Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però això de Balaguer és definitiu, o és un estudi només?
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

^^ Avui mateix ha sortit aquesta notícia:

Llum verda a l'enderroc de l'antiga Inpacsa de Balaguer per fer-hi habitatges

L'￾ajuntament de Balaguer ha donat llum verda a l'￾enderroc de les instal·lacions de l￾'antiga paperera Inpacsa, actualment en ruïnes i plena de runa, segons publica aquest dimecres el diari SEGRE. De moment, l'empresa Lanoula, propietària dels terrenys que ocupa la indústria, es farà càrrec de l'enderroc, tot i que després el cost revertirà sobre tots els propietaris del Pla Parcial de l'àrea. El desenvolupament residencial en la zona de la antiga Inpacsa de Balaguer -on s'hi podran promoure fins a 1.500 habitatges- anirà de la mà d'una altra gran modificació a la trama urbana: el soterrament de la línea de ferrocarril de Lleida-la Pobla.

SEGRE
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Déu meu, quina animalada. Que soterrin trams ferroviaris en nuclis de gran afluència d'acord, però això és una autèntica animalada.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Jo no tinc tant clar que acabin soterrant a Balaguer. Cada vegada em sembla que va guanyant més força l'opció de fer un tren-tram, que és força més barat.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Però... per fer un tren-tram, s'haurà de variar el traçat actual, no? Jo, això del trem-tram no ho veig molt clar.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Post by neroon »

En principi no cal, doncs la traça actual es pot tramvialitzar perfectament. Amb això es guanyaria part del espai adjacent a la via. En tot cas s'haurien d'instal·lar semafors en els nous encreuaments que es generarien, ja que molts carrers que ara queden tallats per la via podrien tenir continuitat.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...

El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

A la pàgina web d'IFERCAT hi ha fça informació del que volen fer.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Túnels del Garraf wrote:Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...

El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
Totalment d'acord.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Balaguer soterrat... Nomes falta la veu del home de la megafonia de les estacions de fgc bcn dient R11 (per dir alguna linia) la pobla o balaguer
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Presentació del llibre commemoratiu de la línia Lleida – La Pobla de Segur

http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... ida-LP.pdf
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

En una nota del conseller Nadal, que hi ha a la pagina de l'Iceta, diu que: propsa a més a més que Renfe i FGC busqui nous acords per allargar el servei del tren de la Pobla de Segur a Lleida, convertint-la en una linia de rodalies Balaguer-Lleida-Cervera, que pot ser el banc de proves de futures i fructiferes colaboracions
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

FGC espera que el 2010 augmenti amb un 17% el nombre de viatgers de la línia Lleida-la Pobla

El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, ha declarat aquest dimecres, en la presentació del balanç de les obres de renovació de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que la demanda del servei prevista per al 2010 superarà els 240.000 usuaris, és a dir, un augment del 17% dels usuaris. Des de l'any 2005, que l'empresa pública catalana es va fer càrrec de la línia, hi ha hagut un increment d'uns 70.000 viatgers.

Tal com ha informat aquest migdia a Tremp Joan Torres, ja s'han fet la meitat de les obres de millora de la línia previstes. Les obres, que s'espera que acabin el 2010, tenen un pressupost d'uns 60 MEUR (milions d'euros). Amb referència a la connexió del tren amb altres poblacions del Pirineu, Torres ha concretat que des de Ferrocarrils de la Generalitat s'està treballant perquè l'estació d'autobusos de la Pobla de Segur s'ubiqui a la mateixa estació de tren i per aconseguir connectar el servei de tren amb altres formes de transport de la zona. Pel que fa el tram Lleida-Balaguer, el bitllet formarà part del sistema tarifari integrat junt amb altres mitjans de transport de Lleida ciutat i del Segrià, tal com funciona a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el mateix acte d'avui, s'ha dut a terme la presentació d'un llibre sobre la línia de tren Lleida-la Pobla a càrrec del mateix autor, Rafael Pradas. En aquest sentit, s'ha creat una Pla de Dinamització Turística per aprofitar la riquesa paisatgística i turística de la zona.

ACN
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Amb tot això, no m'ha acabat de quedar del tot clar a quines obres es refereix la noticia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Es a dir sembla que es descarten les conexions ferroviàries, percert enl 50% restant son trens nous, electrificacio...?
User avatar
Julià
N3
N3
Posts: 31
Joined: Sunday 14/10/2007 22:34
Location: Lleida

I recovertir la linia de la Pobla a ample internacional?

Post by Julià »

I no seria millor ja que la linia es de la FGC reconvertir la linia de la Pobla a ample internacional i aixi si es perllonga cap al exterior es podra conectar amb la xarxa europea per Puigcerda o per Vielha i conectarla amb Andorra? :x :D
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

S'ha especulat tant sobre això...
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vall del Segre, més rendible

Post by Guigui »

jordidr wrote:S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
Si tant fos així, que facin la línia a La Seu seguint el Segre a partir de Balaguer. Estic segur que no sortiria més cara ja que no haurien de foradar sota el Coll de Cantó i, a més, cobririen poblacions força importants com Artesa, Ponts, Oliana, Organyà i Coll de Nargó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”