Page 49 of 135

No a la manipulació

Posted: Sunday 16/05/2010 16:32
by Guigui
lauria1226 wrote:Bé, jo penso que l'opció "A", és la que es perfila com a preferida. Donat que no es pot considerar la "C" seriosament perque ha estat a causa de la mobilització militant del PP-CiU i la campanya conspirativa dels representants del Lobby de l'automòbil que l'ha feta sortir.
A mi no m'ha hagut de mobilitzar cap lobby o partit per decantar-me per l'opció C. Han sigut simplement les formes barroeres de l'Ajuntament, que s'ha afanyat a titllar-nos de poc menys de fatxes a tots que volíem quelcom diferent, inclòs que es facin les coses com cal, fent primer el túnel que Foment havia anunciat (abans de la retallada que suposo que se l'endurà en orris) i després actuant en la superfície, altrament ho farien dos cops i gastant-se encara més diners.

En resum: no manipulem. Ni els uns, ni els altres.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 16:36
by alexbn
La cuestión es fácil: ha salido C, es decir, "no hacer ni A ni B". Por tanto simplemente se pondrá el tranvía con la Diagonal tal y como está ahora. No hacían falta tantas alforjas para este viaje.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 16:44
by 122-042-132
Ha guanyat el seny, la opció C, de llarg; jo particularment m'en alegro i molt. Aixó no vol dir que no estigui d'acord amb que el tramvia passi pel llarg de tota la ciutat, crec que cal fer passar el tramvia per unir els dos extrems i donar un bon servei a la ciutat, però és poden plantejar d'altres alternatives, que ja s'havien apuntat, com per exemple (i sempre en superfície), pel carrer d'Urgell i desprès, ó bé per Granvia, ó pel tandem Consell de Cent/Diputació; en aquest cas seria una manera d'acostar el tramvia al centre de la ciutat, millorant encara més l'efecte xarxa; d'alternatives en hi ha i s'en poden estudiar de noves. Fins i tot per la mateixa Diagonal, amb alguns petits trams en túnel (el pas de Francesc Macià, el Cinc d'Oros, Verdaguer), túnels molt poc profuns, de fet serien més aviat galeries cobertes, i aixó sí que seria factible.
Tanmateix és poden arranjar alguns aspectes urbanístics de la Diagonal sense modificar la seva estructura urbana actual, però sí amb petites intervencions de millora.
Un altre tema seria un túnel potent per la Diagonal (Rodàlies i FGC-L8), però avui no és le tema. Salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 16:56
by Minotaure
Felicitats els de transport.cat per posar el vostre gra de sorra perquè les dues xarxes de tramvia no s'uneixin durant molts anys. Estareu ben contents avui. Durant molts anys no veurem ni tramvia per sobre, ni túnel de Rodalies o metro per sota. Felicitats.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:02
by victorcasta
Millor passa't per l'Ajuntament de Barcelona i dona'ls-hi les gràcies a ells, que han fet una millor campanya en favor de la opció C.

Noto cierto resquemor quan aquí mai hem estat contraris al tramvia. Així que els comentaris fets des de l'estómac, millor que te'ls guardis per tu, i, si de cas, compta fins a 100 primer, o fins a 1000 potser.

Per altra banda, amb aquesta crisi, no haguéssim vist ni tramvia ni res fins d'aquí uns quants anyets.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:03
by Lluita1714
Minotaure wrote:Felicitats els de transport.cat per posar el vostre gra de sorra perquè les dues xarxes de tramvia no s'uneixin durant molts anys. Estareu ben contents avui. Durant molts anys no veurem ni tramvia per sobre, ni túnel de Rodalies o metro per sota. Felicitats.
Si es fa A o B, no es farà rodalies, i no només deixarem que se saturi la xarxa de rodalies sense el tercer túnel ja per sempre, sinó que se saturarà el sistema viari (del vehicle privat, sí). No es tracta de fer aquestes banalitats que proposen els d'Iniciativa o els del PSC com una alternativa electoralista per rentar-se les mans en les decisions que poden salvar la ciutat de la saturació de tot el seu sistema de transport sigui de l'àmbit que sigui. O es fa bé, o no es fa. En primer lloc la C era "cap dels dos", que no significa deixar-ho com està. Recorda que si es fa A o B saturarem el trànsit de la ciutat, i deixarem saturar rodalies. Si fem C, només deixem saturar rodalies amb la possibilitat de poder fer el túnel a llarg plaç. Recorda que el Tram no tindrà problemes, i algun dia també es farà, quan el seny arribi a l'ajuntament. Apart d'això, eren socialistes i verds els que aixecaven la bandera de la democràcia. Ara no us agrada? ara que no ha sortit el que voleu? això és pitjor del que em pensava.

Si no hi ha manera que ho entenguin...

Posted: Sunday 16/05/2010 17:04
by Guigui
Minotaure wrote:Felicitats els de transport.cat per posar el vostre gra de sorra perquè les dues xarxes de tramvia no s'uneixin durant molts anys. Estareu ben contents avui. Durant molts anys no veurem ni tramvia per sobre, ni túnel de Rodalies o metro per sota. Felicitats.
No es mereixen, senyor fonamentalista ressentit. S'equivoca vostè en l'ase dels cops. Res més a dir.

Sí, una cosa: llegeixi's una mica el fil abans de deixar anar diatribes que no fan sinó mostrar una frustració sense límits perquè tota la propaganda recitada com un mantra no ha servit de res.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:17
by wefer
Minotaure wrote:Felicitats els de transport.cat per posar el vostre gra de sorra perquè les dues xarxes de tramvia no s'uneixin durant molts anys. Estareu ben contents avui. Durant molts anys no veurem ni tramvia per sobre, ni túnel de Rodalies o metro per sota. Felicitats.
Crec que deus tenir algun petit problema de comprensió. T'animo a rellegir tot el que s'ha dit, i espero que entendràs el teu error.
Igualment, gràcies per otorgar-nos tant de poder com per vèncer al totpoderós Ajuntament de Barcelona i els 4 milions d'euros que s'ha gastat en la consulta... però per desgràcia, no tenim tot aquest poder.

Llastimosament, no hem sigut nosaltres els qui hem fet fracassar aquesta consulta. L'ha fet fracassar l'Ajuntament i els que li han donat suport, els quals han volgut imposar unes opcions prefabricades que no tenen massa a veure amb el que vol la ciutadania, el poble, i a sobre encara han tingut la barra de fer un "referèndum" perquè els donés la raó.

Des del Fòrum del Transport Català (i més personalment des de la web DiagonalopcioD) hem estat lluitant perquè es fes una consulta deveritat, amb propostes sortides de la gent. Nosaltres, volem que la consulta sigui realment democràtica, i no pas un referèndum com el que s'ha fet, similar als que convocava Franco o Fidel Castro en els seus millors temps, en que totes les opcions eren el mateix.

Igualment, em sembla molt penós, execrable fins i tot, els comentaris que he llegit en blogs i pàgines web d'entitats (no diré quines perquè no vull problemes inútils) que defensaven l'A o la B i que, una vegada han vist com les seves opcions no les ha votat gairebé ningú, han començat a dir que ara resulta que la C no s'hi val. Visca la democràcia!!!!
L'únic que queda clar amb aquesta actitud és que els extrems esquerres s'assemblen massa als extrems drets, i que aquells que de vegades s'erigeixen com representants del poble, defensors de la gent "normal", en realitat són més "fatxes" que els de la Falange i que s'omplen la boca de democràcia només si és perquè guanyin ells i s'imposi el que ells volen.

Sortosament, el poble encara ha tingut una mica de senderi i ha fet un vot de protesta contra els polítics i els que els riuen les gràcies, i han votat una opció C que és un missatge ben clar cap a tots els polítics: "aneu-vos-en a prendre-li el pèl a un altre".

Resumint: gràcies a tota aquesta gent que s'autoanomenen "ecologistes i d'esquerres" per carregar-se la democràcia i aconseguir que, en molts anys, mai més es pugui fer un altre referèndum. Això, a part d'haver aconseguit que la Diagonal continuï essent un nyap. Estareu ben contents. Que us aprofiti.

Jo, per si un cas, em nego a llençar la tovallola i continuo creient en la gent del poble: http://www.DiagonalopcioD.com

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:31
by metring
Per a aquests senyors que ens fan culpables de que hagi guanyat l'opció C:

Nosaltres no tenim tant de poder de convocatòria com per moure les masses cap a això (i vist el que hem vist, vosaltres tampoc). Qui ho cregui és que no s'ha llegit ni tant sols un missatge en tot el fòrum. Ni hem demanat que es voti en contra del tramvia, perquè hi estem a favor, ni hem dit en CAP MOMENT que l'única opció vàlida sigui la del túnel. Els autèntics culpables són els qui no han estat capaços d'escoltar la veu del poble, d'haver fet una campanya nefasta, d'imposició més que no pas de tenir en compte totes les opcions, i de intentar fer creure que són els posseïdors de la veritat absoluta i de ser l'única veu autoritzada per parlar del transport públic que necessita la ciutat. Doncs NO, aquí no manipulem ni conduïm a ningú a que faci el que nosaltres volem, nosaltres només escoltem i donem veu a totes les opcions, cosa que vosaltres no hauríeu estat capaços de fer mai, amb falsedats com que les empreses constructores són els que imposen fer túnels, els qui volen cotxes no volien tramvia, etc. Però si voleu seguir vivint en la pròpia mentida, allà vosaltres, no ens feu responsables de la vostra catàstrofe. I sí, volem que la Diagonal sigui millor, per sota i per sobre, però per culpa d'haver intentat imposar les úniques opcions que vosaltres pensàveu que eren les que anàven a Roma, ara no tindrem res, i la Diagonal continuarà sent un desastre.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:44
by metring
A sobre, a http://diagonalopciod.com/viewtopic.php?f=5&t=69 ens acusen d'estar amb els partits de l'oposició, és una calumnia!!!!! Tothom que conegui una mica el FTC sap perfectament que no tenim res a veure amb cap partit polític!!!!!!!! No sé ja si riure o plorar davant aquestes falsedats!!!!!!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 17:58
by TBF
Tot ha sigut un desastre. No crec que en els propers 50 anys cap govern s'atreveixi a parlar de tocar la diagonal, ni túnels ni tramvia, la veurem tal com està fins que ens morim.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:02
by Minotaure
victorcasta wrote:Millor passa't per l'Ajuntament de Barcelona i dona'ls-hi les gràcies a ells, que han fet una millor campanya en favor de la opció C.
Totalment d'acord. L'actuació de l'Ajutnament de Barcelona ha sigut nefasta, abans i durant la consulta.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:12
by Minotaure
Lluita1714 wrote: Apart d'això, eren socialistes i verds els que aixecaven la bandera de la democràcia. Ara no us agrada? ara que no ha sortit el que voleu? això és pitjor del que em pensava.
Primer de tot jo no sóc ni socialista ni verd. El què sí que és veritat és que no ha sortit el què volia, tot i que el resultat és del tot legítim. Igual de legítim que el govern del PP amb l'Aznar, o el del PSOE amb el Zapatero, o el del PSC amb l'Hereu. En els 3 casos no em van agradar els resultats, però que no t'agradin un resultats no vol dir que no els respectis ni que no siguin legítims. Per mi totes les eleccions, consultes o referèndums s'han de respectar si han tingut garanties democràtiques, ara bé això no vol dir que t'hagis d'alegrar dels resultats. Per això també respecto els resultats de la consulta sobre la Diagonal, i no comparteixo les acusacions que ha fet el PP i CIU sobre el possible frau en la consulta (si ara que ha guanyat de forma contundent l'opció C no impugnen els resultats com a mínim haurien de demanar disculpes per haver fet acusacions de frau i irregularitats).

Posició oficial o rectificació

Posted: Sunday 16/05/2010 18:22
by Guigui
Minotaure wrote:Felicitats els de transport.cat per posar el vostre gra de sorra perquè les dues xarxes de tramvia no s'uneixin durant molts anys. Estareu ben contents avui. Durant molts anys no veurem ni tramvia per sobre, ni túnel de Rodalies o metro per sota. Felicitats.
Per cert, aquestes declaracions difamatòries d'un individu que al fòrum de la PTP apareix com a membre de la Junta, tenen el recolzament d'aquesta associació?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:23
by metring
De La Vanguardia en paper:

¿Cómo hemos llegado hasta aquí?

En realidad, hace sólo tres años el PSC se oponía al tranvía en la Diagonal y era CiU quien lo defendía La idea de hacer una consulta ciudadana fue la contrapartida impuesta por ERC a su apoyo a la reforma

JAUME V. AROCA - Barcelona
Debilidad política, mala suerte o tal vez la incapacidad de darse cuenta de que las circunstancias han cambiado radicalmente y que ya nadie está para chanzas. Todos estos elementos conjugados pueden haber colocado a Jordi Hereu en una situación política inédita. Ni el Fòrum de Joan Clos ha sido tan vorazmente letal para un alcalde de Barcelona como la consulta de la Diagonal que se ha celebrado esta semana y de la que hoy se conocerá el veredicto ciudadano.

Aunque lo cierto es que no se puede atribuir a Jordi Hereu la autoridad intelectual de la idea de poner un tranvía en la Diagonal, ni tan siquiera de convocar a los ciudadanos a una consulta para decidir cómo hacerlo.

Hace sólo tres años, los socialistas de Barcelona todavía rechazaban el tranvía en la Diagonal y no creían que fuera posible convertir la avenida en un agradable bulevar. En realidad, fue el último gobierno de CiU en la Generalitat el que defendió por primera vez que era posible atravesar la ciudad en tranvía.

Bien es cierto que, a partir del 2007, con Hereu ya sentado en la alcaldía, la disposición del PSC cambió. Los ingenieros municipales, que hasta aquel momento habían jurado en arameo que era inviable sacar el tráfico del centro y dejar paso al tranvía, cambiaron de opinión. Hay quien atribuye ese giro a Alfred Morales, hoy presidente de la empresa municipal BSM y padre teórico de la movilidad de Barcelona.

A las múltiples paternidades de aquella decisión cabe sumar la discreta pero feroz presión empresarial que desde siempre ha ejercido Tram, la compañía de los tranvías, y también la influencia del no menos insistente conglomerado de grupos ecologistas y contrarios a la omnipresencia del coche en las calles, que ganaron enteros en la alianza de ICV y PSC para gobernar la ciudad en este mandato.

Lo cierto es que a finales del verano del 2008 Hereu anunció el giro histórico. Sí, era viable el tranvía y sí, era posible despejar el 70% del tráfico del tramo central de la avenida más transitada de la ciudad. Hereu había encontrado su particular proyecto estrella. Como Clos o Maragall tuvieron el suyo.

ERC, el socio decisivo en la sombra del gobierno en minoría, añadió la otra parte del combinado letal. En el pleno de setiembre del 2008 lanzó la propuesta de llamar a los ciudadanos a un referéndum sobre este proyecto. Hereu, con el apoyo de todos los grupos sin excepción, aceptó. Y ahí nació la consulta de la Diagonal.

En la decisión de convocarla seguramente había el poso de la desobediencia cívica que había dejado en la sociedad catalana el amargo debate del Estatut. Barcelona iba a abordar la "pacificación" del centro como lo hacían desde hace veinte o treinta años otras muchas ciudades europeas, aunque, es verdad, muy pocas españolas Pero lo iba a hacer a su manera, con una consulta moderna, modélica y civil. Sin permisos del Estado, al amparo de la Carta Municipal, con sus propias reglas, dando la voz a todos los ciudadanos, los vecinos del Eixample pero también los de Nou Barris, incluidos los inmigrantes.

Ahora el PSC deberá evaluar si no calculó mal sus fuerzas al poner el futuro de la avenida más señorial en manos de toda la ciudadanía de Barcelona.

La voluntad innovadora de la consulta iba a tener, además, su correlato tecnológico en las dos empresas contratadas para el evento. Dos competidoras en el mercado de la democracia electrónica, Indra, un líder tecnológico con matriz en Madrid y sede en el 22@, junto a Scytl, un spin off local con el sello de la Universitat Politècnica. Ambas, unidas en una experiencia que, de haber salido bien, podrían haber vendido al mundo con el sello del prestigio urbano de Barcelona. El Ayuntamiento convertido en el animador de la nueva economía. Un anuncio impagable.

En el fondo, esta consulta ha sido uno de los proyectos políticos más arriesgados que ha puesto en marcha un alcalde de Barcelona. Tal vez esto explica la beligerancia con la que los socialistas han dirigido esta campaña y el compromiso de Hereu hasta convertirlo en una especie de plebiscito. Lo más asombroso de la historia es que, al final, fallos en apariencia intrascendentes han sido decisivos. Un aplicativo descargado inoportunamente - que debió haberse sincronizado la noche antes-dejó al alcalde descolocado ante la pantalla de votación a primera hora del lunes. Luego vino el engaño grabado por las cámaras. Sus declaraciones ocultando la verdad. Y un día más tarde, el reconocimiento de la treta.

Los más críticos con Hereu, incluso dentro de su propio partido, llaman la atención desde hace tiempo sobre la debilidad del equipo del que se ha rodeado el alcalde. Y lo ocurrido en la votación fallida del lunes refuerza esta crítica: ¿Quién aconsejó mal a Hereu? ¿Quién era el tipo que le sugirió hacer ver que había votado? No era nadie de su equipo personal, era un técnico de Scytl, según el Ayuntamiento. Entonces ¿por qué le hizo caso?

El incidente tuvo un efecto expansivo que ha planeado sobre el desarrollo de la consulta hasta el último minuto. Y ahí también ha tenido un papel clave la mala suerte que, sumado a los fallos de un sistema electoral que primó la participación en este festín democrático antes que la seguridad del voto, han acabado poniendo en un brete toda la iniciativa. Buena parte de los aliados estratégicos y políticos que apoyaron la consulta y la reforma se han echado atrás. A un año de las elecciones, la consulta ha roto muchos puentes entre la alcaldía y la ciudad.

Los barceloneses hace ya un año que no están para fiestas. A la espera de conocer esta misma mañana los resultados, no es descabellado pensar que haya ganado la opción C. LaCde crisis. Tal vez Zapatero, cuando anunció sus graves medidas económicas esta semana, ha acabado de apuntalar esa mayoría rebelde. Hereu no ha sabido percibir a tiempo los cambios y ha puesto la mejilla en el peor de los momentos.

El inductor de la treta del alcalde en la votación es un técnico de Scytl, una de las empresas contratadas.

En la decisión de convocarla seguramente había el poso de la desobediencia cívica que había dejado en la sociedad catalana el amargo debate del Estatut. Barcelona iba a abordar la "pacificación" del centro como lo hacían desde hace veinte o treinta años otras muchas ciudades europeas, aunque, es verdad, muy pocas españolas Pero lo iba a hacer a su manera, con una consulta moderna, modélica y civil. Sin permisos del Estado, al amparo de la Carta Municipal, con sus propias reglas, dando la voz a todos los ciudadanos, los vecinos del Eixample pero también los de Nou Barris, incluidos los inmigrantes.

Ahora el PSC deberá evaluar si no calculó mal sus fuerzas al poner el futuro de la avenida más señorial en manos de toda la ciudadanía de Barcelona.

La voluntad innovadora de la consulta iba a tener, además, su correlato tecnológico en las dos empresas contratadas para el evento. Dos competidoras en el mercado de la democracia electrónica, Indra, un líder tecnológico con matriz en Madrid y sede en el 22@, junto a Scytl, un spin off local con el sello de la Universitat Politècnica. Ambas, unidas en una experiencia que, de haber salido bien, podrían haber vendido al mundo con el sello del prestigio urbano de Barcelona. El Ayuntamiento convertido en el animador de la nueva economía. Un anuncio impagable.

En el fondo, esta consulta ha sido uno de los proyectos políticos más arriesgados que ha puesto en marcha un alcalde de Barcelona. Tal vez esto explica la beligerancia con la que los socialistas han dirigido esta campaña y el compromiso de Hereu hasta convertirlo en una especie de plebiscito. Lo más asombroso de la historia es que, al final, fallos en apariencia intrascendentes han sido decisivos. Un aplicativo descargado inoportunamente - que debió haberse sincronizado la noche antes-dejó al alcalde descolocado ante la pantalla de votación a primera hora del lunes. Luego vino el engaño grabado por las cámaras. Sus declaraciones ocultando la verdad. Y un día más tarde, el reconocimiento de la treta.

Los más críticos con Hereu, incluso dentro de su propio partido, llaman la atención desde hace tiempo sobre la debilidad del equipo del que se ha rodeado el alcalde. Y lo ocurrido en la votación fallida del lunes refuerza esta crítica: ¿Quién aconsejó mal a Hereu? ¿Quién era el tipo que le sugirió hacer ver que había votado? No era nadie de su equipo personal, era un técnico de Scytl, según el Ayuntamiento. Entonces ¿por qué le hizo caso?

El incidente tuvo un efecto expansivo que ha planeado sobre el desarrollo de la consulta hasta el último minuto. Y ahí también ha tenido un papel clave la mala suerte que, sumado a los fallos de un sistema electoral que primó la participación en este festín democrático antes que la seguridad del voto, han acabado poniendo en un brete toda la iniciativa. Buena parte de los aliados estratégicos y políticos que apoyaron la consulta y la reforma se han echado atrás. A un año de las elecciones, la consulta ha roto muchos puentes entre la alcaldía y la ciudad.

Los barceloneses hace ya un año que no están para fiestas. A la espera de conocer esta misma mañana los resultados, no es descabellado pensar que haya ganado la opción C. LaCde crisis. Tal vez Zapatero, cuando anunció sus graves medidas económicas esta semana, ha acabado de apuntalar esa mayoría rebelde. Hereu no ha sabido percibir a tiempo los cambios y ha puesto la mejilla en el peor de los momentos.

El metro no provoca efectos secundarios

Lluís Permanyer

Una consulta ciudadana tan abierta y planteada en estos términos está destinada a crear confusión.

Es obvio que la Diagonal tiene problemas graves: se ha permitido sospechosamente a lo largo de los últimos decenios que se degradara hasta extremos intolerables. Por ejemplo, se ha expulsado de los paseos a los sufridos viandantes con la introducción de una serie de obstáculos: el parterre (sólo sirve para que los dueños paseen allí a sus perros, pese a estar prohibido, ya que así les evita tener que recoger los excrementos), carriles bici, aparcamiento de motos, quioscos y ahora columnas de anuncios municipales. Era evidente que en paseos tan angostos no hay sitio para tantas cosas, ni metidas con calzador.

Esa degradación se ha convertido así en la excusa perfecta que justifique una remodelación inaplazable, pese a un enorme dispendio injustificado en tiempos de crisis. Y todo parece indicar que ésta ha de incorporar inexcusablemente el tranvía.

Yo no estoy en contra del tranvía; yo estoy a favor del metro. Es más caro, pero no provoca efectos secundarios, que en el caso del tranvía habría que cuantificar: "detalle" que se aplican en ignorar. Se me antoja una violencia estética grave embutir el tranvía en un sector tan noble y sensible. Y será una obra irreversible.

A tenor de declaraciones habidas en los últimos días (Ministerio de Fomento y ex alcalde Joan Clos), parece que no es utópica la solución del túnel por debajo de la avenida Diagonal, sino todo lo contrario. Así pues, ¿en qué opción debe ser vinculada ésta a la hora de votar? Se confirma, por añadidura, que el tema es demasiado complejo para que pueda ser reducido a dos opciones. Una consulta ciudadana tan abierta y encima planteada en estos términos está destinada a crear confusión y resultados imprevisibles.

En los bocetos no aparecen nunca esos crecientes aparcamientos de motos, que restarán considerable espacio a los paseos. Todo parece indicar que el Ayuntamiento no tendrá más remedio que concentrarlas todas en otros aparcamientos, ignoro si subterráneos y dónde. En cualquier caso el tema no se comenta; ¿será para evitar que el voto motorista sea negativo (el C)?

El problema de los árboles no es precisamente menor, y puede desencadenar una campaña. Me duele que precisamente ahora aseguren que no gozan de buena salud, para así justificar la eliminación; habrá, en todo caso, que achacarlo a la impasibilidad exhibida en los últimos decenios, ya sea por falta de cuidados yde las replantaciones pertinentes.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:29
by Vilarrubla
metring wrote:Si hi ha un mínim de democràcia i senderi, faran cas als votants per l'aplastant majoria de l'opció C. No hi ha debat possible de si ha guanyat l'A o la B, perquè seria lamentable. I no crec tant en campanya de lobby de l'automòbil, sino en el sentit comú dels ciutadans, que han vist que els volien prendre el pèl. No es pot culpar a cap lobby perquè no hagi sortit l'opció que un sector concret volia que sortís, així de clar t'ho dic.

Així com abans t'he dit que tenies una opinió ponderada, ara no puc més que dir que no vas pel bon camí pensant d'aquesta manera.
Bé, jo si que considero que bona part del que ha passat és culpa del lobby de l'automòbil. No només per la campanya que ha fet, ajudada pels mitjans de comunicació, sinó perquè ha calat molt a la societat el pro-cotxe i gens el pro-TP. Evidentment que cal que el TP millori, però baixant el pro-cotxe "pq si, pq vaig millor sol" tbé millorariem molt.

Evidentment com comentaves en altres posts de per aquí dalt, el fòrum no té tant poder de convocatoria.


Espero que al menys comencin ja els estudis per fer la unió del tramvia. Que penseu que potser la millor opció, ocupar els carrils bus i que sigui plataforma compartida TRAM + Bus o ocupar un dels bulevards?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:29
by Minotaure
wefer wrote: Igualment, gràcies per otorgar-nos tant de poder com per vèncer al totpoderós Ajuntament de Barcelona i els 4 milions d'euros que s'ha gastat en la consulta... però per desgràcia, no tenim tot aquest poder.
Fixa't que dic "gra de sorra", evidentment que vosaltres no teniu tant de poder. Simplement hi heu aportat un petit gra de sorra incentivant a no votar A, ni B, ni C amb persones conscienciades i favorables al transport públic com són la gran majoria d'usuaris d'aquest fòrum.

wefer wrote: Des del Fòrum del Transport Català (i més personalment des de la web DiagonalopcioD) hem estat lluitant perquè es fes una consulta deveritat, amb propostes sortides de la gent. Nosaltres, volem que la consulta sigui realment democràtica, i no pas un referèndum com el que s'ha fet, similar als que convocava Franco o Fidel Castro en els seus millors temps, en que totes les opcions eren el mateix.

L'únic que queda clar amb aquesta actitud és que els extrems esquerres s'assemblen massa als extrems drets, i que aquells que de vegades s'erigeixen com representants del poble, defensors de la gent "normal", en realitat són més "fatxes" que els de la Falange i que s'omplen la boca de democràcia només si és perquè guanyin ells i s'imposi el que ells volen.
Crec que les comparacions amb Franco, Fidel Castro i la Falange estan totalment fora de lloc. Trobo lamentable que s'utilitzin comparacions amb criminals i règims totalitaris. Més quan justament aquesta ha sigut la primera consulta ciutadana a Barcelona. En tot cas hauries de criticar perquè en el seu moment no s'ha fet referèndum per fer el tortell de Glòries, les Rondes, la L9 de metro o tantes altres qüestions. Més quan el propi alcalde ha acceptat els resultats i ha dit clarament que deixarà el projecte de reforma de la Diagonal en un calaix.

D'altra banda respecto i trobo legítima la teva/vostra campanya de DiagonalopcioD però personalment no la trobo encertada ni adequada.


Després de poder-me explicar amb més detall i d'estar anys sense escriure en aquest fòrum segurament passarà un llarg període de temps fins que ho torni a fer. Us felicito per l'èxit que té aquest fòrum i espero que seguiu així durant molt de temps. D'altra banda aclareixo que dono la meva opinió a nivell personal.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:36
by metring
Vilarrubla wrote:
metring wrote:Si hi ha un mínim de democràcia i senderi, faran cas als votants per l'aplastant majoria de l'opció C. No hi ha debat possible de si ha guanyat l'A o la B, perquè seria lamentable. I no crec tant en campanya de lobby de l'automòbil, sino en el sentit comú dels ciutadans, que han vist que els volien prendre el pèl. No es pot culpar a cap lobby perquè no hagi sortit l'opció que un sector concret volia que sortís, així de clar t'ho dic.
Bé, jo si que considero que bona part del que ha passat és culpa del lobby de l'automòbil. No només per la campanya que ha fet, ajudada pels mitjans de comunicació, sinó perquè ha calat molt a la societat el pro-cotxe i gens el pro-TP. Evidentment que cal que el TP millori, però baixant el pro-cotxe "pq si, pq vaig millor sol" tbé millorariem molt.
Doncs jo segueixo pensant que no, d'altre banda, tampoc s'ha fet una bona publicitat del transport públic, per molts motius: el desastre de Rodalies ha incentivat, des de fa uns anys, a que molta gent compri cotxes, per tal de no aguantar les constants avaries i incidències, i això és un fet real. En quan al metro, encara no s'ha fet tot el que caldria, els projectes es van amuntegant i passen d'un pla a l'altre (i també els projectes per millorar la xarxa ferroviària), i incentius i sistemes dissuasius per tal de poder deixar el cotxe a l'entrada de les ciutats, com passa a Londres per exemple, doncs tampoc se'n fan. De tenir un transport públic més potent i eficient, no caldrien tants cotxes, cert o no?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:40
by victorcasta
Això del lobby de l'automòbil no s'aguanta per enlloc i són ganes de buscar culpables on no n'hi ha. Ara resultarà que les vendes de cotxes disminuiran perquè la Diagonal tingui la meitat de carrils per al transport privat? De cotxes n'hi seguiran havent -o n'hi hauran més-, i si no van per la Diagonal, ho faran per un altre lloc.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 16/05/2010 18:43
by metring
victorcasta wrote:Això del lobby de l'automòbil no s'aguanta per enlloc i són ganes de buscar culpables on no n'hi ha. Ara resultarà que les vendes de cotxes disminuiran perquè la Diagonal tingui la meitat de carrils per al transport privat? De cotxes n'hi seguiran havent -o n'hi hauran més-, i si no van per la Diagonal, ho faran per un altre lloc.
Exacte. I mesures, com la de crear les rondes, era una bona idea, durant un temps la ciutat no estava tant atrafegada amb els cotxes, però això va fer que creixés el parc automobilístic, al haver més zones per circular, i ara les rondes es troben saturades. La sol·lució no és crear més carrils ni rondes, en el fons és crear més transport públic, però a tot arreu, amb la Diagonal no n'hi ha prou.