Page 49 of 62
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 01/12/2015 21:51
by trensmat
Renfe451 wrote:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
Resposta del Ajuntament de Salou.
Resposta de la PTP.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 01/12/2015 22:02
by trensmat
El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 01/12/2015 23:21
by Miquel
trensmat wrote:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
Caldrà explicar-li que no cal mutilar una línia d'aquestes característiques per posar un jardí a banda i banda. Seguim amb les collonades d'un tren tram miraculós que fa que els trens no siguin trens, però alhora ens carreguem la xarxa ferroviària per després tornar-la a posar. Aviam com coi s'entén això. Hauriem d'enviar-li vídeos del Japó a cada minut, aviam si entenen com es fan bé les coses i deixen de somiar amb un projecte que no es planteja fins a llarg termini (si es que de veritat acaba sortint), tot i que es probablement és l'excusa barata.
En tot cas, si de veritat volen el TrenTram, que mantinguin el que hi ha en servei fins que aquest estigui construït per tal de no afectar. Però si això no interessa, és evident que ens estan prenent el pel flagrantment.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 05/12/2015 6:10
by 437.001
Renfe451 wrote:La pregunta és la següent, on està la PTP quan se la necessita? I Trens Dignes de l'Ebre? Sobre aquest assumpte ni un paraula...
La PTP es va moure. Em consta de primeríssima mà.
Però... les actituds dels governs municipals ens estan portant a aquest carreró sense sortida.
Serà impossible anar amb tren directe de Salou a Tortosa, a L'Ametlla de Mar, a Castelló o a Valencia.
S'haurà de canviar de tren a Tarragona. O baixar a Cambrils-Quinta Forca i agafar un bus o un taxi.
Tot molt lògic.
Renfe i la Generalitat ja poden anar pensant què fer dels trens que sobraran, perquè les dobles composicions dels R16 ja no faran falta ni a l'estiu.
I també hauran de pensar què fer-ne, de l'estació de Port Aventura, que només podrá estar oberta quan el parc d'atraccions ho estigui, perquè ningú que estigui bé del cap la farà servir per anar a Salou...
Personalment, crec que Fomento i la Generalitat haurien de donar un cop a la taula i dir "senyors alcaldes, plorin tant com vulguin, però la línia es manté".
Però ni a uns ni als altres els hi importa. Tarragona no és Madrid ni Barcelona.
En certa manera, m'alegro que Salou perdi el tren. De quan en quan convé donar lliçons.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 05/12/2015 6:13
by 437.001
trensmat wrote:El Ajuntament de Salou diu aixo i aposta per el Tram Camp.
El TramCamp ni està, ni se l'espera. Fa dos dies parlaven de via verda. Au, va.
El TramCamp es diu Autocars Plana, ho sap tothom.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Thursday 10/12/2015 11:11
by wefer
El Confidencial wrote:Ford, Seat y Alstom entran en campaña con un manifiesto por el Corredor Mediterráneo
El lobby Ferrmed reclama al nuevo Gobierno agilidad en el desarrollo de la infraestructura ferroviaria para conectar los puertos del Mediterráneo con el norte de Europa
Ferrmed, grupo de presión en favor de las infraestructuras ferroviarias que agrupa a grandes compañías industriales como Ford, Seat, Alstom o Vossloh, ha irrumpido esta semana en el mercado de promesas y propuestas electorales con la aprobación de un manifiesto en el que reclama mayor agilidad y compromiso del Ministerio de Fomento en la puesta en marcha y desarrollo del conocido como Corredor Mediterráneo, la línea que debe conectar en ancho europeo de mercancías los principales puertos (Algeciras, Valencia y Barcelona) e industrias manufactureras del este de España con Europa.
Seguir llegint:
http://www.elconfidencial.com/espana/co ... o_1112257/
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 01/01/2016 22:10
by Carlos González
Tindrien que fer els recorreguts de l'AVE a Catalunya millor, perquè el recorregut del Corredor Mediterrani tindria que ser més recte, és a dir, tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona, per no dir que encara falta el túnel directe de Girona. El problema és que el govern central vol fer línies d'AVE a totes les comunitats, i no fer un transport com déu mana i que a més, ja es proposava això des de el Pla de Transport Ferroviari de 1987.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Friday 01/01/2016 22:46
by Granolleri
Carlos González wrote:tindrien que fer les vies de l'AVE per els tunels del Garraf arribant així al Camp de Tarragona
Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
per no dir que encara falta el túnel directe de Girona.
No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.
Estacions d'AVE al Vallès????
Posted: Friday 01/01/2016 23:11
by Carlos González
Granolleri wrote:
Disrepo. Amb el traçat actual permets que algun dia, amb un simple enllaç a Castellbisbal amb la Papiol-Mollet semblant al que ja existeix a Mollet es poguin establir serveis via Vallès, sense entrar a Barcelona, donant servei a la segona comarca més poblada de Catalunya, la zona econòmicament més dinàmica del país, a llocs tan estratègics com el Parc Tecnològic del Vallès, el sincotró Alba o la UAB. Hi ha prevista de fa molts anys fer una estació per a serveis d'alta velocitat al Vallès.
Veig massa innecessari una estació d'alta velocitat al Vallès o per el Baix Llobregat, ja estàn els trens normals que fan bona demanda, a més que el Parc Tecnològic del Vallès i la UAB donaria gran connexió (i molt millor) amb el Tren-Tram del Vallès que l'havia proposat el PTP, i només a Catalunya tenia que haver-hi tres estacions d'alta velocitat, Camp de Tarragona, Barcelona-Sants i Barcelona-La Sagrera. I per Espanya només veig poques línies d'AVE necessàries o amb demanda: Madrid-Barcelona, i el Corredor Mediterrani. (Les altres comunitats i recorreguts per arribar a trajectes com Barcelona-Bilbao per exemple o Madrid-València, depèn de quin servei sigui demandat només seria demandat tenir línies de trens de mitja distància o regionals).
Granolleri wrote:
No entenc què vols dir. L'actual túnel de l'AVE ja és directe.
Me'n referia al tunel directe que volien fer per el recorregut de Figueres i Girona per la AP-7
Pel Garraf, per a què?
Posted: Friday 01/01/2016 23:42
by Guigui
Quant temps creus que es guanyaria anant pel Garraf? I perforant quants quilòmetres de túnel? I pagant quants milers de milions entre tots els nostres diners?
No dic només per al Garraf
Posted: Friday 01/01/2016 23:56
by Carlos González
No té que ser per el Garraf, però lo que dic es que el corredor tindria que ser més directe, directe de recorregut.
Més "directe"?
Posted: Saturday 02/01/2016 0:05
by Guigui
Les preguntes no varien.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 02/01/2016 0:25
by albe6
Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 03/01/2016 1:51
by ortegote
albe6 wrote:Una LAV té uns paràmetres tècnics (sobretot de radis de gir) molt més elevats que una linia no LAV. Això en condiciona moltíssim el recorregut.
Sempre s'intenta buscar la mínima afectació paisatgística. Si la LAV va pel Penedès i no pel Garraf, és simplement per criteris econòmics.
A alta velocitat, el hipotètic guany de temps pel Garraf no es prou gran respecte del Penedès donada la enorme diferència que hi hauria de preu per km
Més que el recorregut, ens hem de preguntar perquè tenim una infraestructura apta per 350km/h en servei comercial i un material que no la pot aprofitar perquè no és prou eficient energèticament i desgasta en excés la infraestructura.
Girona havia de tenir un túnel per la LAV (ja fet) un túnel per la convencional (aparcat) i una estació soterrada (només feta la part AVE).
No es contemplava en cap cas una LAV passant sense parada a Girona.
El CM per l'interior Mercaderies ja es el que toca.
Passatgers igual fins a Camp de Tarragona i nova variant.
Fins aqui tot es como estava planejat un altre tema es com es farà al final amb tercers carrils i més histories que ja veurem.
No crec que una linea de Tren tipus AVE es faci economicament parlant es més aviat Politicament, la gran volta a Catalunya es Politica que jo sapiga l'AVE no havia de passar per el Prat del LLobregat, la seva entrada logica era i plantejada als planols per Sant Joan Despi i l'Hospitalet.
a més si s'hagues fet per LLeida seguint la A2 el trajecte hagues sigut més recte.
Si vols un altre exemple politic d'AVE el tens en el Traçat de Valencia-Madrid fer-lo pasar per Conca ha fet que sigui més complexe i car i bé que s'ha fet.
I si mirem economicament s'han deixat de gastar diners on si era necesari, per exmple el bypass del Valles per fer els Trens Directes Madrid-Paris per viatgers que no s'ha fet o l'iexplicable cas de La Sagrera que no s'ha fet encara.
Amb el CM sembla ser que tot es un misteri i res es el que semblava hem d'anar pas a pas.
Salutacions.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 04/01/2016 20:06
by bigcoaster
La volta que fa l'AVE és totalment política. En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona. Es va rectificar i s'anava a fer entrar l'AVE per Sant Joan d'Espí per tal de que barcelona disposés d'una estació. Els tarragonins no podien esperar al CM i no en tenien prou amb l'Euromed, així que van protestar i l'AVE va a anar a parar a Camp de Tarragona. El Prat va demanar AVE amb l'excusa de l'aeroport, l'AVE va anar al Prat i així és com el tenim ara.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 05/01/2016 8:53
by sequera
bigcoaster wrote:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
Això no va ser la primera instància.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Tuesday 05/01/2016 11:32
by ortegote
sequera wrote:bigcoaster wrote:En primera instància l'AVE havia d'anar des de Lleida fins al Vallès, amb una estació a prop de Sant Cugat, sense cap estació a Barcelona.
Això no va ser la primera instància.
El AVE entrava a Sagrera, en la primera proposta.
Va ser en les negociacions posteriors on CiU va proposar la estació a Sant Cugat per evitar fer el tunel a Barcelona, i/o tenir un estació en cul de sac.
Recordem que les negociacions no van ser sencilles i que un requeriment era el pas per l'aeroport.
A dia d'avui les negociacions al CM i per la Sagrera, que suposem sera para per a viatgers procedents del CM continuen sent dificils per que encara avui res esta finalitzat.
Salutacions.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 14/02/2016 17:45
by trensmat
Francia libera el corredor y deja en evidencia al gobierno español.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 29/02/2016 8:37
by Carlos González
Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 29/02/2016 9:46
by genissimon
Carlos González wrote:Jo sóc una persona amb dubtes, i també vull saber-ho per entendre-ho, el corredor mediterrani seria també un transport de viatgers?
Entenc que sí.
El Corredor Mediterrani és (serà) una línia de ferrocarril pel qual podran passar trens de passatgers i trens de mercaderies.
Salut !!