Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

L'ideal seria una línia que seguís tota la vall del Segre des de Balaguer fins a Puigcerdà, amb un ramal de La Seu a Andorra.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Inviable"

Post by Guigui »

jordidr wrote:Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra
Puntualitzem: a algú que talla el bacallà no li rota que el tren arribi a Andorra.

>:(
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

jordidr wrote:Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra
Tampoc és rendible la resta de la xarxa ferroviaria catalana i mira com si que està construida i existeix...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Aquest tema es realment compliat... per una banda el vicepresident de la generalitat va tenir a començaments de legislatura una trobada amb el president d'andorra entre les quals coses es va parlar de la necessitat de conectar ferriament ambdos territoris. El vicepresident es va comprometre en fer un estudi de quina opcio era mes viable (puigcerdà o la pobla) en questio d'un any... Aixo xoca frontalment amb un estudi que es pot trobar a Gencat de la viabilitat d'aquest allargament de la linia... aquest estudi diu que actualment no es viable i que potser ho seria en un futur a llarg termini... es a dir que no se que pot pasar
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Aquest PDF diu:
Dins l’àmbit territorial té parada en quatre estacions que són: la Molina, Urtx-Alp, Queixans i Puigcerdà
Pues no se quan temps fa que es va fer aquest PDF, ja que fa 2 o 3 anys que no es para a Queixans. >:(
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Doncs que hi han moltes coses que no em quadren, com per exemple els 0,8 trens diaris entre Manresa i Lleida quan això és totalment fals, ja que no hi circula cap mercaderies des de fa 10-15 anys excepte els trens de balast de la renovació.

Sobre l'accès d'Andorra per ferrocarril, jo crec que s'hauria d'adaptar la línia per a que no es tardés més de dues hores. Tardar-ne tres o quatre li resta qualsevol competitivitat. En cotxe es fa en una hora i mitja.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I la vall del Segre?

Post by Guigui »

jordidr wrote:Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?
Només l'he llegit molt per damunt, però la conclusió principal que en trec és que ningú sembla haver estudiat seriosament la possibilitat d'una línia Balaguer - La Seu - Andorra seguint el Segre. I ho trobo molt preocupant perquè demostra una falta total de perspectives. Potser acabarien constatant que no és preferible per una sèrie de motius tècnics, però el sol fet que ni tan sols prenguin en consideració l'accés més natural, orogràficament parlant, de Lleida a l'Alt Urgell, demostra una estretor de mires alarmant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Bueno en tot cas ja saps que abans hi ha linies orbitals i eixos transversals que s'han de fer
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Re: I la vall del Segre?

Post by Túnels del Garraf »

Guigui wrote:
jordidr wrote:Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?
Només l'he llegit molt per damunt, però la conclusió principal que en trec és que ningú sembla haver estudiat seriosament la possibilitat d'una línia Balaguer - La Seu - Andorra seguint el Segre. I ho trobo molt preocupant perquè demostra una falta total de perspectives. Potser acabarien constatant que no és preferible per una sèrie de motius tècnics, però el sol fet que ni tan sols prenguin en consideració l'accés més natural, orogràficament parlant, de Lleida a l'Alt Urgell, demostra una estretor de mires alarmant.
Encara que és el més natural, l'orografia no és que sigui molt favorable, sinó mireu la zona d'Oliana.

Si algun dia es fa, crec que primer es farà la connexió per Barcelona, perquè hi ha més demanda potencial i pel centralisme barceloní. :D
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Insisteixo: i la vall del Segre?

Post by Guigui »

Túnels del Garraf wrote:Encara que és el més natural, l'orografia no és que sigui molt favorable, sinó mireu la zona d'Oliana.
Com si foradar sota el Coll del Cantó fos ràpid, barat i eficient pel que fa a la cobertura demogràfica!

Vejam, no estic dient que hagi de ser fàcil fer un traçat ferroviari per la vall del Segre. Però a la vista de que s'esplaien en la possibilitat d'allargar la línia a partir de La Pobla i Sort, trobo una aberració que ni s'hagin pres seriosament l'opció que indico.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Pero d'aquest text no treieu l'exclusio que no tenen pas intencio de fer res?
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Caldria citar quina és la font de la notícia, ja que no apareix.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Tens raó. És una captura del diari gratuït Bondia però no puc proporcionar un enllaç perquè cada dia substitueixen la versió pdf del seu web:

http://lleida.bondia.info/paper/diari.pdf
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by jordidr »

Curiositat de la línia: el 1991 va circular fins a la Pobla de Segur un ferrobus (591)
Jordi Freixas

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Jordi Freixas »

Però si abans els ferrobusos hi circulaven habitualment per la línia.
User avatar
neroon
N6
N6
Posts: 315
Joined: Thursday 19/01/2006 21:24
Location: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by neroon »

Jordi Freixas wrote:Però si abans els ferrobusos hi circulaven habitualment per la línia.
Però van deixar de fer-ho molts anys abans de 1991. Per això resultava curiòs.

Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”