Page 44 of 59

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Sunday 01/12/2013 16:12
by raulitinbcn
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... nx-2887169
Al menos 4 muertos al descarrilar un tren en Nueva York
Image

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Sunday 01/12/2013 21:07
by gatvell
Aquest accident em recorda molt el de Galicia...

Si no és "AVE", és "metro"?

Posted: Sunday 01/12/2013 21:51
by Guigui
Alguns periodistes haurien de fer-s'ho mirar. Anomenar "metro" un tren i un servei, tal com es descriu a la mateixa notícia, és de pronòstic reservat.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Monday 02/12/2013 0:11
by gatvell
Cert, Guigui, a mi també m'ha sobtat. No se si allí hi ha una nomenclatura diferent a la nostra.

Per altre banda, no és una mica estrany que a les imatges no es vegin ferits? Ni paquets per fora? O és que el tren anava gairebé buit?

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Monday 02/12/2013 14:14
by Miquel
gatvell wrote:Cert, Guigui, a mi també m'ha sobtat. No se si allí hi ha una nomenclatura diferent a la nostra.

Per altre banda, no és una mica estrany que a les imatges no es vegin ferits? Ni paquets per fora? O és que el tren anava gairebé buit?
No serà ni el primer, ni l'últim cop que el periodista posa la pota en una notícia sobre ferrocarrils, independentment del servei que ofereixi al viatger (metropolità, tramvia, rodalies, etc..), el que ha descarrilat és un tren, no un metro ni un ave o un rodalies, però que hi farem, per aquestes terres no ho entendran mai, ni intenció en tenen, se sap que ven més un "Metro de Terrassa" que "prolongació de la línia de tren amb servei suburbà entre Barcelona, Sant Cugat i Terrassa". En tot cas, mirant les imatges dubto que sigui un tren destinat a fer serveis metropolitans, doncs veig que cada cotxe sols disposa d'una porta.

Al 324 posa que al tren hi havia entre 60 i 70 persones.

Metro-North

Posted: Monday 02/12/2013 17:02
by vr
Guigui wrote:Alguns periodistes haurien de fer-s'ho mirar. Anomenar "metro" un tren i un servei, tal com es descriu a la mateixa notícia, és de pronòstic reservat.
gatvell wrote:Cert, Guigui, a mi també m'ha sobtat. No se si allí hi ha una nomenclatura diferent a la nostra.
Per una vegada, es pot excusar en part al periodista per la confusió. El tren en qüestió pertany al servei "Metro-North" (Metro-North Commuter Railroad) (http://new.mta.info/mnr http://en.wikipedia.org/wiki/Metro-North_Railroad, que és com les autoritats de l'estat de Nova York van decidir anomenar als trens de rodalia en direcció al nord de l'estat i a Connecticut que surten de l'estació Grand Central de Noya York (amb algunes excepcions).

Descansin en pau les víctimes i esperem que un accident con aquest no es torni a repetir.

Excés de velocitat

Posted: Tuesday 03/12/2013 12:07
by Guigui
Pel que sembla, el tren circulava a 131 km/h (82 mph) en lloc dels 48 km/h (30 mph) als quals està limitada la corba.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 04/12/2013 22:02
by gatvell
SI és cert, com vaig llegir (crec que a Público) que la locomotora empenyia el tren, segurament això dona inestabilitat al tren, pot ser?

Inestabilitat

Posted: Wednesday 04/12/2013 23:33
by Javi M
gatvell wrote:SI és cert, com vaig llegir (crec que a Público) que la locomotora empenyia el tren, segurament això dona inestabilitat al tren, pot ser?
No, que la locomotora vagi darere no desestabilitza pas el tren, suposant sempre que la locomotora ja hagués deixat de traccionar l'instant previ a que comencés el descarrilament.
Fins i tot, si es dóna la circumstància que el tren circuli a una velocitat tal que la màquina no sigui capaç de suportar el canvi de direcció però els cotxes sí (no ha estat aquest el cas), el fet que la locomotora vagi a la cua de la composició dóna uns pocs segons més al tren per frenar abans que la màquina arribi a la corba.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 04/12/2013 23:39
by epuig29
gatvell wrote:SI és cert, com vaig llegir (crec que a Público) que la locomotora empenyia el tren, segurament això dona inestabilitat al tren, pot ser?
Inestabilitat no crec, als Estats Units és molt freqüent que les locomotores sempre estiguin al mateix extrem de la composició, ja que els cotxes dels extrems també solen tenir cabines. Així s'estalvien de fer maniobres, suposo.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 04/12/2013 23:59
by trainman
Dos muertos y nueve heridos tras impacto de tren Terra Sur a un camión tolva en Requínoa

Publicado por Alberto Gonzalez | La Información es de Radio Bío-Bío


Dos muertos y nueve heridos dejó un grave accidente ferroviario que se registró a las 08:32 de la mañana de este miércoles en un cruce en el sector Las Bandurrias en la comuna de Requínoa, en la región de O’Higgins.

Fue un tren Terra Sur, el que iba con 18 pasajeros y se dirigía desde Rancagua hasta San Fernando el que impactó la tolva de un camión, quedando esta última parte incrustada en la cabina del vehículo ferroviario.

Carabineros confirmó que hay dos personas muertas, además, nueve personas se encontrarían lesionadas, pero no de gravedad, entre estas se incluye a dos funcionarios del tren y a siete pasajeros, quienes son atendidos en la clínica Isamédica de Rancagua mientras que el conductor del camión afectado por la colisión, perteneciente a la empresa Ricardo Leiva, no se encontraría herido.

En un comunicado publicado por EFE, la empresa lamentó el accidente y confirmó que las víctimas fatales del hecho son el maquinista del tren, Cristián Tapia Nilo y su ayudante, Luis Opazo González.

El mayor de Carabineros, Rodrigo Muñoz, indicó que el cruce sería no regulado, esto significa que no tiene un semáforo o una barrera de contención para los instantes en que pase el tren.

La Fiscalía solicitó a la SIAT de Carabineros que realizara la alcoholemia al conductor del camión, como parte de las diligencias ordenadas. Las hipótesis sobre las causas del accidente son que el conductor del camión no haya respetado el disco pare o que su vehículo haya tenido un problema técnico dejando atrás la tolva.

La circulación de trenes desde Santiago hacia el sur de Chile fue suspendida temporalmente.

http://www.biobiochile.cl/2013/12/04/ca ... inoa.shtml

Temporal a Escòcia

Posted: Thursday 05/12/2013 12:02
by Ferry1ac1
Els serveis ferroviaris s'han suspès a Escòcia com a conseqüència d'un fort temporal.

Al compte de twitter de Network Rail d'Escòcia han penjat algunes fotos curioses. Us deixo l'enllaç d'una d'elles: https://twitter.com/NetworkRailSCOT/sta ... 6853468160

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Saturday 08/02/2014 17:48
by metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... +Punt+Avui

Almenys dos morts en el descarrilament d'un tren turísitic als Alps francesos
Una roca que ha caigut podria ser la causa de l'accident
Al tren hi viatjaven 34 passatgers, que han estat evacuats

Espectacular accident a l'aeroport de Chicago

Posted: Monday 24/03/2014 18:28
by Guigui
Un vagó del metro de Chicago s'encasta en les escales mecàniques

Més de 30 ferits lleus en descarrilar un tren a l'estació de l'aeroport

http://www.ara.cat/mon/estats_units/acc ... 89431.html

Quedeu-vos amb la foto. El redactat del text és infumable.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 26/03/2014 22:42
by Guigui
Vídeo impactant (mai millor dit) de l'accident: http://www.ara.cat/mon/metro-chicago-ac ... 89337.html

AVE a Madrid avariat

Posted: Monday 19/05/2014 14:15
by Guigui
Retards de fins a mitja hora als AVE entre Barcelona-Madrid per l'avaria d'un tren

Els 260 passatgers del tren de les 5.50 hores en direcció Madrid han hagut de ser transbordats a un altre comboi a l'alçada d'Ariza (Saragossa), i han arribat tres hores tard

http://www.ara.cat/societat/Retards-mit ... 86061.html

Accident mortal a Rússia

Posted: Tuesday 20/05/2014 12:25
by oriolp13
324.cat wrote: Almenys 4 morts i 16 ferits en xocar dos trens a prop de Moscou

Dos trens han xocat a prop de Moscou i han provocat almenys quatre morts i 16 ferits, segons un primer balanç de víctimes anunciat a les agències de comunicació russes.

La col·lisió entre un tren de passatgers i un altre de mercaderies ha tingut lloc a uns 80 quilòmetres al sud de la capital russa.

"Segons les dades preliminars, han mort quatre persones i 16 més han resultat ferides. Uns 16 combois del tren de càrrega amb contenidors han descarrilat. Dos vagons del tren de passatgers Moscou-Chisnau han resultat danyats", ha assenyalat el consorci estatal de Ferrocarrils de Rússia a les agències de comunicació.
http://www.324.cat/noticia/2401176/soci ... -de-Moscou

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 19/06/2014 20:21
by Renfe451
Extret de Ferro Noticias

Cuatro heridos en el choque de un Intercity con un tractor

■ El tren se encontraba circulando entre Daimiel y Manzanares.
■ “Cuando he vuelto a mirar, el tren estaba a mi lado” declara el tractorista.
■ Los heridos se quejan de la pasividad de Renfe hacia ellos.

A las 12:40 de ayer el Intercity 18331, que cubre la ruta Badajoz-Puertollano-Alcázar de San Juan, colisionó con un tractor que curzaba un paso a nivel. Como consecuencia del impacto hubo cuatro heridos, además de severos daños materiales en el automotor.

El conductor del tractor no vio venir el Intercity
Según el tractorista, Davíd Tébar de 27 años, no vio venir el tren. “No he visto al tren, y cuando he vuelto a mirar, el tren estaba a mi lado” declaró a Radio Daimiel, agregando que gracias a que el enganche de la maquinaria con su remolque se rompió pudo salvar su vida.

Sin embargo, sus palabras son poco creíbles debido a que el trayecto entre Daimiel y Manzanares es una enorme recta con buena visibilidad. Por otro lado, entre los maquinistas es bien conocida la actitud temeraria de los tractoristas en la zona, que suelen desafiar a los trenes a la hora de cruzar el paso a nivel. Prueba de ello es que, como comentaba una pasajera que iba en el primer coche, desde Ciudad Real el maquinista estaba constantemente accionando el silbato.

Renfe se desentiende de los heridos
Los heridos del Intercity fueron inmediatamente atendidos por los servicios de emergencia que contaron con la ayuda de dos enfermeras que iban a bordo. Tras ser trasladados al Centro de Salud para recibir las primeras atenciones, a los que estaban más graves les llevaron al hospital de Ciudad Real.

Ferro Noticias ha podido contactar con uno de los heridos, quien se queja de la pasividad por parte de Renfe. Acorde a sus palabras, ningún trabajador de la empresa ha mostrado preocupación alguna por el estado de salud de sus viajeros. De hecho, las únicas autoridades que se acercaron al lugar de los hechos fueron el Alcalde de Daimiel y la Teniente de Alcalde de Almagro. Lo único que ha hecho la operadora ha sido trasladar el equipaje… hasta una estación de tren relativamente cercana a su domicilio.

Los pasos a nivel en España
Si hay un elemento del ferrocarril que ha sido demonizado en nuestro país, son los pasos a nivel. Como consecuencia, Fomento ha gastado publicitadas cantidades ingentes de dinero en eliminarlos; algo que resulta imposible cuando la línea atraviesa campos de cultivo.

Sin embargo, tal y como la UIC expuso en el reciente Día Internacional de la Seguridad en los Pasos a Nivel, jornada a la que España no se sumó, lo más importante es concienciar a la población de lo necesario que es respetarlos. Y es que en nuestro país, si queremos, tenemos mucho que aprender y hacer que algo al estilo del Pare, escute, olhe portugués sea un eslogan que todo el mundo asocie con el ferrocarril.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 19/06/2014 20:44
by oriolp13
Renfe451 wrote: [...]
Sin embargo, tal y como la UIC expuso en el reciente Día Internacional de la Seguridad en los Pasos a Nivel, jornada a la que España no se sumó, lo más importante es concienciar a la población de lo necesario que es respetarlos.
Aquesta frase ho resumeix tot... :avall :cop

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 19/06/2014 20:56
by Renfe451
oriolp13 wrote:
Renfe451 wrote: [...]
Sin embargo, tal y como la UIC expuso en el reciente Día Internacional de la Seguridad en los Pasos a Nivel, jornada a la que España no se sumó, lo más importante es concienciar a la población de lo necesario que es respetarlos.
Aquesta frase ho resumeix tot... :avall :cop
Estic totalment d'acord amb tu, la no adhesió d'Espanya del Dia Internacional de la Seguretat als Passos a Nivell, i la poca sensiblitat en aquest país davant d'aquest tipus de passos, fa que situacions com les que han passat a Daimiel es repetixin sovint. Per cert, em quedo amb el que ha dit el tractorista "Yo no vi venir al tren...". Això és una excusa de mal pagador, el que passa és que aquest senyor NO ha girat pels dos costats (perquè la línia és de via única) per veure si passava el tren. Lamentable, per mi ja li poden sancionar tot el que vulguin. :evil: :nono