Page 44 of 150

Adherència | Algunes objeccions

Posted: Wednesday 14/05/2014 23:13
by Javi M
Adolescent barceloní wrote:Clar, a simple vista les pujades són pronunciades... potser si posem als Trams més tracció sí podrien pujar això (si el problema és la tracció). En el tema adherència, no crec que hi hagi massa problemes.
Insisteixo: quant a potència, cap problema. L'impediment és l'adherència.

I en relació a la teva proposta de xarxa tramviària:

-Entre les parades de Rambla de Sant Just i Esplugues Centre, només es justifica una de nova, no dues.
-Els noms de "Rambla de Sant Just" i "Rambla Modolell" fan referència al mateix carrer.
-La prolongació de la T3 a través de Sant Feliu ha de ser sobre les actuals vies del tren, no pel barri de Falguera. El barri de Falguera (el nom és sense el "Can") es troba a un extrem de la ciutat i a més no hi ha cap possible traçat sense múltiples revolts de 90º. En canvi, el traçat previst sobre l'espai que actualment ocupen les vies d'Adif passa pel mig del nucli urbà, és rectilini, i hi hauria enllaç amb rodalies i metro.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Wednesday 14/05/2014 23:39
by Adolescent barceloní
davroca5 wrote:Que chulo el mapa, con que programa lo has hecho? :plas
Una cosa, la próxima vez intenta hacerlo sobre un mapa, para mi gusto quedan mucho mejor ;) Pero bueno así también esta muy chulo, parece oficial.
El mapa está hecho en Inkscape y sobre un mapa. El problema es que si exportaba la imagen a PNG con el mapa, me quedaba una imagen de más de 7 MB; por eso no lo he incluído. El dibujo con el mapa quedaría así:
Sense títol.jpg
Sense títol.jpg (66.6 KiB) Viewed 7220 times
Javi M wrote:Insisteixo: quant a potència, cap problema. L'impediment és l'adherència.
Ah, d'acord! T'havia entès al revés, que era l'adherència el que no era problemàtica. En aquest cas, què es podria fer per assegurar-la, l'adherència, a aquestes pujades/baixades?
Javi M wrote:-Entre les parades de Rambla de Sant Just i Esplugues Centre, només es justifica una de nova, no dues.
-Els noms de "Rambla de Sant Just" i "Rambla Modolell" fan referència al mateix carrer.
-La prolongació de la T3 a través de Sant Feliu ha de ser sobre les actuals vies del tren, no pel barri de Falguera. El barri de Falguera (el nom és sense el "Can") es troba a un extrem de la ciutat i a més no hi ha cap possible traçat sense múltiples revolts de 90º. En canvi, el traçat previst sobre l'espai que actualment ocupen les vies d'Adif passa pel mig del nucli urbà, és rectilini, i hi hauria enllaç amb rodalies i metro.
El traçat per Sant Feliu seria aquest:
-Després de parar a Sant Feliu-CC, en línia recta, passaria sobre les vies del tren i enfilaria un carrer ample sense nom.
-Per aquest carrer, arribaria a la BV-2001 (carrer del Pla), carretera que enfilaria pel lateral, on hi ha els horts.
-Seguiria per allà fins el carrer Primer de Maig, que enfilaria fins a la Mariona.
Mirant el traçat via satèl·lit (Google Maps), són carrers suficientment amples com per encabir-hi un tramvia (i l'única corba tancada seria entre el carrer del Pla i el carrer sense nom). A més, a la zona del carrer del Pla aniria bastant ràpid en no tenir cap carretera que se li creui. No l'he posat per on passa el tren perquè el tren no està soterrat (encara) i no he trobat cap lloc millor per posar-lo. Clar, no em conec gaire la zona i en aquest aspecte no puc opinar.

Entre Rambla de Sant Just i Esplugues Centre no sabia si posar-ne una o dues. En tot cas, elimino "Rambla Modolell" i deixo la de les Esplugues.
alf_ wrote:Me gusta bastante, además me parece muy realista. Alguna cosita que decir es que la prolongación hacia Molins de Rei está proyectada, dirigiéndose pasado Molins de Rei hasta Quatre Camins, enlazando con los FGC. Una cosa que añadiría, si ya hubiera el trazado de la Diagonal y de Ctra. Sants creo que iría como anillo el dedo hacer otro trayecto por Josep Tarradellas. Se podría hacer una línea que viniendo de Collblanc subiera hasta F. Macià y luego siga por la Diagonal, o una línea circular que hiciera Estació Sants-F.Macià-Diagonal-Pg. Sant Joan-EdF-Pg. Colom-Paral·lel-Ctra. Sants-Pl. Sants-Estació Sants.
Pues la idea de la línea circular me gusta; daría servicio a bastantes pasajeros.

Conforme vagi rebent els suggeriments aniré modificant el plànol (primer necessito una mica de temps, jeje).

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Thursday 15/05/2014 0:26
by Ecomobisostrans
Además de lo del mapa te aconsejo que cuando en un tramo confluyan 2 o + líneas las dibujes todas, porque así no se ve bien. Da la impresión, por ejemplo, de que para ir de Sant Feliu a Barcelona haya que hacerse toda la vuelta por Cornellà.

Respostes i comentaris

Posted: Thursday 15/05/2014 0:55
by Javi M
Adolescent barceloní wrote:
Javi M wrote:Insisteixo: quant a potència, cap problema. L'impediment és l'adherència.
Ah, d'acord! T'havia entès al revés, que era l'adherència el que no era problemàtica. En aquest cas, què es podria fer per assegurar-la, l'adherència, a aquestes pujades/baixades?
Augmentar el nombre de rodes tractores. Actualment tota la potència dels Citadis es transmet a través de només quatre rodes, cadascuna de les quals va associada a un motor. Per distribuir la tracció a més rodes cal, o bé instal·lar més motors (però de potència individual menor, ja que no és necessari augmentar la potència total), o bé transmetre el parell de cada motor a dues rodes fent servir corretges o engranatges. La primera opció és, amb força seguretat, tècnicament viable. La segona, que desconec si es pot fer amb poques modificacions, seria més econòmica.
Adolescent Barceloní wrote: El traçat per Sant Feliu seria aquest:
-Després de parar a Sant Feliu-CC, en línia recta, passaria sobre les vies del tren i enfilaria un carrer ample sense nom.
-Per aquest carrer, arribaria a la BV-2001 (carrer del Pla), carretera que enfilaria pel lateral, on hi ha els horts.
-Seguiria per allà fins el carrer Primer de Maig, que enfilaria fins a la Mariona.
Mirant el traçat via satèl·lit (Google Maps), són carrers suficientment amples com per encabir-hi un tramvia (i l'única corba tancada seria entre el carrer del Pla i el carrer sense nom). A més, a la zona del carrer del Pla aniria bastant ràpid en no tenir cap carretera que se li creui. No l'he posat per on passa el tren perquè el tren no està soterrat (encara) i no he trobat cap lloc millor per posar-lo. Clar, no em conec gaire la zona i en aquest aspecte no puc opinar.

Entre Rambla de Sant Just i Esplugues Centre no sabia si posar-ne una o dues. En tot cas, elimino "Rambla Modolell" i deixo la de les Esplugues.
El nom de la parada de "Les Esplugues" no sé d'on ha sortit. Jo anomenaria aquesta parada, o bé "La Mallola", o bé "Laureà Miró | Carretera Reial".
Tampoc sé on has mirat els noms dels carrers. El carrer ample sense nom suposo que deu ser l'Avinguda del Sol. Primer de Maig és paral·lel a El Pla, i baixant per l'Av. del Sol es troba abans el primer que el segon, o a la inversa. La Mariona no és cap carrer/plaça.

Deixant de banda el tema de la nomenclatura, aquest traçat no és en absolut adequat, ja que passa directament per fora del nucli urbà —inicialment pensava que com a mínim travessava el barri de Falguera, per això deia que els carrers d'aquest barri no eren aptes per a un tramvia—. De fet tu mateix has dit que el carrer El Pla passa pel costat dels horts.

El millor recorregut és per sobre de les vies del tren, però si no vols passar per aquí perquè les vies encara hi són, l'única alternativa és continuar recte per Laureà Miró.

Plànol de la PTP

Posted: Thursday 15/05/2014 1:07
by Javi M
Javi M wrote:Ara que ho dius, la teva [idea, d'en Miquel] em sembla millor idea. La L6 a Sant Boi per Sant Joan, l'Hospital Comarcal i Esplugues; i la L3 a Sant Feliu per Sant Just i Esplugues. La L5, per tant, no caldria ampliar-la, o bé podria continuar amb una estació més a Sant Boi (a partir de Les Aigües, ja en superfície) per a enllaçar amb les L6 i L8.
He trobat aquest plànol de la PTP, en referència a aquesta mateixa proposta.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Thursday 15/05/2014 9:37
by trensmat
Adolescent barceloní wrote:Ara que ho penso... fa poc vaig fer una nova xarxa de tramvies; us la poso a veure què n'opineu:

Image
Us deixo l'enllaç per veure-la millor: https://8stnvq.dm2302.livefilestore.com ... png?psid=1
Este plano es una pasada te felicito. :ok :plas :plas ;)

A Santa Coloma (hipotèticament) tindrem tramvia!

Posted: Thursday 15/05/2014 19:12
by Renfe445
davroca5 wrote:Que chulo el mapa, con que programa lo has hecho? :plas
Una cosa, la próxima vez intenta hacerlo sobre un mapa, para mi gusto quedan mucho mejor ;) Pero bueno así también esta muy chulo, parece oficial.
I ja m'imaginaria el tramvia passant per Santa Coloma :P .

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Thursday 31/07/2014 17:17
by adria
està molt bé peró cambiaria el nom d'algunes estacions i posaria algunes per exemple

- C.C. Ànec Blau entre el Calmalot i Castelldefels
- La Torre Roja per Antonio Machado perquè és més llògic posar el nom del barri no el del carrer.
- Verge de Núria per Mare de Déu de Núria, el nom original del carrer.
- Quatre Camins per Les Aigües, perquè Quatre Camins és una estació de FGC
- Les Aigües per Fontsanta i Fatjó, pq. és el seu nom oficial.
- La Fontsanta per Sant Joan Despí,pq. només està a uns 300 metres de l'estació.
- Centre Miquel Martí i Pol per Les planes, el nom del barri
- La Fontsanta per Hospital Comarcal-TV3, el nom actual
- Rambla Modolell es suprimeix
- Les Esplugues per Laureà Miró
- Esplugues Centre per Pont d'Esplugues
- El Sol per Bon Salvador, el nom del barri
- Ernest Lluch per Sant Ramon, nom del barri
- Colom es trasllada 100 metres més al nord-est i es pasa a dir Pg Colom

I la resta molt bé,excel.lent.

Proposta de metro lleuger

Posted: Friday 01/08/2014 10:38
by adria
Aquí teniu la meva proposta de metro lleuger. Costaria moltíssims diners, però bé donaria serveis a barris que només tenen autobusos.

ML-1 HOSPITAL PRÍNCEPS D’ESPANYA - POMAR
ML-2 MOLÍ NOU – LES OLIVERES
ML-3 LES GRASES – CAN RUTI
ML-4 POLÍGON PRATENC – PLA DE MONTGAT
ML-5 AV. LES GARRIGUES – LA VIRREINA
ML-6 EL PRAT-INTERMODAL - TORRIBERA
ML-7 ZONA FRANCA ZAL – BARBERÀ DEL VALLÈS
ML-8 BELLSOLEIG - UAB
ML-9 HOTEL VELA – VALLDOREIX OEST

Re: Proposta de metro lleuger

Posted: Friday 01/08/2014 12:02
by davroca5
adria wrote:Aquí teniu la meva proposta de metro lleuger. Costaria moltíssims diners, però bé donaria serveis a barris que només tenen autobusos.

ML-1 HOSPITAL PRÍNCEPS D’ESPANYA - POMAR
ML-2 MOLÍ NOU – LES OLIVERES
ML-3 LES GRASES – CAN RUTI
ML-4 POLÍGON PRATENC – PLA DE MONTGAT
ML-5 AV. LES GARRIGUES – LA VIRREINA
ML-6 EL PRAT-INTERMODAL - TORRIBERA
ML-7 ZONA FRANCA ZAL – BARBERÀ DEL VALLÈS
ML-8 BELLSOLEIG - UAB
ML-9 HOTEL VELA – VALLDOREIX OEST
No podries fer un mapa? Així costa d'imaginar-lo.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 01/08/2014 12:10
by adria
Adolescent barceloní wrote:Ara que ho penso... fa poc vaig fer una nova xarxa de tramvies; us la poso a veure què n'opineu:

Image
Us deixo l'enllaç per veure-la millor: https://8stnvq.dm2302.livefilestore.com ... png?psid=1
I la Mina?

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Friday 01/08/2014 12:20
by Adolescent barceloní
Ara que ho veig... cert, em vaig deixar La Mina...

Quan trobi l'arxiu SVG (que no sé on carai el vaig desar) arreglaré els errors i el tornaré a posar per aquí.

Intent per simplificar el mapa del metro de Barcelona.

Posted: Saturday 02/08/2014 18:26
by Renfe445
Referències geogràfiques relatives: els rius i el mar.
Cliqueu per veure-ho:
Image

No és el fil adequat

Posted: Saturday 02/08/2014 18:39
by Guigui
Però això és una proposta de mapa, però no de modificacions de la xarxa.

Re: No és el fil adequat

Posted: Saturday 02/08/2014 18:47
by Renfe445
Guigui wrote:Però això és una proposta de mapa, però no de modificacions de la xarxa.
Però a la primera pàgina hi ha un missatge contradictori:
Wefer wrote:Hola.
En aquest tema, podeu penjar-hi els plànols de transport a la ciutat de Barcelona que tingueu.
Han de ser plànols oficials, plànols que reflexin la realitat o bé de projectes que no es van arribar a realitzar. Si us plau, no hi pengeu les vostres propostes... per això ja hi ha un altra tema obert ;)
I després...
Wefer wrote:En aquest Tema, podeu penjar-hi els plànols de les vostres propostes, o de les propostes d'altres que trobeu interessants. No hi pengeu plànols oficials... per això ja existeix un altra tema obert ;)
Sé que és el primer, però a un nouvingut podria equivocar-se.

Resultat de la fusió

Posted: Saturday 02/08/2014 19:15
by Guigui
Al seu dia, es van fusionar dos o tres temes, ja que amb el temps, van arribar a coincidir i ja no tenia sentit tenir-los separats. Es deu tractar del missatge introductori de cadascun.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Saturday 02/08/2014 21:07
by trensmat
Tengo una propuesta hacer un monorail por las rondas de dalt y de Baix así conectarían muchos sitios que no tiene transporte publico.

Ya se que la idea es un poco un disparate pero esta propuesta seria una línea circular de monorail.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Tuesday 19/08/2014 10:51
by trensmat
Tengo una propuesta que podría bien, yo reformaría el túnel del Gornal para que los trenes de la R4 y los Regionales del sur llegaran hasta el Aeropuerto cuando este inaugurado el tramo hasta la T1 del Aeropuerto del Prat.

Otra propuesta seria que algunos Regionales del sur, Talgos o Euromeds hicieran una parada comercial en el Prat para enlazar con el los trenes que se dirigen hacia el Aeropuerto del Prat sin tener que ir a Sants para hacer el transbordo.

Mi ultima propuesta seria implantar un tren - tram entre Dosrius, Argentona, Mataró, St Andreu de Llavaneras y Arenys de Mar.

Espero que os gusten mis propuestas y me deis vuestra opinión o los cambios que haríais vosotros.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Wednesday 20/08/2014 13:55
by trensmat
trensmat wrote:Tengo una propuesta que podría bien, yo reformaría el túnel del Gornal para que los trenes de la R4 y los Regionales del sur llegaran hasta el Aeropuerto cuando este inaugurado el tramo hasta la T1 del Aeropuerto del Prat.

Otra propuesta seria que algunos Regionales del sur, Talgos o Euromeds hicieran una parada comercial en el Prat para enlazar con el los trenes que se dirigen hacia el Aeropuerto del Prat sin tener que ir a Sants para hacer el transbordo.

Mi ultima propuesta seria implantar un tren - tram entre Dosrius, Argentona, Mataró, St Andreu de Llavaneras y Arenys de Mar.

Espero que os gusten mis propuestas y me deis vuestra opinión o los cambios que haríais vosotros.
En fin en Verano no hay ganas de debatir propuestas sin ofender.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Posted: Wednesday 20/08/2014 16:08
by metring
Noi, tu mateix ho has dit, és estiu, la gent està relaxada i no escriu tant, no perquè tinguin més o menys ganes d'ofendre.