Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Diari de Girona wrote:El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia.
Quina desgràcia de periodistes, es dóna a entendre que el trajecte Figueres-Perpinyà costarà poc més de 50 euros!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49306.html

Un incendi al túnel del Pertús avui serà l´últim simulacre abans d´entrar en servei

DDG
Un incendi a l'interior del túnel del TAV serà el darrer simulacre que tindrà lloc avui abans que la línia entri en servei el 19 de desembre. Una avaria i un descarrilament han estat els dos simulacres previs que es van tancar amb una valoració positiva. Mentre s'acaben de concloure els tràmits i proves, Adif continua les obres per tenir enllestits els accessos que han de portar els ciutadans fins a la nova estació Figueres-Vilafant.
Els dos estats i TPFerro tenen un protocol bilateral de seguretat per afrontar situacions d'emergència que dirigirà l'Estat en el terme del qual es produeixi l'accident. El punt de control se situa a la boca nord, a França, on TPFerro disposa d'unes instal·lacions per controlar tot el túnel. Els equips especials dels que es disposen garanteixen una evacuació ràpida pel túnel que no estigui afectat en cas d'accident o incidències. Per avui està previst comprovar com s'afrontaria un incendi a l'hora de controlar-lo i evacuar la gent.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by bitxofo »

Sagrerenc wrote:
Diari de Girona wrote:El diumenge 19 de desembre circularà el primer TAV de la línia Figueres-Perpinyà, un trajecte que s'ha ofertat a poc més de cinquanta euros per estrenar la línia.
Quina desgràcia de periodistes, es dóna a entendre que el trajecte Figueres-Perpinyà costarà poc més de 50 euros!!
S'han equivocat amb Figueres Vilafant - París Gare de Lyon, que són 54,50€.
:)
Per cert:
Una amiga meva de París m'ha dit que la Gare de Lyon està en obres i que els trens arriben a Paris-Bercy! El 19 de desembre encara serà així?
Visca el metro!!
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: LAV Barcelona-França

Post by UT596001 »

bitxofo wrote:Per cert:
Una amiga meva de París m'ha dit que la Gare de Lyon està en obres i que els trens arriben a Paris-Bercy! El 19 de desembre encara serà així?
Suposo que deu ser una cosa puntual, ja que l'estació de París-Bercy és minúscula, sobretot amb comparació amb l'estació de París-Lió.

P.D: Acabo de mirar Infolinges i certament està en obres, però només afecta als Corail Téoz Paris-Clermont d'Auvèrnia. La resta de trens continuen sortint de l'estació de París-Lió.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 49787.html

Més bitllets del TAV entre Figueres i Barcelona que per París

Del tram de línia convencional se n'han imprès 728 i del traçat transfronterer només 258

JOFRE SÁEZ Renfe ha venut entre el 23 i el 30 de novembre un miler de bitllets del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que unirà Barcelona i París en aproximadament unes 7 hores i mitja. L'estrena del nou servei ferroviari està previst per al pròxim 19 de desembre.

Des de l'operadora espanyola vam concretar que d'aquest miler de bitllets 258 corresponen a passatgers que iniciaran el seu viatge a l'estació de Figueres-Vilafant i es desplaçaran en direcció a París. La major part, tindran com a destinació final la capital francesa, no obstant això, part dels usuaris finalitzaran el trajecte en d'altres destinacions intermitges com per exemple Perpinyà.

Els altres 728 bitllets impresos corresponen al tram entre l'estació internaional del TAV Vilafant-Figueres i Barcelona. Per tant, tres quartes parts dels billets que es venen a Catalunya del TAV, de moment, corresponen al tram entre l'Alt Empordà i la capital barcelonesa. Aquestes dades, però, no inclouen les ventes que hagi expedit l'homòloga que opera a França, SNCF.

Les dades facilitades ahir per Renfe indiquen que d'aquests 728 billets, 407 corresponen a viatges que enllacen des de l'estació Figueres-Vilafant en direcció Barcelona, mentre que els 321 restants utilitzaran el nou servei entre la capital i l'Alt Empordà.

El passat 23 de novembre Renfe va posar a la venta els bitllets del TAV entre Barcelona i París. De totes maneres, no tot el trajecte es cobreix amb Alta Velocitat, ja que entre Barcelona i Figueres la concessionària Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) no ha finalitzat les obres. I, de la mateixa manera, el tercer rail que han instal·lat per poder operar des del port de Barcelona en direcció França només servirà per al transport de mercaderies.

El president de Renfe, Teófilo Serrano, va explicar en la presentació del nou servei que els usuaris que, per exemple, vinguin des de París hauran de fer un transbordament a l'andana de la nova estació Figueres-Vilafant i continuar el trajecte per la línia convencional fins a Barcelona. Un canvi de tren que durarà entre 15 i 20 minuts. La posada en servei definitiva de tot el tram està prevista per a finals de 2012 o principis de 201
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gens estrany

Post by Guigui »

No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Gens estrany

Post by Trenscat »

Guigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusió :) :D
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Gens estrany

Post by liniadelRipollés »

Queda poc de bitllet enviat a casa. Ben aviat, a tgv.com funcionarà tot com a bitllet imprès a casa.

El dia 19 podrem utilitzar per primer cop el mòbil per accedir a l'AVE de València. A l'estació de Requena Utiel s'ha instal.lat un lector de mòbils-bitllet i volen implantar-ho en general a tota la xarxa LAV.

Per cert, al web d'sncf ja podeu treure els trens de la línia de Terol i els de Canfranc.
Trenscat wrote:
Guigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusió :) :D
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Gens estrany

Post by Pere »

liniadelRipollés wrote:Queda poc de bitllet enviat a casa. Ben aviat, a tgv.com funcionarà tot com a bitllet imprès a casa.
El dia 19 podrem utilitzar per primer cop el mòbil per accedir a l'AVE de València. A l'estació de Requena Utiel s'ha instal.lat un lector de mòbils-bitllet i volen implantar-ho en general a tota la xarxa LAV.

Per cert, al web d'sncf ja podeu treure els trens de la línia de Terol i els de Canfranc.
Trenscat wrote:
Guigui wrote:No estranya que Renfe hagi venut menys bitllets cap a França. Amb la incapacitat tècnica que demostra, tothom que pot va a l'SNCF.
És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusió :) :D
N'estàs segur que també amb els bitllets internacionals ?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Acabem de veure des d'un baner de Yahoo aquest enllaç, per comprar bitllets de TGV: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
User avatar
D4V1D.83FY
N4
N4
Posts: 50
Joined: Monday 15/11/2010 20:48
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by D4V1D.83FY »

Hola, a Figueres encara no esta indicat el cami cap a la nova estacio ni tampoc he vist que s'estigui construint algun carrer. A mes, l'estacio no queda excesivament lluny del centre de la ciutat, aproximadament el doble que la distancia que ha del centre a l'estacio original. En general, crec que falta informacio a la gent de la zona sobre la nova estacio.

Pel tercer carril ja començen a passar trens, el carril comença a brillar. Son els 449, si no m'equivoco. A mes, l'altre dia vaig veure el nou BAB amb CTC que hi ha instal·lat, ja que en un tram de via unica temporal vaig veure com sortia d'una estacio un tren cap a BCN a traves de la via contraria, amb ambar.

Ara que la nova estacio te acces sud de les dues vies, nomes caldra continuar la convencional per que enllaçi amb la via que va a Portbou. Probablement, mentre aquest enllaç no estigui acabat, els regionals continuaran passant per l'estacio original, pero el dia que estigui acabat, segurament ja tancaran la estacio original.

Salutacions
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tercer carril

Post by Guigui »

D4V1D.83FY wrote:Pel tercer carril ja començen a passar trens, el carril comença a brillar. Son els 449, si no m'equivoco.
El 3er carril serà usat per trens de mercaderies. Les 449 tenen bogies d'ample ibèric.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by Trenscat »

Foto de dilluns passat d'un TGV Duplex en proves a Figueres: http://www.trenscat.cat/images/topfoto/P101206185.jpg
El plaer de veure un TGV per terres catalanes és magnífic. A la foto també podeu veure la 252-028 adaptada per a renfe mercaderies en ample UIC.

I sobre els accessos a l'estació espero que ho senyalitzin perquè no són gens fàcils, de fet està al final d'un carreró que no té pas pinta de principal. Des del punt de control es veia que hi havia les voreres fetes però encara faltava asfaltar la calçada. Des d'un altre punt es podia veure la zona d'aparcament de vehicles que hi ha, a l'aire lliure, i l'edifici "provisional" on ja figura Figueres-Vilafant com a nom oficial de l'estació.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Editorial de l'Avui

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/noticia/article/7-v ... l-tav.html

Perpinyà i Figueres, dues visions oposades del TAV

09/12/10 02:00

Avui s'obre una part de l'imponent edifici que s'ha construït a tocar del centre històric de Perpinyà i que compatibilitza els usos d'estació del TAV amb una gran àrea comercial i esportiva. Un nou espai amb una estètica que el situa entre els destacats de la capital del Rosselló i que integra al centre urbà un barri que fins ara hi estava d'esquena. La nova estació entra en servei onze dies abans que hi arribi el tren. Tot plegat suposa una forma de fer que ha de fer posar vermelles les administracions d'aquest costat dels Pirineus. A Figueres, el TAV també hi arribarà el dia 19, però encara no s'han acabat els dos únics vials que permetran accedir a la nova estació, que és provisional, i no s'ha fet cap de les avingudes i rondes que han de facilitar la mobilitat. Tampoc s'han transformat els degradats barris de l'entorn de l'estació. Per tot plegat queda clar que a Perpinyà, en contrast amb Figueres, han sabut treure suc del TAV abans que hi arribi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: LAV Barcelona-França

Post by Pe Jorba »

Acabava de llegir la notícia a l'AVUI i anava a reproduir-la aquí... Se m'heu anticipat uns segons. En tot cas, disposat a ficar-hi cullerada, no em puc estar de subratllar-ne algunes frases (i d'expressar la disconformitat amb la darrera): "...Construït a tocar del centre històric de Perpinyà", "...nou espai que integra al centre urbà un barri...", "Tot plegat suposa una forma de fer que ha de fer posar vermelles les administracions d'aquest costat dels Pirineus". És ben clar que no s'hi posaran.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -vilafant/

El DPTOP reforça l’accés amb transport públic a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant

Coincidint amb la posada en marxa dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i París el proper 19 de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques implantarà una nova línia llançadora d’autobús per facilitar l’accés a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant des de l’estació d’autobusos de Figueres. Això permetrà un nou servei ràpid entre la capital de l’Alt Empordà i l’estació del TAV amb 8 expedicions diàries coordinades amb els horaris d’arribada i sortida dels trens. Pel que fa als taxis que donaran servei a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, el DPTOP atorgarà 3 noves llicències al municipi de Vilafant i, a més a més, es prestarà aquest servei conjuntament amb els taxistes de Figueres.

Una nova línia de bus llançadora fins a l’estació del TAV

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha elaborat un estudi de mobilitat per tal de donar resposta a la nova demanda generada amb la posada en marxa de la nova estació de tren d’alta velocitat de Figueres-Vilafant. Així, d’acord amb aquest estudi, el DPTOP implantarà un seguit d’actuacions per millorar l’accessibilitat en transport públic a la nova estació, coincidint amb l’estrena dels nous serveis ferroviaris d’alta velocitat entre Barcelona i Paris.

D’aquesta manera, es crearà a partir del 19 de desembre un nou servei d’autobús llançadora per connectar de manera ràpida l’estació d’autobusos de Figueres, situada al centre de la capital de l’Alt Empordà i on també es troba l’actual estació de tren convencional, amb l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, on els usuaris podran enllaçar tant amb els serveis en direcció a França com amb els serveis en sentit Barcelona.

La nova línia llançadora de bus s’ha dissenyat específicament tenint en compte les freqüències de pas dels serveis ferroviaris de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. D’aquesta manera, s’oferiran 8 expedicions diàries, 4 d’anada i 4 de tornada, en coordinació amb els horaris dels trens, de manera que s’adaptaran a possibles modificacions horàries que es puguin produir en un futur.

Les sortides seran a les 10.35, 12.40, 14.30 i 20.40 hores des de l’estació d’autobusos de Figueres, i a les 10.50, 12.55, 14.45 i 20.50 hores des de l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. El temps de recorregut d’aquest nou servei serà aproximadament de 10 minuts amb algunes parades intermèdies per tal de donar cobertura al major nombre de població possible de la capital.

L’objectiu és, d’una banda, apropar fins al centre de Figueres els viatgers dels trens amb origen Barcelona i destinació l’estació del TAV de Figueres-Vilafant, així com als viatgers amb origen Paris i destinació Vilafant, perquè puguin enllaçar amb tota l’oferta de línies de transport públic a l’estació d’autobusos i de tren convencional de la capital de comarca. D’altra banda, la nova línia de bus aproparà els viatgers des de diferents zones de Figueres fins a l’estació del TAV on podran connectar cap a França i cap a Barcelona.

El cost del bitllet senzill del nou servei de bus serà d’1,10 euros, tot i que els usuaris disposaran d’una Targeta Valor, títol moneder multipersonal que permet fer càrregues de 20, 30, 40 i 50 euros que no caduquen, on es farà un descompte del 20% sobre el bitllet senzill. Així, el preu unitari del viatge quedarà en 0,88 euros.

Aquesta nova línia de bus llançadora serà gestionada per l’empresa TEISA (Transports Elèctrics Interurbans, S.A.).

Per altra banda, s’analitzarà en funció de l’evolució de la demanda la possibilitat de que les línies interurbanes d’altres municipis amb destinació Figueres puguin incloure una nova parada a la nova estació del TAV de Figueres-Vilafant.

Finalment, en un futur s’estudiarà la possibilitat de coordinar conjuntament els serveis interurbans del DPTOP amb els serveis urbans de l’Ajuntament de Figueres per tal d’adequar l’oferta a les futures necessitats de demanda.

3 noves llicències de taxi a Vilafant

Pel que fa als taxis, d’acord amb l’estudi realitzat, el DPTOP té previst atorgar 3 noves llicències al municipi de Vilafant, per tal de donar una resposta adequada a les noves necessitats de mobilitat que es generin amb els nous serveis ferroviaris i que permetran cobrir les necessitats de mobilitat per altres motius com l’accés als centres sanitaris i socials de la capital.

A més, la prestació del servei de taxi a l’estació del TAV de Figueres-Vilafant serà conjunta entre els municipis de Vilafant i Figueres, de manera que els taxis de tots dos municipis hi podran operar.

Horaris: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 61c5d6.jpg
Jacob.CH

Re: LAV Barcelona-França

Post by Jacob.CH »

Per casualitat he trobat un anunci publicitari sobre el TGV Figueres Vilafant - París.

http://loco.softonic.com/

Enllaç directe: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0

Sembla que es pugui reservar el bitllet des d'aquesta última web :roll:
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: LAV Barcelona-França

Post by m.h.t. »

Jacob.CH wrote:Per casualitat he trobat un anunci publicitari sobre el TGV Figueres Vilafant - París.

http://loco.softonic.com/

Enllaç directe: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
metring wrote:Acabem de veure des d'un baner de Yahoo aquest enllaç, per comprar bitllets de TGV: http://ofertas-especiales.tgv-europe.es ... gala_inc_0
A mí s'em va apareixer també aquest banner. Estàn venent els primers bitllets del tram Figueres - París a meitat de preu, com a oferta de llançament:

Los billetes del AVE Figueres-París salen a la venta a mitad de precio

Los tramos de Barcelona a la ciudad ampurdanesa y Perpinyà-Montpellier serán a velocidad convencional

La línea por el túnel de El Pertús se estrenará el 19 de diciembre con dos trenes diarios en cada sentido


El presidente de Renfe, Teófilo Serrano, desveló ayer la respuesta a la que el conseller Joaquim Nadal definió como «la pregunta del millón de los últimos meses». El nuevo servicio de alta velocidad entre Barcelona y París comenzará su andadura el próximo 19 de diciembre, con dos trenes diarios en cada sentido. En realidad se tratará de una alta velocidad descafeinada, ya que los tramos entre la capital catalana y Figueres (Alt Empordà) y entre Perpinyà y Montpellier se harán a velocidad convencional. Los billetes salen a la venta hoy a un precio promocional de 63,30 euros, aunque la tarifa ordinaria será de 130,90 euros.

El viaje entre Barcelona y París durará 7 horas y 25 minutos, una hora y cuarto menos que con el servicio ferroviario más rápido de que se dispone en la actualidad (el talgo que va hasta Montpellier) y cinco horas menos que con el tren hotel nocturno. Como avanzó este diario en septiembre, los convoyes partirán de Barcelona a las nueve de la mañana y a la una de la tarde, mientras que los trenes que salgan de París lo harán a las 7.20 horas y a las 15.20 horas.

[...]
Trenscat wrote:És que veient la web de renfe no m'estranya gens que la gent opti per comprar els bitllets a la SNCF, a més que així t'arriben ben impresos a casa i fa més il·lusió :) :D
Por un problema informático que se alargará hasta la primavera, Renfe solo venderá los billetes de la nueva línea en las taquillas de las estaciones. Los pasajeros que quieran comprarlos por internet solo podrán adquirir los boletos del trayecto Barcelona-Figueres, a no ser que utilicen el servicio on line de SNCF, que no tendrá limitaciones.

[...]
Guigui wrote:El 3er carril serà usat per trens de mercaderies. Les 449 tenen bogies d'ample ibèric.
El presidente de Renfe también anunció ayer que los trenes de mercancías conectarán el puerto de Barcelona con Francia a partir del 21 de diciembre. «Será el primer tramo del arco mediterráneo», afirmó. Los convoyes circularán por el tercer carril de ancho europeo que se ha construido entre la estación de mercancías de Girona y la estación de Figueres. El servicio, que comenzará con cuatro trenes por semana y supondrá un ahorro de cinco horas de viaje, permitirá aumentar el volumen de transporte considerablemente, ya que los convoyes se ampliarán de 450 a 750 metros.

[...]

FONT: El Periódico
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

DB i SBB, no actualitzats

Post by Guigui »

Com a curiositat, els webs de la Deutsche Bahn i els SBB no han incorporat el nou servei a les seves informacions horàries. Mirant connexions amb Alemanya des de Barcelona per al dia 23, he vist que encara hi indiquen el Catalan Talgo, però ni rastre del nou servei per Vilafant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

L'haurem de comprar!

http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss

L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV


Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà

SERRA, S. - ACN | GIRONA El 'Diari de Girona' i el 'Setmanari de l'Alt Empordà' publicaran aquesta setmana juntament amb el diari francès 'L'Indépendant' amb motiu de la posada en marxa diumenge que ve de la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà del Tren d'Alta Velocitat (TAV). Amb aquest suplement conjunt, Editorial Prensa Ibérica i el Grup Sud Ouest -empreses editores dels rotatius- volen posar de manifest l'existència d'un espai social, cultural, econòmic i comunicatiu comú entre el Llenguadoc-Rosselló i les comarques gironines, així com destacar l'oportunitat que significa l'arribada del TAV per als dos territoris.
El suplement especial consta de dotze pàgines en l'edició en francès i de setze a la catalana i es distribuirà amb el 'Diari de Girona' i 'L'Indépendant' dimecres, mentre que el 'Setmanari de l'Alt Empordà' l'encartarà aquest dimarts. En total, es distribuiran 90.000 exemplars per una audiència estimada de 275.000 lectors.

Escrit en català i francès als seus respectius espais d'influència, recull la història de l'arribada de l'alta velocitat a les dues poblacions i dibuixa, a través de diversos personatges, la influència que pot tenir el TAV.

Algunes de les personalitats que sortiran al suplement són Christian Bouquin, president del Consell Regional del Lleguadoc-Rosselló; Jean Paul Alduy, president de la Comunitat d'Aglomeració de Perpinyà; Jean-Marc Pujol, alcalde de Perpinyà; Santi Vila, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde de Figueres; Consol Cantenys, presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà i alcaldessa de Vilafant; Enric Vilert, president de la Diputació de Girona; Jacques Font, president del Mercat de Saint-Charles; Domènech Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona; i Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala - Salvador Dalí i expresident de Renfe.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”