Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
quines confusions pot dur?
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: LAV Barcelona-França
Avís a la gent de la zona: les tarifes per descobrir la línia en grupets de 3 a 6 persones són molt interessants.
Aquest matí, he comprat al web de la SNCF un Perpinyà - Figueres per 3 persones a 5 € cadascú!! Només a peu és més barat.
Aquest matí, he comprat al web de la SNCF un Perpinyà - Figueres per 3 persones a 5 € cadascú!! Només a peu és més barat.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: LAV Barcelona-França
Hum! Tenint en compte que segurament amb la obertura de la LAV Madrid-Albacete/València sobraran un cert nombre d´alaris, ja podrien dignar-se a posar alguna cosa més decenteta que un trist 449...
Re: LAV Barcelona-França
Doncs per exemple coses com aquesta:victorcasta wrote:quines confusions pot dur?
Com ja he dit,un error posar-hi 449 per aquests nous Alvia.Un 120,121 o 130 haguès estat lo ideal.O perllogar algún Euromed fins a Vilafant amb material de la sèrie 130.Mako448 wrote:I ja em veig a l'estació de Girona gent pujant a l'Alvia cap a Barcelona amb bitllet MD pesant que és qualsevol tren de MD,com és fa amb el mateix material...
Last edited by Mako448 on Tuesday 23/11/2010 21:55, edited 1 time in total.
Re: LAV Barcelona-França
Vilafant. Sense erre.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Material per una banda, servei per l'altra
El material rodant no és més que la carcassa del servei. I, per molt Alvia que es digui, si un MD Barcelona-Girona es fa en 449, no veig perquè un Barcelona-Vilafant no s'hi pugui fer també.
Passa que estem massa acostumats a associar determinada sèrie a determinat servei. És una manera molt inflexible de pensar. És clar que la informació també hauria de ser fiable; això és el que causa actualment més confusió.
Passa que estem massa acostumats a associar determinada sèrie a determinat servei. És una manera molt inflexible de pensar. És clar que la informació també hauria de ser fiable; això és el que causa actualment més confusió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
El meu comentari anava en la línia que la gent no es confondrà perquè un tren vagi pintat d'una manera o d'una altra: la gent es confón si al panell de l'estació hi surt una destinació equivocada, o si no cassa amb els indicadors del tren. Serà que no hi ha trens pintats de vermell rodalia que han fet serveis regionals i ningú s'ha quedat a terra perquè no estava pintat de taronja regional.
A més, els trens 449 ofereixen unes prestacions millors al material que habitualment ha prestat serveis regionals a Catalunya. Té endolls per a cada plaça i màquines autovenda (per cert, a molt bon preu), prestacions més que suficients per a aquest tren d'enllaç.
A més, els trens 449 ofereixen unes prestacions millors al material que habitualment ha prestat serveis regionals a Catalunya. Té endolls per a cada plaça i màquines autovenda (per cert, a molt bon preu), prestacions més que suficients per a aquest tren d'enllaç.
Re: Material per una banda, servei per l'altra
No es que un Vilafant-Barcelona no se pueda hacer con 449, igual que los Portbou-Figueres-Barcelona. Pero si lo hacen con 449, almenos que no tengan la cara tan dura de cobrártelo como Alvia. Una cosa es que tu vayas a coger un Alvia y te metan un 490 o un Talgo 6. Dentro de lo que cabe, los servicios son equiparables. Pero otra cosa muy distinta que tu pagues por un Alvia y te aparezca un tren de Media Distancia. Si ponen un 449 a Vilafant, pues que lo tarifiquen como un MD más y ya está. Es como si yo pago un billete de Alaris Valencia-Madrid y aparece una 470 para hacer ese Alaris (y ya pasó una vez, pero almenos devolvieron el 100% del billete a todos los viajeros). De hecho, hasta por poner un 448 Intercity para hacer un Alaris devolvieron el 100% del billete, y solo llegó con 15 minutos de retraso sobre la hora del Alaris.Guigui wrote:El material rodant no és més que la carcassa del servei. I, per molt Alvia que es digui, si un MD Barcelona-Girona es fa en 449, no veig perquè un Barcelona-Vilafant no s'hi pugui fer també.
Passa que estem massa acostumats a associar determinada sèrie a determinat servei. És una manera molt inflexible de pensar. És clar que la informació també hauria de ser fiable; això és el que causa actualment més confusió.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
De moment encara no he vist enlloc que aquest tren es digui Alvia, ja que a la web de Renfe apareix com a ENLACE INT. I suposo que no es tarifica com a MD per així poder-hi aplicar tarifes web i estrella.
Re: LAV Barcelona-França
Ho han canviat recentment, al principi posava ALVIA.victorcasta wrote:De moment encara no he vist enlloc que aquest tren es digui Alvia, ja que a la web de Renfe apareix com a ENLACE INT. I suposo que no es tarifica com a MD per així poder-hi aplicar tarifes web i estrella.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Gerunda hi torna
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... l-tav.html
Trànsit continuat de camions a la Devesa de Girona pel TAV
Els treballs per fer una sortida d'emergència i un pou de control en un sector del parc generen la circulació de vehicles pesants
Les obres s'han reprès després de Fires i es calcula que duraran fins al febrer o el març
24/11/10 02:00 - Girona - Dani Vilà
La represa de les obres del TAV a l'interior del parc de la Devesa ha comportat el trànsit continuat de camions pel pulmó verd de la ciutat. L'Ajuntament de Girona va obligar a aturar les obres durant la celebració de les Fires per la proximitat d'alguna de les atraccions i per la multitud de ciutadans que passegen per aquest sector durant els dies de Sant Narcís.
El ritme de les obres un cop s'han reprès és frenètic, ja que al sector s'hi han de construir una sortida d'emergència i un pou de control i revisió de la tuneladora Gerunda. Aquests últims dies, la construcció de les pantalles de formigó d'aquestes infraestructures ha provocat que hi circulin molts vehicles pesants, des dels camions que porten les estructures de ferro fins als que van a buscar la terra que es va extraient i els camions amb el formigó necessari per fer les pantalles de la sortida d'emergència. El trànsit de camions ha provocat que la barrera d'accés a la Devesa des del sector de l'Auditori quedi oberta sempre, però per evitar l'accés de qualsevol vehicles hi ha una persona que controla que només hi accedeixin els vehicles de l'obra. Els camions circulen pel vial asfaltat fins al davant del club de tir, i en aquell punt passen pel centre d'un dels passejos de la Devesa.
Tenint en compte que el parc de la Devesa és una zona habitual de pràctica esportiva i de passeig, s'han instal·lat uns senyals que donen prioritat als vianants que vagin pel passeig de la Sardana, respecte dels camions.
La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, certifica que els treballs a la Devesa “s'allargaran fins al febrer o el març”.
El segon túnel, el 2011
Les infraestructures s'han d'acabar quan la tuneladora arribi sota el parc, on se situarà el punt de més profunditat, a gairebé 40 metres. Els informes tècnics de l'obra del TAV a Girona ressaltaven el pas per sota la Devesa i l'identificaven com un dels punts més complicats. La complexitat d'aquest punt concret de la traça la determina el canvi geològic que es produeix en aquest sector, amb més presència de roca al subsòl; per això es planteja que en aquest punt potser caldrà revisar i tornar a canviar elements de la tuneladora per arribar fins al sector de Fontajau. La tuneladora es preveu que comenci el segon túnel des de l'estació al gener o al febrer.
Pous i queixes
Al sector del Güell es continuen fent els pous per injectar formigó sota els edificis als carrers Francesc Rogés i Ramon Turró. Els veïns fa mesos que han de suportar talls i molèsties. Al barri de Sant Narcís, per exemple, hi ha moltes queixes pels treballs que es fan de nit al viaducte.
Trànsit continuat de camions a la Devesa de Girona pel TAV
Els treballs per fer una sortida d'emergència i un pou de control en un sector del parc generen la circulació de vehicles pesants
Les obres s'han reprès després de Fires i es calcula que duraran fins al febrer o el març
24/11/10 02:00 - Girona - Dani Vilà
La represa de les obres del TAV a l'interior del parc de la Devesa ha comportat el trànsit continuat de camions pel pulmó verd de la ciutat. L'Ajuntament de Girona va obligar a aturar les obres durant la celebració de les Fires per la proximitat d'alguna de les atraccions i per la multitud de ciutadans que passegen per aquest sector durant els dies de Sant Narcís.
El ritme de les obres un cop s'han reprès és frenètic, ja que al sector s'hi han de construir una sortida d'emergència i un pou de control i revisió de la tuneladora Gerunda. Aquests últims dies, la construcció de les pantalles de formigó d'aquestes infraestructures ha provocat que hi circulin molts vehicles pesants, des dels camions que porten les estructures de ferro fins als que van a buscar la terra que es va extraient i els camions amb el formigó necessari per fer les pantalles de la sortida d'emergència. El trànsit de camions ha provocat que la barrera d'accés a la Devesa des del sector de l'Auditori quedi oberta sempre, però per evitar l'accés de qualsevol vehicles hi ha una persona que controla que només hi accedeixin els vehicles de l'obra. Els camions circulen pel vial asfaltat fins al davant del club de tir, i en aquell punt passen pel centre d'un dels passejos de la Devesa.
Tenint en compte que el parc de la Devesa és una zona habitual de pràctica esportiva i de passeig, s'han instal·lat uns senyals que donen prioritat als vianants que vagin pel passeig de la Sardana, respecte dels camions.
La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, certifica que els treballs a la Devesa “s'allargaran fins al febrer o el març”.
El segon túnel, el 2011
Les infraestructures s'han d'acabar quan la tuneladora arribi sota el parc, on se situarà el punt de més profunditat, a gairebé 40 metres. Els informes tècnics de l'obra del TAV a Girona ressaltaven el pas per sota la Devesa i l'identificaven com un dels punts més complicats. La complexitat d'aquest punt concret de la traça la determina el canvi geològic que es produeix en aquest sector, amb més presència de roca al subsòl; per això es planteja que en aquest punt potser caldrà revisar i tornar a canviar elements de la tuneladora per arribar fins al sector de Fontajau. La tuneladora es preveu que comenci el segon túnel des de l'estació al gener o al febrer.
Pous i queixes
Al sector del Güell es continuen fent els pous per injectar formigó sota els edificis als carrers Francesc Rogés i Ramon Turró. Els veïns fa mesos que han de suportar talls i molèsties. Al barri de Sant Narcís, per exemple, hi ha moltes queixes pels treballs que es fan de nit al viaducte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Rectifico, pel que he vist a http://www.voyages-sncf.fr, els TGV continuaran fent les mateixes parades que fan actualment a Sète, Agde, Béziers i Valence TGV.Sagrerenc wrote:Veient els horaris que s'han publicat, m'acabo de fixar que el TGV Figueres-París no s'aturarà a Sète, Agde i Béziers, a diferència del TGV que actualment surt de Perpinyà a la mateixa hora (vegeu aquí).
Per altra banda, he estat mirant les possibles liaisons des de Barcelona que ens permet aquest nou tren. Millors temps:
Barcelona-Tolosa de Llenguadoc (--> 4h57' | <-- 5h35') [409 km]
Barcelona-Bordeus (--> 7h32' | <-- 8h43') [666 km]
Barcelona-Marsella (--> 6h15' | <-- 6h30') [532 km]
Barcelona-Niça (--> 9h37' | <-- 9h17') [756 km]
Barcelona-Lió (--> 6h20' | <-- 6h14') [649 km]
Barcelona-Ginebra (--> 8h14' | <-- 8h04')
Barcelona-Brussel·les (--> 9h45' | <-- 9h30')
Barcelona-Londres (--> 11h34' | <-- 11h20')
Barcelona-Amsterdam (--> 11h43' | <-- 11h29')
Barcelona-Colònia (--> 12h15' | <-- 14h01')
Barcelona-Stuttgart (--> 12h05' | <-- 13h51')
I aquí els horaris desglossats:
- D4V1D.83FY
- N4
- Posts: 50
- Joined: Monday 15/11/2010 20:48
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Hola, he vist mes o menys com han evolucionat les obres, i el que no tinc clar es que passa amb el tram Figueres- Portbou. Des de l'estacio de Vilamalla surt una via mixta cap a la nova estacio de Figueres (vilafant), pero en teoria caldria un tram des d'aquesta nova estacio per enllaçar amb la via que va cap a Portbou, no?
I que pasara amb el 3er carril cuan l'ave tingui la seva via acabada? l'aprofitaran per altres serveis?
I que pasara amb el 3er carril cuan l'ave tingui la seva via acabada? l'aprofitaran per altres serveis?
Re: LAV Barcelona-França
A partir de Figueres els trens aniràn per la via d'Alta Velocitat de la LAVD4V1D.83FY wrote:Hola, he vist mes o menys com han evolucionat les obres, i el que no tinc clar es que passa amb el tram Figueres- Portbou. Des de l'estacio de Vilamalla surt una via mixta cap a la nova estacio de Figueres (vilafant), pero en teoria caldria un tram des d'aquesta nova estacio per enllaçar amb la via que va cap a Portbou, no?
I que pasara amb el 3er carril cuan l'ave tingui la seva via acabada? l'aprofitaran per altres serveis?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: LAV Barcelona-França
Sagrerenc, la correspondència que indiques Bordeus-Barcelona a Llemotges-Benedictins la trobo una mica , la volta és immensa, de centenes de quilòmetres.
Mira-ho en un mapa.
D´on l´has treta?
Estic molt convençut que via Agen-Montauban hi ha molts més trens que no via Perigueux-Llemotges.
Això sí, el Perigord i el Llemosí són adorables.
Mira-ho en un mapa.
D´on l´has treta?
Estic molt convençut que via Agen-Montauban hi ha molts més trens que no via Perigueux-Llemotges.
Això sí, el Perigord i el Llemosí són adorables.
Re: LAV Barcelona-França
Jo també m'hi havia fixat, però com que no trobava cap altra combinació que permetés estar a Tolosa a les 17.10 per agafar el Téoz 3631, doncs havia posat aquesta tot i fer més kms.437.001 wrote:Sagrerenc, la correspondència que indiques Bordeus-Barcelona a Llemotges-Benedictins la trobo una mica , la volta és immensa, de centenes de quilòmetres.
Mira-ho en un mapa.
D´on l´has treta?
Estic molt convençut que via Agen-Montauban hi ha molts més trens que no via Perigueux-Llemotges.
Això sí, el Perigord i el Llemosí són adorables.
Ara m'ho he tornat a mirar, i ja entenc què passava. Resulta que jo mirava els horaris per al dimecres 19 de gener, i resulta que hi ha el Téoz 4663 Bordeus-Marsella que precisament, entre el 10 i el 31 de gener només circula dissabtes i diumenges, mentre que del 12 de desembre al 9 de gener i de l'1 de febrer al 7 de març circula diàriament.
Així doncs, la cosa queda així (només per als períodes en què circula el Téoz 4663:
Barcelona-Bordeus (--> 7h32' | <-- 7h55') [666 km]
També hi ha un trajecte Bordeus/Tolosa-Barcelona que em fa canviar a Montpeller, ja que el Téoz que s'ha d'agafar no s'atura a Narbona.
Aprofito per posar els temps de viatge aproximats que tindríem des de Barcelona a les següents destinacions (a partir del 19/12), si hi hagués TGV directe des de Figueres. És a dir, he eliminat els temps de transbordament del trajecte més ràpid, substituïnt-los per una parada de 3 minuts:
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
En teoria a la llarga s'ha de construir una variant des de l'estació de Figueres-Vilafant pel nord de de la ciutat per tornar a enllaçar amb la línia actual Figueres-Portbou, tot i que no crec que tingui data d'execució. S'haurà de veure com es gestionarà aquesta dualitat d'estacions a Figueres quan entri en servei la LAV completa Barcelona-Figueres amb suposats nous trens Avant. I el 3r carril diuen que el treuran un cop hi hagi la LAV completa però no crec que ho facin, seria absurd retirar-lo després d'un ús de només 2 anys... és d'esperar que alguns mercaderies s'encaminin des de Figueres cap a la línia convencional.D4V1D.83FY wrote:Hola, he vist mes o menys com han evolucionat les obres, i el que no tinc clar es que passa amb el tram Figueres- Portbou. Des de l'estacio de Vilamalla surt una via mixta cap a la nova estacio de Figueres (vilafant), pero en teoria caldria un tram des d'aquesta nova estacio per enllaçar amb la via que va cap a Portbou, no?
I que pasara amb el 3er carril cuan l'ave tingui la seva via acabada? l'aprofitaran per altres serveis?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: LAV Barcelona-França
A la llarga, l´ample UIC per la via convencional s´imposarà, tot i que no podem preveure quan s´imposarà als cervells dels dits-índex-que-decideixen...
Re: LAV Barcelona-França
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 48845.html
Adif treballa a marxes forçades per tenir els accessos a l´estació del TAV
Des de Figueres i Vilafant els operaris intenten acabar els dos vials per arribar a les andanes
VILAFANT | C.V
El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia. Una vegada a l'estació de Figueres- Vilafant o bé per arribar-hi els accesos encara no estan enllestits. Per això Adif treballa a marxes forçades per poder tenir uns accessos alemanys aptes pel trànsit rodat que permetin arribar amb certa comoditat a l'estació o bé marxar cap a una altra destinació. No s'espera que estiguin enllestits del tot, com tampoc hi haurà servei de transport públic ni taxis.
L'estació se situa a Vilafant al límit del terme adjacent amb Figueres. Des de cada un dels termes s'acaben els primers accesos a l'equipament que més endavant s'espera enllaçar també amb les principals carreteres. Però ni tan sols els accessos des dels municipis estaran acabats.
Per arribar-hi des de Figueres es farà des del giratori de la carretera de Llers amb vehicle i a peu, però un retard en unes obres d'Adif no permetran que estigui acabat, això és el que es preveu a vint dies de l'arribada del TAV. Una situació similar per l'altra vial, el de Vilafant, des de la N-260, a l'alçada de l'avinguda Puig Grau, d'on surt el nou accés. S'espera poder-hi circular amb certa comoditat en cotxe sense que estigui acabat del tot.
L'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, constatava en conèixer la data d'arribada del TAV que s'està treballant totes les hores que es poden, "a marxes forçades", però que el més probable és que no hi hagi temps per tenir-lo acabat pel 19 de desembre. També s'haurà de treballar perquè amb la màxima brevetat possible es pugui disposar de transport que permeti als viatgers que vulguin aturar-se a Vilafant o sortir des d'aquesta estació, desplaçar-se a altres punts. De moment no hi haurà ni taxis ni busos.
Adif treballa a marxes forçades per tenir els accessos a l´estació del TAV
Des de Figueres i Vilafant els operaris intenten acabar els dos vials per arribar a les andanes
VILAFANT | C.V
El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia. Una vegada a l'estació de Figueres- Vilafant o bé per arribar-hi els accesos encara no estan enllestits. Per això Adif treballa a marxes forçades per poder tenir uns accessos alemanys aptes pel trànsit rodat que permetin arribar amb certa comoditat a l'estació o bé marxar cap a una altra destinació. No s'espera que estiguin enllestits del tot, com tampoc hi haurà servei de transport públic ni taxis.
L'estació se situa a Vilafant al límit del terme adjacent amb Figueres. Des de cada un dels termes s'acaben els primers accesos a l'equipament que més endavant s'espera enllaçar també amb les principals carreteres. Però ni tan sols els accessos des dels municipis estaran acabats.
Per arribar-hi des de Figueres es farà des del giratori de la carretera de Llers amb vehicle i a peu, però un retard en unes obres d'Adif no permetran que estigui acabat, això és el que es preveu a vint dies de l'arribada del TAV. Una situació similar per l'altra vial, el de Vilafant, des de la N-260, a l'alçada de l'avinguda Puig Grau, d'on surt el nou accés. S'espera poder-hi circular amb certa comoditat en cotxe sense que estigui acabat del tot.
L'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, constatava en conèixer la data d'arribada del TAV que s'està treballant totes les hores que es poden, "a marxes forçades", però que el més probable és que no hi hagi temps per tenir-lo acabat pel 19 de desembre. També s'haurà de treballar perquè amb la màxima brevetat possible es pugui disposar de transport que permeti als viatgers que vulguin aturar-se a Vilafant o sortir des d'aquesta estació, desplaçar-se a altres punts. De moment no hi haurà ni taxis ni busos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Potineria
És una vergonya. Fa quant se sap que l'estació seria on és (i espereu-vos, que n'és una provisional, la definitiva la faran una mica més enllà)? I fa quant que s'hi han posat per a comunicar-la amb la població i la xarxa viària (una altra cosa és si calia perpetrar tot això, però és una altra qüestió)?
Ara caic i allí m'aixeco.
Ara caic i allí m'aixeco.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.