Page 45 of 62
Mecanismes per evitar la saturació.
Posted: Saturday 23/06/2012 13:29
by Guigui
No. Perquè Adif determina quins trens poden circular en funció de la capacitat de la xarxa.
I tornem al tema del fil, que va de rodalia, no de llarga distància.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 24/06/2012 2:30
by victorcasta
No pas...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 24/06/2012 20:52
by Ayerbe-Zuera
victorcasta wrote:Deixa de criticar d'una vegada a l'actual govern català perquè van ser socialistes a Madrid (i a la Plaça Sant Jaume també) els que que es van COMPROMETRE a modificar la llei ferroviària estatal. No es tracta de política barata, es tracta de dur a terme un compromís ESCRIT el 2008.
A mi em sembla evident que ni el Govern de la Generalitat, ni el Govern de l'Estat poden fer un pacte que impliqui modificar una Llei. Les lleis les fan i les desfan els parlaments, no els governs, i està clar que una llei que afecta a tota Espanya (la llei ferroviària) no pot modificar-se per un acord amb una de les parts.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 24/06/2012 21:34
by Ayerbe-Zuera
D'altra banda, que la Generalitat pretengui tenir veto en el nomenament d'un càrrec d'una empresa, o inclús pretengui nomenar-lo el conseller de torn, i que aixó sembli normal a la premsa o al fòrum, ens retrata com a país i ens assenyala com de petites són les esperances que tenim de redreçar l'actual situació.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 24/06/2012 21:50
by josep_serre
Ayerbe-Zuera wrote:D'altra banda, que la Generalitat pretengui tenir veto en el nomenament d'un càrrec d'una empresa, o inclús pretengui nomenar-lo el conseller de torn, i que aixó sembli normal a la premsa o al fòrum, ens retrata com a país i ens assenyala com de petites són les esperances que tenim de redreçar l'actual situació.
Doncs precisament això formava part dels acords del traspàs, i home com a gestor del servei no em sembla malament que vulgui que la persona que estigui al comandament del servei sigui la persona que consideri idònia, no voldran una persona que pensi el contrari que ells?
Lògica de les empreses públiques
Posted: Sunday 24/06/2012 23:14
by Guigui
Qualsevol empresa pública és propietat de l'estat. Per tant, és lògic que l'administració competent (i en el cas de rodalia ho és la Generalitat) vulgui tenir quelcom a dir en el nomenament de la cúpula directiva de les empreses que es troben sota la seva competència. O potser et penses que el govern confederal suís no té res a dir en la designació dels alts càrrecs de l'SBB?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Monday 25/06/2012 13:03
by Ayerbe-Zuera
Jo no diria ben bé que les empreses públiques són propietat de l'Estat, sinó més aviat que en depenen, fins a cert punt.
Al cas de Renfe, el règim és el del Reial Decret 2396/2004:
Artículo 2. Autonomía de gestión.
En el ejercicio de sus funciones, RENFE-Operadora actuará con autonomía de gestión, dentro de los límites establecidos en la Ley del Sector Ferroviario, en el presente Estatuto y demás legislación que le sea de aplicación.
Artículo 16. El Presidente.
2. Corresponde al Presidente:
g. Acordar el nombramiento y cese del personal directivo de la entidad, debiendo informar de los mismos al Consejo de Administración, y contratar al personal no directivo, fijando sus retribuciones con arreglo a los criterios definidos por el Consejo de Administración y a lo establecido, en su caso, por el correspondiente convenio colectivo, dentro del marco de actuación a que se refiere el artículo 22.
Aquesta és doncs la realitat. Ni el Conseller ni el Ministre poden nomenar els càrrecs directius de Renfe, que d'altra banda no és propietat d'ells (confusió habitual a Espanya: confondre el que es públic amb el que és propietat dels polítics) perquè Renfe té garantida per Llei la seva autonomia de gestió. A Suïssa, per cer, funciona de la mateixa manera (articles 12 i 24 de la Llei de CFF).
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Monday 25/06/2012 14:40
by victorcasta
És que això no passa a moltes grans empreses: els accionistes (propietaris) de Caixabank no nomenen als directius, correspon el director, president o consell d'administració.
Renfe Operadora és propietat de l'Estat, i per tant, de tots els espanyols.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 27/06/2012 11:05
by Ferry1ac1
Suposo que també és conseqüència del traspàs: Rodalies fa una campanya de publicitat conjunta amb TRAM.
Fa dies que a RAC1 sento anuncis de ràdio, i ara fan una promoció al facebook on regalen entrades per anar a Illa Fantasia:
https://apps.facebook.com/easypromos/pr ... 7804859599
Re: Lògica de les empreses públiques
Posted: Wednesday 04/07/2012 23:53
by Toni
Guigui wrote:Qualsevol empresa pública és propietat de l'estat. Per tant, és lògic que l'administració competent (i en el cas de rodalia ho és la Generalitat) vulgui tenir quelcom a dir en el nomenament de la cúpula directiva de les empreses que es troben sota la seva competència. O potser et penses que el govern confederal suís no té res a dir en la designació dels alts càrrecs de l'SBB?
Crec que no heu entès això del traspàs..... la Generalitat de Catalunya és l´Administració competent i "subcontracta" mitjançant un Contracte-Programa a RENFE per que doni el servei. Per tant, evidentment que RENFE pot nomenar a qui li doni la gana per gestionar la seva empresa. La Generalitat de Catalunya ha de tenir el que consideri oportú per tal de controlar el servei que li presta el seu "subcontractista", però en cap cas pot ficar-se a casa seva (encara que no pretén sense gaire èxit....). La Generalitat de Catalunya intenta barrejar les coses i controlar "de facto" una part de la RENFE, cosa a la que RENFE evidentment es nega. Això és com si jo vull fer una obra a casa meva, contracto a un paleta i jo vull controlar-li si guanya molt o poc o si va a dinar de menú o no... escolti, vostè miri que la obra es faci el millor possible i la resta és cosa meva... evident.
Re: Lògica de les empreses públiques
Posted: Thursday 05/07/2012 0:00
by Lluita1714
Toni wrote:Guigui wrote:Qualsevol empresa pública és propietat de l'estat. Per tant, és lògic que l'administració competent (i en el cas de rodalia ho és la Generalitat) vulgui tenir quelcom a dir en el nomenament de la cúpula directiva de les empreses que es troben sota la seva competència. O potser et penses que el govern confederal suís no té res a dir en la designació dels alts càrrecs de l'SBB?
Crec que no heu entès això del traspàs..... la Generalitat de Catalunya és l´Administració competent i "subcontracta" mitjançant un Contracte-Programa a RENFE per que doni el servei. Per tant, evidentment que RENFE pot nomenar a qui li doni la gana per gestionar la seva empresa. La Generalitat de Catalunya ha de tenir el que consideri oportú per tal de controlar el servei que li presta el seu "subcontractista", però en cap cas pot ficar-se a casa seva (encara que no pretén sense gaire èxit....). La Generalitat de Catalunya intenta barrejar les coses i controlar "de facto" una part de la RENFE, cosa a la que RENFE evidentment es nega. Això és com si jo vull fer una obra a casa meva, contracto a un paleta i jo vull controlar-li si guanya molt o poc o si va a dinar de menú o no... escolti, vostè miri que la obra es faci el millor possible i la resta és cosa meva... evident.
Tindries raó si Renfe fos una empresa privada autosuficient. Però és una EPE, una Entitat Pública Empresarial, és a dir, que és públic, i té un dèficit crònic (estructural) que està cobert per les administracions competents. Per tant, si és una empresa
pública que té una concessió
pública d'una administració
pública, ha d'estar controlada per l'administració i per tant, per un òrgan de base democràtica. Vull dir, que si la generalitat prova de ficar-se en aquesta casa, està legitimada perquè d'aquesta casa en som propietaris tots, la paguem tots si té pèrdues o si té guanys, i això ha estat, és i serà així fins que no es privatitzi.
Re: Lògica de les empreses públiques
Posted: Thursday 05/07/2012 0:10
by Toni
Lluita1714 wrote:Toni wrote:Guigui wrote:Qualsevol empresa pública és propietat de l'estat. Per tant, és lògic que l'administració competent (i en el cas de rodalia ho és la Generalitat) vulgui tenir quelcom a dir en el nomenament de la cúpula directiva de les empreses que es troben sota la seva competència. O potser et penses que el govern confederal suís no té res a dir en la designació dels alts càrrecs de l'SBB?
Crec que no heu entès això del traspàs..... la Generalitat de Catalunya és l´Administració competent i "subcontracta" mitjançant un Contracte-Programa a RENFE per que doni el servei. Per tant, evidentment que RENFE pot nomenar a qui li doni la gana per gestionar la seva empresa. La Generalitat de Catalunya ha de tenir el que consideri oportú per tal de controlar el servei que li presta el seu "subcontractista", però en cap cas pot ficar-se a casa seva (encara que no pretén sense gaire èxit....). La Generalitat de Catalunya intenta barrejar les coses i controlar "de facto" una part de la RENFE, cosa a la que RENFE evidentment es nega. Això és com si jo vull fer una obra a casa meva, contracto a un paleta i jo vull controlar-li si guanya molt o poc o si va a dinar de menú o no... escolti, vostè miri que la obra es faci el millor possible i la resta és cosa meva... evident.
Tindries raó si Renfe fos una empresa privada autosuficient. Però és una EPE, una Entitat Pública Empresarial, és a dir, que és públic, i té un dèficit crònic (estructural) que està cobert per les administracions competents. Per tant, si és una empresa
pública que té una concessió
pública d'una administració
pública, ha d'estar controlada per l'administració i per tant, per un òrgan de base democràtica. Vull dir, que si la generalitat prova de ficar-se en aquesta casa, està legitimada perquè d'aquesta casa en som propietaris tots, la paguem tots si té pèrdues o si té guanys, i això ha estat, és i serà així fins que no es privatitzi.
Que RENFE sigui pública no vol dir que la Generalitat pugui ficar-se... amb aquest raonament crec que caldria començar a ficar-se a empreses tant públiques com GISA per exemple o tantes d´altres.... i no crec que la Generalitat trigués més d´un nanosegon en organitzar la guerra si algú tracta de ficar-se a una de les seves empreses.....
Pixar fora de test
Posted: Thursday 05/07/2012 0:16
by Guigui
Toni wrote:Que RENFE sigui pública no vol dir que la Generalitat pugui ficar-se... amb aquest raonament crec que caldria començar a ficar-se a empreses tant públiques com GISA per exemple o tantes d´altres.... i no crec que la Generalitat trigués més d´un nanosegon en organitzar la guerra si algú tracta de ficar-se a una de les seves empreses.....
El que passa és que Gisa és competència exclusiva de la Generalitat, i és el Parlament qui pot exercir-hi una funció de control. En canvi, en el cas de Renfe, resulta que part d'una UN (i d'aquesta va el tema) entra en l'àmbit competencial de la Generalitat.
I, per tornar al desencadenant de tot aquest debat: si la Generalitat no tingués dret de veto del director de rodalia, com és que ha pogut bloquejar-ne el nomenament? O resulta que Renfe i Fomento són tan mesells que deixen fer?
Re: Pixar fora de test
Posted: Sunday 15/07/2012 1:37
by Toni
Guigui wrote:Toni wrote:Que RENFE sigui pública no vol dir que la Generalitat pugui ficar-se... amb aquest raonament crec que caldria començar a ficar-se a empreses tant públiques com GISA per exemple o tantes d´altres.... i no crec que la Generalitat trigués més d´un nanosegon en organitzar la guerra si algú tracta de ficar-se a una de les seves empreses.....
El que passa és que Gisa és competència exclusiva de la Generalitat, i és el Parlament qui pot exercir-hi una funció de control. En canvi, en el cas de Renfe, resulta que part d'una UN (i d'aquesta va el tema) entra en l'àmbit competencial de la Generalitat.
I, per tornar al desencadenant de tot aquest debat: si la Generalitat no tingués dret de veto del director de rodalia, com és que ha pogut bloquejar-ne el nomenament? O resulta que Renfe i Fomento són tan mesells que deixen fer?
De nou discrepo... la RENFE no està en cap cas ni en cap part sota la competència de la Generalitat. La RENFE presta un servei per la Generalitat però depèn, directament, del Ministeri de Foment que és qui nomena als seus dirigents. També desmentir-te sobre el nomenament, que està fet i exercint, la Generalitat no l´ha pogut vetar com és normal. Repeteixo que la Generalitat intenta barrejar Rodalies de Catalunya amb la RENFE i no tenen res a veure... la RENFE és la RENFE i depèn de qui depèn (de l´Estat) i Rodalies de Catalunya (o el que vulgui inventar-se la Generalitat per gestionar les seves competències) és el que depèn de la Generalitat.... o això és el que hauria de ser si la Generalitat no volgués (sense èxit) barrejar les dues coses.
Si ho han fet, és perquè els ho han deixat
Posted: Sunday 15/07/2012 1:43
by Guigui
No em contestes la pregunta. Si la Generalitat ha pogut vetar el director de rodalia (ja es tracti d'un servei competència de la Generalitat o d'una UN d'una empresa competència de l'Estat), és perquè hi ha una normativa que li ho permet. Ni més, ni menys.
Re: Pixar fora de test
Posted: Sunday 15/07/2012 13:41
by victorcasta
Toni wrote:De nou discrepo... la RENFE no està en cap cas ni en cap part sota la competència de la Generalitat. La RENFE presta un servei per la Generalitat però depèn, directament, del Ministeri de Foment que és qui nomena als seus dirigents. També desmentir-te sobre el nomenament, que està fet i exercint, la Generalitat no l´ha pogut vetar com és normal. Repeteixo que la Generalitat intenta barrejar Rodalies de Catalunya amb la RENFE i no tenen res a veure... la RENFE és la RENFE i depèn de qui depèn (de l´Estat) i Rodalies de Catalunya (o el que vulgui inventar-se la Generalitat per gestionar les seves competències) és el que depèn de la Generalitat.... o això és el que hauria de ser si la Generalitat no volgués (sense èxit) barrejar les dues coses.
La Generalitat no intenta barrejar res. Ets tu que no estàs gaire informat. Rodalies de Catalunya no existeix com a tal: no hi ha cap òrgan, departament, secció, empresa o el que sigui que es digui així, depenent jeràrquicament de la Generalitat de Catalunya. Desconec els motius que van portar a fer-ho així, però Rodalies de Catalunya és, a part del nom comercial, TAN SOLS el nom de la Direcció de Rodalies de Catalunya, que depèn de la Dirección Gerencia del Área de Negocio de Viajeros, la qual depèn de la Dirección General de Operaciones, dins de l'organigrama de Renfe Operadora. I ja està.
I si no t'ho vols creure, llegeix-te
aquesta notícia a Vía Libre i el PDF del conveni, que ve adjunt. Encara direm que la Generalitat no pot decidir el director?
Re: Pixar fora de test
Posted: Sunday 15/07/2012 23:35
by Toni
victorcasta wrote:Toni wrote:De nou discrepo... la RENFE no està en cap cas ni en cap part sota la competència de la Generalitat. La RENFE presta un servei per la Generalitat però depèn, directament, del Ministeri de Foment que és qui nomena als seus dirigents. També desmentir-te sobre el nomenament, que està fet i exercint, la Generalitat no l´ha pogut vetar com és normal. Repeteixo que la Generalitat intenta barrejar Rodalies de Catalunya amb la RENFE i no tenen res a veure... la RENFE és la RENFE i depèn de qui depèn (de l´Estat) i Rodalies de Catalunya (o el que vulgui inventar-se la Generalitat per gestionar les seves competències) és el que depèn de la Generalitat.... o això és el que hauria de ser si la Generalitat no volgués (sense èxit) barrejar les dues coses.
La Generalitat no intenta barrejar res. Ets tu que no estàs gaire informat. Rodalies de Catalunya no existeix com a tal: no hi ha cap òrgan, departament, secció, empresa o el que sigui que es digui així, depenent jeràrquicament de la Generalitat de Catalunya. Desconec els motius que van portar a fer-ho així, però Rodalies de Catalunya és, a part del nom comercial, TAN SOLS el nom de la Direcció de Rodalies de Catalunya, que depèn de la Dirección Gerencia del Área de Negocio de Viajeros, la qual depèn de la Dirección General de Operaciones, dins de l'organigrama de Renfe Operadora. I ja està.
I si no t'ho vols creure, llegeix-te
aquesta notícia a Vía Libre i el PDF del conveni, que ve adjunt. Encara direm que la Generalitat no pot decidir el director?
M´ha semblat molt interessant el conveni , no l´havia llegit. El que veig és que és el òrgan mixt de seguiment el que proposa al director i no la Generalitat. Així, serà el director una persona de consens entre les dues parts, essent de totes formes una persona de RENFE en qualsevol cas ja que treballa a RENFE. Per tant, la Generalitat en tot cas opina... i si no existeix consens, al final RENFE nomena a qui li sembla bé, que sembla que és el que ha passat.... Respecte de Rodalies de Catalunya.... no us sembla com a mínim curiós que la Generalitat tingui una nova competència i tant important com aquesta i no crei ni una trista oficina de seguiment?... i no serà per estalviar gent, que gent tenia a cabassos per fer coses molt menys importants.... com a mínim curiós. Efectivament, Rodalies de Catalunya és una direcció de la RENFE i llavors jo em pregunto: la Generalitat no vol saber res del tema dels trens? no té ni una mínima estructura de gestió del tema aquest dels trens? aquesta és la preocupació que té amb els trens?...
Re: Si ho han fet, és perquè els ho han deixat
Posted: Sunday 15/07/2012 23:38
by Toni
Guigui wrote:No em contestes la pregunta. Si la Generalitat ha pogut vetar el director de rodalia (ja es tracti d'un servei competència de la Generalitat o d'una UN d'una empresa competència de l'Estat), és perquè hi ha una normativa que li ho permet. Ni més, ni menys.
Contesto: Rodalies de Catalunya té una nova persona exercint de cap des de fa ja molts dies, no hi ha veto que valgui.... ni més ni menys.
No desviem l'atenció
Posted: Sunday 15/07/2012 23:59
by Guigui
I què té això a veure amb la teva asseveració que la Generalitat no hi té res a dir?
Re: No desviem l'atenció
Posted: Monday 16/07/2012 23:35
by Toni
Guigui wrote:I què té això a veure amb la teva asseveració que la Generalitat no hi té res a dir?
És de tots coneguda l´oposició al nomenament... però tenen dues solucions.... continuar parlant amb l´antic que ja no mana res o parlar amb el nou que no volen si volen fer alguna cosa..... al final les coses son com son i només els deixaran entrar a casa seva si volen, sino no.