Page 48 of 411
Posted: Thursday 01/03/2007 0:07
by victorcasta
Ara mateix [les 12 de la nit] diuen a "La nit al dia", que un centenar de persones estan fent una plantada a les vies de Passeig de Gràcia, segons un dels que estan a les vies "perquè estan farts d'esperar 1 hora i mitja pel seu tren" i que, davant la petició d'altres usuaris per desallotjar les vies per poder arribar a casa, els ocupants els han respost que ja no els hi importava esperar més...
Sembla que això portarà cua...
Posted: Thursday 01/03/2007 0:15
by wefer
http://www.telenoticies.cat/
--------------------------------------------
Renfe atribueix a sabotatges els tres incendis que han provocat retards de més d'una hora a la xarxa de rodalies
Renfe ha atribuït a sabotatges els tres incendis que aquest dimecres han provocat retards de més d'una hora a les totes les línies de rodalies. Segons la companyia, es tracta de tres focs "pràcticament simultanis" i "segons tots els indicis", provocats, que han malmès els sistemes de seguretat i senyalització de la xarxa de l'àrea metropolitana de Barcelona. Segons ADIF, l'ens gestor, s'han tallat cables i encès caixes amb líquids inflamables. Els focs s'han declarat al túnel que comunica les estacions de Sants i Plaça Catalunya i a les estacions de Castellbisbal i Sant Andreu Comtal. Hi ha hagut retards a tots els trens i la circulació per les vies del centre de la ciutat s'ha hagut de regular manualment.
Segons ADIF, el primer foc ha estat al túnel que uneix Sants i Plaça Catalunya a les 19.40 hores. A Castellbisbal, l'incendi ha tingut lloc a dos quarts de vuit i a l'estació barcelonina de Sant Andreu Comtal, a tres quarts de vuit. En tots els casos han quedat danyats els sistemes de seguretat i senyalització.
A banda dels focs, una avaria que s'ha registrat cap a les sis de la tarda ha afectat les línies C-2, que uneix Maçanet-Massanes i Sant Vicenç de Calders, i la C-10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport del Prat, segons que han informat fonts de la companyia ferroviària.
Del començament d'any ençà, la xarxa de rodalies de Renfe ha registrat una vintena d'avaries i incidències, cosa que ha fet acabar la paciència de molts passatgers, que agrupats sota el col·lectiu Usuaris Farts de Renfe han anunciat per aquest dijous un acte de protesta que consistirà a no pagar el bitllet.
Precisament, el president de l'executiu, José Luis Rodríguez Zapatero, ha reconegut, a la sessió de control al govern del Congrés, que el funcionament de Rodalies Renfe a Barcelona "no és satisfactori", però s'ha mostrat convençut que el pla de mesures posat en marxa al novembre donarà a mitjà termini "el resultat que els ciutadans es mereixen".
De la seva banda, el president de la Generalitat, José Montilla, ha demanat, també en sessió de control parlamentària, que s'inverteixin "de forma immediata" els 1.800 milions d'euros a Rodalies Renfe i els 260 milions del pla de xoc per a la millora de la xarxa ferroviària pactats entre el govern i la Generalitat, per poder abordar el traspàs de Rodalies a Catalunya.
Posted: Thursday 01/03/2007 0:22
by metring
A la web de Renfe no diuen res, però he vist anunciat un nou servei, el
renfe.mobi , que diuen que és per rebre informació inmediata. Algú l'ha fet servir en aquest caos?
Posted: Thursday 01/03/2007 0:57
by josep_serre
Pel que sembla hi ha alguna persona o grup de persones molt interessada en què el servei de Renfe a Barcelona no funcioni, i aquests saben molt bé com aconseguir-ho.
D'altra banda pel que fa a les avaries, desenganyem-nos, el problema de les avaries no és la manca d'inversions, perquè manca d'inversions ja n'hi havia fa 10 anys i no hi havia tantes avaries com ara, certament les obres del tren d'alta velocitat han empitjorat molt el servei a la línia de Vilanova i la línia de Granollers especialment.
D'altra banda hi ha molt interès partidista alguns parlen de la manca d'inversions del govern del PP, però el govern del PSOE tampoc va fer unes inversions importants, í pel que fa a CiU durant molts anys mai es va preocupar ni per un moment de les necessitats d'inversions per millorar el servei de Renfe, així que ho sento molt però al pas que anem, a les pròximes eleccions m'estic pensant seriosament votar a Ciutadans.
Posted: Thursday 01/03/2007 7:22
by Mako448
buertu wrote:Ara fa una estona, una amiga ma estat explicant una mica la experiència personal d'aquestes incidències:
Està a l'autònoma, son les 18.50 i es dirigeix cap a Sant Joan Despí. Com perd el tren via Barcelona, decideix anar per Martorell (que passa 10 minuts després).
Arriben perfectament a Martorell. Allà els anuncien que per incidència tècnica a Martorell, el servei queda interromput.
40 minuts després, els comuniquen que la via pel Baix Llobregat està tallada i que per anar a Barcelona, sortirà en pocs minuts un tren, via Cerdanyola. Arriben a Castellbisbal i s'hi estan uns 20 minuts.
Allà, els diuen que per la via del costat passarà un tren amb destinació
Cornellà. Pels meus càlculs deuen ser sobre les 20.15.
Silenci absolut
A les 21.15, amb l'andana a vessar, per fi passa un tren amb destinació Barcelona.
Només ha trigat 3 hores en fer un recorregut d'una hora.
Ja els podrien haber deixat tirats a Martorell o Molins on tindrien alguna altra opció i no a Castellbisbal, on no hi ha absolutament res.
Edito per dir que, tot i que han tingut temps, no han vist ni un sol dels famosos autocars per a incidències.
Jo si fos ella i a Martorell haguès escoltat que estava tallada la R-4,directament me'n vaig corrent de renfe i vaig a Enllaç FGC,d'aquí a Cornellà-Riera i d'aquí caminant fins a les Aigues i tranvia fins a Sant Joan Despí.
Segur que hauria arribat abans fent aixó.Martorell Central.
Posted: Thursday 01/03/2007 9:17
by entfe001
Jordilar wrote:El Regional de Portbou, amb un retrás inmens, ha hagut de maniobrar per recular de la via tres, molt possible a la vía 5, doncs l'encalvament costat Vilanova funciona perfectament mentres l'altre està desactivat sense possiblitat de moure ni una sola agulla. Un Forarire us ho explicarà millor això últim.
Una imatge val més que mil paraules:
Després ja prepararé el relat. Com a aperitiu diré que la maniobra del tren ha consistit en apartar-lo mitja hora a Bellvitge
amb passatge.
Posted: Thursday 01/03/2007 9:36
by tophat
La meva xicota venia ahir de Girona amb el regional de les 21:20 i a la 01:05 va "escapar" juntament amb 3 persones més des del tren fins a un bar dels afores de Montcada i Reixach. Van demanar un taxi, va arribar i s'hi van pujar per anar cap a Barna i el tren encara no s'havia mogut de la via.
Com a curiositat, assenyalar que un treballador de Renfe va anar fins el bar i s'hi va quedar a prendre un gintònic.
Posted: Thursday 01/03/2007 9:37
by Guigui
A veure, això del sabotatge al túnel entre Sants i Pl. Catalunya, senzillament no m'ho crec. Com carai pot algú entrar-hi impunement, fer i desfer com li rota mentre hi passa un tren cada pocs minuts? Senzillament, Renfomentadif i informació no casen. Hauria d'assabentar-me'n per una altra font per donar-li un mínim de credibilitat
josep_serre wrote:així que ho sento molt però al pas que anem, a les pròximes eleccions m'estic pensant seriosament votar a Ciutadans.
Tu mateix, però recorda que va ser una llumenera destacada d'aquest partit que va dir que tot el desgavell de Rodalies era una farsa ordida pel gran satanàs nacionalista (català, evidentment, perquè d'altres nacionalistes no n'hi ha pas
).
Posted: Thursday 01/03/2007 9:39
by metring
Lo del incendi entre Catalunya i Sants, és molt estrany, però en els altres dos casos, si han trobat líquid inflamable i cables tallats...
Posted: Thursday 01/03/2007 9:48
by Jordilar
Guigui wrote:
josep_serre wrote:així que ho sento molt però al pas que anem, a les pròximes eleccions m'estic pensant seriosament votar a Ciutadans.
Tu mateix, però recorda que va ser una llumenera destacada d'aquest partit que va dir que tot el desgavell de Rodalies era una farsa ordida pel gran satanàs nacionalista (català, evidentment, perquè d'altres nacionalistes no n'hi ha pas
).
Jo penso que hi ha un interés partidista radere que aquest sabotatjes. Així que els de Ciutadan poden tenir raó.
Salut,
Posted: Thursday 01/03/2007 9:56
by Guigui
Jordilar wrote:Guigui wrote:
josep_serre wrote:així que ho sento molt però al pas que anem, a les pròximes eleccions m'estic pensant seriosament votar a Ciutadans.
Tu mateix, però recorda que va ser una llumenera destacada d'aquest partit que va dir que tot el desgavell de Rodalies era una farsa ordida pel gran satanàs nacionalista (català, evidentment, perquè d'altres nacionalistes no n'hi ha pas
).
Jo penso que hi ha un interés partidista radere que aquest sabotatjes. Així que els de Ciutadan poden tenir raó.
Salut,
Activistes de les JNC o JERC?
D'acord que les joventuts de qualsevol partit no excel·leixen pel seu seny, però crec que no cal pas posar més benzina al foc que el que ja hi ha en tot el desgavell de Rodalies.
Posted: Thursday 01/03/2007 10:49
by sanlucar-playa
Algo que se debería evitar es que quienes tienen que tomar decisiones pierdan la calma, cosa difícil por la tensión que se ha llegado a alcanzar. Si nos ponemos nerviosos y queremos resolver todo por co... en un pis-pas se corre el riesgo de cometer errores, de no acabar bien los trabajos, de aumentar la frustración si algo no sale bien, etc. Por eso sería bueno que los líderes de opinión, sin bajar el nivel de exigencia, procurasen enfriar un asunto que está demasiado caliente.
Pero me temo que en el panorama político-mediático no hay lugar para actitudes apaciguadoras.
Posted: Thursday 01/03/2007 10:54
by Guigui
sanlucar-playa wrote:Algo que se debería evitar es que quienes tienen que tomar decisiones pierdan la calma, cosa difícil por la tensión que se ha llegado a alcanzar. Si nos ponemos nerviosos y queremos resolver todo por co... en un pis-pas se corre el riesgo de cometer errores, de no acabar bien los trabajos, de aumentar la frustración si algo no sale bien, etc. Por eso sería bueno que los líderes de opinión, sin bajar el nivel de exigencia, procurasen enfriar un asunto que está demasiado caliente.
Pero me temo que en el panorama político-mediático no hay lugar para actitudes apaciguadoras.
La millor manera de no encrespar tant els ànims hauria sigut invertir a temps. Però clar, calia entrar a l'euro, calia quadrar els comptes per no quedar com el que, al capdavall, encara som, un país pseudomodern de façana de pa sucat amb oli, on tot s'aguanta amb pinces i compte que el vent no bufi massa fort, que si no, tota la paradeta a fer punyetes! I precisament ara, que s'ha girat vent, queden totes les vergonyes destapades. I el cost per desfer tot aquest merder serà un múltiple del que hauria costat una inversió a temps i progressiva.
Posted: Thursday 01/03/2007 11:23
by Ecomobisostrans
Túnels del Garraf wrote:Hi ha algun impedimet físic perquè els trens que acaben a Castelldefels acabin a Vilanova o a St. Vicenç?
Em sembla que si, per que quan arriba un tren d'aquests que acaba a Castelldefels, de seguida sol passar algun de Llarg recorregut, per tant si continués, al parar a Sitges o Vilanova ja estaria retardant a l'altre. Per aixo em sembla bàsic que hi hagi 4 vies de Barcelona a Castelldefels, i si pot ser fins a Vilanova, millor.
A Josep Serre: Et remeto a aquest fil on es parla d'aquest partit que penses votar, per que en tinguis mes informació:
http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=403
No a la demagògia de Ciutadans
Posted: Thursday 01/03/2007 11:38
by Minotaure
El què s'ha de sentir. Veig que les mentides i demagògia de Ciutadans van fent forat a la gent.
A veure, a mi que un paio com l'Antonio Robles, diputat al Paralment de Catalunya per Ciutadans - Partido de la Ciudadanía, faci un article al periòdic digital Libertad Digital, l'editor del qual és Federico Jimenez Losantos dient que els problemes de Renfe no són més importants que els de FGC i TMB però que tot és un complot de l'apartheid nacionalista que oculta les avaries de FGC i en canvi posa a titular qualsevol petita incidència de Renfe no em mereix cap respecte.
Si no m'equivoco jo vaig crear un fil on reproduïa l'esmentat article d'aquest personatge.
Doncs resulta que aquest Cidadano al dilluns passat a l'Àgora del 33 ja deia que hi havia un greu problema de servei a Rodalies Renfe de Barcelona. Això sí deia que evidentment no té res a veure quina administració ho gestiona (curiosament per això els trens que gestiona l'Estat fa una pila d'anys que pateixen retards i avaries freqüents i en canvi els de la Generalitat tenen un índex de puntualitat altíssim i poques avaries). No deia que tots els problemes de Renfe eren un invent nacionalista?.
Per cert no especulem amb acusacions que no tenen cap sentit com que han sigut membres de les JNC o les JERC. Tinguem una mica de seny si us plau.
Primerament, el delegat de Foment a Catalunya, el Jordi Prat va dir ahir a La nit al Dia que l'incendi de Castellbisbal no va ser provocat sinó que va sé a conseqüència del que es va iniciar a Sants, ja que es va propagar per al fibra òptica.
Sobre l'incendi de Sants i els cables tallats de Sant Andreu Comtal sí que sembla que siguin provocat, però s'ha de recordar que també deien que havien sabotejat la catenària en l'últim incident greu a la línia del Garraf i resulta que el responsable va ser un tren, per tant s'ha d'esperar que es tinguin proves concloents que sigui provocat.
Cal recordar que la Renfe té tot tipus de residus al costat de les vies i estacions (només cal mirar per la finestra del trens). Sense anar més lluny, quants mesos fa que té emmagatzemat material d'obra a una de les andanes de Sant Andreu Arenal, sense que ningú i treballi?
Durant moltes setmanes a Arc de Triomf en la part on hi ha els semàfors i la maquinaria, que és rodejada per una tanca metàl·lica hi havia un petit bidó que tenia pinta de contenir líquid inflamable o similar. Per cert, va caure la tanca i durant diversos dies aquest bidó estava a l'abast de tothom i ben a la vista. Per tant s'ha de veure que realment aquestes avaries estiguin provocades.
En cas que estiguin provocades s'ha de veure qui és i amb quina intencionalitat ho feia abans de fe falses acusacions.
Re: No a la demagògia de Ciutadans
Posted: Thursday 01/03/2007 12:10
by sanlucar-playa
[quote="Minotaure"]El què s'ha de sentir.
(...)
Primerament, el delegat de Foment a Catalunya, el Jordi Prat va dir ahir a La nit al Dia que l'incendi de Castellbisbal no va ser provocat sinó que va sé a conseqüència del que es va iniciar a Sants, ja que es va propagar per al fibra òptica.
Sobre l'incendi de Sants i els cables tallats de Sant Andreu Comtal sí que sembla que siguin provocat, però s'ha de recordar que també deien que havien sabotejat la catenària en l'últim incident greu a la línia del Garraf i resulta que el responsable va ser un tren, per tant s'ha d'esperar que es tinguin proves concloents que sigui provocat.
(...)
[quote]
Lo de Garraf, según leí pero no recuerdo exactamante dónde, había duda de si fue un pantógrafo defectuoso o un monteje deficiente de la catenaria en uno de los nuevos pórticos rígidos instalados.
El que dijo que el fuego en Sants se propagó hasta Castellbisbal por medio de la fibra óptica... igual sería capaz de usar mecha rápida para transmitir información.
¡Lo que hay que oir o leer!
Re: No a la demagògia de Ciutadans
Posted: Thursday 01/03/2007 12:16
by Platanito
el delegat de Fomento wrote:l'incendi de Castellbisbal no va ser provocat sinó que va ser a conseqüència del que es va iniciar a Sants, ja que es va propagar per la fibra òptica.
:begut
Posted: Thursday 01/03/2007 12:33
by Minotaure
Per cert noves noticies sobre els suposats sabotatges. L'AVARIA DE SANT ANDREU COMTAL NO VA SER PROVOCADA PER UN SABOTATGE, SINÓ PER UNA EMPRESA SUBCONTRACTADA PER ADIF.
Notícia de La Vanguardia
http://www.lavanguardia.es/gen/20070301/51...isbal-prat.html
El incendio de la estación de Sant Andreu se debió a las obras realizadas por una empresa subcontratada y no al sabotaje
01/03/2007 | Actualizada a las 11:52h
Barcelona. (EFE).- El incendio que se produjo ayer en la estación de Sant Andreu Comtal de Barcelona no se debió a un sabotaje, como en principio señalaron fuentes del gestor de infraestructuras Adif, sino a unas obras en la vía que estaba realizando una empresa subcontratada en dicha estación.
El delegado del ministerio de Fomento en Catalunya, Jordi Prat, ha descartado hoy, en declaraciones a TV3, que esta incidencia se debiera a una acción humana intencionada, cosa que, según los primeros indicios, sí ocurrió en los otros dos incendios que se declararon ayer tarde, casi simultáneamente, en las estaciones de Sants de Barcelona y Castellbisbal (Barcelona).
Estas tres incidencias dañaron seriamente los sistemas de seguridad y señalización de la red de Cercanías, lo que provocó retrasos de más de una hora en todas las líneas de Renfe, demoras que se mantuvieron hasta el final del servicio, pasada la medianoche.
El primer incendio se produjo sobre las 19.30 horas en el túnel que comunica las estaciones de Sants con Plaza Catalunya y Paseo de Gràcia.
Las llamas pudieron ser sofocadas rápidamente por el propio personal de la empresa gestora de la infraestructura ferroviaria, pero dañaron las instalaciones eléctricas y el cableado de control en hora punta.
Apenas un cuarto de hora después, otro incendio afectaba los sistemas se seguridad y señalización de la estación de Castellbisbal, otro punto importante de comunicaciones, en el que se bifurcan las líneas C-4 y C-7.
Jordi Prat ha asegurado que ambos incidentes se debieron a "intervenciones ajenas" a la compañía "con voluntad de hacer daño", ya que junto a los incendios de las arquetas se encontraron cables cortados, maderas y líquidos inflamables.
Pese a que en un principio se apuntó a que el incendio de la estación de Sant Andreu Comtal también se debió a un acto de sabotaje, Jordi Prat ha explicado hoy que fue una empresa subcontratada la que, involuntariamente, originó las llamas cuando realizaba trabajos de separación de vías en las instalaciones.
En cualquier caso, Adif ha puesto el caso en manos de los Mossos d'Esquadra, que han iniciado una investigación para determinar el origen de estos siniestros presuntamente intencionados.
La policía catalana tratará de averiguar si los actos fueron obra de trabajadores de la propia compañía ferroviaria, ya que, en el caso de la estación de Sants, el incendio se registró en el interior de un túnel al que sólo tiene acceso personal autorizado.
Jordi Prat ha asegurado que no existen sospechas de que ningún operario pueda ser el responsable de alguna de estas acciones, dado que desde el final de los andenes también se puede acceder, pese a estar prohibido, al interior del túnel.
Per cert sobre el tema que va dir ahir el Jordi Prat sobre la propagació de l'incendi a mi també em costa de creure.
Tot i això, no sóc enginyer de telecomunicacions però sí que veig possible que si es crema un cable i té un excés de càrrega o el què sigui pugui provocar una avaria i deixar inutilitzat un altre node (en aquest cas a Castellbisbal). Tot i això això nomé és especular si no se sap exactament que va passar a Castellbisbal.
Ara bé, de moment ja es confirma que un dels 3 suposats sabotatges no existeixi i ara segons l'article especulen que fins i tot vagi ser personal de Renfe qui vagi provocar l'incendi a Sants. Amb el temps suposo que tot s'aclarirà.
Posted: Thursday 01/03/2007 12:37
by genissimon
Si Castellbisbal opera "telecomandada" des del CTC, una avaria als cables de comunicació la deixa "inoperativa" fins que hi vagi algú i activi el "mando local".
Salut !!
Escàs seguiment del colament a Renfe
Posted: Thursday 01/03/2007 15:02
by Guigui
I com ja vaig dir fa poc en
aquest altre fil,
Guigui wrote:sento haver de dir que si els catalans rebem tantes coces és perquè no ens hi tornem. I com que veuen que ens ho empassem tot pacientment, doncs vinga fot-li!
Quod erat demonstrandum (La Vanguardia):
Escaso eco a la llamada de entrar gratis en el tren mientras Cercanías recupera la normalidad tras el caos de ayer
· Zapatero asegura que "somos los primeros insatisfechos con lo ocurrido"
· "Nos ha tocado la lotería, hoy ha funcionado bien", dicen los pasajeros
01/03/2007
Joel Albarrán
Esta mañana ha vuelto la normalidad en Cercanías Renfe, tras los retrasos de ayer y los tres incendios supuestamente provocados, entre las 19.25 y las 20 horas. "Somos los primeros insatisfechos con lo que ha ocurrido", ha afirmado el presidente del gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, que ha asegurado que se pondrán "todos los medios para garantizar la seguridad en Cercanías".
Mientras, en las estaciones pocos viajeros han seguido la convocatoria de viajar hoy sin validar los billetes en señal de protesta, aunque ocasionalmente algunos usuarios han saltado las vallas en momentos de aglomeración. En alguna estación, como en la de Sants, los tornos de salida han permanecido abiertos durante la mañana, según ha informado Efe. Renfe no ha especificado si se trataba de una avería o si se facilitaba que los pasajeros que viajaban sin validar el billete no tuvieran problemas para salir.
En la estación de Plaça de Catalunya de Barcelona todo el mundo entraba y salía con su billete en regla. El interventor sólo ha contabilizado tres personas que sí se han colado como medida de protesta. "Una señora mayor ha venido diciendo que no pensaba pagar de ninguna de las maneras y finalmente ha pasado sin billete: ¿qué vas a hacer?".
Reivindicando soluciones
Pese al nulo seguimiento de la convocatoria, la mayoría de viajeros reconocía que, de algún modo u otro, su vida cotidiana se ha visto últimamente afectada por los retrasos. "Hoy nos ha tocado la lotería: ha funcionado bien", comentaba sin perder el humor Domingo Arribas, de 44 años y usuario habitual del Cercanías. "Algo hay que hacer, porque esto va cada día peor", añadía este viajero a quien, como a la mayoría de los consultados, tampoco le habían llegado noticias de la llamada popular a viajar todos los jueves sin billetes hasta que el servicio recupere la puntualidad perdida en los últimos meses.
La joven Rebeca Villamayor, de 29 años, contaba que últimamente llega tarde al trabajo por culpa de los retrasos, pero consideraba que "en vez de no pagar habría que presionar más o hacer alguna otra cosa". Otro joven, Enric Grande, de 18 años, aseguraba que también ha sufrido últimamente retrasos de hasta 45 minutos, pero tampoco se mostraba partidario de la huelga y sí a que Renfe devuelva el dinero al viajero cuando se producen los retrasos.
Quienes sí estaban movilizados, aunque con poco trabajo, era la media docena de jóvenes informadores puestos por Renfe en la estación, así como voluntarios de CiU que entregaban a los sufridos viajeros unos panfletos, con el irónico título "Benvingut al món de Rodalies de Renfe", en los que el partido presentaba sus propuestas.