L'imperi (Renfe) contraataca
Posted: Monday 05/11/2012 17:40
http://www.ara.cat/societat/Renfe-reacc ... 19604.html
Renfe reacciona a la multa reclamant al Govern un deute de 291 milions d'euros
La Generalitat nega qualsevol compte pendent amb l'operadora i assegura que és el ministeri de Foment qui ha de pagar la factura
EFE / ARA
Barceloma | Actualitzada el 05/11/2012 16:41
Poc després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciés aquest dilluns les sancions previstes per fer front al mal funcionament de Renfe (que poden enfilar-se fins als 3,7 milions d'euros), l'operadora ferroviària hi ha respost amb una acusació. Renfe ha assegurat, a través d'un comunicat, que el Govern acumula un deute amb la companyia de 291 milions d'euros per la prestació dels serveis a Catalunya i ha acusat la conselleria de Territori i Sostenibilitat de voler "confondre l'opinió pública".
En el comunicat, la companyia recorda que la Generalitat encara té pendent la firma del contracte programa que regula el servei de Rodalies amb Renfe Operadora. Aquest contracte, recorda, hauria d'estar vigent des de l'1 de gener del 2011, però encara no està signat, perquè el Govern exigeix passos que garanteixin econòmicament el bon funcionament del servei. I, de moment, no n'hi ha hagut.
Renfe explica, en aquest sentit, que la Generalitat acumula un deute de prop de 300 milions d'euros corresponents al cost de la prestació del servei el 2011 i el 2012, més les quanties pendents del 2010. A això cal sumar-hi, segons Renfe, l'anomenat "Pla d'acció", que dóna suport a peticions addicionals de la Generalitat als serveis transferits i que tampoc no han estat abonats. Unes acusacions que el Govern nega de base. "No devem ni un euro a Renfe", remarquen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, que apunten que, en tot cas, es tracta d'un deute del ministeri de Foment.
Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins aleshores la prestació del servei, davant la constatació que no es garantien les transferències econòmiques necessàries, segons que han recordat fonts del departament de Territori. En rebutjar la signatura d'aquest conveni, la Generalitat es desvinculava, així, segons aquestes fonts, de la responsabilitat de pagar els 145 milions d'euros l'any que costa el servei de Renfe a Catalunya.
Renfe reacciona a la multa reclamant al Govern un deute de 291 milions d'euros
La Generalitat nega qualsevol compte pendent amb l'operadora i assegura que és el ministeri de Foment qui ha de pagar la factura
EFE / ARA
Barceloma | Actualitzada el 05/11/2012 16:41
Poc després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciés aquest dilluns les sancions previstes per fer front al mal funcionament de Renfe (que poden enfilar-se fins als 3,7 milions d'euros), l'operadora ferroviària hi ha respost amb una acusació. Renfe ha assegurat, a través d'un comunicat, que el Govern acumula un deute amb la companyia de 291 milions d'euros per la prestació dels serveis a Catalunya i ha acusat la conselleria de Territori i Sostenibilitat de voler "confondre l'opinió pública".
En el comunicat, la companyia recorda que la Generalitat encara té pendent la firma del contracte programa que regula el servei de Rodalies amb Renfe Operadora. Aquest contracte, recorda, hauria d'estar vigent des de l'1 de gener del 2011, però encara no està signat, perquè el Govern exigeix passos que garanteixin econòmicament el bon funcionament del servei. I, de moment, no n'hi ha hagut.
Renfe explica, en aquest sentit, que la Generalitat acumula un deute de prop de 300 milions d'euros corresponents al cost de la prestació del servei el 2011 i el 2012, més les quanties pendents del 2010. A això cal sumar-hi, segons Renfe, l'anomenat "Pla d'acció", que dóna suport a peticions addicionals de la Generalitat als serveis transferits i que tampoc no han estat abonats. Unes acusacions que el Govern nega de base. "No devem ni un euro a Renfe", remarquen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, que apunten que, en tot cas, es tracta d'un deute del ministeri de Foment.
Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins aleshores la prestació del servei, davant la constatació que no es garantien les transferències econòmiques necessàries, segons que han recordat fonts del departament de Territori. En rebutjar la signatura d'aquest conveni, la Generalitat es desvinculava, així, segons aquestes fonts, de la responsabilitat de pagar els 145 milions d'euros l'any que costa el servei de Renfe a Catalunya.