. L'únic que hi ha al nucli de rodalia és una gestió de la majoria d'estacions per Rodalies de Catalunya, però la presa de decisió última recau en Adif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Sí, la SNCF (Société Nationale de Chemins de Fer) va dir que li podria interessar gestionar el servei de les rodalies de Barcelona.... en la meva opinió l´interès que té la SNCF en els rodalies és el mateix que FGC al tramvia de Jaén, al menys de moment... o sigui, ben poquet.... això és pura política. Siguem realistes, qui vindrà ara amb solucions màgiques per canviar això de dalt a baix i quines serien aquestes solucions?. Si s´alliberés el servei de viatgers vingués altre companyia, l´únic que faria és arribar a un acord amb RENFE d´una o altre forma (de forma política o mercantil) ja que és totalment impossible que ningú compri trens i formi maquinistes en menys de .......10-15 anys?..... suposant que tingués els diners que ara no crec que sigui el cas de ningú.... i això val per FGC evidentment i també per la SNCF, que prou feina té per gestionar el servei a França (la UE ja li està dient que s´ha de separar ja de la infraestructura....). Per cert, ningú ho diu, però els trens francesos arriben SEMPRE tard a la frontera, així que potser caldria valorar si és que la SNCF és el millor o si aquí estem tant malament.... Per cert, un detallet sense importància, qui pagarà el dèficit de les rodalies quan les gestioni FGC o la SNCF?, també l´Estat com ara?.
La Generalitat bloqueja el contracte de RENFE sabent que haurà de pagar, sabent que té RENFE per molts anys i sabent que molts problemes son deguts a les pròpies característiques del servei (infraestructura + servei). Llavors, perquè aquest bloqueig?. Pura política per desviar l´atenció dels veritables problemes que no es poden afrontar. Una altre pregunta: què era més important, una L9 que no va enlloc o un aeroport de Lleida que no té avions o un tercer túnel de rodalies?. Qui no tingui coses que explicar que aixequi el dit...
La Generalitat bloqueja el contracte de RENFE sabent que haurà de pagar, sabent que té RENFE per molts anys i sabent que molts problemes son deguts a les pròpies característiques del servei (infraestructura + servei). Llavors, perquè aquest bloqueig?. Pura política per desviar l´atenció dels veritables problemes que no es poden afrontar. Una altre pregunta: què era més important, una L9 que no va enlloc o un aeroport de Lleida que no té avions o un tercer túnel de rodalies?. Qui no tingui coses que explicar que aixequi el dit...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Tot això es podria resumir en una frase:
Estem fatals, no podem estar pitjor, i tot és per culpa de tots, sobretot per culpa d'uns... millor callo (polítics). Si en el moment en que Espanya estava en l'apogeu haguéssim gestionat bé els diners potser ara no estaríem en aquesta situació. Renfe està com està perquè no rep diners de l'Estat, i a aquest pas estarà pitjor. M'he llegit el missatge de Toni i penso que és veritat, que si la gestió de Rodalies fos per a FGC sí, més ingressos per la Generalitat, però no canviarà res. Això és com quan vam canviar de Renfe a Rodalies, el mateix servei penós però amb unes enganxines mones als Civia .
Potser si la Generalitat tingués suficients diners com per subvencionar FGC i aquests es quedessin Rodalies, igual aniríem millor.
A tot això, segueixo opinant que si es fes s'hauria de fer a FGC.
Estem així perquè no hi ha diners i perquè els polítics es volen treure el pes de sobre, simplement. Si n'hi hagués, i tot fos una mica millor, no caldria fer el traspàs, o no caldria queixar-se tant; en definitiva, tindríem un servei "millor". A partir d'aquí, que cadascú tregui la seva opinió
Estem fatals, no podem estar pitjor, i tot és per culpa de tots, sobretot per culpa d'uns... millor callo (polítics). Si en el moment en que Espanya estava en l'apogeu haguéssim gestionat bé els diners potser ara no estaríem en aquesta situació. Renfe està com està perquè no rep diners de l'Estat, i a aquest pas estarà pitjor. M'he llegit el missatge de Toni i penso que és veritat, que si la gestió de Rodalies fos per a FGC sí, més ingressos per la Generalitat, però no canviarà res. Això és com quan vam canviar de Renfe a Rodalies, el mateix servei penós però amb unes enganxines mones als Civia .
Potser si la Generalitat tingués suficients diners com per subvencionar FGC i aquests es quedessin Rodalies, igual aniríem millor.
A tot això, segueixo opinant que si es fes s'hauria de fer a FGC.
Estem així perquè no hi ha diners i perquè els polítics es volen treure el pes de sobre, simplement. Si n'hi hagués, i tot fos una mica millor, no caldria fer el traspàs, o no caldria queixar-se tant; en definitiva, tindríem un servei "millor". A partir d'aquí, que cadascú tregui la seva opinió
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Y hasta aquí puedo leer... No és per res, però ja estic una mica fins als... "millor callo" de culpar, en tot, als polítics. N'hi ha que volen fer les coses bé i ningú els vota, i això és per la poca cultura democràtica... i la poca cultura, en general, d'aquest país. I em direu "és que no inverteixen en educació", però mireu, tenim un ensenyament de franc, i l'educació, l'han de donar els pares, i si jo amb els meus divuit anys llegeixo cada dia la premsa i m'informo per tenir un criteri, no és cap èxit de l'ensenyament com tampoc ha de ser un fracàs tots els ignorants que surten sense acabar la secundària, o acabant-la per no tornar a llegir un llibre mai més. Ara diré una cosa que de ben segur em criticaran, i és que al cap i a la fi, la culpable d'aquest desgavell, en major part, és la societat que ho ha permès: si aquesta societat dona el govern als mateixos que ho han fet (PP, CiU, PSC-PSOE, ERC, ICV...), és culpable, perquè per davant de tot, i encara que deficient, això és una democràcia. Tenim polítics responsables, però si els mateixos que es queixen (i no ho dic per tu, et queden anys per votar) voten als mateixos, o no tenen cap mena de criteri ni s'informen, són còmplices també del desastre de Rodalies entre tants altres. Però ara està de moda dir que els polítics tenen la culpa de tot, i la gent no sap que encara n'hi ha d'honrats, no tan populars, i us en citaré un com a mínim, i de l'estranger, per tal de que no em digueu "partidista", doncs jo no vinc aquí a ensenyar carnet: Cohn Bendit.Adolescent barceloní wrote:Tot això es podria resumir en una frase:
Estem fatals, no podem estar pitjor, i tot és per culpa de tots, sobretot per culpa d'uns... millor callo (polítics).
Els polítics no són Il·luminatis, i l'únic càrrec de govern d'aquest país, que no es pot canviar democràticament, és el Comte de Barcelona, és a dir, el Rei d'Espanya, i tot i així, es podria fer-lo fora amb dos terços del congrés dels diputats a favor, per reformar la Constitució en allò referent a la monarquia. Per tant, si una majoria de ciutadans volgués, es podria canviar tot, absolutament tot: una majoria, els que voten partits majoritaris i els que no voten tenint el dret a fer-ho, sembla doncs que es troba a gust amb els peatges, les infraestructures que tenim, la xarxa de ferrocarril, d'autobús, la sanitat, l'ensenyament, les pensions, la gestió dels recursos de l'estat, els imposts, etc.
Voldria dir que no va en contra teu ni de ningú que em llegeixi, és que simplement està de moda dir que la culpa és dels polítics. Vés per on, això que dic mai no arribarà a aquesta gent a la que em refereixo, ja que dient això en un fòrum no arribarà més enllà del perfil de "forumaire", que és de gent que s'informa, s'interessa, llegeix opinions diverses, té criteri i opina. Per arribar a aquesta gent que jo dic còmplice, i que es queixa, hauria de llegir això al Prime Time de televisió, o posar aquesta opinió a la ràdio, entre LMFAO i Lady Gaga. Quin món!
Perdoneu l'Off-tòpic.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Lluita, pensa que, quan Espanya estava en l'apogeu haguéssim tots administrat bé els diners que teníem ara potser no estaríem així, crec. No?
(perdoneu l'off-topic)
(perdoneu l'off-topic)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.