Page 46 of 59

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 07/08/2014 11:32
by Adolescent barceloní
Ahir em van dir via Whatsapp que el TH Barcelona-Galícia es va quedar tirat a Aragó. El motiu és que es va incendiar la 252.010. Va estar més de tres hores en flames; ha quedat tot cremat excepte una cabina, el motiu és mal manteniment.

Aquí la notícia: Google

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 07/08/2014 11:52
by oriolp13
Adolescent barceloní wrote:Ahir em van dir via Whatsapp que el TH Barcelona-Galícia es va quedar tirat a Aragó. El motiu és que es va incendiar la 252.010. Va estar més de tres hores en flames; ha quedat tot cremat excepte una cabina, el motiu és mal manteniment.

Aquí la notícia: Google
Segons sembla ser l'incendi va començar per el sobrecalentament d'un dels boguies. Així doncs, no ens aventurem a avançar que va ser degut al mal manteniment, ja que incidents com aquests poden succeïr fins i tot a la màquina més revisada.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 07/08/2014 12:07
by genissimon
L'incident va tenir lloc a Ballobar, al noroest de Fraga.

Fins fa poca estona no ha circulat cap tren via LAV de Barcelona a Saragossa i viceversa. Ara es circula en via única i amb retards, ja que en la zona afectada hi ha una limitació a 80 Km/h.

Al diari El Mundo hi ha una foto espectacular (no enllaço però es pot buscar).

Salut !!

Descarrilament a la Rhätische Bahn

Posted: Wednesday 13/08/2014 15:54
by Guigui
Un tren de la Rhätische Bahn que feia el trajecte entre Chur i Sankt Moritz ha descarrilat en produir-se una esllavissada just al moment quan passava. N'ha sortit especialment malparat un cotxe, que ha sortit del tot de la via i ha quedat suspès al marge. El balanç és de cinc ferits greus i dos lleus. Tots els ocupants del tren ja han sigut evacuats.

Més informació (en alemany) i imatges: http://www.blickamabend.ch/news/erdruts ... 50642.html

També n'informa l'Ara, però amb menys detall i amb la típica mania de gal·licitzar els topònims alemanys, com si a Suïssa només es parlés francès.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 13/08/2014 18:44
by Renfe445
Mare de Déu, Senyor... :o Quin mal!

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 14/08/2014 1:11
by gatvell
Sembla que hi hagi hagut una esllavissada en el moment de pas entre el primer i segon vagó?

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 14/08/2014 1:58
by oriolp13
gatvell wrote:Sembla que hi hagi hagut una esllavissada en el moment de pas entre el primer i segon vagó?
És just el que ha dit en Guigui al traduïr la notícia. S'ha produït una esllavissada en el moment en que passava el tren.
Sort que els dos vagons que han rebut l'impacte no han arrossegat la resta del tren...

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 15/08/2014 22:35
by oriolp13
Descarrilan ocho vagones de un tren de mercancías en la línea Canfranc-Zaragoza
Al km 6.7.
Diari ABC

Brescia, treno non frena all’arrivo in stazione: 11 passegg

Posted: Saturday 23/08/2014 15:05
by JPlanas

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Saturday 23/08/2014 17:44
by oriolp13
Devien ser els 11 que estaven de peus esperant per sortir, perquè veient la imatge no hi ha hagut ni danys estructurals, l'únic que s'ha fet malbé ha estat la tapa que protegeix l'enganxall, cosa que fa pensar que el xoc ha estat a molt baixa velocitat.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Wednesday 03/09/2014 23:20
by Sagrerenc
Els meus pares estan viatjant a l'Alvia 625 A Coruña-Barcelona. Per culpa d'aquest accident han estat aturats una bona estona a Miranda de Ebro i després els han desviat per Logroño (aquest tren passa per Vitòria i Pamplona). Arribaran a Barcelona amb més de 3 hores de retard.

(Del Diario de Navarra)
Mueren dos vecinos de Berriozar al arrollar un tren de mercancías su coche en el paso a nivel de la localidad
El coche se ha saltado el semáforo que regula el paso y ha roto la barrera de seguridad. El turismo ha sido golpeado por la locomotora, sin que el maquinista haya podido evitar el choque, y sus dos ocupantes, J.D.S, varón, de 88 años y vecino de Berriozar, y M.L.T.M, mujer, de 54 años y también domiciliada en Berriozar, han muerto en el acto.

Dos personas han fallecido al ser arrollado el coche en el que viajaban por un tren en el paso a nivel situado en el pk. 4,6 de la carretera N-240-A (Pamplona-Vitoria), en Berriozar.

Image
Dos personas de avanzada edad han muerto al arrollar un tren de mercancías al coche en el que viajaban en Berriozar. El accidente ha ocurrido esta tarde en un paso a nivel señalizado con un semáforo y con barreras que el conductor del vehículo habría intentado sortear cuando el coche ha sido alcanzado por el tren. (EFE)

PAMPLONA. El accidente se ha producido a las 16.33 horas cuando, por causas que investiga la Policía Foral, el vehículo que circulaba en sentido Irurtzun no se ha detenido ante el semáforo rojo y ha chocado contra la barrera, derribándola y alcanzando la vía en el momento en que llegaba un tren de transporte de automóviles sin carga que cubría el trayecto entre Irun y la fábrica de coches Opel de Figueruelas (Zaragoza). El turismo ha sido golpeado por la locomotora, sin que el maquinista haya podido evitar el choque, y sus dos ocupantes, J.D.S, varón, de 88 años y vecino de Berriozar, y M.L.T.M, mujer, de 54 años y también domiciliada en Berriozar, han fallecido en el acto.

El consejero de Fomento del Gobierno de Navarra, Luis Zarraluqui, que se ha personado en el lugar, ha mostrado su pesar por las trágicas consecuencias del suceso y ha confirmado que los sistemas de seguridad del paso a nivel, cuyo responsable es Adif, han funcionado correctamente.

Luis Zarraluqui ha recordado que sólo quedan dos pasos a nivel en la red de carreteras de la Comunidad Foral: el de Izurdiaga y el de Berriozar, y que ambos están perfectamente señalizados. El consejero ha añadido que la supresión definitiva del de Berriozar se producirá en el momento en el que se habilite el trazado ferroviario que dará servicio a la nueva estación de Pamplona.

La sala de gestión de emergencias de SOS Navarra ha movilizado unidades del parque de bomberos de Pamplona (Trinitarios), que han desplazado el camión de rescate, y una ambulancia medicalizada.

El tren ha permanecido en el lugar hasta pasadas las 20 horas, una vez que ha sido sustituida la locomotora, y como consecuencia también ha permanecido cortado el acceso a Berriozar por la N-240-A. La carretera ha quedado abierta a las 20.55, después de reponerse la barrera y comprobar el correcto funcionamiento de los elementos de seguridad del paso a nivel. La Policía Foral ha movilizado patrullas de Seguridad Vial, que han desviado la circulación a través de la PA-30 con apoyo de agentes de la Policía Municipal de Berriozar, y el equipo de Atestados de Pamplona, que se ha hecho cargo de la investigación de las causas del suceso.

Los cadáveres han sido trasladados al Instituto Navarro de Medicina Legal, donde les será practicada la autopsia.

Un despiste o el fallo de frenos, posibles causas del accidente

Un despiste del conductor o el fallo de los frenos del vehículo son las hipótesis con las que trabaja el servicio de emergencias
de Navarra para determinar la causa del accidente.

Fuentes del servicio foral de emergencias han explicado a EFE que en el lugar del siniestro no se observan marcas de frenada por parte del vehículo siniestrado, que se ha saltado un paso a nivel señalizado con semáforo y bloqueado con barreras en el momento en el que pasaba el convoy.

El estado del vehículo, que ha quedado completamente destrozado, y la ausencia de marcas que indiquen un intento por parte del conductor de frenar el coche ha llevado a los técnicos a pensar que el accidente se ha debido a un despiste o un fallo mecánico.

Las mismas fuentes han indicado que, una vez retirados los componentes del coche, se ha constatado de que en el mismo sólo viajaban las dos víctimas mortales.

Normalizado el tráfico ferroviario en Navarra

El tráfico ferroviario ha quedado normalizado a primera hora de esta noche, al tiempo que se ha restablecido el acceso a Berriozar desde la carretera nacional N-240-A, afectados por el accidente mortal registrado hoy en un paso a nivel, según el Gobierno de Navarra El accidente se ha registrado sobre las cuatro y media de la tarde cuando un tren de mercancías ha arrollado a un vehículo que, al parecer, se ha saltado un paso a nivel con barreras, siniestro en el que han fallecido dos personas de avanzada edad. A consecuencia del mismo, se había cortado el acceso de la circulación a Berriozar desde la citada carretera nacional, así como interrumpido parcialmente el tráfico ferroviario en Navarra. El paso de trenes de media distancia quedó suspendido entre Pamplona y Zuasti, y los viajeros fueron trasladados en autocares. Renfe ha desviado también hacia Logroño el tren Alvia que cubre la ruta transversal A Coruña-Vigo-Barcelona, y que tiene parada en Pamplona. También en este caso, los viajeros fueron trasladados en autocar y el tren siguió su trayecto habitual a partir de la localidad navarra de Castejón de Ebro. El accidente, por contra, no ha afectado a los trenes Alvia que conectan Pamplona y la CAV con Madrid y Barcelona, ya que según Renfe, tienen su paso por un ramal diferente al afectado por el accidente.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 04/09/2014 1:00
by Sagrerenc
Sagrerenc wrote:Els meus pares estan viatjant a l'Alvia 625 A Coruña-Barcelona. Per culpa d'aquest accident han estat aturats una bona estona a Miranda de Ebro i després els han desviat per Logroño (aquest tren passa per Vitòria i Pamplona). Arribaran a Barcelona amb més de 3 hores de retard. (...)
Acabo de telefonar als meus pares, acaben d'arribar a casa i m'ho han explicat. L'Alvia estava a mig camí entre Vitoria-Gasteiz i Pamplona-Iruña quan s'ha produit l'accident. D'allà han reculat fins a Miranda de Ebro i han seguit per Logroño. En arribar a Zaragoza-Delicias els han fet baixar del tren i n'han hagut d'agafar un altre, els meus pares tenien plaça en preferent i han acabat el viatge en turista. Desconeixen per quin motiu els han fet canviar de tren. Han arribat a Sants amb 3 hores i 10 minuts de retard.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 11/09/2014 10:26
by raulitinbcn
No se si és el tema més adient ...
Ahir, segons diuen, la rama d'AVE s.100 número 24 i la 736 de TGV és van estavellar, a Marsella. Ho vaig veure al Facebook, al grup de TRENES Y FOTOS. Ho va publicar: Felipe Méndez Hernández‎
Heus aqui, la fotografia:
Image
https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hph ... =548ED3E8‎

Culpable?

Posted: Thursday 11/09/2014 13:30
by Javi M
Se sap de qui va ser la culpa?

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 11/09/2014 14:48
by gatvell
L'adreça web em dona error...

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 11/09/2014 23:07
by raulitinbcn
gatvell wrote:L'adreça web em dona error...
L'adreça simplement és l'enllaç a la foto, que ha estat publicada al Facebook.

Re: Culpable?

Posted: Friday 12/09/2014 0:41
by 437.001
Javi M wrote:Se sap de qui va ser la culpa?
De RFF/Sncf, el TGV va descarrilar probablement per una agulla en mal estat (ha estat a la platja de vies de maniobres de Marsella-St.Charles).

Aquest migdia m'ha tocat el meu quart atropellament, entre Burriana i Nules. Ha estat un tren anterior al meu (jo anava al García Lorca direcció sud).
Ja dec semblar un forense, tants morts... :'(

I a la tornada (amb una 447 fins a Castelló), al maqui quasi que li agafa un infart de tant de pitar i cridar (jo anava just darrere de cabina i ho he sentit tot, i vist una part), amb un jaio entre La Llosa i Xilxes (la gent no sé què té al cap, de veritat...). :boig

Re: Culpable?

Posted: Sunday 14/09/2014 13:16
by fgc113
437.001 wrote:Aquest migdia m'ha tocat el meu quart atropellament, entre Burriana i Nules. Ha estat un tren anterior al meu (jo anava al García Lorca direcció sud).
Ja dec semblar un forense, tants morts... :'(

I a la tornada (amb una 447 fins a Castelló), al maqui quasi que li agafa un infart de tant de pitar i cridar (jo anava just darrere de cabina i ho he sentit tot, i vist una part), amb un jaio entre La Llosa i Xilxes (la gent no sé què té al cap, de veritat...). :boig
No va ser un atropellament, va ser un suicidi. Jo sóc de la zona. Va ser una mare d'una coneguda. :'(

Retards massius en trens procedents del sud

Posted: Tuesday 23/09/2014 21:01
by Guigui
Possiblement a causa del mal temps, els trens a Barcelona procedents del sud porten retards massius. Per exemple, el García Lorca té una hora de retard.

Re: Retards massius en trens procedents del sud

Posted: Thursday 25/09/2014 23:26
by 437.001
Guigui wrote:Possiblement a causa del mal temps, els trens a Barcelona procedents del sud porten retards massius. Per exemple, el García Lorca té una hora de retard.
El dia 23 hi va haver una caiguda de tensió a Nules (Castelló), degut a les fortes precipitacions (el Túria i el Palància portaven aigua, cosa més aviat rara de veure).

Ahir 24 cap a les 18:00, els trens portaven el retard "normal" (entre 10 i 20 minuts, però no em vaig fixar en el García Lorca).
El darrer RT2 direcció L'Arboç anava a l'hora, no així el regional R16 BCN-Vinaròs, que anava amb uns 15 minuts.
Just darrera del darrer RT2 va aparèixer una tempesta amb forta càrrega elèctrica, però això ja era passades les 22:00.