Quina desgràcia de periodistes, es dóna a entendre que el trajecte Figueres-Perpinyà costarà poc més de 50 euros!!Diari de Girona wrote:El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Re: LAV Barcelona-França
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49306.html
Un incendi al túnel del Pertús avui serà l´últim simulacre abans d´entrar en servei
DDG
Un incendi a l'interior del túnel del TAV serà el darrer simulacre que tindrà lloc avui abans que la línia entri en servei el 19 de desembre. Una avaria i un descarrilament han estat els dos simulacres previs que es van tancar amb una valoració positiva. Mentre s'acaben de concloure els tràmits i proves, Adif continua les obres per tenir enllestits els accessos que han de portar els ciutadans fins a la nova estació Figueres-Vilafant.
Els dos estats i TPFerro tenen un protocol bilateral de seguretat per afrontar situacions d'emergència que dirigirà l'Estat en el terme del qual es produeixi l'accident. El punt de control se situa a la boca nord, a França, on TPFerro disposa d'unes instal·lacions per controlar tot el túnel. Els equips especials dels que es disposen garanteixen una evacuació ràpida pel túnel que no estigui afectat en cas d'accident o incidències. Per avui està previst comprovar com s'afrontaria un incendi a l'hora de controlar-lo i evacuar la gent.
Un incendi al túnel del Pertús avui serà l´últim simulacre abans d´entrar en servei
DDG
Un incendi a l'interior del túnel del TAV serà el darrer simulacre que tindrà lloc avui abans que la línia entri en servei el 19 de desembre. Una avaria i un descarrilament han estat els dos simulacres previs que es van tancar amb una valoració positiva. Mentre s'acaben de concloure els tràmits i proves, Adif continua les obres per tenir enllestits els accessos que han de portar els ciutadans fins a la nova estació Figueres-Vilafant.
Els dos estats i TPFerro tenen un protocol bilateral de seguretat per afrontar situacions d'emergència que dirigirà l'Estat en el terme del qual es produeixi l'accident. El punt de control se situa a la boca nord, a França, on TPFerro disposa d'unes instal·lacions per controlar tot el túnel. Els equips especials dels que es disposen garanteixen una evacuació ràpida pel túnel que no estigui afectat en cas d'accident o incidències. Per avui està previst comprovar com s'afrontaria un incendi a l'hora de controlar-lo i evacuar la gent.
Re: LAV Barcelona-França
S'han equivocat amb Figueres Vilafant - París Gare de Lyon, que són 54,50€.Sagrerenc wrote:Quina desgràcia de periodistes, es dóna a entendre que el trajecte Figueres-Perpinyà costarà poc més de 50 euros!!Diari de Girona wrote:El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia.
Per cert:
Una amiga meva de París m'ha dit que la Gare de Lyon està en obres i que els trens arriben a Paris-Bercy! El 19 de desembre encara serà així?
Visca el metro!!
Re: LAV Barcelona-França
Suposo que deu ser una cosa puntual, ja que l'estació de París-Bercy és minúscula, sobretot amb comparació amb l'estació de París-Lió.bitxofo wrote:Per cert:
Una amiga meva de París m'ha dit que la Gare de Lyon està en obres i que els trens arriben a Paris-Bercy! El 19 de desembre encara serà així?
P.D: Acabo de mirar Infolinges i certament està en obres, però només afecta als Corail Téoz Paris-Clermont d'Auvèrnia. La resta de trens continuen sortint de l'estació de París-Lió.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49787.html
Més bitllets del TAV entre Figueres i Barcelona que per París
Del tram de línia convencional se n'han imprès 728 i del traçat transfronterer només 258
JOFRE SÁEZ Renfe ha venut entre el 23 i el 30 de novembre un miler de bitllets del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que unirà Barcelona i París en aproximadament unes 7 hores i mitja. L'estrena del nou servei ferroviari està previst per al pròxim 19 de desembre.
Des de l'operadora espanyola vam concretar que d'aquest miler de bitllets 258 corresponen a passatgers que iniciaran el seu viatge a l'estació de Figueres-Vilafant i es desplaçaran en direcció a París. La major part, tindran com a destinació final la capital francesa, no obstant això, part dels usuaris finalitzaran el trajecte en d'altres destinacions intermitges com per exemple Perpinyà.
Els altres 728 bitllets impresos corresponen al tram entre l'estació internaional del TAV Vilafant-Figueres i Barcelona. Per tant, tres quartes parts dels billets que es venen a Catalunya del TAV, de moment, corresponen al tram entre l'Alt Empordà i la capital barcelonesa. Aquestes dades, però, no inclouen les ventes que hagi expedit l'homòloga que opera a França, SNCF.
Les dades facilitades ahir per Renfe indiquen que d'aquests 728 billets, 407 corresponen a viatges que enllacen des de l'estació Figueres-Vilafant en direcció Barcelona, mentre que els 321 restants utilitzaran el nou servei entre la capital i l'Alt Empordà.
El passat 23 de novembre Renfe va posar a la venta els bitllets del TAV entre Barcelona i París. De totes maneres, no tot el trajecte es cobreix amb Alta Velocitat, ja que entre Barcelona i Figueres la concessionària Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) no ha finalitzat les obres. I, de la mateixa manera, el tercer rail que han instal·lat per poder operar des del port de Barcelona en direcció França només servirà per al transport de mercaderies.
El president de Renfe, Teófilo Serrano, va explicar en la presentació del nou servei que els usuaris que, per exemple, vinguin des de París hauran de fer un transbordament a l'andana de la nova estació Figueres-Vilafant i continuar el trajecte per la línia convencional fins a Barcelona. Un canvi de tren que durarà entre 15 i 20 minuts. La posada en servei definitiva de tot el tram està prevista per a finals de 2012 o principis de 201
Més bitllets del TAV entre Figueres i Barcelona que per París
Del tram de línia convencional se n'han imprès 728 i del traçat transfronterer només 258
JOFRE SÁEZ Renfe ha venut entre el 23 i el 30 de novembre un miler de bitllets del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que unirà Barcelona i París en aproximadament unes 7 hores i mitja. L'estrena del nou servei ferroviari està previst per al pròxim 19 de desembre.
Des de l'operadora espanyola vam concretar que d'aquest miler de bitllets 258 corresponen a passatgers que iniciaran el seu viatge a l'estació de Figueres-Vilafant i es desplaçaran en direcció a París. La major part, tindran com a destinació final la capital francesa, no obstant això, part dels usuaris finalitzaran el trajecte en d'altres destinacions intermitges com per exemple Perpinyà.
Els altres 728 bitllets impresos corresponen al tram entre l'estació internaional del TAV Vilafant-Figueres i Barcelona. Per tant, tres quartes parts dels billets que es venen a Catalunya del TAV, de moment, corresponen al tram entre l'Alt Empordà i la capital barcelonesa. Aquestes dades, però, no inclouen les ventes que hagi expedit l'homòloga que opera a França, SNCF.
Les dades facilitades ahir per Renfe indiquen que d'aquests 728 billets, 407 corresponen a viatges que enllacen des de l'estació Figueres-Vilafant en direcció Barcelona, mentre que els 321 restants utilitzaran el nou servei entre la capital i l'Alt Empordà.
El passat 23 de novembre Renfe va posar a la venta els bitllets del TAV entre Barcelona i París. De totes maneres, no tot el trajecte es cobreix amb Alta Velocitat, ja que entre Barcelona i Figueres la concessionària Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) no ha finalitzat les obres. I, de la mateixa manera, el tercer rail que han instal·lat per poder operar des del port de Barcelona en direcció França només servirà per al transport de mercaderies.
El president de Renfe, Teófilo Serrano, va explicar en la presentació del nou servei que els usuaris que, per exemple, vinguin des de París hauran de fer un transbordament a l'andana de la nova estació Figueres-Vilafant i continuar el trajecte per la línia convencional fins a Barcelona. Un canvi de tren que durarà entre 15 i 20 minuts. La posada en servei definitiva de tot el tram està prevista per a finals de 2012 o principis de 201
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gens estrany
No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Gens estrany
És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusióGuigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Gens estrany
Queda poc de bitllet enviat a casa. Ben aviat, a tgv.com funcionarà tot com a bitllet imprès a casa.
El dia 19 podrem utilitzar per primer cop el mòbil per accedir a l'AVE de València. A l'estació de Requena Utiel s'ha instal.lat un lector de mòbils-bitllet i volen implantar-ho en general a tota la xarxa LAV.
Per cert, al web d'sncf ja podeu treure els trens de la línia de Terol i els de Canfranc.
El dia 19 podrem utilitzar per primer cop el mòbil per accedir a l'AVE de València. A l'estació de Requena Utiel s'ha instal.lat un lector de mòbils-bitllet i volen implantar-ho en general a tota la xarxa LAV.
Per cert, al web d'sncf ja podeu treure els trens de la línia de Terol i els de Canfranc.
Trenscat wrote:És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusióGuigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Gens estrany
N'estàs segur que també amb els bitllets internacionals ?liniadelRipollés wrote:Queda poc de bitllet enviat a casa. Ben aviat, a tgv.com funcionarà tot com a bitllet imprès a casa.
El dia 19 podrem utilitzar per primer cop el mòbil per accedir a l'AVE de València. A l'estació de Requena Utiel s'ha instal.lat un lector de mòbils-bitllet i volen implantar-ho en general a tota la xarxa LAV.
Per cert, al web d'sncf ja podeu treure els trens de la línia de Terol i els de Canfranc.
Trenscat wrote:És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusióGuigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
Re: LAV Barcelona-França
Acabem de veure des d'un baner de Yahoo aquest enllaç, per comprar bitllets de TGV: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
- D4V1D.83FY
- N4
- Posts: 50
- Joined: Monday 15/11/2010 20:48
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Hola, a Figueres encara no esta indicat el cami cap a la nova estacio ni tampoc he vist que s'estigui construint algun carrer. A mes, l'estacio no queda excesivament lluny del centre de la ciutat, aproximadament el doble que la distancia que ha del centre a l'estacio original. En general, crec que falta informacio a la gent de la zona sobre la nova estacio.
Pel tercer carril ja començen a passar trens, el carril comença a brillar. Son els 449, si no m'equivoco. A mes, l'altre dia vaig veure el nou BAB amb CTC que hi ha instal·lat, ja que en un tram de via unica temporal vaig veure com sortia d'una estacio un tren cap a BCN a traves de la via contraria, amb ambar.
Ara que la nova estacio te acces sud de les dues vies, nomes caldra continuar la convencional per que enllaçi amb la via que va a Portbou. Probablement, mentre aquest enllaç no estigui acabat, els regionals continuaran passant per l'estacio original, pero el dia que estigui acabat, segurament ja tancaran la estacio original.
Salutacions
Pel tercer carril ja començen a passar trens, el carril comença a brillar. Son els 449, si no m'equivoco. A mes, l'altre dia vaig veure el nou BAB amb CTC que hi ha instal·lat, ja que en un tram de via unica temporal vaig veure com sortia d'una estacio un tren cap a BCN a traves de la via contraria, amb ambar.
Ara que la nova estacio te acces sud de les dues vies, nomes caldra continuar la convencional per que enllaçi amb la via que va a Portbou. Probablement, mentre aquest enllaç no estigui acabat, els regionals continuaran passant per l'estacio original, pero el dia que estigui acabat, segurament ja tancaran la estacio original.
Salutacions
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tercer carril
El 3er carril serà usat per trens de mercaderies. Les 449 tenen bogies d'ample ibèric.D4V1D.83FY wrote:Pel tercer carril ja començen a passar trens, el carril comença a brillar. Son els 449, si no m'equivoco.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Foto de dilluns passat d'un TGV Duplex en proves a Figueres: http://www.trenscat.cat/images/topfoto/P101206185.jpg
El plaer de veure un TGV per terres catalanes és magnífic. A la foto també podeu veure la 252-028 adaptada per a renfe mercaderies en ample UIC.
I sobre els accessos a l'estació espero que ho senyalitzin perquè no són gens fàcils, de fet està al final d'un carreró que no té pas pinta de principal. Des del punt de control es veia que hi havia les voreres fetes però encara faltava asfaltar la calçada. Des d'un altre punt es podia veure la zona d'aparcament de vehicles que hi ha, a l'aire lliure, i l'edifici "provisional" on ja figura Figueres-Vilafant com a nom oficial de l'estació.
El plaer de veure un TGV per terres catalanes és magnífic. A la foto també podeu veure la 252-028 adaptada per a renfe mercaderies en ample UIC.
I sobre els accessos a l'estació espero que ho senyalitzin perquè no són gens fàcils, de fet està al final d'un carreró que no té pas pinta de principal. Des del punt de control es veia que hi havia les voreres fetes però encara faltava asfaltar la calçada. Des d'un altre punt es podia veure la zona d'aparcament de vehicles que hi ha, a l'aire lliure, i l'edifici "provisional" on ja figura Figueres-Vilafant com a nom oficial de l'estació.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Editorial de l'Avui
http://www.avui.cat/noticia/article/7-v ... l-tav.html
Perpinyà i Figueres, dues visions oposades del TAV
09/12/10 02:00
Avui s'obre una part de l'imponent edifici que s'ha construït a tocar del centre històric de Perpinyà i que compatibilitza els usos d'estació del TAV amb una gran àrea comercial i esportiva. Un nou espai amb una estètica que el situa entre els destacats de la capital del Rosselló i que integra al centre urbà un barri que fins ara hi estava d'esquena. La nova estació entra en servei onze dies abans que hi arribi el tren. Tot plegat suposa una forma de fer que ha de fer posar vermelles les administracions d'aquest costat dels Pirineus. A Figueres, el TAV també hi arribarà el dia 19, però encara no s'han acabat els dos únics vials que permetran accedir a la nova estació, que és provisional, i no s'ha fet cap de les avingudes i rondes que han de facilitar la mobilitat. Tampoc s'han transformat els degradats barris de l'entorn de l'estació. Per tot plegat queda clar que a Perpinyà, en contrast amb Figueres, han sabut treure suc del TAV abans que hi arribi.
Perpinyà i Figueres, dues visions oposades del TAV
09/12/10 02:00
Avui s'obre una part de l'imponent edifici que s'ha construït a tocar del centre històric de Perpinyà i que compatibilitza els usos d'estació del TAV amb una gran àrea comercial i esportiva. Un nou espai amb una estètica que el situa entre els destacats de la capital del Rosselló i que integra al centre urbà un barri que fins ara hi estava d'esquena. La nova estació entra en servei onze dies abans que hi arribi el tren. Tot plegat suposa una forma de fer que ha de fer posar vermelles les administracions d'aquest costat dels Pirineus. A Figueres, el TAV també hi arribarà el dia 19, però encara no s'han acabat els dos únics vials que permetran accedir a la nova estació, que és provisional, i no s'ha fet cap de les avingudes i rondes que han de facilitar la mobilitat. Tampoc s'han transformat els degradats barris de l'entorn de l'estació. Per tot plegat queda clar que a Perpinyà, en contrast amb Figueres, han sabut treure suc del TAV abans que hi arribi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Acabava de llegir la notícia a l'AVUI i anava a reproduir-la aquí... Se m'heu anticipat uns segons. En tot cas, disposat a ficar-hi cullerada, no em puc estar de subratllar-ne algunes frases (i d'expressar la disconformitat amb la darrera): "...Construït a tocar del centre històric de Perpinyà", "...nou espai que integra al centre urbà un barri...", "Tot plegat suposa una forma de fer que ha de fer posar vermelles les administracions d'aquest costat dels Pirineus". És ben clar que no s'hi posaran.
Re: LAV Barcelona-França
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -vilafant/
El DPTOP reforça l’accés amb transport públic a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant
Coincidint amb la posada en marxa dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i París el proper 19 de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques implantarà una nova línia llançadora d’autobús per facilitar l’accés a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant des de l’estació d’autobusos de Figueres. Això permetrà un nou servei ràpid entre la capital de l’Alt Empordà i l’estació del TAV amb 8 expedicions diàries coordinades amb els horaris d’arribada i sortida dels trens. Pel que fa als taxis que donaran servei a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, el DPTOP atorgarà 3 noves llicències al municipi de Vilafant i, a més a més, es prestarà aquest servei conjuntament amb els taxistes de Figueres.
Una nova línia de bus llançadora fins a l’estació del TAV
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha elaborat un estudi de mobilitat per tal de donar resposta a la nova demanda generada amb la posada en marxa de la nova estació de tren d’alta velocitat de Figueres-Vilafant. Així, d’acord amb aquest estudi, el DPTOP implantarà un seguit d’actuacions per millorar l’accessibilitat en transport públic a la nova estació, coincidint amb l’estrena dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i Paris.
D’aquesta manera, es crearà a partir del 19 de desembre un nou servei d’autobús llançadora per connectar de manera ràpida l’estació d’autobusos de Figueres, situada al centre de la capital de l’Alt Empordà i on també es troba l’actual estació de tren convencional, amb l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, on els usuaris podran enllaçar tant amb els serveis en direcció a França com amb els serveis en sentit Barcelona.
La nova línia llançadora de bus s’ha dissenyat específicament tenint en compte les freqüències de pas dels serveis ferroviaris de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. D’aquesta manera, s’oferiran 8 expedicions diàries, 4 d’anada i 4 de tornada, en coordinació amb els horaris dels trens, de manera que s’adaptaran a possibles modificacions horàries que es puguin produir en un futur.
Les sortides seran a les 10.35, 12.40, 14.30 i 20.40 hores des de l’estació d’autobusos de Figueres, i a les 10.50, 12.55, 14.45 i 20.50 hores des de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. El temps de recorregut d’aquest nou servei serà aproximadament de 10 minuts amb algunes parades intermèdies per tal de donar cobertura al major nombre de població possible de la capital.
L’objectiu és, d’una banda, apropar fins al centre de Figueres els viatgers dels trens amb origen Barcelona i destinació l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, així com als viatgers amb origen Paris i destinació Vilafant, perquè puguin enllaçar amb tota l’oferta de línies de transport públic a l’estació d’autobusos i de tren convencional de la capital de comarca. D’altra banda, la nova línia de bus aproparà els viatgers des de diferents zones de Figueres fins a l’estació del TAV on podran connectar cap a França i cap a Barcelona.
El cost del bitllet senzill del nou servei de bus serà d’1,10 euros, tot i que els usuaris disposaran d’una Targeta Valor, títol moneder multipersonal que permet fer càrregues de 20, 30, 40 i 50 euros que no caduquen, on es farà un descompte del 20% sobre el bitllet senzill. Així, el preu unitari del viatge quedarà en 0,88 euros.
Aquesta nova línia de bus llançadora serà gestionada per l’empresa TEISA (Transports Elèctrics Interurbans, S.A.).
Per altra banda, s’analitzarà en funció de l’evolució de la demanda la possibilitat de que les línies interurbanes d’altres municipis amb destinació Figueres puguin incloure una nova parada a la nova estació del TAV de Figueres-Vilafant.
Finalment, en un futur s’estudiarà la possibilitat de coordinar conjuntament els serveis interurbans del DPTOP amb els serveis urbans de l’Ajuntament de Figueres per tal d’adequar l’oferta a les futures necessitats de demanda.
3 noves llicències de taxi a Vilafant
Pel que fa als taxis, d’acord amb l’estudi realitzat, el DPTOP té previst atorgar 3 noves llicències al municipi de Vilafant, per tal de donar una resposta adequada a les noves necessitats de mobilitat que es generin amb els nous serveis ferroviaris i que permetran cobrir les necessitats de mobilitat per altres motius com l’accés als centres sanitaris i socials de la capital.
A més, la prestació del servei de taxi a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant serà conjunta entre els municipis de Vilafant i Figueres, de manera que els taxis de tots dos municipis hi podran operar.
Horaris: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 61c5d6.jpg
El DPTOP reforça l’accés amb transport públic a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant
Coincidint amb la posada en marxa dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i París el proper 19 de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques implantarà una nova línia llançadora d’autobús per facilitar l’accés a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant des de l’estació d’autobusos de Figueres. Això permetrà un nou servei ràpid entre la capital de l’Alt Empordà i l’estació del TAV amb 8 expedicions diàries coordinades amb els horaris d’arribada i sortida dels trens. Pel que fa als taxis que donaran servei a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, el DPTOP atorgarà 3 noves llicències al municipi de Vilafant i, a més a més, es prestarà aquest servei conjuntament amb els taxistes de Figueres.
Una nova línia de bus llançadora fins a l’estació del TAV
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha elaborat un estudi de mobilitat per tal de donar resposta a la nova demanda generada amb la posada en marxa de la nova estació de tren d’alta velocitat de Figueres-Vilafant. Així, d’acord amb aquest estudi, el DPTOP implantarà un seguit d’actuacions per millorar l’accessibilitat en transport públic a la nova estació, coincidint amb l’estrena dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i Paris.
D’aquesta manera, es crearà a partir del 19 de desembre un nou servei d’autobús llançadora per connectar de manera ràpida l’estació d’autobusos de Figueres, situada al centre de la capital de l’Alt Empordà i on també es troba l’actual estació de tren convencional, amb l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, on els usuaris podran enllaçar tant amb els serveis en direcció a França com amb els serveis en sentit Barcelona.
La nova línia llançadora de bus s’ha dissenyat específicament tenint en compte les freqüències de pas dels serveis ferroviaris de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. D’aquesta manera, s’oferiran 8 expedicions diàries, 4 d’anada i 4 de tornada, en coordinació amb els horaris dels trens, de manera que s’adaptaran a possibles modificacions horàries que es puguin produir en un futur.
Les sortides seran a les 10.35, 12.40, 14.30 i 20.40 hores des de l’estació d’autobusos de Figueres, i a les 10.50, 12.55, 14.45 i 20.50 hores des de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. El temps de recorregut d’aquest nou servei serà aproximadament de 10 minuts amb algunes parades intermèdies per tal de donar cobertura al major nombre de població possible de la capital.
L’objectiu és, d’una banda, apropar fins al centre de Figueres els viatgers dels trens amb origen Barcelona i destinació l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, així com als viatgers amb origen Paris i destinació Vilafant, perquè puguin enllaçar amb tota l’oferta de línies de transport públic a l’estació d’autobusos i de tren convencional de la capital de comarca. D’altra banda, la nova línia de bus aproparà els viatgers des de diferents zones de Figueres fins a l’estació del TAV on podran connectar cap a França i cap a Barcelona.
El cost del bitllet senzill del nou servei de bus serà d’1,10 euros, tot i que els usuaris disposaran d’una Targeta Valor, títol moneder multipersonal que permet fer càrregues de 20, 30, 40 i 50 euros que no caduquen, on es farà un descompte del 20% sobre el bitllet senzill. Així, el preu unitari del viatge quedarà en 0,88 euros.
Aquesta nova línia de bus llançadora serà gestionada per l’empresa TEISA (Transports Elèctrics Interurbans, S.A.).
Per altra banda, s’analitzarà en funció de l’evolució de la demanda la possibilitat de que les línies interurbanes d’altres municipis amb destinació Figueres puguin incloure una nova parada a la nova estació del TAV de Figueres-Vilafant.
Finalment, en un futur s’estudiarà la possibilitat de coordinar conjuntament els serveis interurbans del DPTOP amb els serveis urbans de l’Ajuntament de Figueres per tal d’adequar l’oferta a les futures necessitats de demanda.
3 noves llicències de taxi a Vilafant
Pel que fa als taxis, d’acord amb l’estudi realitzat, el DPTOP té previst atorgar 3 noves llicències al municipi de Vilafant, per tal de donar una resposta adequada a les noves necessitats de mobilitat que es generin amb els nous serveis ferroviaris i que permetran cobrir les necessitats de mobilitat per altres motius com l’accés als centres sanitaris i socials de la capital.
A més, la prestació del servei de taxi a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant serà conjunta entre els municipis de Vilafant i Figueres, de manera que els taxis de tots dos municipis hi podran operar.
Horaris: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 61c5d6.jpg
Re: LAV Barcelona-França
Per casualitat he trobat un anunci publicitari sobre el TGV Figueres Vilafant - París.
http://loco.softonic.com/
Enllaç directe: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
Sembla que es pugui reservar el bitllet des d'aquesta última web
http://loco.softonic.com/
Enllaç directe: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
Sembla que es pugui reservar el bitllet des d'aquesta última web
Re: LAV Barcelona-França
Jacob.CH wrote:Per casualitat he trobat un anunci publicitari sobre el TGV Figueres Vilafant - París.
http://loco.softonic.com/
Enllaç directe: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
A mí s'em va apareixer també aquest banner. Estàn venent els primers bitllets del tram Figueres - París a meitat de preu, com a oferta de llançament:metring wrote:Acabem de veure des d'un baner de Yahoo aquest enllaç, per comprar bitllets de TGV: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
Los billetes del AVE Figueres-París salen a la venta a mitad de precio
Los tramos de Barcelona a la ciudad ampurdanesa y Perpinyà-Montpellier serán a velocidad convencional
La línea por el túnel de El Pertús se estrenará el 19 de diciembre con dos trenes diarios en cada sentido
El presidente de Renfe, Teófilo Serrano, desveló ayer la respuesta a la que el conseller Joaquim Nadal definió como «la pregunta del millón de los últimos meses». El nuevo servicio de alta velocidad entre Barcelona y París comenzará su andadura el próximo 19 de diciembre, con dos trenes diarios en cada sentido. En realidad se tratará de una alta velocidad descafeinada, ya que los tramos entre la capital catalana y Figueres (Alt Empordà) y entre Perpinyà y Montpellier se harán a velocidad convencional. Los billetes salen a la venta hoy a un precio promocional de 63,30 euros, aunque la tarifa ordinaria será de 130,90 euros.
El viaje entre Barcelona y París durará 7 horas y 25 minutos, una hora y cuarto menos que con el servicio ferroviario más rápido de que se dispone en la actualidad (el talgo que va hasta Montpellier) y cinco horas menos que con el tren hotel nocturno. Como avanzó este diario en septiembre, los convoyes partirán de Barcelona a las nueve de la mañana y a la una de la tarde, mientras que los trenes que salgan de París lo harán a las 7.20 horas y a las 15.20 horas.
[...]
Por un problema informático que se alargará hasta la primavera, Renfe solo venderá los billetes de la nueva línea en las taquillas de las estaciones. Los pasajeros que quieran comprarlos por internet solo podrán adquirir los boletos del trayecto Barcelona-Figueres, a no ser que utilicen el servicio on line de SNCF, que no tendrá limitaciones.Trenscat wrote:És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusió
[...]
El presidente de Renfe también anunció ayer que los trenes de mercancías conectarán el puerto de Barcelona con Francia a partir del 21 de diciembre. «Será el primer tramo del arco mediterráneo», afirmó. Los convoyes circularán por el tercer carril de ancho europeo que se ha construido entre la estación de mercancías de Girona y la estación de Figueres. El servicio, que comenzará con cuatro trenes por semana y supondrá un ahorro de cinco horas de viaje, permitirá aumentar el volumen de transporte considerablemente, ya que los convoyes se ampliarán de 450 a 750 metros.Guigui wrote:El 3er carril serà usat per trens de mercaderies. Les 449 tenen bogies d'ample ibèric.
[...]
FONT: El Periódico
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
DB i SBB, no actualitzats
Com a curiositat, els webs de la Deutsche Bahn i els SBB no han incorporat el nou servei a les seves informacions horàries. Mirant connexions amb Alemanya des de Barcelona per al dia 23, he vist que encara hi indiquen el Catalan Talgo, però ni rastre del nou servei per Vilafant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
L'haurem de comprar!
http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss
L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV
Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
SERRA, S. - ACN | GIRONA El 'Diari de Girona' i el 'Setmanari de l'Alt Empordà' publicaran aquesta setmana juntament amb el diari francès 'L'Indépendant' amb motiu de la posada en marxa diumenge que ve de la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà del Tren d'Alta Velocitat (TAV). Amb aquest suplement conjunt, Editorial Prensa Ibérica i el Grup Sud Ouest -empreses editores dels rotatius- volen posar de manifest l'existència d'un espai social, cultural, econòmic i comunicatiu comú entre el Llenguadoc-Rosselló i les comarques gironines, així com destacar l'oportunitat que significa l'arribada del TAV per als dos territoris.
El suplement especial consta de dotze pàgines en l'edició en francès i de setze a la catalana i es distribuirà amb el 'Diari de Girona' i 'L'Indépendant' dimecres, mentre que el 'Setmanari de l'Alt Empordà' l'encartarà aquest dimarts. En total, es distribuiran 90.000 exemplars per una audiència estimada de 275.000 lectors.
Escrit en català i francès als seus respectius espais d'influència, recull la història de l'arribada de l'alta velocitat a les dues poblacions i dibuixa, a través de diversos personatges, la influència que pot tenir el TAV.
Algunes de les personalitats que sortiran al suplement són Christian Bouquin, president del Consell Regional del Lleguadoc-Rosselló; Jean Paul Alduy, president de la Comunitat d'Aglomeració de Perpinyà; Jean-Marc Pujol, alcalde de Perpinyà; Santi Vila, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde de Figueres; Consol Cantenys, presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà i alcaldessa de Vilafant; Enric Vilert, president de la Diputació de Girona; Jacques Font, president del Mercat de Saint-Charles; Domènech Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona; i Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala - Salvador Dalí i expresident de Renfe.
http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss
L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV
Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
SERRA, S. - ACN | GIRONA El 'Diari de Girona' i el 'Setmanari de l'Alt Empordà' publicaran aquesta setmana juntament amb el diari francès 'L'Indépendant' amb motiu de la posada en marxa diumenge que ve de la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà del Tren d'Alta Velocitat (TAV). Amb aquest suplement conjunt, Editorial Prensa Ibérica i el Grup Sud Ouest -empreses editores dels rotatius- volen posar de manifest l'existència d'un espai social, cultural, econòmic i comunicatiu comú entre el Llenguadoc-Rosselló i les comarques gironines, així com destacar l'oportunitat que significa l'arribada del TAV per als dos territoris.
El suplement especial consta de dotze pàgines en l'edició en francès i de setze a la catalana i es distribuirà amb el 'Diari de Girona' i 'L'Indépendant' dimecres, mentre que el 'Setmanari de l'Alt Empordà' l'encartarà aquest dimarts. En total, es distribuiran 90.000 exemplars per una audiència estimada de 275.000 lectors.
Escrit en català i francès als seus respectius espais d'influència, recull la història de l'arribada de l'alta velocitat a les dues poblacions i dibuixa, a través de diversos personatges, la influència que pot tenir el TAV.
Algunes de les personalitats que sortiran al suplement són Christian Bouquin, president del Consell Regional del Lleguadoc-Rosselló; Jean Paul Alduy, president de la Comunitat d'Aglomeració de Perpinyà; Jean-Marc Pujol, alcalde de Perpinyà; Santi Vila, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde de Figueres; Consol Cantenys, presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà i alcaldessa de Vilafant; Enric Vilert, president de la Diputació de Girona; Jacques Font, president del Mercat de Saint-Charles; Domènech Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona; i Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala - Salvador Dalí i expresident de Renfe.