Page 44 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 05/11/2013 19:05
by França451
UT596001 wrote:(missatge editat per administració) Avui al PSCeriódico han publicat un article on els veïns del Bon Pastor es troben "indignats" perquè no els hi arribi la línia H10 ja que segons ells els hi han "promès" l'arribada al barri.
Jo no m'ho crec en quant els veïns es queixen que, segons ells, el metro que tenen ells és "menys" perquè tanca a les onze de la nit i també es queixen que no tenen autobús nocturn (tenen la N8 que passa per enmig del barri).
Los de Bon Pastor???? ero si aparte de una buena red de líneas, tienen el B23, que tiene una frecuencia aceptable!!!!!
Respecto a la modificación, me gusta que el H10 acabe en Gorg, pero no me hace ni p**** gracia el recorrido anulado por el 44, que es la zona de Torrassa y demás, dije y vuelvo a repertir que esa zona queda sin bus, pero bueno, allá ellos. No se pierde tanto en que bajara por Ricart y cogiera luego Torrassa y subiera por Sant Lluc. Son unos minutos y cubres una zona que no tiene ni una mísera línea de Tugsal. Pero bueno... menos da una piedra.
Marçal, la H10 duplica la L2 y la L5, la L1 sólo la toca en Clot. Y yo no protestaría, prefiero mil veces el H10 antes que coger L2+L5, que haces un trasbordo. Aparte, si en este caso hacen como hicieron con el H12 por Gran Vìa que tenía la carretera para él solito, ya te puedo decir yo que sí que compite con el Metro, y bastante.
Pero si seguimos prefieriendo el Metro, mi respuesta es:
Haber hecho en 1974 lo que se pensó, y haber llevado la 5 a Badalona, dejando la 2 Valle Hebròn-Paral-lel. Los usuarios del 43, futuro H10 se lo habrían agradecido enormemente, y tendríamos Gaudí abierto como una estación en condiciones
Por otro lado, los ascenssores de la L5 en una de las direcciones van mal y huelen peor, por lo cual no siempre se garantiza el trasbordo en Sagrada Famìlia a PMR, cosa que el H10 sí que permite ya que desde Badal puedes ir a cualquier punto de Aragón/Guipúzcoa sin cambiar de línea.
A todo esto, no he leído nada acerca del 33. Mantiene su recorrido como está???? Porque si se mantiene con su actual frecuencia, no nos podremos quejar de la frecuencia total Verneda-Verdaguer, ya que el 33 reforzaría y mucho al H10, ya que de los buses de Mallorca/Valencia es el que mayor frecuencia tenía después del 34.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 06/11/2013 18:50
by Dabi
Bé jo que visc a la Zona Franca i que no entraré en l'etern debat del metro, crec que la xarxa quadriculada és una bona idea però que hi han coses que es podrien millorar.
Sempre he dit que la ZF als matins i a les tardes necessitaria un servei express entre Plaça Espanya i el Passeig. No té sentit que triguis entre 15 i 20 minuts en fer aquell tram i en metro en el mateix temps et plantis gairebé a l'altra punta de Barcelona. La meva germana viu a Cornellà i a vegades triga menys que jo en anar al centre i no diguem si és una parada de metro directe com sants o diagonal.
Respecte a la V3, em sorpren que vagi pel passeig quan ja hi van varies linies de autobus (9 un troçet, 37, 109, 23 un altre troçet) i en canvi deixin Fira 2 sense servei. Suposo que deuen pensar que la gent que hi va alla anirà en taxi o en el bus gratuït que es posa moltes vegades i que aquest a sobre si que és express amb la plaça Espanya anant per Montjuïc.
Sobre la nova parada de la plaça Cerdà per una banda em sembla bona idea doncs crec que és un lloc idoni per fer intercanvi amb l'H6 però estic convençut que ens farà menjar-nos un semafor i que farà més lent el servei. Tampoc entenc perque TOTS els matins, l'autobus s'ha d'esperar abans d'entrar al tunel de la ronda del mig. Escolta si és per regular com és que no ho fan a altres lines en què a vegades veus fins a tres autobusos i perque ha de ser allà i no a l'inici o a la parada de casa meva - que lògicament em vindria de ops! mare tenir gairebé sempre un bus allà parat. I si volen millorar el servei perque no eliminen la volta que fa per la plaça cerdà i la fan recte que per això serà una linia vertical i no pas torta.
També està el 13 que ha passat de 30 a 35 minuts i això que dóna servei a dos barris marginals, on viu gent gran i amb dificultat per moure's. Entenc que la demanda potser era baixa però almenys no aumentis la freqüència.
Malgrat això, per sort, han post dues parades del 23 al carrer foc que donen una mica de suport a la gent que viu allà malgrat que la seva freqüència tampoc és una meravella i que no circula dissabtes i diumenges però et deixa a plaça Espanya en poc més de 6 minuts - sempre i quan no estigui tallada Maria Cristina i faci volta.
En darrer lloc, una mesura que podría funcionar i bé a tot arreu és acabar amb el que els meus amics i jo anomenem koalas, que són gairebé sempre aquells companys de TMB que es posen al costat del conductor - moltes vegades fins i tot més d'un i dificultant que la gent entri - que fan que l'autobus vagi més a poc a poc perque estan xerrant en comptes d'estar atents i treballant. Jo de fet a la meva feina, i això que no tinc la responsabilitat de vides humanes al meu darrere, no em poso a xerrar amb un altre mentre tinc clients però a TMB tot és possible.
Aquesta és la meva opinió i espero no ofendre a ningu.
PowerPoint "La nova xarxa de bus creix"
Posted: Thursday 07/11/2013 12:49
by Adolescent barceloní
TMB ens ha fet arribar a tots els que vam assistir a la reunió informativa sobre la nova xarxa (en el meu cas el 23 d'octubre) el PowerPoint sencer, amb dades, imatges, gràfics, i els plànols de les línies de la nova xarxa.
http://www.autobuseros4ever.tk/magazin/ ... bus-creix/
Re: PowerPoint "La nova xarxa de bus creix"
Posted: Thursday 07/11/2013 13:04
by Ecomobisostrans
^^ Jeje es nota que el troç de Badalona no el tenien previst, ni siquiera surten les parades, i el traç es una mica diferent, o sigui que ja ho tenien fet i ho han apedaçat a l'ultim moment.
Re: PowerPoint "La nova xarxa de bus creix"
Posted: Thursday 07/11/2013 13:06
by wefer
Adolescent barceloní wrote:TMB ens ha fet arribar a tots els que vam assistir a la reunió informativa sobre la nova xarxa (
Digueu-me malpensat... però mireu com comparen a can TMB la xarxa actual (pàgina 8) amb la nova xarxa de bus (pàgina 10):
Antiga:
- xarxa-bus-antiga.jpg (229.03 KiB) Viewed 7607 times
Nova:
- xarxa-bus-nova.jpg (120.79 KiB) Viewed 7607 times
Oi que veient aquestes dues imatges arribeu fàcilment a la conclusió de que la xarxa actual és un caos absurd i en canvi la nova és lògica i fàcil d'entendre? De fet, la "claredat" és precisament el primer punt que es destaca en la presentació.
I és clar que el plànol nou és més entenedor... perquè en l'antic hi han posat tota la informació que se'ls ha acudit, una a sobre a l'altra, i en la nova només han posat les línies netes sense res més. Si fins i tot els parcs són més verds i l'aigua més blava amb la nova xarxa bus!!!
I fins aquí, un nou capítol de "com condicionar el pensament de la gent sense que se n'adoni per afavorir els teus interessos", nivell bàsic
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 07/11/2013 13:18
by Ecomobisostrans
Aqui es veuen les parades fins Badalona:
V33
Posted: Thursday 07/11/2013 13:34
by Renfe445
A la pàgina on surten totes les línies verticals (Pàgina 11 o 12, no sé) hi ha una línia, la V33, que passa sobre el riu Besòs. Això sembla Santa Coloma?
Re: PowerPoint "La nova xarxa de bus creix"
Posted: Thursday 07/11/2013 14:07
by alf_
wefer wrote:Adolescent barceloní wrote:TMB ens ha fet arribar a tots els que vam assistir a la reunió informativa sobre la nova xarxa (
Digueu-me malpensat... però mireu com comparen a can TMB la xarxa actual (pàgina 8) amb la nova xarxa de bus (pàgina 10):
Antiga:
xarxa-bus-antiga.jpg
Nova:
xarxa-bus-nova.jpg
Oi que veient aquestes dues imatges arribeu fàcilment a la conclusió de que la xarxa actual és un caos absurd i en canvi la nova és lògica i fàcil d'entendre? De fet, la "claredat" és precisament el primer punt que es destaca en la presentació.
I és clar que el plànol nou és més entenedor... perquè en l'antic hi han posat tota la informació que se'ls ha acudit, una a sobre a l'altra, i en la nova només han posat les línies netes sense res més. Si fins i tot els parcs són més verds i l'aigua més blava amb la nova xarxa bus!!!
I fins aquí, un nou capítol de "com condicionar el pensament de la gent sense que se n'adoni per afavorir els teus interessos", nivell bàsic
Pero la red actual es en buena parte caótica e ineficiente. Muchos trayectos son poco intuitivos, van dando vueltas para servir a tal barrio, tal calle o cual equipamiento, o por adecuarse a los sentidos de circulación de las calles que imposibilitan un trazado lógico. Se diferencia poco entre líneas "principales" por decirlo de alguna forma, aquellas que deben constituir trayectos rápidos y directos para completar al Metro y líneas que den vueltas por los barrios para unirlos al centro, al Metro o al tren (sin referirme a los bus de barri que son otro escalón más pequeño pero sí estan un poco diferenciados). Esa diferenciación no parece existir ni en la señalización ni en la operación, de forma que se han ido creando líneas muy largas y enredadas pero que tienen que mantener buena frecuencia, y esto es ineficiente.
La ciudad ha ido creciendo sin que haya una cobertura homogénea y densa de Metro (ni era de esperar a menos que fueramos a encontrar petróleo en los pirineos), y tampoco se ha pensado seriamente en un transporte rápido y de alta frecuencia que complemente al Metro, excepto el Tram en determinados derroteros pero sin una extensión suficiente como para hacer de él algo más que un satélite del Metro. Hacía toda la falta del mundo que se introduciera un esquema de líneas "rápidas", pensando tanto en una buena infraestructura (carril bus y prioridad semafórica) como en trazados directos y rápidos, con las paradas un poquito más espaciadas. Ahora, esto del esquema "ortogonal" tampoco tiene mucho sentido, porque a veces obliga a hacer líneas ilógicas, y excluye a líneas que tendrían que entrar en el esquema a pesar de tener trazados un poco más curvos o radiales pero no por eso menos atractivos. La pérdida de velocidad comercial no viene de que el trazado vaya de A a B en línea perfectamente recta (como mucho en la zona del Eixample se puede aplicar esa lógica sensatamente), sino de que los buses tengan que ir haciendo eses para ir de esta calle a tal calle por el sentido de circulación, luego dar vuelta por aquí y cruzar por allá por idem. El ejemplo siendo por ejemplo los extremos de la H8, que de rectilíneos y ortogonales tienen poco. Otro ejemplo nos lo ofrece la V3 a su paso por Sarrià, donde a la subida da una buena vuelta turística.
Seguramente la solución no tenía que haber pasado por ser tan radical en el mal sentido, sino que se podría haber hecho, sin tonterías de ortogonalidad ni pares-nones una segregación de líneas en principales y secundarias, para luego enfocar unas en tener trazados más directos, recorriendo principales avenidas y derroteros, y las otras en dar buena cobertura en trayectos más locales por los barrios. En la nomenclatura habría bastado con asignar algun distintivo a las líneas principales, una "E" o una "R" antes del número, preservando éste pero a su vez haciéndolas identificables como líneas principales que recorren rápidamente la ciudad. Esto también hubiera permitido resaltarlas en los planos de bus. Al final nos quedamos con lo peor de todos los mundos: Líneas con trazados obligadamente ortogonales pero no necesariamente lógicos y con vueltas y giros con tal de no adecuar más la infraestructura, una red "convencional" que sigue mezclando caóticamente líneas rápidas de alta demanda y buena velocidad comercial con líneas secundarias para los barrios, y una nueva nomenclatura que obvía los números ya familiares y crea un esquema con letras, pares-nones y decenas en el que otra vez hay que ser "experto" para aclararse. Fantástico.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 07/11/2013 14:21
by França451
Pues sí, completamente de acuerdo, Metring, de hecho ahora mismo estaba mirando el plano de marzo 2012, que fue si mal no recuerdo el último en condiciones, cuando salían cada línea de un color y sabías por dónde iba cada una. La edición de agosto ya fastidió todo eso al poner un solo trazo en rojo y poner cuadraditos con punta de flecha debajo, y medio sabías por dónde iba tu línea. En cualquier caso, la vista general echaba para atrás por eso, y justamente lo que dices. El nuevo, de claro no tiene nada con todas las líneas superpuestas. Si los tramos comunes no me los diferencias de distinto color, por lo menos, mientras que me pongan debajo los cuadraditos con punta de flecha que indiquen por dónde va cada línea, al menos, en parte me vale, pero no debería ser así. Una vez establecidas todas las líneas, yo volvería al planteamiento de febrero de 2012: cada línea de un color y en los tramos coincidentes, varios trazos de distinto color cada uno. YA sabemos diferenciar las diagonales de las verticales y horizontales por las LETRAS, que son más que claras, V, H y D, ahora lo que hace falta es saber por dónde va cada línea, y hacer un trazo de cada color en los tramos coincidentes, para mí es clarísimo como el agua y cristalino. No necesitamos que las verticales sean todas de un color y las horizontales de otro, las letras ya indican qué es cada cosa, ahora pintamos el trazado completo de cada línea de un color, y el resultado en el plano es realmente concluyente.
Re: V33
Posted: Thursday 07/11/2013 14:51
by Ecomobisostrans
Renfe445 wrote:A la pàgina on surten totes les línies verticals (Pàgina 11 o 12, no sé) hi ha una línia, la V33, que passa sobre el riu Besòs. Això sembla Santa Coloma?
Si, la V33 farà el recorregut del 42 per Santa Coloma.
La meva opinió al respecte
Posted: Thursday 07/11/2013 17:23
by Renfe445
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 07/11/2013 22:35
by Miquel
Per cert, veig que al plànol "primitiu" de les línies de la NXB la V3 te pinta de finalitzar per Pedralbes i la V5 és la que finalitza a Can Caralleu (després la V7 a Sarrià). Com és que ara s'ha desplaçat la V3 més cap a la dreta i que passarà amb la V5?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/11/2013 0:02
by sag470
Miquel wrote:Per cert, veig que al plànol "primitiu" de les línies de la NXB la V3 te pinta de finalitzar per Pedralbes i la V5 és la que finalitza a Can Caralleu (després la V7 a Sarrià). Com és que ara s'ha desplaçat la V3 més cap a la dreta i que passarà amb la V5?
En els plànols oficials anteriors a la 1a fase ja estava com està ara. Les úniques diferències de la 2a fase al projecte inicial són la definició de la H8 a La Maquinista (era una posibilitat) i la prolongació de la H10 a Olim.Badalona.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/11/2013 14:56
by Albert Llauger
Hola,
Algú sap si a la H8 hi posaràn 60xx o 62xx o mantindrà els 63xx de la 15?
Dossiers de premsa nxbus
Posted: Friday 08/11/2013 15:03
by Adolescent barceloní
Dossiers de premsa que es van utilitzar ahir per presentar la nova xarxa a la premsa:
http://www.autobuseros4ever.tk/magazin/ ... de-premsa/
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/11/2013 17:44
by raulitinbcn
A nosaltres, Pacte per la Mobilitat, ens ha enviat el pdf, on també surt el 143
Si no us ho deixa veure, digueu-lo
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/11/2013 17:54
by Ecomobisostrans
A mi no em deixa, ni siquiera copiant l'adreça a la barra.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 08/11/2013 18:14
by Adolescent barceloní
Ecomobisostrans wrote:A mi no em deixa, ni siquiera copiant l'adreça a la barra.
A l'última pàgina del primer PDF
que hi ha enllaçat a l'article de l'Autobuseros Magazín surt el plànol, en petit, del 143:
- Sense títol.png (199.09 KiB) Viewed 7309 times
No sé si us referíeu a això...
Ramal
Posted: Friday 08/11/2013 18:58
by Renfe445
Des del meu punt de vista, la 143 sembla un ramal de la H10...
Línia d'aportació
Posted: Friday 08/11/2013 19:08
by Guigui
Un ramal no, però sí una línia d'aportació; però no sols a l'H10, sinó també al metro i al tramvia.