Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://paper.avui.cat/article/barcelona ... enlla.html

L9: durant l'estiu i molt més enllà

RESTRICCIÓ · La construcció de l'accés al túnel de la Zona Franca des del viaducte obliga a tancar una de les entrades al port RITME · Al Prat de Llobregat les obres avancen a bon pas i aviat s'acabarà el tram urbà

Quim Torrent

No es tracta precisament d'una obra d'estiu. Ja fa molts estius que dura, concretament vuit. Pas a pas, i amb més d'un entrebanc pel mig, la línia 9 del metro avança, tot i que les seves afectacions en superfície s'han limitat fins ara a l'obertura de grans pous per a les tuneladores i la construcció de pous més reduïts per a les estacions.

Durant aquest estiu, però, cal fer una de les obres més singulars de la línia, que sí que comporta una afectació substancial en superfície. Es tracta del pas de la línia des del viaducte de la Zona Franca fins al pou de Can Tunis, on els trens s'endinsaran a les entranyes de la ciutat. El de la Zona Franca és l'únic tram per on des de l'exterior es podran veure els trens.

Abans de passar per la ronda Litoral, però, els combois han d'entrar al túnel mitjançant una rampa peraltada que cal construir sobre el nus que distribueix les entrades i sortides de la ronda cap al port i el passeig de la Zona Franca. Això provocarà que en els pròxims mesos s'hagi de tallar l'accés al port a aquella altura i que es tanqui l'accés a la ronda Litoral en sentit Besòs, fet que complicarà la circulació en un nus que actualment ja és molt conflictiu. De fet, quan s'acabi aquesta obra està prevista la simplificació i millora del nus viari.

És molt probable que aquesta no sigui l'única afectació que provoqui la L9 en aquesta mateixa zona. La complexitat de l'avaria que té aturada la tuneladora a prop de l'estació de Foc Cisell podria obligar a fer alguna intervenció des de la superfície, la qual cosa obligaria a restringir el trànsit.

Tot i que els tècnics encara no han descartat res, en aquests moments ja no es treballa amb la hipòtesi d'haver d'obrir un gran pou al mig del passeig de la Zona Franca per canviar l'escut sencer de la tuneladora. Durant les últimes setmanes els bussos han treballat per substituir les dents malmeses de l'escut. Es tracta, però, d'operacions molt lentes, ja que han d'entrar a la part davantera de l'escut, que està a alta pressió per contenir possibles moviments de terra.

Un cop canviades les dents serà el moment de fer proves per veure si la tuneladora pot arribar fins al pou de l'estació de Foc Cisell, on podria ser revisada més a fons. Es tracta de provar si el desgast de les dents és més baix canviant el tipus d'escumes que s'injecten al capçal i que serveixen perquè el fregament no l'escalfi excessivament.

Lluny de la Zona Franca, les obres de la L9 han agafat velocitat de creuer. La tuneladora que està realitzant el tram urbà del Prat està avançant a bona velocitat. Es tracta de l'últim tram considerat difícil pels tècnics, ja que a la complexitat de passar per una zona deltaica s'hi afegia el risc de circular per sota d'edificis.

Els assentaments, però, han estat mínims i, després de passar pel centre direccional, la màquina ja enfila cap a l'estació de Verge de Montserrat, on abandonarà el tram urbà. Aquesta tuneladora hauria d'acabar el seu recorregut a finals d'any o a principis del que ve a l'estació de Parc Logístic, després d'haver passat per Mercabarna.

Si als ramals del Prat i la Zona Franca es treballa a ple rendiment, al tram central de la línia s'estan fent els primers desviaments de serveis. És el cas de l'estació de Mandri, que també servirà de pou de sortida de les tuneladores. Prop d'allà, a la Bonanova, també caldrà fer el desviament d'una canonada de gas afectada pel pas de la línia, que tindrà un potent intercanviador a la zona amb la línia del Vallès de FGC.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _65993.php
La L9 tindrà l'estació 'Camp Nou'
Aquest tram de la línia entrarà en funcionament entre el 2011 i el 2012
Agència EFE
Barcelona tindrà una parada de la Línia 9 del metro anomenada Camp Nou, segons ha aprovat avui el Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

ATM ha accedit així a la petició de l'Ajuntament, que l'octubre passat va reclamar a l'entitat que la parada Campus Sud passés a dir-se Camp Nou, a proposta de CiU i amb l'únic vot en contra d'ERC. Segons el calendari previst, el tram d'aquesta parada entrarà en funcionament entre 2011 i 2012.

També es canviarà el nom de les parades pròximes a l'Hospital de Sant Pau. ATM ha decidit modificar la denominació de la parada Hospital de Sant Pau de la L5, per Sant Pau/Dos de Maig, i l'estació de la L4 Guinardó passarà a dir-se Guinardó/Hospital de Sant Pau.

L'entrada en vigor dels nous noms es farà coincidir amb la inauguració del primer tram de la L9 –les estacions entre Can Zam i Can Peixauet, a Santa Coloma de Gramanet–, a la tardor. D'aquesta forma s'evitarà haver de canviar dues vegades tota la senyalització de la xarxa ferroviària, la qual pot arribar a costar un milió d'euros.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Segur, mes val estalviar no??
La de la L4, potser, o al mateix temps que la de la L5, que aquesta s'hauria d'eperar a per lo minim a inagurar Ernest Lluch, i amb el termòmetre, ocultant la prolongació a Vall d'Hebron, ja que totes dues coses, s'han d'inagurar l'any que bé, i s'estalviaria en enganxines i megafonia nova, i termometres.
Pel que fà a Sagrera, suposo que els de la L1, ja duran termometres nous (falta enllaç Marina), i segur que el posen, tot i que no concordi amb la L5.

Per cert, algú sap res del tram de la L10 entre Gorg i Bon Pastor, es deia que a la primavera, havien de fer ja las proves.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

La L-9 cruza la Diagonal e inicia en Pedralbes el último tramo a Sarrià

1. • La obra sitúa en el Palau Reial la salida de tierras y afecta una sede de la UPC y el supercomputador
2. • Licitado el gran pozo de excavación que amenaza el pinar centenario de los jardines de Torre Girona

RAMON COMORERA
BARCELONA

A la futura L-9 le quedan cinco años de obras en el tramo central del norte de Barcelona, el más atrasado y también el más comprometido. Un quinquenio si no se tuercen ni los trabajos en el subsuelo de Pedralbes a la Sagrera ni la capacidad de pagar la alta inversión. Para abordar el último sector pendiente y no perder el tren del 2014, la Conselleria d’Obres Públiques ha licitado el estratégico pozo de excavación y futura estación de Campus Nord, junto al Palau Reial y en pleno recinto de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Con el pronto inicio de los trabajos por la constructora que se elija entre las concursantes, la L-9 cruzará la Diagonal hacia Sarrià.
Los cambios de función, emplazamiento y dimensiones del pozo, decididos el año pasado tras revisar los incompletos planes originales de la línea del 2002 como informó este diario, han multiplicado el impacto de la construcción. Con el aumento de tamaño hasta 32 metros de diámetro y 60 de profundidad y la ubicación más al sur, la obra ocupará parte de los jardines de Torre Girona, donde la UPC tiene el rectorado. Afectará así de forma «severa», según el estudio informativo, al pinar con ejemplares centenarios situado al noroeste de la zona verde. Igualmente, en puntos próximos del espacio natural hay dos árboles singulares catalogados de interés local.

VIBRACIONES / Con el trazado retocado, el túnel pasa además justo por debajo de la capilla de la Torre Girona, edificio anexo al rectorado que acoge en un espacio de acero y cristal el superordenador Mare Nostrum, uno de los más potentes del mundo. El nuevo estudio informativo de este sector de la L-9 reclama un análisis de las vibraciones que el futuro paso de metros pueda generar. El objetivo es corregirlas al hacer las obras y evitar que puedan interferir las instalaciones de alta tecnología del Centro de Supercomputación de Barcelona.
El tercer punto de afectación del pozo es el edificio Omega de la UPC, situado en el tramo norte sin urbanizar de la calle del Teniente Coronel Valenzuela, donde se ubicará ahora la construcción del metro. Para proteger sus cimientos de la excavación se creará un muro de micropilotes.
Y el cuarto, la parte inferior de esta calle que acaba en la Diagonal y a la que da el lado oeste de la gran manzana del palacio de Pedralbes. Aquí se hará una galería de servicio que finalizará en un depósito superficial. A él irán los escombros que genere la tuneladora en su ruta hacia la salida de Mandri y de él saldrán los camion es que se los llevarán.
El nuevo proyecto del 2008 sustituyó el pozo único de explotación del Club de Polo por otros dos: el que coincide con la estación de Campus Nord ya citado y el de la Campus Sud, que hace poco se ha decidido renombrar como Camp Nou por su proximidad al estadio de fútbol y que está en obras en la avenida del Doctor Gregorio Marañón desde el año pasado. El cambio permitirá poner en servicio el tramo contiguo de la L-9 de L’Hospitalet hasta Collblanc sin tener que esperar a completar el sector Zona Universitària-Mandri.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les obres mantenen el calendari

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _69612.php

La L9 manté el calendari tot i que una tuneladora porta cinc mesos aturada

El túnel de la línia ja està excavat en més del 50% del seu trajecte

Agències
Santa Coloma de Gramenet
Ult. Act. 24/08/2009 18:38


El túnel de la línia 9 del metro de Barcelona (L9) està excavat en més del 50% del trajecte previst. El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han visitat les obres d'aquesta infraestructura, que entrarà en funcionament aquesta tardor en el tram que correspon a Santa Coloma de Gramenet.

Segons el calendari de les obres, el tram de les estacions de Badalona estarà llest per funcionar per Setmana Santa, aproximadament, mentre que la connexió amb la Sagrera i Meridiana podria estar llesta cap a l'estiu de 2010.

Actualment estan treballant totes les tuneladores a excepció de la de la Zona Franca, que està en fase de reparació dels elements tallants en un procediment "una mica complex", segons el conseller Nadal, perquè hi ha un col·lector a prop que no deixa treballar des de la superfície, ha dit.

Carod-Rovira ha dit que si es compleix el calendari de les obres, a l'estiu que ve al voltant de 13 estacions noves ja estaran en funcionament. Carod-Rovira ha assenyalat que es continua treballant amb l'objectiu que a l'inici de 2012 ja es pugui arribar a l'aeroport del Prat en metro.

El vicepresident ha manifestat que aquestes infraestructures "demostren el gran canvi històric que s'ha produït en els últims anys a Catalunya" en el capítol de les inversions públiques en infraestructures.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Les obres mantenen el calendari

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote: El vicepresident ha manifestat que aquestes infraestructures "demostren el gran canvi històric que s'ha produït en els últims anys a Catalunya" en el capítol de les inversions públiques en infraestructures.
Canvi? últims anys? si no m'equivoco, la L9 és de quan el pacte del Majestic, avui fa 13 anys, ni més, ni menys. Últims anys diuen, i gràcies a qui, a vosaltres? au va! si no han fet res en infraestructures, que jo sàpiga, l'aeroport, l'AVE, la L9 i tot això són cosa d'abans que s'empoltroneixin aquests, i ells, què han fet? jo no he vist cap projecte interessant en matèria de transport, bé, només per als cotxes amb el quart cinturó, i els 80km/h i velocitat variable a les entrades de Barcelona. Qui s'ho explicarà, al senyor Carod?.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Sky »

Un vídeo sobre la notícia:

UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Les obres mantenen el calendari

Post by UT596001 »

Lluita1714 wrote:i ells, què han fet? jo no he vist cap projecte interessant en matèria de transport, bé, només per als cotxes amb el quart cinturó, i els 80km/h
El quart cinturó està projectat des dels anys 70, imagina't si porta retard la cosa...
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Les obres mantenen el calendari

Post by Lluita1714 »

UT596001 wrote: El quart cinturó està projectat des dels anys 70, imagina't si porta retard la cosa...
Desconeixia aquesta dada, aleshores, pitjor per als del tripartit, ja que no han potenciat res, absolutament res de nou, i ara resulta que estan a punt de refusar el corredor mediterrani a Europa. No ens queda res, fa 13 anys que no es generen noves iniciatives des del govern, amb èxit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Les obres mantenen el calendari

Post by metring »

Guigui wrote:http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _69612.php

La L9 manté el calendari tot i que una tuneladora porta cinc mesos aturada

El túnel de la línia ja està excavat en més del 50% del seu trajecte

Agències
Santa Coloma de Gramenet
Ult. Act. 24/08/2009 18:38


El túnel de la línia 9 del metro de Barcelona (L9) està excavat en més del 50% del trajecte previst. El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han visitat les obres d'aquesta infraestructura, que entrarà en funcionament aquesta tardor en el tram que correspon a Santa Coloma de Gramenet.

Segons el calendari de les obres, el tram de les estacions de Badalona estarà llest per funcionar per Setmana Santa, aproximadament, mentre que la connexió amb la Sagrera i Meridiana podria estar llesta cap a l'estiu de 2010.

Actualment estan treballant totes les tuneladores a excepció de la de la Zona Franca, que està en fase de reparació dels elements tallants en un procediment "una mica complex", segons el conseller Nadal, perquè hi ha un col·lector a prop que no deixa treballar des de la superfície, ha dit.

Carod-Rovira ha dit que si es compleix el calendari de les obres, a l'estiu que ve al voltant de 13 estacions noves ja estaran en funcionament. Carod-Rovira ha assenyalat que es continua treballant amb l'objectiu que a l'inici de 2012 ja es pugui arribar a l'aeroport del Prat en metro.

El vicepresident ha manifestat que aquestes infraestructures "demostren el gran canvi històric que s'ha produït en els últims anys a Catalunya" en el capítol de les inversions públiques en infraestructures.
A l'igual que un cop van tapar un túnel ja fet, per inaugurar-lo, igual ara, per arribar a la data, es possin a picar a pico y pala ells, per acabar-lo a temps :twisted:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... uebas.html

EL METRO DEL FUTURO

Trenes sin conductor y andenes con puertas
Cuenta atrás para la L9, que inicia las pruebas

El subtramo de Santa Coloma de Gramenet encara la recta final de pruebas previa a su estreno previsto para octubre | Cinco trenes automáticos sin conductor cubrirán el servicio del trayecto inicial de la línea con frecuencias de seis minutos | El primer tramo espera a 15.000 viajeros; el ramal de Badalona abrirá antes de Semana Santa y la conexión de Sagrera, en verano

ÓSCAR MUÑOZ | Barcelona | 25/08/2009 | Actualizada a las 03:31h | Ciudadanos

Tras seis años de obras, la L9 está prácticamente lista para la puesta en servicio de su primer tramo. La tantas veces anunciada como la línea de metro más larga de Europa, abrirá este otoño, en octubre si se cumplen las últimas previsiones de la Generalitat, un trayecto de 3,9 kilómetros que discurrirá íntegramente por Santa Coloma de Gramenet. Será el comprendido entre Can Zam y Can Peixauet. La infraestructura - trenes e instalaciones-se prueban desde el pasado enero y están a punto de entrar en la fase final de ensayos previa al estreno, que incluirá la denominada marcha en blanco,la circulación de los convoyes, sin viajeros, siguiendo el horario comercial.

Así las cosas, cuando reciba los primeros viajeros, la L9 figurará en el mapa del suburbano barcelonés con una primera entrega, tan sólo un destello inicial de lo que está llamada a ser: una gran parábola con dos ramales a cada extremo que enlazará las ciudades del norte del Besòs y del sur del Llobregat, Santa Coloma y Badalona con la Zona Franca y el aeropuerto cruzando Barcelona, l´Hospitalet y El Prat como si de una ronda de 47,8 kilómetros se tratase. Tendrá 52 estaciones, 20 de las cuales, intercambiadores. Todo debe estar listo en el 2014, según los últimos calendarios.

Por ahora, este otoño la L9 deberá conformarse con ser la segunda línea más corta de la red. La más pequeña seguirá siendo la L11, el metro ligero de Nou Barris, de 2,3 kilómetros. Este arranque supondrá la apertura de cinco estaciones (Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo y Can Peixauet). La sexta parada del subtramo colomense - Santa Rosa-deberá esperar al menos un año para su puesta en servicio. La estación se ubica donde antes había unos edificios que tuvieron que demolerse, lo que ha demorado su construcción. Esta primera entrega de la L9 ha tenido un coste que ronda los 600 millones de euros (el último cálculo de toda la línea es de 6.500 millones).

Las pruebas avanzan sin prisas pero sin pausas. "Van muy bien", aseguró ayer el conseller Joaquim Nadal, durante una visita a la estación de Fondo junto al vicepresident Josep Lluís Carod-Rovira. Con todo, el titular de Política Teritorial i Obres Públiques no se aventuró a dar una fecha ni tan solo una aproximación, para el estreno. Los responsables del proyecto quieren tenerlo todo perfetamente ensayado antes de la inauguración. No en vano, la L9 será la primera línea de España completamente automática, sin conductor, con un sistema de guiado remoto desde el centro de control y puertas acristaladas en los andenes sincronizadas con las paradas de los convoyes.

Los ensayos suponen la circulación de los trenes cada diez minutos de acuerdo con un programa fijado por las empresas de la Generalitat Ifercat y GISA, los constructores y suministradores y TMB, operadora de la línea. Esta fase podría considerarse de premarcha en blanco y consiste en la comprobación de todos los mecanismos. Todavía no hay una fecha para el inicio de la marcha en blanco propiamente dicha, que efectuará TMB. Cuanto más probado esté todo en la actual fase, menos durará esta última.

La puesta en servicio de estos casi cuatro kilómetros iniciales mejorará la comunicación interna de Santa Coloma y su conexión con Barcelona, gracias al enlace con la L1 en Fondo. Antes de Semana Santa - hasta hace pocos meses la Generalitat hablaba de enero o febrero-se añadirá el ramal de Badalona, que comienza en Gorg y finaliza en Bon Pastor, en la ribera barcelonesa del Besòs. Además, se abrirá la conexión de esta última estación con Can Peixauet, de tal modo que se conformará una Y. El enlace con la L2 en Gorg también permitirá un mejor acceso al centro de la capital, en este caso desde Badalona, que como Santa Coloma con la L9 mejorará significativamente su sistema de transporte público. El tercer estreno, previsto para antes del verano - el último calendario oficial apuntaba a marzo o abril-,será el del tramo Bon Pastor-La Sagrera. Esta última es la nueva denominación del intercambiador de Sagrera-Meridiana, que ya recibe las líneas 1 y 5 y que en un futuro ampliará a la L4 y cercanías).

En conjunto, estas tres fases que completarán el tramo norte de la L9 suponen la apertura de 11 kilómetros de línea y otras tantas estaciones. La de Sagrera-TAV se mantendrá cerrada porque, al compartir elementos con la de alta velocidad, pendiente de ejecución, todavía no está acabada. No hay fecha para su puesta en servicio pero lo más probable es que no sea posible hasta que la gran terminal ferroviaria, al menos su estructura principal, esté lista. La inversión para estas primeras entregas de la L9 se aproxima a 1.600 millones. A medio plazo - no tanto al principio-se prevén cambios en la forma de desplazarse de buena parte de los barrios de ambos lados del Besòs. La previsión inicial es que 15.000 personas la usen diariamente en estos tres subtramos. Cuando toda la L9 funcione, la cifra total de la línea será de 350.000 (130 millones al año).

El servicio del subtramo de Santa Coloma lo cubrirán cinco trenes que circularán con frecuencias de seis minutos. Todo el tramo norte - de La Sagrera a Can Zam y a Gorg-contará con un parque de trece convoyes. Todos ellos son de la serie 9.000 y fabricados por Alstom en su factoría de Santa Perpètua de Mogoda, iguales que los que prestan servicio en la L2. La previsión es que los intervalos de paso por los cuatro ramales de la L9 (Can Zam-Bon Pastor, Gorg-Bon Pastor, Aeroport-Gornal y Polígon Pratenc-Gornal) sea de seis minutos y de tres minutos en el tramo central (Gornal-Bon Pastor).

Atenció a això:

Naranja para la L9, azul claro para la L10

Aunque comúnmente se habla únicamente de la L9, esta línea en realidad serán dos (L9 y L10). La L9 propiamente dicha, identificada con el color naranja, irá de Can Zam al aeropuerto. La L10 conectará Gorg con el polígono Pratenc y será la línea azul claro. Ambas tendrán un gran tramo común (Bon Pastor-Gornal) que será a la vez L9 y L10 y que probablemente - sobre esto todavía no se ha tomado una decisión-acabe identificándose con los dos colores antes citados.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Torna-hi

Post by Guigui »

La tantas veces [y tan mal] anunciada como la línea de metro más larga de Europa
Em pensava que els agents del copia i enganxa dels comunicats de premsa oficials havien entrat en raó, en aquest tema. Però sembla que són més durs de pelar que no em pensava...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Aveure, les dates que s'hi posen:
Tardor: Inaguració del primer tram de la L9 entre Can Zam i Can Peixauet.
Primavera: Inaguració del primer tram de la L10 entre Gorg i Bon Pastor.
Primavera: Prolongació de les L9 i L10 fins a La Sagrera.
Tardor '10: Inaguració de l'estació de Santa Rosa.

Ara només falta veure s'hi es compleixen. O tot es demora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

S'ha retrasat una mica l'entrada en servei de la L10: Ara es per setmana santa de 2010. I el tram comú fins a La Sagrera no estará fins l'estiu.
Per cert, us heu fixat en la cartellería de la foto de la notícia? Es diferent a la habitual, es com una enganxina sobre els panells negres.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

"Aveure, les dates que s'hi posen:
Tardor: Inaguració del primer tram de la L9 entre Can Zam i Can Peixauet.
Primavera: Inaguració del primer tram de la L10 entre Gorg i Bon Pastor.
Primavera: Prolongació de les L9 i L10 fins a La Sagrera.
Tardor '10: Inaguració de l'estació de Santa Rosa."

Y digo yo...

Si esto es verdad,¿no sería mejor esperar hasta el otoño del 2010 e inaiguararlo TODO JUNTO ?

Lo digo,más que nada,porque si cada vez que inauguren un "mini-tramo" cada tres meses,tienen que cambiar la cartelería y mapas de toda la red de metro menudo gasto (y menudo follón)!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Miquel wrote:Aveure, les dates que s'hi posen:
Tardor: Inaguració del primer tram de la L9 entre Can Zam i Can Peixauet.
Primavera: Inaguració del primer tram de la L10 entre Gorg i Bon Pastor.
Primavera: Prolongació de les L9 i L10 fins a La Sagrera.
Tardor '10: Inaguració de l'estació de Santa Rosa.

Ara només falta veure s'hi es compleixen. O tot es demora.
L'estació de Sagrera | TAV no s'obrirà junt amb la resta d'estacions.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

sergi wrote:Y digo yo...

Si esto es verdad,¿no sería mejor esperar hasta el otoño del 2010 e inaiguararlo TODO JUNTO ?

Lo digo,más que nada,porque si cada vez que inauguren un "mini-tramo" cada tres meses,tienen que cambiar la cartelería y mapas de toda la red de metro menudo gasto (y menudo follón)!
Los tramos de Santa Coloma y Badalona cubren una importante zona todavía sin metro, y teniendo cada tramo una estacion con enlace a una linea de metro es mejor inaugurarlo antes que lo demás.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Ferry1ac1 »

BCN2008 wrote:Los tramos de Santa Coloma y Badalona cubren una importante zona todavía sin metro, y teniendo cada tramo una estacion con enlace a una linea de metro es mejor inaugurarlo antes que lo demás.
Totalment d'acord!
Pel tema dels canvis en els plànols de la xarxa i tot això, crec que s'ho podran permetre, tenint en compte que cada dia es gasten muntanyes de diners amb campanyes publicitàries supèrflues de canviem CO2 per flors, vine en metro a la festa de no se on i no se què..... parlo sobretot per TMB!
Per altra banda com abans es comenci a utilitzar aquesta infraestructura millor perquè amb el que ens costa....
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Danzig »

sergi wrote: Si esto es verdad,¿no sería mejor esperar hasta el otoño del 2010 e inaiguararlo TODO JUNTO ?
:roll:

Típico comentario de quién no va a utilizar las susodichas líneas de metro para algo diferente a hacer turismo metrero
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

Si claro, como no soy vecino de la zona no voy a utilizar dichas estaciones para algo diferente de "hacer turismo metrero"...la duda que me asalta,dada la escasa funcionalidad que tienen por si mismos los dos primeros tramos que se van a abrir,es si hasta que se llegue a Sagrera-Meridiana la mayoría de los viajeros no van a ser,efectivamente, "turistas metreros"!

Cuando se inaugure la estación de Bon Pastor,por ejemplo,los usuarios que quieran ir al centro de Barcelona (la inmensa mayoría presupongo),tendrán que "retroceder" hasta Santa Coloma o Badalona para conectar con la L-1 o la L-2...los tiempos de viaje no serán competitivos en absoluto teniendo en cuenta la "virivuelta" que tendrán que dar.

Uno es que tiene memoria,y recuerda cuando se dijo que el tramo "piloto" de la L-9 sería Sagrera/Meridiana-Gorg-Can Zam y que se inauguraría...!a finales del 2004!
Ahora,un lustro después resulta que dicho tramo será inaugurado en tres fases consecutivas a pocos meses una de la otra...me parece sencillamente una tomadura de pelo.¿No podrían haber acelerado las obras en los tramos más atrasados e inaugurarlo todo simultaneamente ?

¿ El resto de la L-9 también la van a ir inaugurando de 4 estaciones en cuatro estaciones ?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”