Page 47 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Thursday 21/02/2008 20:07
by Hagbard
Hola,
a les 15 i pocs minuts jo era a l'andana Clot L1 direcció H. Bellvitge i he vist a l'andana de davant (la del mig no, l'altra) a l'extrem Bellvitge com una persona queia (o es tirava) a la via i tot seguit l'entrada del metro. Han sigut moments de crisi, gent cridant, plorant, etc. A mi encara em tremolen les mans.
Algú en sap alguna cosa més?
bona nit
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Friday 22/02/2008 9:53
by Platanito
Per sort no he vist cap suicidi, però em van detallar molt bé un que s'escaigué fa alguns anys a Santa Eulàlia: el xisclar de l'autor dels fets, les crisis d'angoixa dels que hi eren presents... Per no parlar del trauma per al pobre motorista, incapaç de vegades d'assimilar, amb la seva condició humana, la seva innocència.
Una reflexió final: és necessari posar fi a la pròpia existència traumatitzant i afectant a la mobilitat del màxim de gent possible? Amb lo maco que seria llençar-se des d'un vinté pis i mirar de planejar una estona...!
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Friday 22/02/2008 11:00
by wefer
Platanito wrote:Una reflexió final: és necessari posar fi a la pròpia existència traumatitzant i afectant a la mobilitat del màxim de gent possible? Amb lo maco que seria llençar-se des d'un vinté pis i mirar de planejar una estona...!
"Els recordem q està totalment prohibit suïcidar-se a la zona de vies"
"No et suïcidis en hora punta. Civisme al metro, si us plau"
Això, complementat amb rètols a tots els trens que diguin: "Suïcidar-se al metro és penalitzat amb 40,06 euros"
Suicidi
Posted: Friday 22/02/2008 19:49
by JaMiRo!
Platanito wrote:Per sort no he vist cap suicidi, però em van detallar molt bé un que s'escaigué fa alguns anys a Santa Eulàlia: el xisclar de l'autor dels fets, les crisis d'angoixa dels que hi eren presents... Per no parlar del trauma per al pobre motorista, incapaç de vegades d'assimilar, amb la seva condició humana, la seva innocència.
Una reflexió final: és necessari posar fi a la pròpia existència traumatitzant i afectant a la mobilitat del màxim de gent possible? Amb lo maco que seria llençar-se des d'un vinté pis i mirar de planejar una estona...!
La meva xicota en va presenciar un (a Paral·lel L2) i afortunadament escoltaba música amb auriculars, va girar el cap i va marxar a l'estació de la L3.
Desajustament al carrusel en hora punta
Posted: Friday 22/02/2008 22:48
by Guigui
Avui a les 08.26 hores (segons les pantalles de "processant nova informació") se m'ha escapat als nassos un tren a Penitents. L'indicador del següent tren indicava 6 minuts i mig! Mentre m'esperava, n'han passat tres en contra-direcció, amb un interval comprès entre 1 i 2 minuts. A més, em sembla haver vist que el carrusel indicava "inhibida".
Evidentment, el meu tren ha anat acumulant més retard perquè les aglomeracions a les estacions eren considerables, especialment a Diagonal i Catalunya (he baixat a Drassanes).
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Saturday 23/02/2008 6:47
by El LLOP
wefer wrote:"Els recordem q està totalment prohibit suïcidar-se a la zona de vies"
"No et suïcidis en hora punta. Civisme al metro, si us plau"
Això, complementat amb rètols a tots els trens que diguin: "Suïcidar-se al metro és penalitzat amb 40,06 euros"
No frivolitzem amb aquest tema . Jo ho he visqut en primera persona, i no fot ni put* gràcia. (perdó per l'expresió).
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Saturday 23/02/2008 19:07
by Hagbard
Estic d'acord amb LUPUS. La conya de wefer la trobo fora de lloc.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 24/02/2008 11:49
by metring
Nois, la cosa no anava per aquí. Ell ironitzava sobre la resposta d'en Platanito, i no pas sobre un tema tant delicat com aquest. En qualsevol cas, demano disculpes en nom de tots a qui es pugui haver sentit molestat.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 24/02/2008 18:09
by wefer
Hagbard wrote:Estic d'acord amb LUPUS. La conya de wefer la trobo fora de lloc.
1- Cal llegir abans de contestar. El meu comentari és resposta a aquest altra:
és necessari posar fi a la pròpia existència traumatitzant i afectant a la mobilitat del màxim de gent possible? Amb lo maco que seria llençar-se des d'un vinté pis i mirar de planejar una estona...!
i es veu que aquest comentari a ningñu li ha semblat malament
2- L'humor és bo, i també ho és frivolitzar una mica la realitat. Si creieu que fer una brometa sobre això és "fora de lloc", aleshores no vull ni pensar quina opinió teniu de sèries humorístiques ambientades en temps de guerra (com Aló, Aló, Mash, etc.). Per no dir que deveu trobar inadmissble fer conya sobre els accidents aeris... com "Aterriza como puedas".
En fi... que em sap greu, però jo no ho trobo fora de lloc
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 24/02/2008 18:32
by El LLOP
com li he comentat a la Metring mitjançant MP, el meu comentari, enacara que ho sembli no es només per tú. El que passa es que el teu ha estat el colofó i es sobre el que m'he basat per dir el que crec. Com li he comentat a ella, es un tema molt sensible i el que dius de les sèries, jo no he estat a cap guerra ni afortunadament he tingut cap accident aeri. Si els hagués patit, potser tampoc em farien gràcia aquestes sèries. El que si que he vist son persones recargolades per un tren i, repeteixo, no es un tema per fer conya. En tenim molts de temes per riure, fem-ne servir algun altre.
i demanaria, per finalitzar i no sortir-nos més del fil, que aquest tema en particular, s'acabés.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 24/02/2008 18:40
by entfe001
Ja només el fet d'haver de quedar-te tancat dins el tren a pocs metres d'una estació durant més d'una hora esperant el jutge per a l'aixecament del cadàver no fa molta gràcia, especialment quan del que tens ganes és d'arribar a casa. Pitjor encara interventor i maquinista del tren, que van haver de baixar i recórrer la via a peu cap enrere per comprovar que realment s'havien endut a algú per davant.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 25/02/2008 9:58
by metring
De EPC:
Una avaria ha deixat sense servei cinc estacions de la línia 3 del metro de BCN
Una avaria en el control de senyals i canvis de via a la parada Zona Universitària ha afectat cinc estacions de la línia 3 del metro de Barcelona entre les 6.13 i les 7.30 hores, que han quedat sense servei, segons ha informat Transports Metropolitans.
La interrupció parcial del servei de metro a la línia 3 ha deixat sense servei les estacions de Zona Universitària, Palau Reial, Maria Cristina, Les Corts i Plaça del Centre, que han reobert a les 7.30 hores després de la reparació de l'avaria.
La incidència tècnica ha estat comunicada als usuaris per megafonia i s'ha establert un servei especial d'autobusos entre Sants Estació i Zona Universitària, amb parada a les estacions de metro intermèdies.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Tuesday 26/02/2008 22:03
by UT596001
entfe001 wrote:Ja només el fet d'haver de quedar-te tancat dins el tren a pocs metres d'una estació durant més d'una hora esperant el jutge per a l'aixecament del cadàver no fa molta gràcia, especialment quan del que tens ganes és d'arribar a casa. Pitjor encara interventor i maquinista del tren, que van haver de baixar i recórrer la via a peu cap enrere per comprovar que realment s'havien endut a algú per davant.
I a tot això sumat al fet de fer-te transbordar en plena via (i de nit) del tren que ha atropellat a una persona a un altre que va venir al rescat. A mi això em va passar, als FGC (no concretaré estació, però crec que ho vaig explicar en aquest fil).
Re: Seguretat / Incidents Metro Barcelona
Posted: Thursday 28/02/2008 13:59
by FGC powa
Aquest és el motiu principal pel qual els agents d'estacions i simil·lars no s'involucren en el tema de frau.
Pel què tinc entés, algun vigilant a Metro ha intentat cridar l'atenció als usuaris de la T-Cuelas i, al moment, li han cridat a ell l'atenció els seus propis caps, dient que aquestes coses no les ha de resoldre ell, sinó els interventors.
Crec recordar que, fins fa relativament poc, TMB es desentenia de les agressions que sofrien els conductors d'autobús durant el servei. Em sembla que és des de fa un any (Ho dic de memòria), que TMB va a un judici d'aquestes característiques com a part de l'acusació.
Fins que no canvïin les coses, l'agent d'atenció al client / agent d'estacions es comportarà com a tal, i no com a un interventor.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Saturday 01/03/2008 16:47
by pol
Hair a la tarda la 4 no anava massa fina, mesntre esperava el tren, direcció Trinitat Nova, el de l'altre costata es nava retardant, arrivem casi a Barceloneta, i veiem el tren de l'altre costat al cap de 30 segons un altre al seu darrera, i al tornar a Barceloneta el de l'altre costat el anaven retardant fins que la pantalla es possa neger i apereix el magnific: processant nova informacio
Re: Seguretat / Incidents Metro Barcelona
Posted: Monday 03/03/2008 12:45
by wefer
FGC powa wrote:Fins que no canvïin les coses, l'agent d'atenció al client / agent d'estacions es comportarà com a tal, i no com a un interventor.
Per la mateixa regla de tres, com que jo no sóc bomber, si veig un incendi tampoc avisaré, perquè no és la meva feina
I si veig que estan violant una noia, tampoc, perquè per això està la policia... no?
A veure, trobo lògic que no s'encarin amb els delinqüents ja que no tenen formació no mitjans, però sí que trobo absolutament necessari que passin avís de l'incidència per tal que apareguin interventors i forces de seguretat i solucionin el tema.
La imatge a la que estem habituats per exemple a TMB, amb un informador repenjat a la paret mirant tranquil·lament com la gent va saltant la valla (com si fos allò de comptar ovelles per dormir), és força patètica i surrealista.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 03/03/2008 16:24
by oriolp13
Hola!
Deu fer cosa d'un parell de setmanes vaig agafar amb uns amics la L4 a joanic, un 1100 amb el torn 412, i em va estranyar que dins la cabina portava com una llanterna amb leds vermells enfocant endavant. El viatge transcorre sense cap incidència fins arribar a Ciutadella-Vila Olímpica, on el conductor va frenar una mica massa tard i la primera porta va quedar just passada la valla, baixa alguns passatgers i han d'esquivar la valla "com poden". A la seguent parada, Bogatell, ja va entrar "a sac!" i només entrar a l'estació ja em va estranyar que anès massa ràpid, i no frenava del tot i vaig que s'acosta el túnel. Total, frena del tot i la primera porta i casi la segona dins el túnel, s'havia "passat de frenada!". El conduct6os va treure el cap per veure si algú del primer vagó baixava i com volia baixat gent doncs va obrir les portes, quedant la primera dins del túnel. A les seguents estacions ja va tenir més precaució i va entrar molt més poc a poc.
A que es pot deure, no hi ha res automàtic que controli el punt de frenada del tren? o a la L4 no hi ha ATO? Bé suposo que igualment els 1100 no ho porten incorporat.
Salutacions
Re: Seguretat / Incidents Metro Barcelona
Posted: Tuesday 04/03/2008 1:52
by FGC
Hola bona nit, trobo com a part directament implicada, que s'està tractant aquest tema del frau d'una manera poc o gens coneixedora del tema en profunditat, del cual m'agradaria fer algún apunt, que de ben segur m'en deixaré molt d'altres per no fer-ho avorrit e innecesari, en tot cas ja aclarirem.
En primer lloc, un agent d'estacions arrepenjat a la paret sense justificació aparent, ( que pot ser-hi, ja que es una persona com tothom i es pot trobar malament sobtadament com a tots ), jo seria el primer en tramitar-l'hi unes "vacances a determinar", ara bé, cuant es detecta un usurari de la t-cuelas, s'ha de tindre en compte aquesta situació com a un fet concret i mai generalitzar, perque darrera d'aquesta actuació poden haver-hi molt motius que l'impulsin, no vull dir que estigui ben fet en cap cas, però si que en determinades circumstàncies pot resultar lògic desde el punt de vista humà, ( un nen que s'ha perdut i no té diners, una urgència sanitaria, etc...)
En primer lloc cal considerar si l'actuació implica a priori la possibilitat de generar un conflicte major de l'existent, i en consequència risc físic propi.
Sopsant el segon cas i creure que s'ha d'intervindre, s'hi hi han càmeres de seguretat que enregistrin en el lloc de la intervenció o no ( no totes enregistren ).
I simultàneament i abans d'intervindre donar avís al centre supervisor d'estacions per tal que estiguin al cas de cualsevol incidència i ser conscient si per aquella zona i horari es disposa d'efectius de seguretat e interventors o no, perquè si es que no, saps que el que fagis ho faràs a pel, obviament en aquest darrer cas no es aconsellable la intervenció, cosa que tampoc vol dir que no es fagi res encara ue ho sembli, has de fixar-te en la persona si ve cada dia a la mateixa estació, hora, tren, inclús vagó, i si es dona el cas i previ avís, montar-li una festa de benvinguda potser dins el tren o en alguna altra estació en la que es consideri que sigui més accesible per les forces de seguretat.
Ja ho veieu, no és tan simple, "aguantar la paret".
Gràcies i perdoneu el sermón!!!!
Avaria L3 de Lesseps avall
Posted: Tuesday 04/03/2008 10:03
by Guigui
Ara mateix, la L3 està tallada de Lesseps avall. La meva dona s'hi ha trobat i ha hagut d'anar a peu fins a Pl. Molina a agafar els FGC, ja que gràcies als entranyables mafiosos d'Actub no hi ha bus substitutori.
Tall a la L3
Posted: Tuesday 04/03/2008 10:07
by Guigui
Notícia de
La Vanguardia:
---------------------------------------------------------------------------
Una avería obliga a cortar parcialmente la Línea 3 del Metro
Los convoyes circulan entre Zona Universitaria y Paral·lel, y entre Lesseps y Canyelles
04/03/2008 | Actualizada a las 09:28h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Una incidencia técnica obligó esta mañana a cortar parcialmente la Línea 3 del Metro de Barcelona, que circuló desde las 8.22 horas solamente entre Zona Universitaria y Paral·lel, y entre Lesseps y Canyelles.
Según informó Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), a las 8.12 horas se produjo una avería en la estación de plaza Catalunya, que obligó a suspender la circulación de la Línea durante 10 minutos.
Entonces, se pudo reiniciar el servicio, aunque de forma parcial. A las 8.50 horas permanecían cerradas las estaciones de Drassanes, Liceu, Catalunya, Passeig de Gràcia, Diagonal y Fontana.
---------------------------------------------------------------------------
Semblant la informació del web del
Telenotícies.