Futur de l'estació de França
Re: Futur de l'estació de França
Potser tornaran a fer bitllets per a visitants, com anys enrere?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
...excepte per a qui tingui una T-Mesm.h.t. wrote:Queda poc temps, doncs, per poder accedir a l'estació només per visitar-la sense viatjar.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Futur de l'estació de França
No se si es el tema més adequat. De pas es pot preguntar a l'alcaldesa que pensa sobre el futur de l'estació, etc. Jo no hi podré ser segurament.
Gabinet de premsa d'alcaldia wrote:Dimarts 12 de gener, a les 17:30 hores, a l’Estació de França, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, assistirà a la inauguració de l’exposició “15 anys d’imatges” que organitza el diari 20 Minutos en ocasió del seu 15è aniversari.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Futur de l'estació de França
Han preguntat via Twitter a Adif i Rodalies pel tancament tarifari amb torniquets de l'Estació de França, i pel que responen no sembla que es posaran. També diuen que l'accés nou del Carrer Ocata no té encara data d'obertura. Aixi doncs, podrem continuar anant a l'EDF per visitar-la i fer fotos sense viatjar.
Last edited by ferroparc on Tuesday 19/01/2016 15:24, edited 1 time in total.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Futur de l'estació de França
Els serveis RG1, R11 i R3 Puigcerdà/Tor Querol tindrien que sortir de l'EDF... així com els serveis BCN-Europa. Arguments a favor:
-Túnel del Passeig de Gràcia sense serveis R11, millora la fiabilitat de l'R2.
-Túnel de Pl. Catalunya sense serveis R3 Puigcerdà/Tor Querol ni RG1, permet un retorn dels R7 a l'Hospitalet.
-Túnel de Provença: sense serveis internacionals.
-Millora de la gestió del tráfic a BCN-Sants.
-Reutilització lógica de l'EDF com estació d'origen de tots aquells serveis cap a la frontera francesa i més enllà.
-Element que permetria una major dinamització de la economía del barri de la Barceloneta... sense destrossar-la.
-La construcció de l'estació de la Sagrera és una barbaritat en tots els sentits que ens està costant molt... i més que ens costarà.
Elements en contra:
-Mala connectivitat per transport públic des de l'EDF... l'R2 sud, l'L4 i uns pocs autobusos no és la millor connectivitat possible (fins i tot estant molt a prop del centre). Una ampliació del Trambesòs ajudaria molt, fins i tot un trasllat de l'estació d'autobusos de Nord (o la de Sants, encara seria millor) a l'EDF...
-Obres necessàries i no massa senzilles per fer arribar l'ERTMS, els 25000 V 50 Hz i els 1435 mm a l'EDF (en dues vies).
-Retorn una mica més complicat del material AV buit cap a Can Tunis.
Amb tot, jo aposto per aquestes modificacions que proposo. En cas contrari, Barcelona-Barceloneta o, en el seu defecte, Barcelona-Litoral em semblen noms més adeqüats actualment que "Estació de Franca" o "Barcelona-Término", que lien a l'usuari normal i que serveixen més a la nostàlgia que a una finalitat pràctica.
-Túnel del Passeig de Gràcia sense serveis R11, millora la fiabilitat de l'R2.
-Túnel de Pl. Catalunya sense serveis R3 Puigcerdà/Tor Querol ni RG1, permet un retorn dels R7 a l'Hospitalet.
-Túnel de Provença: sense serveis internacionals.
-Millora de la gestió del tráfic a BCN-Sants.
-Reutilització lógica de l'EDF com estació d'origen de tots aquells serveis cap a la frontera francesa i més enllà.
-Element que permetria una major dinamització de la economía del barri de la Barceloneta... sense destrossar-la.
-La construcció de l'estació de la Sagrera és una barbaritat en tots els sentits que ens està costant molt... i més que ens costarà.
Elements en contra:
-Mala connectivitat per transport públic des de l'EDF... l'R2 sud, l'L4 i uns pocs autobusos no és la millor connectivitat possible (fins i tot estant molt a prop del centre). Una ampliació del Trambesòs ajudaria molt, fins i tot un trasllat de l'estació d'autobusos de Nord (o la de Sants, encara seria millor) a l'EDF...
-Obres necessàries i no massa senzilles per fer arribar l'ERTMS, els 25000 V 50 Hz i els 1435 mm a l'EDF (en dues vies).
-Retorn una mica més complicat del material AV buit cap a Can Tunis.
Amb tot, jo aposto per aquestes modificacions que proposo. En cas contrari, Barcelona-Barceloneta o, en el seu defecte, Barcelona-Litoral em semblen noms més adeqüats actualment que "Estació de Franca" o "Barcelona-Término", que lien a l'usuari normal i que serveixen més a la nostàlgia que a una finalitat pràctica.
Re: Futur de l'estació de França
El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Futur de l'estació de França
He començat a llegir el teu post i he de reconéixer que he pensat "que diu aquest ara!" però després hi he pensat i tampoc no és mala idea. Jo faria una rampa a l'actual platja de vies i dues vies amb andana subterrànies (justa sota de les actuals andanes) i que aquestes vies continuessin. A partir d'aqui hi haurien moltes opcions, com noves línies de Rodalies, perllongament de les línies que acabessin a EdF, com la R3 o els possibles trens internacionals.Oriolix wrote:El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Futur de l'estació de França
Per fer les obres s'haurien d'aixecar entre 2 i 4 vies per fer l'estació subterrània el més simple possible, després es podria cobrir amb lloses i reposar les vies actuals i conservar així l'esperit de l'EdF. El tema del túnel, no seria el més fàcil de fer (ja vam veure la L9 sud i els problemes amb el cap de tall de les tuneladores) però tenint en compte la facilitat de posar la tuneladora (platja de vies on treballar tranquilament) no sortiria molt car. Un altre tema seria on surt aquesta tuneladora. Això ja ho podriem comentar al fil de propostes ferroviàries.Adolescent barceloní wrote:Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Futur de l'estació de França
FALSA ALARMA!! Adif i Renfe han desmentit la informació. En resposta a un usuari, mitjançant Twitter, confirmen que no hi ha previsió d'instal·lar portes-barrera a l'EdF:m.h.t. wrote:ATENCIÓ!! Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària.
Jean Romero wrote:@rodalies @Adif_es Es cierto que se van a poner tornos de acceso en la Estacion de Francia en Barcelona?Adif wrote:Hola Jean. En principio no tenemos constancia de ello. Por otro lado los tornos los pone @Renfe
Però, Adif sí ha confirmat el nou accés (però reconeix que encara no té data):Jean Romero wrote:@rodalies Que està previst posar torniquets a l'Estacio de França?Rodalies (Renfe Cat) wrote:Hola Jean, ens comuniquen que no està previst posar torniquets a l'Estació de França
En Jean Romero ens deu seguir (a nosaltres o l'SSC) i li convido a que es faci usuari del fòrum si encara no és aquí.Jean Romero wrote:@Adif_es @Renfe Mejor, la estacion es más bonita sin tornos. Por cierto, a ver cuando abrimos el nuevo acceso desde C.Ocata?Adif wrote:Nos informan que por el momento no hay previsión de abrir ese nuevo acceso. Saludos!
Salvem l'Estació de França!
Re: Futur de l'estació de França
Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.m.h.t. wrote:FALSA ALARMA!! Adif i Renfe han desmentit la informació. En resposta a un usuari, mitjançant Twitter, confirmen que no hi ha previsió d'instal·lar portes-barrera a l'EdF:m.h.t. wrote:ATENCIÓ!! Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària.
Jean Romero wrote:@rodalies @Adif_es Es cierto que se van a poner tornos de acceso en la Estacion de Francia en Barcelona?Adif wrote:Hola Jean. En principio no tenemos constancia de ello. Por otro lado los tornos los pone @RenfePerò, Adif sí ha confirmat el nou accés (però reconeix que encara no té data):Jean Romero wrote:@rodalies Que està previst posar torniquets a l'Estacio de França?Rodalies (Renfe Cat) wrote:Hola Jean, ens comuniquen que no està previst posar torniquets a l'Estació de França
En Jean Romero ens deu seguir (a nosaltres o l'SSC) i li convido a que es faci usuari del fòrum si encara no és aquí.Jean Romero wrote:@Adif_es @Renfe Mejor, la estacion es más bonita sin tornos. Por cierto, a ver cuando abrimos el nuevo acceso desde C.Ocata?Adif wrote:Nos informan que por el momento no hay previsión de abrir ese nuevo acceso. Saludos!
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Futur de l'estació de França
A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc wrote: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
Re: Futur de l'estació de França
Bé, de moment com a mode de prova i a dos estacions (Paris-Montparnasse i Marseille-Saint-Charles).ortegote wrote:A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc wrote: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Futur de l'estació de França
Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).fgc113 wrote:Bé, de moment com a mode de prova i a dos estacions (Paris-Montparnasse i Marseille-Saint-Charles).ortegote wrote:A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc wrote: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Futur de l'estació de França
Doncs ara es controla millor qui es cola, hi ha vigilants en ambdós tipus de torns. Tambè era una mica caos entrar i sortir pels mateixos torns alhora.ferroparc wrote: Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).
Tambè fa alentir el passar pels torns que la gent busqui el bitllet just davant del torn, no podien haver-lo agafat previament i no aturar-se de cop buscant-lo...
Re: Futur de l'estació de França
Això ja és off-topic, però podrien haver posat la meitat d'entrada i la meitat de sortida les dues bandes. Sobre l'alentiment, s'hauria de posar a les escales mecàniques i ascensors un "prepari el bitllet, siusplau" tal com es fa a l'estació del Underground de Londres de Convent Garden.albert28 wrote:Doncs ara es controla millor qui es cola, hi ha vigilants en ambdós tipus de torns. Tambè era una mica caos entrar i sortir pels mateixos torns alhora.ferroparc wrote: Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).
Tambè fa alentir el passar pels torns que la gent busqui el bitllet just davant del torn, no podien haver-lo agafat previament i no aturar-se de cop buscant-lo...
Dit això,
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Futur de l'estació de França
A Londres totes les terminals en tenen, London Bridge, London Victoria, etc. També pesa el factor que allí utilitzen la Oyster i paguen pel que recorren, però el fet és que tenen barreres tarifàries a totes les estacions. Una cosa sí, les tenen de forma general, no a cada andana com algú havia proposat, i és que quan arriba un tren de 12 cotxes, es necessiten moltíssimes portes perquè no s'acumuli la gent.ferroparc wrote: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Futur de l'estació de França
Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics: 1) haver eliminat l'estació de Rodalies a tocar de l'EDF, que ara podria ser soterrada i serviria molt bé pel que proposes; i 2) Infautilització del subsol del Pg. Colom i Moll de la Fusta, on podria passar metro, tren (com ja passava anys enrere en superfície) i una ronda una mica més ampla que no els fatídics 2 carrils que tenim araOriolix wrote:El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
El gran error històric va ser eliminar tot el traçat litoral. Fins els anys 80 un tren podia venir de Mataró i seguir cap a Castelldefels passant pel Poblenou, el Moll de la Fusta, Colom i Zona Franca. Evidentment, el traçat des d'EdF fins al Morrot s'utilitzava molt poc perquè era zona de càrrega.Sanato wrote:Oriolix wrote:Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics:
El que hagués estat molt interessant hagués estat conservar i modernitzar tot aquest traçat aprofitant les obres olímpiques, amb la qual cosa avui dia no tindríem els colls d'ampolla a la xarxa de rodalies que dinamiten la seva fiabilitat. Van dir que el tren "molestava" i se'l van carregar. Curiosament, fer-hi una autopista de de 4 carrils (i al principi la volien de 6!) just pel lloc per on passava el tren, es veu que no molesta. Hagués estat tant senzill com posar dues vies al costat o al mig de l'autopista... però no.
A finals dels 80 i principis dels 90 es va destruir la xarxa litoral de ferrocarril i això ho estem pagant car durant tot el s. XXI. Curiosament, la decisió d'eliminar tot el traçat va ser un acord de TOTES les administracions, incloent aquelles que ara tan es queixen de que Rodalies no funciona, i amb la complaença de (gairebé) tota la societat catalana.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N4
- Posts: 58
- Joined: Saturday 05/03/2016 22:44
Re: Futur de l'estació de França
Estic absolutament d´acord. Treure el ferrocarril del litoral va ser un gran error històric i aquests que tant es queixen també hi van contribuir.wefer wrote:El gran error històric va ser eliminar tot el traçat litoral. Fins els anys 80 un tren podia venir de Mataró i seguir cap a Castelldefels passant pel Poblenou, el Moll de la Fusta, Colom i Zona Franca. Evidentment, el traçat des d'EdF fins al Morrot s'utilitzava molt poc perquè era zona de càrrega.Sanato wrote:Oriolix wrote:Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics:
El que hagués estat molt interessant hagués estat conservar i modernitzar tot aquest traçat aprofitant les obres olímpiques, amb la qual cosa avui dia no tindríem els colls d'ampolla a la xarxa de rodalies que dinamiten la seva fiabilitat. Van dir que el tren "molestava" i se'l van carregar. Curiosament, fer-hi una autopista de de 4 carrils (i al principi la volien de 6!) just pel lloc per on passava el tren, es veu que no molesta. Hagués estat tant senzill com posar dues vies al costat o al mig de l'autopista... però no.
A finals dels 80 i principis dels 90 es va destruir la xarxa litoral de ferrocarril i això ho estem pagant car durant tot el s. XXI. Curiosament, la decisió d'eliminar tot el traçat va ser un acord de TOTES les administracions, incloent aquelles que ara tan es queixen de que Rodalies no funciona, i amb la complaença de (gairebé) tota la societat catalana.