Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Monday 11/07/2016 16:51
Totes les estacions no són d'Adif?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crecMiquel wrote:Totes les estacions no són d'Adif?
El tema de les estacions és ben senzill: les estacions que es troben dins dels nuclis de rodalies, són propietat d'Adif, però cedeix la gestió d'aquestes a Renfe Operadora. Fora dels nuclis de rodalia, la propietat i la gestió són d'Adif al 100%.Carlos González wrote:ADIF opera les parts que no son Rodalies Barcelona, crecMiquel wrote:Totes les estacions no són d'Adif?
Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)Don Ramón wrote:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Exacte, se'm havia oblidat completament aquests casos. Gràcies per posar-ho!oriolp13 wrote:Les que tenen cedida la gestió a Renfe Op. com a nucli de rodalia són fàcils de distingir: són aquelles on hi ha aplicada tota la cartelleria tipus rodalia (cartell vermell i lletra blanca)Don Ramón wrote:Con alguna excepción como Sants, que también la opera ADIF. Creo que también Pg. de Gràcia y EdF. Corregidme si me equivoco.
Les altres, segueixen l'estil d'ADIF, cartell gris fosc amb una part verda i lletra blanca.
Com bé diu l'Alf, a Barcelona hi ha l'excepció que EDF, Pg. de Gràcia i Sants són gestionades directament per ADIF tot i tenir servei de rodalia.
En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).robertotlh wrote:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.Advocat del diable wrote:En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).robertotlh wrote:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
No estic gaire d´acord. El nostre no és el model alemany. Seguint el teu exemple, si a Alemanya un operador privat s´atura a una estació de la DB seria el mateix que si un tren de FGC s´aturés a una estació de l´ADIF, en aquest cas la DB actua com a gestor de la infraestructura. Si parlem de França, els trens seran de qui siguin, però l´estació és de la SNCF com a gestor de infraestructura.Lluísbcn wrote:A Alemanya no s'han separat infraestructura i operadora, tanmateix força serveis estàn cedits a empreses privades (i parlo de serveis regionals, no de llarg recorregut). Així que a Berlin, hom pot veure regionals operats per ODEG parant en estacions propietat de DB.Advocat del diable wrote:En la meva opinió, no ens hem de preocupar que la Generalitat no pot prescindir de cap manera de RENFE, quan ho diu enganya a la gent. Imagines quant valdria comprar no sé quants trens?, quina operadora voldria gastar aquesta milionada per un contracte de pocs anys amb la Generalitat per perdre diners?, quant temps trigaria el nou operador en tenir trens i maquinistres nous a ple rendiment?. Simplement no té cap sentit, quan diuen això ho fan amb l´únic objectiu de contentar al seu públic però la probabilitat de que això passi és zero. El que sí volen fer és demanar el traspàs dels trens i els maquinistes que avui son de RENFE, si en algun moment tenen l´oportunitat de negociar alguna cosa. Per tant, els trens i els maquinistes no canviaran en cap cas (els mateixos trens ara son de la RENFE i son nefastos i després seran de FGC i seran fantàstics).robertotlh wrote:Legalment, què passaria amb les estacions si la Generalitat decideix prescindir de Renfe i contractar un altre operador? El nou operador s' hauria de fer càrrec també de la gestió d'estacions? Seguiria corresponent a Renfe?
Suposant que el que avui opera RENFE es traspasés a la Generalitat, caldria veure si es podria mantenir l´acord mitjançant el qual avui ADIF cedeix la gestió d´algunes estacions a RENFE. De totes formes, la pregunta crec que una altra: ja que la legislació europea obliga a liberalitzar el servei de viatgers en pocs anys, què passarà quan vingui un altre operador i vulgui tenir parada a una estació que gestiona RENFE (o FGC en el cas de que es traspasés)?. Evidentment, aquesta situació no tindria cap mena de sentit. Imagineu que Air France hagués d´operar a un aeroport que estigués tot rotulat de British Airways?. Seria absurd. En la meva opinió, el que caldrà fer és que les estacions les gestioni el gestor de la infraestructura i que en elles hi hagi oficines per cada operador que vulgui operar, igual que a un aeroport amb les diferents companyies que operen. Dificilment la Generalitat gestionarà cap estació si no se li traspassa també l´infraestructura. La Generalitat encara no ha vist que no podrà reproduir una historieta com la de FGC a la xarxa que avui és d´ADIF, en cap cas podria encara que se li traspasés tot (trens i vies) fer un servei tant estandaritzat com el de FGC ja que no controlaria la meitat de les variables, ni la normativa (que hauria de ser la europea i no la que ells diguin) ni els operadors (que seran qualsevol que tingui llicència i no només FGC)... Això seria una miqueta més complex que el metro del Vallès... però d´això no parlen.
Tot i això, donat que entenc que és una concessió que les diferents autoritats regionals donen, aquestes empreses privades aporten els seus propis trens -diferents als de DB- (desconec si el personal és el mateix o no).
Així doncs, seguint aquest model, seria com si la Generalitat treies a concurs l'any 2016 l'explotació de la R3, i se la concedís a una altra empresa a partir del 2022, que aportaria els seus trens, però la infraestructura no canviaria de mans.
Ah, gràcies. Fa segles que hi vull passar, però fa tanta calor que se'm passen les ganes de sortir de casa...gatvell wrote:Ahir vaig veure que ADIF està refent les andanes de l'estació de Monistrol de Montserrat - Castellvell a la R4, també han desmuntat la marquesina, que suposo que la deuen neteja i faran la teulada nova.
Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgersalbert28 wrote:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.
Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.
És probable que sigui la propera a tenir els nous cartells d'RdC.albert28 wrote:Doncs estan ja instalat teleindicadors a les andanes, una espècie de pal metalic on hi ha botó de Rodalies d'ajuda i pantalla a l'edifici de viatgersalbert28 wrote:A St Joan ja estan quasi acabades les obres, nomès queda que els ascensors entrin en funcionament i l'exterior s'acabin els últims retocs finals. Trobo a faltar que no s'hagi instal·lat pantalla dels pròxims trens dins de l'estació i/o panells a les andanes.
Edito: sembla s'estan col·locant uns suports metàlics que pinta seran teleindicadors.