Carlos González wrote:Està bé per una part, però l'altre... que per lliteratura ciència-ficció està bé...
Vaja, es literatura de ciència ficció el que es fa qualsevol país normal menys el nostre. Vaja si comencem així, del tipus millorar sí, però només la punteta no vagi a ser que vulgui tenir una xarxa de transport ferroviari digna, doncs què trist no?
Carlos González wrote:Primer de tot que Tarragona no és com l'àrea metropolitana de Madrid o Barcelona, crec que no justifica el fer línies de Rodalies per el fet que la demanda no és la mateixa com a Barcelona o a altres ciutats tipus metròpolis, i també que...
Ostres tu, no es com Madrid i Barcelona!! Traiem-li les rodalies i fem només trens regionals que serveixin els interessos d'anar i tornar de Barcelona al punt interessat dins de la provincia de Tarragona. Mentrestant, que la mobilitat interna de Tarragona quedi en mans, majoritariament, del vehícle privat, i vaja, si en els regionals sobra lloc, per als quatre que els hi vagi bé també el poden utilitzar. És això el que volem, oi?
Doncs no, això no es el que hauriem de voler, ni molt menys el que hauriem de tenir. És absurd que fora de Barcelona (i dins encara és necessàri) necessitis per obligació moure't amb vehícle privat per fer vida. El nostre país te un problema molt greu amb el ferrocarril i es que ha estat reduït amb el pas de les decàdes a la mínima expresió arreu del territori (a diferència de la resta de països "com el nostre"). I el despreci continua, només cal veure en que es fan les inversions, i si són per ferrocarril tot marxa a soterraments o LAV.
Ciència ficció és el que ens passa a nosaltres amb aquesta actitud tant hostil al ferrocarril!
Però per sort (per nosaltres) i desgràcia (per a molts amb certs interessos), a Catalunya, Barcelona i Tarragona són els únics llocs on la xarxa de ferrocarril "encara aguanta" millor o pitjor, i que per tant, amb un cost força inferior que a Lleida i Girona (o a d'altres llocs de la península) pots tenir una xarxa bàsica de servei de ferrocarril pròpia d'un país "normal".
D'entrada en cap moment he dit que Tarragona tingui un servei de Rodalies com el de Madrid o Barcelona. És impossible doncs el nombre d'habitants és el que és, això és innegable, però no per això n'han de quedar al marge. Jo estava parlant de freqüències de 30 (hores punta en el millor dels casos), però generalment, de 60 minuts. Que no ens enganyem, parlant clar és una caqueta de freqüència però per iniciar està bé.
Quan vols donar un servei de relativa proximitat, és el mínim que pots oferir. Tenir trens cada 2-3 hores fa que la gent segueixi anant en cotxe, a no ser, que tingui sort i li coincidèixin els horaris. A banda, tema material. Calen trens de 10 cotxes com a Barcelona? tampoc.
Però vaja, la idea de tot això no es mantenir el que hi ha, si no aconseguir que progressivament més i més gent utilitzi el ferrocarril i deixi el cotxe a casa. No siguem ingenus, allà hi viu gent (menys gent, cert) que també es desplaça, però no ho fa amb tren, ho fa en cotxe (o bus). I això és el que hauria de revertir, en gran mesura, la mera existència del ferrocarril a la zona.
Carlos González wrote:També que el que cal és que es millori les freqüències d'alguns serveis dels Regionals que hi ha per Tarragona, (Exemple: R15 d'Estació de França-Reus)
Efectivament que cal millorar-les. Ara bé, poder el que falta en la relació Barcelona - Reus, són més R14, que a banda de cobrir aquesta relació, també ajuden a cobrir el poc usat corredor entre Tarragona i Lleida. Però en definitiva, certament cal més freqüència ja que la demanda del servei regional és alta.
Carlos González wrote:Estic d'acord amb tu, bàsicament és combinar la RT1 actual amb el servei R14 des de Tarragona fins a Picamoixons (crec que a la teva RT1, Montblanc seria un bon canditat), però per Vilanova no el fassis parar, ara t'explicaré un dels motius, a Sitges hi han dos vies terminals, millor que acabin per allà ja que Vilanova crec que té una via on morir.
La idea de Vilanova respón a d'altres criteris. Principalment perque és on la meitat dels R2Sud finalitzen, per tant obres la porta a transbords senzills per a continuar a Barcelona si es desitjés. I el més important, evites entrar més serveis a la malla entre Vilanova i Barcelona. Ja que l'espai lliure que aquests R2Sud deixen poden ser aprofitats per aquests serveis sense gaire interferència. Òbviament tot això tenint present que els LD siguin desviats per la LAV.
Coincideixo en que Montblanc pot ser un bon terminal.
Carlos González wrote:Ves a saber què passarà, però el tram de Salou-Cambrils malauradament serà desmantellat i "es suposa" que serà com tren-tramvia... (ens agradi o no)
Passarà el que hagi de passar, però si fossim un país "normal", ni d'entrada es desmantellaria, i ni molt menys es transformaria una via apta a 160Km/h a 30Km/h i aturant-se als semàfors de trànsit per deixar passar als cotxes. Una altre anomalia... Que aquests trens acabin a Vilafranca és degut al mateix criteri que l'anterior.
Carlos González wrote:És només el servei de la R13 de Sant Vicenç-Picamoixons... fa falta un bypass de tren convencional d'Alcover-Valls que faria falta per mercaderies i viatgers...
un suposat Torredembarra-Tarragona-Reus-Valls em sembla millor opció.
Es de preveure que si fessim be les coses, a Picamoixons es podria fer un enllaç fàcil direcció Tarragona
Carlos González wrote:Aquest comentari mostra que ets contrari a serveis des de Barcelona a Reus de forma de rodalia, com fan a Madrid a Guadalajara o a València fins a Castelló.
Jo al que sóc contrari és a tenir la necessitat de moure'm amb tren i haver de trigar tota la tarda per arribar a la meva destinació. A Barcelona be proposeu que els R12 no facin parada a excepció d'un grapat "més importants". De fet, seria el normal en una línia de Regional. La realitat es que els R12 són R4 ampliats a Lleida.
No són necessaris aquests serveis perquè insisteixo, si féssim be les coses el tren ràpid que fa menys parades ( = regional) ha de parar en una parada on els passatgers poden fer un enllaç directe a un tren que fa totes les parades i per tant, lent (= rodalia o local) que els porti a la seva destinació final sense afectar a la resta del passatge. Alhora, aquest tren ràpid avança a aquest tren lent i així evita fer més parades i circula a una velocitat major i no enganxat al cul d'un tren de rodalies.
D'això se'n diu eficiència i els usuaris guanyen per totes bandes doncs tens més freqüències, reparteixes el passatge, els trens van més ràpids, els enllaços són eficients, etc, etc, etc. La resta es mantenir el model actual, que funciona a dures penes (vaja, perdoneu, ""funciona"") i que dia rere dia demostra ser poc útil per a les nostres necessitats, però, com que és el que tenim, doncs ens ho hem d'empassar, o acabar-nos de passar tots al cotxe.
Aquest sistema d'una línia de rodalies enorme, només tindria sentit si el passatge d'aquesta línia es repartís localment entre totes les estacions, però la realitat es que poses més freqüències per als usuaris d'un servei de regional que es desplacen a distàncies molt llargues a velocitat d'un servei local (més lent), i això no es una millora "de veritat", per molt que per estalviar costos es faci a molts llocs de l'estat, inclòs aquí, amb els R12, els RG1, els R3 a Puigcerdà...