Seguiment del traspàs de Rodalies
Nou disseny dels bitllets de Rodalies
Desconec si hi ha ja algun fil dedicat a aquest mateix tema, si n'hi ha algun, demano que els moderadors facin el que creguin convenient amb aquest missatge, si es pot moure al fil, i si no ja ho tornaré a escriure al tema convenient.
Aquest matí m'he trobat amb que una de les expenedores de Sants ja dona bitllets amb el nou disseny de Rodalies de Catalunya taronja en comptes del que hi havia fins ara, vermell. Adjunto fotos:
Salut!
Aquest matí m'he trobat amb que una de les expenedores de Sants ja dona bitllets amb el nou disseny de Rodalies de Catalunya taronja en comptes del que hi havia fins ara, vermell. Adjunto fotos:
Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El pària del Fòrum
I el cercador, què tal?BCN2008 wrote:Desconec si hi ha ja algun fil dedicat a aquest mateix tema
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El pària del Fòrum
No sabia si incloure això al tema del traspàs de Rodalies a la Generalitat perquè ja fa bastant temps que aquest traspàs es va fer i el tema bitllets no s'havia tocat. De totes formes demano disculpes si la meva aportació, pel fet de trobar-se mal situada ha semblat malament, si la resposta ha de ser tan seca i contundent per part de la moderació potser m'ho pensi millor el proper cop abans de fer aportacions.Guigui wrote:I el cercador, què tal?BCN2008 wrote:Desconec si hi ha ja algun fil dedicat a aquest mateix tema
Salut!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
En aquest fil justament es va parlar d'aquest tema fa temps, on es va indicar que estava previst fer-ho. Veig que ja han arribat, tot i que suposo que primer acabarem els rotllos vermells.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ens trobem massa sovint en aquesta situació
Et demano formalment disculpes si no és el teu cas, però com a administradors, ens trobem massa sovint amb missatges publicats al lloc errat perquè l'autor té massa mandra de fer una cerca com cal. Repeteixo, si el teu dubte era de contingut, accepto perfectament la teva explicació i et demano excuses si t'has sentit violentat per la meva resposta seca. I, evidentment, t'animo a continuar fent aportacions al Fòrum.BCN2008 wrote:De totes formes demano disculpes si la meva aportació, pel fet de trobar-se mal situada ha semblat malament, si la resposta ha de ser tan seca i contundent per part de la moderació potser m'ho pensi millor el proper cop abans de fer aportacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Jo no hauria posat "Operat per renfe", tot i que suposo que ho han posat per contracte o quelcom per l'estil. Més que res perquè, si en un futur hi ha un canvi d'operador, tots aquests rotlles hauran d'anar a les escombraries i fer-ne de nous.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Ens trobem massa sovint en aquesta situació
Per suposat accepto les disculpes i ja tanco l'Off-Topic.Guigui wrote:Et demano formalment disculpes si no és el teu cas, però com a administradors, ens trobem massa sovint amb missatges publicats al lloc errat perquè l'autor té massa mandra de fer una cerca com cal. Repeteixo, si el teu dubte era de contingut, accepto perfectament la teva explicació i et demano excuses si t'has sentit violentat per la meva resposta seca. I, evidentment, t'animo a continuar fent aportacions al Fòrum.BCN2008 wrote:De totes formes demano disculpes si la meva aportació, pel fet de trobar-se mal situada ha semblat malament, si la resposta ha de ser tan seca i contundent per part de la moderació potser m'ho pensi millor el proper cop abans de fer aportacions.
Sí, jo ha estat algo que he trobat de massa, això de "Operat per renfe", crec que si canvien d'operador (quan ho puguin fer, clar) s'hauran de gastar molts rotllos de bitllets i si fan com fins ara, que fins al cap de gairebé dos anys no han començat a sortir els nous, la nova operadora que entri veurà com en un o dos anys als seus bitllets surt publicitat de la operadora contraria i per tant "rival".oriolp13 wrote:Jo no hauria posat "Operat per renfe", tot i que suposo que ho han posat per contracte o quelcom per l'estil. Més que res perquè, si en un futur hi ha un canvi d'operador, tots aquests rotlles hauran d'anar a les escombraries i fer-ne de nous.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No us penseu que hi han milions de rotllos de bitllets preformats. N'hi ha un munt, si; però se'n gasten molts cada dia i un canvi de format o d'etiquetatge s'hauria de notar en dies o com a molt en unes setmanes.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Període de traspàs
I després, també cal pensar que entre que es decideix formalment un canvi d'operadora i la materialització d'aquest canvi, passa un cert temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Home, si la màquina expenedora és de RENFE i el billet és de RENFE i el tren és de RENFE i la recaptació la gestiona RENFE, potser que posi això de "operat per RENFE", no penseu?.oriolp13 wrote:Jo no hauria posat "Operat per renfe", tot i que suposo que ho han posat per contracte o quelcom per l'estil. Més que res perquè, si en un futur hi ha un canvi d'operador, tots aquests rotlles hauran d'anar a les escombraries i fer-ne de nous.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Simplement, és que el manual d'ús diu que cal fer menció de l'operador sempre.
Manual bàsic d'imatge corporativa de Rodalies
Manual bàsic d'imatge corporativa de Rodalies
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Amb la publicació del Reial Decret Llei 22/2012, d'avui, segons el seu article quart, es dóna llibertat, a partir de demà, a la Generalitat per poder triar operador per a prestar els serveis de rodalia i regionals.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Algú té accés a la "Zona e-periódico" aquesta, per poder llegir la notícia sencera?victorcasta wrote:Amb la publicació del Reial Decret Llei 22/2012, d'avui, segons el seu article quart, es dóna llibertat, a partir de demà, a la Generalitat per poder triar operador per a prestar els serveis de rodalia i regionals.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Ja escric jo la notícia completa (del diari en paper, està en castellà):
"Fomento da libertad a la Generalitat para que pueda prescindir de Renfe"
· Catalunya deberá decidir si firma el contrato con la operadora o busca otra a partir del próximo lunes
· El Gobierno elegirá qué trenes con poca demanda suprime en toda España antes del 31 de diciembre.
La Generalitat ya es libre para prescindir de Renfe. El decreto ley aprobado ayer por el Consejo De Ministros autoriza al Govern a buscar a otra operadora que preste el servicio de Rodalies. Tras varios meses de estira y afloja entre Fomento y la Conselleria de Territori i Sostenibilitat sobre la firma del nuevo contrato, el ministerio que dirije Ana Pastor ha dejado ahora la pelota sobre el tejado de Catalunya: a partir del lunes, si quiere puede iniciar los trámites para cambiar de compañía, si tan insatisfecha está del trato que recibe.
En el artículo cuatro del capítulo dos del real decreto que se publicará el lunes en el "Boletín Oficial del Estado", se aclara que aquellas comunidades autónomas que tengan traspasadas las competencias de cercanías y regionales <<podrán disponer la prestación de los servicios>>. En esta circumstancia solo está Catalunya. En el departamento que dirige Lluís Recoder prefirieron anoche no valorar el anuncio del Ejecutivo de Mariano Rajoy, del que conocieron los detalles ayer mismo por la tarde, a pesar de que en reuniones celebradas recientemente se les habíua apuntado que habría cambios importantes.
[....]
Sin embargo, en los despachos de Territori son conscientes también de que un cambio de este calibre no se puede im provisar. Que ninguna empresa puede poner 256 trenes de golpe sobre las vías. Y que a pesar de que en ocasiones se ha planteado que Ferrocarrils de la GFeneralitat o la Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF) podrían responsabilizarse de toda la red o de alguna línea, esta es una modificación con muchos cabos que atar.
La inversión que falta // Las divergencias entre Renfe y la Generalitat han acuciado en los últimos meses. Aunque el contrato de servicios ya estaba pactado desde el pasado octubre con el anterior Ejecutivo, el Govern se ha negado a firmarlo hasta que se concretaran las inversiones en el Pla de Rodalies, que preveía una inversión de 4.000 millones de euros y de las que solo se ha ejecutado un 6,9%, según la versión de Recoder.
Ahora está por ver qué ocurre con ese déficit, admitido por la propia ministra cuando alcanzó el cargo. Una cosa es que eventualmente Catalunya se decidiera a dejar de lado la compañía y otra bien distinta es asegurar que los presupuestos del Estado garanticen las mejoras en una red que cada día transporta a 400.000 personas.
[...]
No hay aún concrecviones, como también suele ser habitual en las últimas semanas, pero la liberalización anunciada para julio del 2013 en el ámbito de viajeros es la excusa para, antes de abrir el negocio a la competencia, aclarar dónde se puede ahorrar.
CiU asegura que no hay ninguna línea catalana entre las 10 más deficitarias
En el 2011, reveló ayer la ministra Pastor, hubo 176 estaciones o apeaderos en los que no se llegó a un viajero diario. En otras 152 estaciones no se alcanzaron los 3 pasajeros. Hay 52 servicios de media distancia considerados "ineficientes" ya que su ocupación está por debajo del 15%. No obstante, aseguraron desde el ministerio, esto no significa que se vayan a cerrar estos recorridos sino que se estudiará qué rentabilidad social y económica tienen y se decidirá.
Sin embargo, poco después que la responsable de Fomenti hiciera estas apreciaciones, el diputado de CiU en el Congreso, Pere Macias, se apresuró a advertir desde las redes sociales que, tal como le respondieron en una pregunta parlamentaria a finales de mayo, ninguna de las 10 líneas más deficitarias está en Catalunya. El porcentaje de ocupación de los trenes entre Ourense y Puebla de Sanabria fue del 3,8% y entre Zaragoza y Jaca del 5,6%
"Fomento da libertad a la Generalitat para que pueda prescindir de Renfe"
· Catalunya deberá decidir si firma el contrato con la operadora o busca otra a partir del próximo lunes
· El Gobierno elegirá qué trenes con poca demanda suprime en toda España antes del 31 de diciembre.
La Generalitat ya es libre para prescindir de Renfe. El decreto ley aprobado ayer por el Consejo De Ministros autoriza al Govern a buscar a otra operadora que preste el servicio de Rodalies. Tras varios meses de estira y afloja entre Fomento y la Conselleria de Territori i Sostenibilitat sobre la firma del nuevo contrato, el ministerio que dirije Ana Pastor ha dejado ahora la pelota sobre el tejado de Catalunya: a partir del lunes, si quiere puede iniciar los trámites para cambiar de compañía, si tan insatisfecha está del trato que recibe.
En el artículo cuatro del capítulo dos del real decreto que se publicará el lunes en el "Boletín Oficial del Estado", se aclara que aquellas comunidades autónomas que tengan traspasadas las competencias de cercanías y regionales <<podrán disponer la prestación de los servicios>>. En esta circumstancia solo está Catalunya. En el departamento que dirige Lluís Recoder prefirieron anoche no valorar el anuncio del Ejecutivo de Mariano Rajoy, del que conocieron los detalles ayer mismo por la tarde, a pesar de que en reuniones celebradas recientemente se les habíua apuntado que habría cambios importantes.
[....]
Sin embargo, en los despachos de Territori son conscientes también de que un cambio de este calibre no se puede im provisar. Que ninguna empresa puede poner 256 trenes de golpe sobre las vías. Y que a pesar de que en ocasiones se ha planteado que Ferrocarrils de la GFeneralitat o la Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF) podrían responsabilizarse de toda la red o de alguna línea, esta es una modificación con muchos cabos que atar.
La inversión que falta // Las divergencias entre Renfe y la Generalitat han acuciado en los últimos meses. Aunque el contrato de servicios ya estaba pactado desde el pasado octubre con el anterior Ejecutivo, el Govern se ha negado a firmarlo hasta que se concretaran las inversiones en el Pla de Rodalies, que preveía una inversión de 4.000 millones de euros y de las que solo se ha ejecutado un 6,9%, según la versión de Recoder.
Ahora está por ver qué ocurre con ese déficit, admitido por la propia ministra cuando alcanzó el cargo. Una cosa es que eventualmente Catalunya se decidiera a dejar de lado la compañía y otra bien distinta es asegurar que los presupuestos del Estado garanticen las mejoras en una red que cada día transporta a 400.000 personas.
[...]
No hay aún concrecviones, como también suele ser habitual en las últimas semanas, pero la liberalización anunciada para julio del 2013 en el ámbito de viajeros es la excusa para, antes de abrir el negocio a la competencia, aclarar dónde se puede ahorrar.
CiU asegura que no hay ninguna línea catalana entre las 10 más deficitarias
En el 2011, reveló ayer la ministra Pastor, hubo 176 estaciones o apeaderos en los que no se llegó a un viajero diario. En otras 152 estaciones no se alcanzaron los 3 pasajeros. Hay 52 servicios de media distancia considerados "ineficientes" ya que su ocupación está por debajo del 15%. No obstante, aseguraron desde el ministerio, esto no significa que se vayan a cerrar estos recorridos sino que se estudiará qué rentabilidad social y económica tienen y se decidirá.
Sin embargo, poco después que la responsable de Fomenti hiciera estas apreciaciones, el diputado de CiU en el Congreso, Pere Macias, se apresuró a advertir desde las redes sociales que, tal como le respondieron en una pregunta parlamentaria a finales de mayo, ninguna de las 10 líneas más deficitarias está en Catalunya. El porcentaje de ocupación de los trenes entre Ourense y Puebla de Sanabria fue del 3,8% y entre Zaragoza y Jaca del 5,6%
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De qui són els trens?
O sigui, que d'allò que s'havia dit que els trens se subrogaven a l'operadora concessionària de torn, res de res?Que ninguna empresa puede poner 256 trenes de golpe sobre las vías.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Bé, podria ser que es subrogués el material, o es podria llogar a la arrendadora de material mòbil de Renfe. En qualsevol cas, queda tot molt llunyà encara.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Ara no podem dir que la Generalitat no vol o no es capaç d'assumir la gerència de rodalies de Catalunya. Però si que podem dir que ara ja podem treballar perque sigui un altre qui ho gestiono i no sigui RENFE. Es una bona notícia, però caldrà veure com es va desenvolupant el tema.
Si la FGC vol tindre opcions serioses de gestionar el servei de Rodalies de Castalunya, ja es pot espavilar a formar gent nova, agafar els treballadors de RENFE o el que calgui. Els diners, si ho ha benefici, es quedaran a casa.
Si ho agafa la SCNF, els diners se n'aniran a França...
Si la FGC vol tindre opcions serioses de gestionar el servei de Rodalies de Castalunya, ja es pot espavilar a formar gent nova, agafar els treballadors de RENFE o el que calgui. Els diners, si ho ha benefici, es quedaran a casa.
Si ho agafa la SCNF, els diners se n'aniran a França...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Doncs als maquinistes no els fa gens de gràcia...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Moltes gràcies! Quina currada escriure-ho tot!PoLeTe124 wrote:Ja escric jo la notícia completa (del diari en paper, està en castellà):
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Moltes gràcies PoLeTe124
Jo crec que els maquinistes no s'ha de petir per res. Si hi ha un canvi d'operador, de fet en algún moment futur hi serà, entenc que hi hauria canvis forts en la direcció del servei i no en els maquinistes o mecànics (i tots aquells que fan que els trens/metro rutllin).
Jo crec que els maquinistes no s'ha de petir per res. Si hi ha un canvi d'operador, de fet en algún moment futur hi serà, entenc que hi hauria canvis forts en la direcció del servei i no en els maquinistes o mecànics (i tots aquells que fan que els trens/metro rutllin).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga