Page 49 of 150
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 10:49
by adria
Crec que la T7 tindria que anar de Sant Feliu per Hospital Comarcal a Badalona Pompeu Fabra per el port i el passeig Marítim de bdn.
I la T9 de Zona Universitària a Torribera.
Jo no deixaria tantes línees a Sants amb un parell és suficient.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 11:33
by adria
He fet un plànol de com que daria la meva proposta de bus-tram només per barcelona, estic amb tot el Baix Lobregat i em queda Badalona, Sant Cugat...:
BT1 HOSPITAL PRÍNCEPS D'ESPANYA - POMAR
BT2 MOLÍ NOU - LES OLIVERES
BT3 LES GRASES - CAN RUTI
BT4 POLÍGON PRATENC - PLA DE MONTGAT
BT5 AV. LES GARRIGUES - LA VIRREINA
BT6 EL PRAT-INTERMODAL - TORRIBERA
BT7 ZONA FRANCA ZAL- BARBERÀ DEL VALLÈS
BT8 BELLSOLEIG - UAB
BT9 HOTEL VELA - VALLDOREIX OEST
BT10 BORI - MAS GENER
BT11 RATPENAT - CASAGEMES
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 11:37
by adria
La imatge l'he tingut que passar a PDF, perdoneu per la possible espera.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 16:45
by fgc113
adria wrote:He fet un plànol de com que daria la meva proposta de bus-tram només per barcelona, estic amb tot el Baix Lobregat i em queda Badalona, Sant Cugat...
Què és un bus-tram?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 17:02
by Renfe445
Pot ser això?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Monday 29/12/2014 21:26
by Ecomobisostrans
Però això exactament què és, un bus que es pot "transformar" en tramvia canviant les rodes, o simplement un bus normal i corrent circulant per les vies del tramvia? Per la posició de les rodes em dona mes la impresió de lo 2n, no es veu gaire be però semblen mes amples que les vies, però llavors deu haver alguna mena de plataforma als costats perque hi vagin les rodes sense roçar-se amb els rails.
Bus guiat
Posted: Monday 29/12/2014 21:35
by Javi M
La proposta del bus guiat per a Barcelona, atén algun avantatge tècnic respecte una línia de bus o de tramvia normal, o és simplement per a completar la col·lecció i ostentar així a tenir tots els modes de transport que existeixen concentrats a la mateixa ciutat?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 0:51
by Granolleri
Ecomobisostrans wrote:Però això exactament què és, un bus que es pot "transformar" en tramvia canviant les rodes, o simplement un bus normal i corrent circulant per les vies del tramvia? Per la posició de les rodes em dona mes la impresió de lo 2n, no es veu gaire be però semblen mes amples que les vies, però llavors deu haver alguna mena de plataforma als costats perque hi vagin les rodes sense roçar-se amb els rails.
Es lo segon.
A Essen (Alemanya) es van fer proves:
https://www.youtube.com/watch?v=3ct1IoTrg44
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 14:47
by Renfe445
És la foto que he ensenyat.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 16:48
by marc_bcn_2
He fet unes petites modificacions:
1.
T1,
T2 i
T3 arriben fins Francesc Macià.
2.
T1 acaba a Av. Carrilet.
3.
T4 va de Sants Estació a World Trade Center.
4.
T5 té una parada més: Estació del Nord.
5.
T6 és circular.
6.
T7 arriba a Estació de St. Adrià.
7.
T9 arriba a Vila Olímpica.
Què us sembla?
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 16:56
by fgc113
La T1 solament fins a Av. Carrilet, bé.
Crec que la T1, la T2 i la T3 estaven millor fins a Sants.
El canvi de la T4, la T7 i la T9 em sembla bé.
La nova parada de l'Estació del Nord, també em pareix correcta.
La T6 molt millor circular.
Hi ha una cosa que no entenc: per què està representada així la parada de Tetuan?
Aquesta és la meva opinió.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 17:12
by marc_bcn_2
Perquè no hi pararia: Àusias March i Consell de Cent quedarien a una illa de cases.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Tuesday 30/12/2014 17:24
by davroca5
Jo faria terminar alguna línia del TramBaix a Sants. Les demés les faria acabar a Francesc Macià.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Wednesday 31/12/2014 17:01
by Vox
Tema Badalona:
La T6? desde l'estació Renfe de Sant Adrià fins la de Badalona no ho acabo de veure. Aniria en paralel a rodalies i les parades intermitjes les pot fer (o les fa, crec) algun bus de tusgsal.
I la T8? (la rosa) per la part que va per Sant Bru es imposible. Que a mi m'agrada el TP i tal pero allà en tot cas metro, però ficar-hi alla el Tram, en plena carretera que conecta Badalona centre amb els barris de Casagemmes, Canyadó i més enllà Montgat/Maresme, no tindria cap sentit. Apart que per el que entenc el Tram vindria de Fransesc Layret on literalment no hi cap.
Vox
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 01/01/2015 12:51
by trensmat
Yo tengo una propuesta es la siguiente, el otro día vi un vídeo de Youtube sobre el Tren Tram de La Estación central de Lyon - Lyon Centro - Aeropuerto de Lyon y pienso que se podía hacer un Tren Tram entre La Estación de Francia - Av Paral•lel - Pl Espanya - Aeropuerto conectando con el ancho ibérico en Bellvitge como en el futuro tranvía de Cadiz.
Que os parece esta propuesta me gustaría debatirla en el foro.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 01/01/2015 13:45
by fgc113
Yo creo que no es necesario. Con un buen servicio de Rodalies al aeropuerto va bien. Y si acaso, llevaría una línea del Aerobús por Paral·lel.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Thursday 01/01/2015 14:35
by trensmat
fgc113 wrote:Yo creo que no es necesario. Con un buen servicio de Rodalies al aeropuerto va bien. Y si acaso, llevaría una línea del Aerobús por Paral·lel.
Tienes Razón.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 04/01/2015 19:12
by trensmat
fgc113 wrote:Yo creo que no es necesario. Con un buen servicio de Rodalies al aeropuerto va bien. Y si acaso, llevaría una línea del Aerobús por Paral·lel.
Yo proponía esto para hacer un tren tram que conecte el Puerto de Barcelona con Pl España y el Aeropuerto T1 como el Rhônexpress que conecta el centro de Lyon con el Aeropuerto de Lyon St Exupéry como sale en este vídeo, que os parece la propuesta espero vuestra opinión.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Sunday 04/01/2015 21:50
by Don Ramón
En sí me parece una muy buena idea, pero no creo que sirva muy bien para Barcelona, por un lado porque no hay una red de tranvía que permitiría un itinerario urbano demasiado atractivo. Como mucho tendría sentido entrando por la Diagonal, cuando se haga si se hace (crucemos los dedos los que valoramos el Tram). Por otro porque hay una gran, gran demanda al Aeropuerto, como la ciudad turística que somos. Los trenes van largos y bastante llenos. Porque llega sólamente a la T2 que no se abarrotan con tan baja frecuencia, el Aerobus pasa muy frecuente también y acapara a mucha gente que van a la T1.
Incluso creo que los problemas técnicos tendrían fácil solución, el ancho de vía con tercer carril, y la altura de los andenes evitando paradas que se correspondan con Rodalies o sino con andenes exclusivos (en El Prat por ejemplo). Para una ciudad más pequeñita, y donde además los trenes usan ancho internacional, me parece una solución genial. Para aquí creo que se quedaría corta, y que funcionaría mejor un buen enlace entre transporte urbano y Rodalies. Además de que el tren llegue hasta las dos terminales...
En cambio, lo que me parece un poco una oportunidad perdida es que la L1 y las líneas de tren tengan casi el mismo ancho, pero éste nunca se haya unificado y buscado tener servicios prolongados, como al Aeropuerto. Según he leído, esto existe en Tokio por ejemplo.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Posted: Saturday 10/01/2015 14:09
by ortegote
Hola,
En este pais el unico Tren Tram es el de Alicante en via estrecha y la verdad es que el invento funciono en un primer momento de Marina a el Campello con transbordos y ahora el Tren Tram puro llega a Benidorm para llegar a Denia hay que cambiar al Tren.
Pero claro aqui nadie se fija en lo que funciona y no se ha probado nada parecido o se ha usado de ejemplo en la realidad, proyectos de tren Tram de FGC para igualada o en Salou con Renfe si se han comentado pero bla bla bla...
El unico proyecto parecido en ancho iberico es el de Cadiz pero no se que pasa con las homologaciones que se ha encallado.
Para aqui creo que la L1 al Aeropuerto seria lo mas factible y yo personalmente usaria unidades de Metro y no Tranvia.
Aunque siendo sincero hay mas opciones para mejorar el aeropuerto al Centro de BCN pero como aqui no piensan ni se informan seguiremos con lo que hay.
Saludos.