Page 48 of 56

Reforma de l'estació de França

Posted: Tuesday 24/04/2018 23:31
by 437.001
m.h.t. wrote:Atenció: S'està procedint a pavimentar la capçalera d'andanes. El terratzo actual, tant característic, s'està cobrint amb una capa de ciment.
S'han col·locat les noves marques per a cecs (per complir la normativa d'accesibilitat) i s'està pavimentant igual que les andanes. (veure fotos)

Per tant, tenim nou paviment "low cost" a l'àrea d'espera d'andanes. No sé si l'Estació de França es pot permetre un sòl estàndard.
Si la Gare de Lyon s'ho pot permetre, l'Estació de França també pot. El nou terra és més discret amb les caques de colom.
m.h.t. wrote:Sort que l'enrajolat de marbre del vestíbul no el toquen. Que ni el toquin!!
No està previst... :cari ;)

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 08/05/2018 19:32
by m.h.t.
Magnífiques instantànies que ens ofereix en Maquinistilla del seu torn de nit a l'Estació de França. El terminal no descansa, i mentre és tancada, manté una frenètica activitat ferroviària de manteniment de trens.

Així com l'àrea de manteniment (costat Vila Olímpica) que durant el dia resta inactiva però durant la nit acull les tasques de neteja i posada a punt de les unitats:

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 29/05/2018 7:58
by Adolescent barceloní
https://www.naciodigital.cat/noticia/15 ... ins/al/mar

Aquesta proposta fa que l'ampliació del parc es mengi la platja de vies de l'EdF...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 29/05/2018 13:26
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:https://www.naciodigital.cat/noticia/15 ... ins/al/mar

Aquesta proposta fa que l'ampliació del parc es mengi la platja de vies de l'EdF...
Proponen acabar de colocar el tramo que falta del tranvía por la Diagonal pero a la vez van y quieren quitar el medio las vías de la Estació de França.

¡Paradojaaaaaaaa! :x

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 29/05/2018 15:04
by Aeduh
Impossible fer-ho a 15 anys vista. També es tindria que soterrar part de l'autopista i els veins d'Horta i Nou Barris no permitirien que es soterrés primer aquesta part i no la seva.

Edit, a Fran ikarus, soterrar, cobrir... em referia a lo mateix aquí. Vigues de ciment armat, plaques i terra a sobre.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 29/05/2018 16:58
by Fran-Ikarus
Crec que estem confonent "soterrar" amb "cobrir"...

Soterrar i cobrir

Posted: Tuesday 29/05/2018 20:49
by Javi M
Aeduh wrote:soterrar, cobrir... em referia a lo mateix aquí. Vigues de ciment armat, plaques i terra a sobre.
Res a veure. Ni la despesa econòmica ni l'afectació durant les obres a l'entorn i a la pròpia via tenen res a veure.

En el cas d'aquest tram de la B-10, el gruix principal de les obres, és com si ja estigués fet des d'un primer moment.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 29/05/2018 21:22
by m.h.t.
Janet Sanz rectifica a Twitter i intenta calmar les aigües. Ara diu que no es contempla el desmantellament, després de l'escàndol que s'ha muntat:
Na Janet contradiu les declaracions incendiàries del Director de Model Urbà, Ton Salvadó, que advoca directament per eliminar-ne les vies i tancar l'estació, sense matissos:
Nació Digital wrote:La connexió amb el mar la plantegen en superfície, en cap cas passarel·les ni soterrada, cosa que aboca a la desaparició de les vies. "El que volem és minimitzar les infraestructures", ha admès el director de Model Urbà, Ton Salvadó, el qual ha agregat que "l'escenari prioritari sempre és treballar a cota de terra".
Queda clar que el rebuig generalitzat al tancament i les reaccions després de l'anunci-presentació del projecte han fet suavitzar la proposta i contemplar altres alternatives intermitges com el cobriment parcial sobre cota.

És possible que aquest anunci sobtat fos un globus sonda per testar la reacció de la gent (l'electorat) i comprobar si té acceptació o rebuig la supressió de l'estació. Les reaccions contràries, que han fet suavitzar la postura oficial de l'Ajuntament, és el millor que ens ha pogut passar avui, i vol dir que anem pel bon camí.

Recordeu: si la gent ho vol, l'estació es queda. I en servei. #SalvemLEstacióDeFrança

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Saturday 02/06/2018 20:47
by m.h.t.
Article de @bcnmovilidad per enmarcar, de lectura imprescindible per entendre la importància de l'Estació de França:

Estación de Francia: No entender que es indispensable es no entender el transporte público

Lamentable noticia la que hemos leído estos días, que el ayuntamiento de Barcelona ha vuelto a poner sobre la mesa por enésima vez el posible cierre de la Estación de Francia. La regidora de ecología, urbanismo y movilidad, Janet Sanz ha intentado quitarle peso a la polémica con un tuit en el que afirmaba que está “todo abierto”, aparentemente sin ser consciente que esa afirmación implica que, efectivamente, es una opción a considerar que se promueva el cierre de la estación, y que ya solo la consideración de esa opción supone abrir la puerta a la que sería la mayor agresión al transporte público en Barcelona desde la supresión de los tranvías en 1971 a manos del alcalde franquista Porcioles.

Es profundamente deprimente que la mismísima regidora de ecología, urbanismo y movilidad demuestre semejante ignorancia sobre por qué es tan sumamente grave que no se descarte tajantemente la posibilidad de cerrar dicha estación. Parecería ser que le han podido más los topicazos publicados ocasionalmente por determinados medios como La Vangurdia, que nos hablan de que la Estación de Francia es una infraestructura “obsoleta”, sin tan solo molestarse en justificar esa afirmación, como si fuera algo completamente evidente. La mente de quienes promueven semejante desinformación no parece aún haber superado la gestión franquista del ferrocarril en los años 60, cuando se promovía el cierre de las estaciones término como la Estación de Francia y la Estación del Norte que no se consiguió salvar de ese frenesí por destrozar la red ferroviaria en nombre de una modernidad mal entendida y a la cual en buena parte le debemos las constantes carencias en el servicio ferroviario como lo es la saturación de los túneles urbanos de Barcelona.

Como siempre ante la paupérrima gestión de la movilidad a la que estamos acostumbrados en España sorprende el contraste con los demás países Europeos. Aunque por motivos prácticos las estaciones término hace tiempo que dejaron de ser preferentes, tampoco ha sido en absoluto común que se suprimieran, y probablemente en España haya más casos de estaciones término suprimidas que en todo el resto de la UE sumado. [...]

[...] La Estación de Francia ha sido frecuentemente descrita con muchísimo acierto como la “válvula de escape” del ferrocarril en Barcelona, ya que esa estación, cuyo primer intento de cierre se remonta a los años 60, siempre consiguió sobrevivir por la sencilla razón de que no hay donde mandar tantos trenes. De hecho, en los últimos años incluso se han sumado unos cuantos trenes de larga distancia que terminaban en Sants por la misma razón, de que las 8 vías de Sants no son ni de asomo suficientes para todos los servicios que finalizan recorrido en Barcelona.

Un elemento clave a tener en cuenta aquí es que La Sagrera no solventará este problema en lo más mínimo. A nivel de servicio de tren convencional, La Sagrera nace muerta: El proyecto prevé 8 vías convencionales, que a priori suena a mucho, pero esas 8 vías se reparten entre dos líneas muy transitadas, la línea de Portbou por donde circulan los trenes de la R2 y los regionales R11, y la línea de Mataró, por donde circula la R1. Eso quiere decir que restan sólamente 4 vías para cada una de esas líneas. Cuatro vías para líneas tan transitadas es poco más que un apeadero glorificado. Sin ir más lejos, Sants tiene 8 vías convencionales y ni siquiera tiene espacio para el término de los trenes regionales R11 provenientes de Girona/Figueres/Portbou, y esos trenes tienen que buscarse un hueco en Bellvitge. Repetir ese esquema pasanta en La Sagrera significaría repetir esa situación, pero posiblemente agravada por el hecho de tener que recibir la plétora de líneas regionales al sur, mucho más numerosas que el itinerario único hacia el norte. De hecho, ya se ha oído hablar en ocasión de crear una terminal en La Llagosta para esos trenes, lo cual significaría tener que hacer más obras inútilmente, posiblemente perjudicar la terminal de mercancías de La Llagosta, y tener un montón de trenes circulando vacíos entre La Sagrera y La Llagosta, una distancia muchísimo mayor que de Sants a Bellvitge. Eso no es ni eficiente ni ecológico. [...]

[...] El recientemente presentado proyecto de soterramiento y cruce de líneas en La Torrassa incluye, con insólito acierto, los enlaces necesarios para que los trenes regionales pudiesen conservar su itinerario actual.

Toda esta explicación pretende aclarar por qué la Estación de Francia es indispensable: Es el único espacio del que disponen y dispondrán los trenes regionales para finalizar su recorrido. Ni Sants ni La Sagrera ofrecen ese espacio, y la única alternativa distantemente posible sería la creación de una gran terminal de regionales en La Llagosta. No hay manera de comprender que un ayuntamiento que se dijera comprometido con el transporte público no comprendiese esta situación, y la perenne necesidad y utilidad de la Estación de Francia. Pretender que las vías en una ciudad son algún tipo de vergüenza o indignidad es de un provincianismo infumable que no tiene parangón en absolutamente ningún país del mundo. En Berlín el tren atraviesa en un histórico viaducto toda la ciudad, en París y en Londres hay toda una serie de estaciones término con sus playas de vías al descubierto y en medio de la ciudad, en Zúrich la entrada ferroviaria es inmensa y separa por completo partes de la ciudad sin que eso sea visto como un problema, sino que sencillamente es una necesidad que hay que asumir y a la que hay que adaptarse. No tiene nada de izquierdas ni de ecológico ni de favorable al transporte público pretender que se gaste dinero y esfuerzo en reemplazar una infraestructura de un valor incalculable, perjudicando de paso enormemente el servicio ferroviario y la eficiencia de éste. Hablar de las vías de tren como una molestia y no una utilidad es de un nivel dialéctico plenamente comparable a las quejas por los carriles bici. ¿Vamos a rebajarnos a eso ahora?

[...] Cualquier punto de vista sobre la Estación de Francia que no parta de aceptar de que es una infraestructura indispensable es un punto de vista que ignora la necesidad del transporte público, del servicio de tren, y de la ecología, porque no existe ningún transporte público más ecológico que el ferrocarril convencional. [...]

https://bcnmovilidad.com/2018/06/01/est ... e-publico/

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Sunday 03/06/2018 18:35
by m.h.t.
Per primer cop, un mitjà ens ofereix dades de passatgers de l'estació. Les dades em confirmen la necessitat d'instaurar barrera tarifària, ja que les baixes dades són degudes al frau (ho veig a diari):

L’estació de França, el temple ferroviari de Barcelona en perill

L'Ajuntament estudia demanar fer servir les instal·lacions com a espai públic i corredor verd entre la Ciutadella i el mar


Xavier Trias i Ada Colau tenen en comú poques coses com a alcaldes de Barcelona, una d'elles és que tots dos han plantejat tancar l'estació de França. L'Ajuntament va informar el 29 de maig que estudia sol·licitar la fi de l'activitat de la que va ser la gran terminal ferroviària de la ciutat per ampliar l'espai del parc de la Ciutadella fins a la platja. La decisió estaria en mans de l'empresa estatal Adif, propietària de les instal·lacions. El ministeri de Foment no té encara cap petició formal per al tancament d'una infraestructura que dona un servei de baixa intensitat però que està en procés de millora. De l'estació de França arrenquen trens de llarga i mitja distància, a més dels de rodalies, però només rep un 3% dels passatges de Renfe a Barcelona. [...]

Entre tres i quatre trens surten o arriben cada hora a l'estació de França, una terminal amb 12 vies. Creuant les últimes dades completes del trànsit de clients de llarga, mitja i curta distància –rodalies–, les del 2016, s'obté que l'estació de França rep només un 3% dels clients de Renfe a Barcelona. Només superaria en passatgers a les estacions de rodalies de Sant Andreu Arenal i Sant Andreu Comtal.

On té més pes l'estació de França és en trens de mitjana distància: acull el 7% dels viatgers de Barcelona, segons dades del 2016: 509.615 usuaris, la 28 estació més concorreguda d'Espanya en mitjana distància. La primera de l'Estat és Sants, amb 4,9 milions de viatgers, el 68% del total de Barcelona en mitja distància. La segona més utilitzada de Barcelona és Passeig de Gràcia, amb 1,3 milions de passatgers. [...]

Tot i que 5 de les 17 línies de rodalies que passen per Barcelona comencen a l'estació de França, aquesta és l'última de les 9 estacions de la ciutat pel que fa a trànsit de viatgers, segons dades de l'Ajuntament: la mitjana de passatgers diaris el 2016 a l'estació de França eren 4.907, un 1,7% del total. Renfe precisa a EL PAÍS que aquests 4.907 corresponen a la línia R2Sud –amb destinació a Sant Vicenç de Calders–, i que les altres quatre línies –en direcció a Lleida, Reus i Tarragona– acumulen una mitjana de 1.600 clients de diaris.

En llarga distància el declivi de l'estació de França ha estat ràpid: dels 282.000 passatgers del 2009 als poc més de 25.000 del 2016. L'estació de Sants ha assumit pràcticament la totalitat de la llarga distància de Barcelona –9,6 milions de passatgers–, a l'espera de la inauguració de la terminal de l'AVE de la Sagrera. De l'estació de França surten periòdicament trens Euromed i Alvia a València i Alaant, Talgos a Sevilla o regionals exprés a Saragossa.

Jordi Ramon, president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona, creu que un cop entri en funcionament la terminal de la Sagrera tindria poc sentit mantenir activa l'estació de França. :emprenyat Ramon apunta que l'estació de França, a més a més, està ubicada en un punt de la ciutat on actualment la demanda de rodalies no és elevada perquè no és una zona amb una gran concentració de trànsit laboral d'entrada i sortida en dies feiners.

Líder en rodatges i fires

On l'estació de França és un actiu destacat per a Adif és com a espai de rodatges publicitaris o cinematogràfics. És l'única estació juntament amb Atocha, a Madrid, que té una línia de tarifes especials per filmar-hi, un 50% superior a la resta d'estacions: 5.850 euros per un dia de rodatge davant dels 3.250 euros de la resta de la línia d'Adif. [...] Adif va ingressar 170.000 euros el 2017 per activitats audiovisuals i actes públics a l'estació de França, un 70% més que el 2016.

https://cat.elpais.com/cat/2018/06/03/e ... 77876.html

El més decebedor: el president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB), Jordi Ramon, a favor del tancament de l'estació. :'(

Jo ja he perdut la fe en totes les Administracions (Ajuntament, Generalitat) i en les associacions pro-tren (AAFCB) i pro-transport públic (PTP). Bé, "suposadament" a favor. >:(

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Sunday 03/06/2018 18:59
by metring
Doncs sort que és president d'una associació d'Amics, sinó va a destruir-la a lo Milley Cyrus...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Monday 04/06/2018 0:14
by Fran-Ikarus
Ostres, jo no conec de res aquest home, però m'estranya molt que hagi dit literalment això, o bé que sigui la part principal de la seva resposta a la qüestió. Interpreto que la seva argumentació serà més llarga, i n'han extret això com si es tractés d'una afirmació rotunda.

Però vaja, pot ser que m'equivoqui...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Monday 04/06/2018 0:29
by 437.001
m.h.t. wrote:El més decebedor: el president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB), Jordi Ramon, a favor del tancament de l'estació. :'(
Què esperen per destituir i EXPULSAR de l'AAFCB aquest impresentable?

Tendenciós, potser...?

Posted: Monday 04/06/2018 11:59
by Guigui
Cal suposar que el mitjà en qüestió no s'haurà esforçat massa a buscar algú que defensi la continuïtat de l'Estació de França. Aquest és el periodisme que s'estila aquí i ara...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Monday 04/06/2018 15:15
by França451
437.001 wrote:
m.h.t. wrote:El més decebedor: el president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB), Jordi Ramon, a favor del tancament de l'estació. :'(
Què esperen per destituir i EXPULSAR de l'AAFCB aquest impresentable?
Y qué espoeran los vecinos de la Barceloneta para hacer como los vecinos de Sants y los miembros de Can Vies para proteger lo que es suyo? Evidentemente que esto es periodismo amarillista, pero hace daño y sólo tiene la clara intención de promover algo para que el hijop*** perdón el periodista de turno, en el paro veinte meses cobre cinco mil euros y se vaya de vacaciones a Cancún con su familia, que es lo que hacen todos los vendíos que aceptan pasta para hacer daño vendiendo su alma al diablo. Expulsión para Jordi Ramón, pero también cárcel para el impresentable del periodista. Y no lo digo porque publique esta noticia. Hablo de muchas otras noticias que hacen daño peor, destruyen carreras, eliminan asociaciones o hacen mucho daño moral a la gente inventándose lo que el periodíco de turno les indica y si no no les paga. En la era de la corrupción social en la que es peor el corrupto de abajo, trabajador ignorante que hace algo que sabe que está mal para salvar su pellejo, que todos los corruptos de arriba juntos, tendrían que pagar ambos, a ver si a la fuerza y enseñando a la gente que trabajos en los que vendes tu alma al diablo es mejor no aceptarlos, los de arriba dejan de imponerlos por falta de demanda: si se siguen haciendo es porque la gente los acepta porque han perdido la moral y los valores. eso en mi pueblo se llama impresentable y me parece más impresentable que el presidente de la AAFCB, y por ello hay que castiogarle más duramente. Ya sabemos que imponer el miedo no es bueno, pero en este caso, sería una jugada contra los trabajos corruptos, que no desaparecerían del todo, pero muchos empresarios se lo pensarían antes de hacerlo ya que si doscientos trabajadores por empresa rechazan el trabajo por corrupto el empresario se ve obligado a cambiar la táctica en favor de un trabajo más humano.

Esto es la pescadilla que se muerde la cola: es un todo unido que una cosa lleva a la otra, pero si no detenemos la rueda por algún punto, no se va a parar nunca y con votos o sin ellos, esa rueda no se va a detener: hay que cortarla por algún punto de alguna forma y la única que se me ocurre es esa. Al principio al gran empresario le dará igual si doscientos trabajadores se van a la cárcel por hacer algo poco ético, o directamente sin ninguna ética y que dañe a terceros, pero cuando anden escasos de personal y nadie quiera aceptarle una propuesta poco ética, se verá obligado a poner propuestas éticas en su empresa por narices, porque si no tiene que echar el cierre. Y cuando muchos empresarios hagan eso, y la cadena se extienda, veremos si el periodismo sigue haciendo daño impunemente o no.

Un saludo

Mikel

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Tuesday 05/06/2018 18:15
by m.h.t.
En Xavier Rius, director de l'e-Notícies, recupera una editorial seva del 2010 que bé podria estar escrita avui:
L'agonia de l'Estació de França

L'estació de França, la millor estació de Barcelona fa anys que ha entrat en una lenta agonia. Ara ja nomes es poden agafar alguns trens de rodalies, la línia de Vilanova; regionals, els que van cap a Tortosa; i internacionals amb destinació a París. Segurament el fet que sigui una estació termini no ajuda gaire. Tampoc la seva situació perquè no està ben bé al centre de Barcelona. I la manca de tansport públic proper atès que no hi Metro en la mateixa estació. Crec que la més propera és Barceloneta.

Però entre l'estació de França i la de Sants, per exemple, no hi ha color. És una llàstima que hagin deixat morir a poc a poc una estació com aquesta, carregada d'història -crec que inclús l'actual president de la Generalitat va arribar amb 16 anys l'estació de França- i que podria competir perfectament amb altres estacions europees emblemàtiques com la francesa Gare d'Austerlitz o l'anglesa Victoria Station.

https://opinio.e-noticies.cat/la-puntet ... 43525.html

Re: Tendenciós, potser...?

Posted: Wednesday 06/06/2018 3:24
by 437.001
Guigui wrote:Cal suposar que el mitjà en qüestió no s'haurà esforçat massa a buscar algú que defensi la continuïtat de l'Estació de França. Aquest és el periodisme que s'estila aquí i ara...
També tens raó... Mea culpa.

Però quan llegeixes certes coses... UFF!!!

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 07/06/2018 14:28
by m.h.t.
Réquiem por la estación de França

El proyecto del ayuntamiento de ampliar la Ciutadella vuelve a poner bajo el foco la vieja instalación ferroviaria


[...] Tiene actualidad hacer una visita de pleitesía a la estación ubicada en la avenida del marqués de l’Argentera, y mirar la maqueta efervescente y compararla con la realidad mustia, toda vez que el ayuntamiento acaba de desempolvar la idea de abrir la Ciutadella al mar, lo cual tendría consecuencias sobre la entrañable França. Quién sabe, hasta podría significar su fin: no como edificio, pero sí como estación. Aparte de los contados viajeros que suben o bajan de los contados trenes, a veces es posible encontrar a un grupo de escolares capitaneados por una enjundiosa maestra que nada más pisar el edificio dice: "Hace 40 años todos llegaban aquí", y que luego, señalando la calle, agrega: "Esta era la parte más movida de toda Barcelona", para terminar con un detalle de nostalgia: "Mi madre llegó aquí cuando vino de Andalucía".

No es un detalle baladí. Antes la gente la primera visión que tenía de Barcelona era la de esas marquesinas metálicas que veían progresar en curva mientras el tren reducía la velocidad antes de pararse del todo. Al bajar, después de los abrazos, podían contemplar la estructura en todo su esplendor, y al pasar por el vestíbulo detenerse a considerar la belleza de las tres cúpulas que a su manera bendecían a los viajeros. No les ocurrió solo a los inmigrantes andaluces y del resto de España que llegaron a mediados del pasado siglo a la ciudad; teniendo en cuenta que unos pocos trenes de larga distancia siguen terminando su recorrido en França, hay personas que aún tienen la suerte de asomarse por primera vez a Barcelona desde el paisaje de su estación antigua. No tiene nada que ver con la gris funcionalidad de Sants.

Una estación literaria

Una cosa es llegar a París y otra cosa llegar a París en un tren que desemboca en la Gare d’Austerlitz. Es cuestión de estética. Carmen Laforet le dedicó literatura a la estación de França, acaso porque estaciones como las de França son literarias: "Era la primera vez que viajaba sola, pero no estaba asustada; por el contrario, me parecía una aventura agradable y excitante aquella profunda libertad en la noche. La sangre, después del viaje largo y cansado, me empezaba a circular en las piernas entumecidas y con una sonrisa de asombro miraba la gran Estación de Francia". Así reza un pasaje de ‘Nada’. [...]

https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... la-6861073

Cal que tots els articles de diaris siguin derrotistes?? :nono

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 07/06/2018 14:39
by metring
Si la Janet Sanz ja ha dit que no volen tocar l’estació! Tot per veure si poden deixar tocada de nou l'alcaldessa...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 07/06/2018 18:21
by Miquel
metring wrote:Si la Janet Sanz ja ha dit que no volen tocar l’estació! Tot per veure si poden deixar tocada de nou l'alcaldessa...
Però... què vol dir no voler tocar l'estació?
A) Deixar-la amb l'ús funcional d'avui dia?

B) Fer un invent d'abaixar la cota de vies per a poder fer un calaix a la platja de vies per a que passi el jardí per daumnt, estant les andanes un pis per sota? (i penso que no es possible ja que per sota passa L4).

C) Anul·lar-la eliminant la platja de vies però preservar la estació com a centre cultural o el que fos?