Page 46 of 130

Posted: Monday 26/11/2007 16:42
by Túnels del Garraf
L'ideal seria una línia que seguís tota la vall del Segre des de Balaguer fins a Puigcerdà, amb un ramal de La Seu a Andorra.

Posted: Monday 26/11/2007 17:47
by jordidr
Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra

"Inviable"

Posted: Monday 26/11/2007 21:09
by Guigui
jordidr wrote:Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra
Puntualitzem: a algú que talla el bacallà no li rota que el tren arribi a Andorra.

>:(

Posted: Monday 26/11/2007 21:18
by Túnels del Garraf
jordidr wrote:Jo el que he pogut llegir es que a l'actualitat no es viable cap proposta de fer arribar el tren a andorra
Tampoc és rendible la resta de la xarxa ferroviaria catalana i mira com si que està construida i existeix...

Posted: Tuesday 27/11/2007 19:15
by jordidr
Aquest tema es realment compliat... per una banda el vicepresident de la generalitat va tenir a començaments de legislatura una trobada amb el president d'andorra entre les quals coses es va parlar de la necessitat de conectar ferriament ambdos territoris. El vicepresident es va comprometre en fer un estudi de quina opcio era mes viable (puigcerdà o la pobla) en questio d'un any... Aixo xoca frontalment amb un estudi que es pot trobar a Gencat de la viabilitat d'aquest allargament de la linia... aquest estudi diu que actualment no es viable i que potser ho seria en un futur a llarg termini... es a dir que no se que pot pasar

Posted: Tuesday 27/11/2007 19:28
by jordidr

Posted: Thursday 29/11/2007 10:40
by Ecomobisostrans
Aquest PDF diu:
Dins l’àmbit territorial té parada en quatre estacions que són: la Molina, Urtx-Alp, Queixans i Puigcerdà
Pues no se quan temps fa que es va fer aquest PDF, ja que fa 2 o 3 anys que no es para a Queixans. >:(

Posted: Thursday 29/11/2007 11:25
by jordidr
Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?

Posted: Thursday 29/11/2007 14:27
by megapauer
Doncs que hi han moltes coses que no em quadren, com per exemple els 0,8 trens diaris entre Manresa i Lleida quan això és totalment fals, ja que no hi circula cap mercaderies des de fa 10-15 anys excepte els trens de balast de la renovació.

Sobre l'accès d'Andorra per ferrocarril, jo crec que s'hauria d'adaptar la línia per a que no es tardés més de dues hores. Tardar-ne tres o quatre li resta qualsevol competitivitat. En cotxe es fa en una hora i mitja.

I la vall del Segre?

Posted: Friday 30/11/2007 10:04
by Guigui
jordidr wrote:Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?
Només l'he llegit molt per damunt, però la conclusió principal que en trec és que ningú sembla haver estudiat seriosament la possibilitat d'una línia Balaguer - La Seu - Andorra seguint el Segre. I ho trobo molt preocupant perquè demostra una falta total de perspectives. Potser acabarien constatant que no és preferible per una sèrie de motius tècnics, però el sol fet que ni tan sols prenguin en consideració l'accés més natural, orogràficament parlant, de Lleida a l'Alt Urgell, demostra una estretor de mires alarmant.

Posted: Friday 30/11/2007 13:17
by jordidr
Bueno en tot cas ja saps que abans hi ha linies orbitals i eixos transversals que s'han de fer

Re: I la vall del Segre?

Posted: Friday 30/11/2007 18:08
by Túnels del Garraf
Guigui wrote:
jordidr wrote:Algu treu alguna conclusio despres d'haver llegit aquest PDF?
Només l'he llegit molt per damunt, però la conclusió principal que en trec és que ningú sembla haver estudiat seriosament la possibilitat d'una línia Balaguer - La Seu - Andorra seguint el Segre. I ho trobo molt preocupant perquè demostra una falta total de perspectives. Potser acabarien constatant que no és preferible per una sèrie de motius tècnics, però el sol fet que ni tan sols prenguin en consideració l'accés més natural, orogràficament parlant, de Lleida a l'Alt Urgell, demostra una estretor de mires alarmant.
Encara que és el més natural, l'orografia no és que sigui molt favorable, sinó mireu la zona d'Oliana.

Si algun dia es fa, crec que primer es farà la connexió per Barcelona, perquè hi ha més demanda potencial i pel centralisme barceloní. :D

Insisteixo: i la vall del Segre?

Posted: Friday 30/11/2007 22:56
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:Encara que és el més natural, l'orografia no és que sigui molt favorable, sinó mireu la zona d'Oliana.
Com si foradar sota el Coll del Cantó fos ràpid, barat i eficient pel que fa a la cobertura demogràfica!

Vejam, no estic dient que hagi de ser fàcil fer un traçat ferroviari per la vall del Segre. Però a la vista de que s'esplaien en la possibilitat d'allargar la línia a partir de La Pobla i Sort, trobo una aberració que ni s'hagin pres seriosament l'opció que indico.

Posted: Saturday 01/12/2007 23:02
by jordidr
Pero d'aquest text no treieu l'exclusio que no tenen pas intencio de fer res?

Posted: Friday 14/12/2007 13:12
by Sky
Image

Posted: Friday 14/12/2007 13:24
by metring
Caldria citar quina és la font de la notícia, ja que no apareix.

Posted: Friday 14/12/2007 13:38
by Sky
Tens raó. És una captura del diari gratuït Bondia però no puc proporcionar un enllaç perquè cada dia substitueixen la versió pdf del seu web:

http://lleida.bondia.info/paper/diari.pdf

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Tuesday 15/01/2008 15:38
by jordidr
Curiositat de la línia: el 1991 va circular fins a la Pobla de Segur un ferrobus (591)

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 17/01/2008 14:01
by Jordi Freixas
Però si abans els ferrobusos hi circulaven habitualment per la línia.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 17/01/2008 15:48
by neroon
Jordi Freixas wrote:Però si abans els ferrobusos hi circulaven habitualment per la línia.
Però van deixar de fer-ho molts anys abans de 1991. Per això resultava curiòs.

Salutacions