Notícies línia de La Pobla de Segur
^^ Avui mateix ha sortit aquesta notícia:
Llum verda a l'enderroc de l'antiga Inpacsa de Balaguer per fer-hi habitatges
L'ajuntament de Balaguer ha donat llum verda a l'enderroc de les instal·lacions de l'antiga paperera Inpacsa, actualment en ruïnes i plena de runa, segons publica aquest dimecres el diari SEGRE. De moment, l'empresa Lanoula, propietària dels terrenys que ocupa la indústria, es farà càrrec de l'enderroc, tot i que després el cost revertirà sobre tots els propietaris del Pla Parcial de l'àrea. El desenvolupament residencial en la zona de la antiga Inpacsa de Balaguer -on s'hi podran promoure fins a 1.500 habitatges- anirà de la mà d'una altra gran modificació a la trama urbana: el soterrament de la línea de ferrocarril de Lleida-la Pobla.
SEGRE
Llum verda a l'enderroc de l'antiga Inpacsa de Balaguer per fer-hi habitatges
L'ajuntament de Balaguer ha donat llum verda a l'enderroc de les instal·lacions de l'antiga paperera Inpacsa, actualment en ruïnes i plena de runa, segons publica aquest dimecres el diari SEGRE. De moment, l'empresa Lanoula, propietària dels terrenys que ocupa la indústria, es farà càrrec de l'enderroc, tot i que després el cost revertirà sobre tots els propietaris del Pla Parcial de l'àrea. El desenvolupament residencial en la zona de la antiga Inpacsa de Balaguer -on s'hi podran promoure fins a 1.500 habitatges- anirà de la mà d'una altra gran modificació a la trama urbana: el soterrament de la línea de ferrocarril de Lleida-la Pobla.
SEGRE
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Jo no tinc tant clar que acabin soterrant a Balaguer. Cada vegada em sembla que va guanyant més força l'opció de fer un tren-tram, que és força més barat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
En principi no cal, doncs la traça actual es pot tramvialitzar perfectament. Amb això es guanyaria part del espai adjacent a la via. En tot cas s'haurien d'instal·lar semafors en els nous encreuaments que es generarien, ja que molts carrers que ara queden tallats per la via podrien tenir continuitat.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...
El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
A la pàgina web d'IFERCAT hi ha fça informació del que volen fer.
Totalment d'acord.Túnels del Garraf wrote:Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...
El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
Presentació del llibre commemoratiu de la línia Lleida – La Pobla de Segur
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... ida-LP.pdf
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... ida-LP.pdf
En una nota del conseller Nadal, que hi ha a la pagina de l'Iceta, diu que: propsa a més a més que Renfe i FGC busqui nous acords per allargar el servei del tren de la Pobla de Segur a Lleida, convertint-la en una linia de rodalies Balaguer-Lleida-Cervera, que pot ser el banc de proves de futures i fructiferes colaboracions
FGC espera que el 2010 augmenti amb un 17% el nombre de viatgers de la línia Lleida-la Pobla
El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, ha declarat aquest dimecres, en la presentació del balanç de les obres de renovació de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que la demanda del servei prevista per al 2010 superarà els 240.000 usuaris, és a dir, un augment del 17% dels usuaris. Des de l'any 2005, que l'empresa pública catalana es va fer càrrec de la línia, hi ha hagut un increment d'uns 70.000 viatgers.
Tal com ha informat aquest migdia a Tremp Joan Torres, ja s'han fet la meitat de les obres de millora de la línia previstes. Les obres, que s'espera que acabin el 2010, tenen un pressupost d'uns 60 MEUR (milions d'euros). Amb referència a la connexió del tren amb altres poblacions del Pirineu, Torres ha concretat que des de Ferrocarrils de la Generalitat s'està treballant perquè l'estació d'autobusos de la Pobla de Segur s'ubiqui a la mateixa estació de tren i per aconseguir connectar el servei de tren amb altres formes de transport de la zona. Pel que fa el tram Lleida-Balaguer, el bitllet formarà part del sistema tarifari integrat junt amb altres mitjans de transport de Lleida ciutat i del Segrià, tal com funciona a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el mateix acte d'avui, s'ha dut a terme la presentació d'un llibre sobre la línia de tren Lleida-la Pobla a càrrec del mateix autor, Rafael Pradas. En aquest sentit, s'ha creat una Pla de Dinamització Turística per aprofitar la riquesa paisatgística i turística de la zona.
ACN
El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, ha declarat aquest dimecres, en la presentació del balanç de les obres de renovació de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que la demanda del servei prevista per al 2010 superarà els 240.000 usuaris, és a dir, un augment del 17% dels usuaris. Des de l'any 2005, que l'empresa pública catalana es va fer càrrec de la línia, hi ha hagut un increment d'uns 70.000 viatgers.
Tal com ha informat aquest migdia a Tremp Joan Torres, ja s'han fet la meitat de les obres de millora de la línia previstes. Les obres, que s'espera que acabin el 2010, tenen un pressupost d'uns 60 MEUR (milions d'euros). Amb referència a la connexió del tren amb altres poblacions del Pirineu, Torres ha concretat que des de Ferrocarrils de la Generalitat s'està treballant perquè l'estació d'autobusos de la Pobla de Segur s'ubiqui a la mateixa estació de tren i per aconseguir connectar el servei de tren amb altres formes de transport de la zona. Pel que fa el tram Lleida-Balaguer, el bitllet formarà part del sistema tarifari integrat junt amb altres mitjans de transport de Lleida ciutat i del Segrià, tal com funciona a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el mateix acte d'avui, s'ha dut a terme la presentació d'un llibre sobre la línia de tren Lleida-la Pobla a càrrec del mateix autor, Rafael Pradas. En aquest sentit, s'ha creat una Pla de Dinamització Turística per aprofitar la riquesa paisatgística i turística de la zona.
ACN
I recovertir la linia de la Pobla a ample internacional?
I no seria millor ja que la linia es de la FGC reconvertir la linia de la Pobla a ample internacional i aixi si es perllonga cap al exterior es podra conectar amb la xarxa europea per Puigcerda o per Vielha i conectarla amb Andorra?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vall del Segre, més rendible
Si tant fos així, que facin la línia a La Seu seguint el Segre a partir de Balaguer. Estic segur que no sortiria més cara ja que no haurien de foradar sota el Coll de Cantó i, a més, cobririen poblacions força importants com Artesa, Ponts, Oliana, Organyà i Coll de Nargó.jordidr wrote:S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.