Page 45 of 130
Posted: Tuesday 13/11/2007 23:23
by Jordi Freixas
Però això de Balaguer és definitiu, o és un estudi només?
Posted: Wednesday 14/11/2007 10:42
by Sky
^^ Avui mateix ha sortit aquesta notícia:
Llum verda a l'enderroc de l'antiga Inpacsa de Balaguer per fer-hi habitatges
L'ajuntament de Balaguer ha donat llum verda a l'enderroc de les instal·lacions de l'antiga paperera Inpacsa, actualment en ruïnes i plena de runa, segons publica aquest dimecres el diari SEGRE. De moment, l'empresa Lanoula, propietària dels terrenys que ocupa la indústria, es farà càrrec de l'enderroc, tot i que després el cost revertirà sobre tots els propietaris del Pla Parcial de l'àrea. El desenvolupament residencial en la zona de la antiga Inpacsa de Balaguer -on s'hi podran promoure fins a 1.500 habitatges- anirà de la mà d'una altra gran modificació a la trama urbana: el soterrament de la línea de ferrocarril de Lleida-la Pobla.
SEGRE
Posted: Wednesday 14/11/2007 22:28
by Jordi Freixas
Déu meu, quina animalada. Que soterrin trams ferroviaris en nuclis de gran afluència d'acord, però això és una autèntica animalada.
Posted: Thursday 15/11/2007 10:15
by Trenscat
Jo no tinc tant clar que acabin soterrant a Balaguer. Cada vegada em sembla que va guanyant més força l'opció de fer un tren-tram, que és força més barat.
Posted: Thursday 15/11/2007 21:39
by Jordi Freixas
Però... per fer un tren-tram, s'haurà de variar el traçat actual, no? Jo, això del trem-tram no ho veig molt clar.
Posted: Friday 16/11/2007 16:27
by neroon
En principi no cal, doncs la traça actual es pot tramvialitzar perfectament. Amb això es guanyaria part del espai adjacent a la via. En tot cas s'haurien d'instal·lar semafors en els nous encreuaments que es generarien, ja que molts carrers que ara queden tallats per la via podrien tenir continuitat.
Posted: Friday 16/11/2007 17:43
by Túnels del Garraf
Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...
El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
Posted: Friday 16/11/2007 18:42
by George85
A la pàgina
web d'IFERCAT hi ha fça informació del que volen fer.
Posted: Saturday 17/11/2007 2:22
by Jordi Freixas
Túnels del Garraf wrote:Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...
El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
Totalment d'acord.
Posted: Sunday 18/11/2007 12:54
by jordidr
Balaguer soterrat... Nomes falta la veu del home de la megafonia de les estacions de fgc bcn dient R11 (per dir alguna linia) la pobla o balaguer
Posted: Wednesday 21/11/2007 13:05
by Sky
Presentació del llibre commemoratiu de la línia Lleida – La Pobla de Segur
http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... ida-LP.pdf
Posted: Wednesday 21/11/2007 14:26
by jordidr
En una nota del conseller Nadal, que hi ha a la pagina de l'Iceta, diu que: propsa a més a més que Renfe i FGC busqui nous acords per allargar el servei del tren de la Pobla de Segur a Lleida, convertint-la en una linia de rodalies Balaguer-Lleida-Cervera, que pot ser el banc de proves de futures i fructiferes colaboracions
Posted: Wednesday 21/11/2007 21:58
by Sky
FGC espera que el 2010 augmenti amb un 17% el nombre de viatgers de la línia Lleida-la Pobla
El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, ha declarat aquest dimecres, en la presentació del balanç de les obres de renovació de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que la demanda del servei prevista per al 2010 superarà els 240.000 usuaris, és a dir, un augment del 17% dels usuaris. Des de l'any 2005, que l'empresa pública catalana es va fer càrrec de la línia, hi ha hagut un increment d'uns 70.000 viatgers.
Tal com ha informat aquest migdia a Tremp Joan Torres, ja s'han fet la meitat de les obres de millora de la línia previstes. Les obres, que s'espera que acabin el 2010, tenen un pressupost d'uns 60 MEUR (milions d'euros). Amb referència a la connexió del tren amb altres poblacions del Pirineu, Torres ha concretat que des de Ferrocarrils de la Generalitat s'està treballant perquè l'estació d'autobusos de la Pobla de Segur s'ubiqui a la mateixa estació de tren i per aconseguir connectar el servei de tren amb altres formes de transport de la zona. Pel que fa el tram Lleida-Balaguer, el bitllet formarà part del sistema tarifari integrat junt amb altres mitjans de transport de Lleida ciutat i del Segrià, tal com funciona a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el mateix acte d'avui, s'ha dut a terme la presentació d'un llibre sobre la línia de tren Lleida-la Pobla a càrrec del mateix autor, Rafael Pradas. En aquest sentit, s'ha creat una Pla de Dinamització Turística per aprofitar la riquesa paisatgística i turística de la zona.
ACN
Posted: Wednesday 21/11/2007 22:04
by Jordi Freixas
Amb tot això, no m'ha acabat de quedar del tot clar a quines obres es refereix la noticia.
Posted: Thursday 22/11/2007 0:46
by Sky
Posted: Thursday 22/11/2007 9:13
by jordidr
Es a dir sembla que es descarten les conexions ferroviàries, percert enl 50% restant son trens nous, electrificacio...?
I recovertir la linia de la Pobla a ample internacional?
Posted: Sunday 25/11/2007 19:55
by Julià
I no seria millor ja que la linia es de la FGC reconvertir la linia de la Pobla a ample internacional i aixi si es perllonga cap al exterior es podra conectar amb la xarxa europea per Puigcerda o per Vielha i conectarla amb Andorra?
Posted: Sunday 25/11/2007 23:18
by Jordi Freixas
S'ha especulat tant sobre això...
Posted: Monday 26/11/2007 15:29
by jordidr
S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
Vall del Segre, més rendible
Posted: Monday 26/11/2007 15:52
by Guigui
jordidr wrote:S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
Si tant fos així, que facin la línia a La Seu seguint el Segre a partir de Balaguer. Estic segur que no sortiria més cara ja que no haurien de foradar sota el Coll de Cantó i, a més, cobririen poblacions força importants com Artesa, Ponts, Oliana, Organyà i Coll de Nargó.