Page 49 of 104

Diversió semàntica

Posted: Wednesday 22/12/2010 11:30
by Guigui
Un "llarga distància" que recorre menys quilòmetres que algun o altra rodalia.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 22/12/2010 19:19
by metring
http://www.convergencia.cat/fitxa_notic ... s_ID=25220

Forn retreu a Hereu la foto propagandística amb el tren que va a París quan ha estat incapaç d'impedir els retards del TAV fins a la frontera

El Grup de Convergència i Unió lamenta que l’alcalde munti el ‘numeret’ per la sortida des de Barcelona d’un tren regional convencional fins a Figueres que enllaça, amb una espera de més de 15 minuts, amb un TGV francès que circula a alta velocitat només una part del trajecte

El Portaveu del Grup Municipal de CiU, Joaquim Forn, ha retret avui a l’Alcalde Jordi Hereu la foto propagandística d’ahir amb el tren que va a París quan ha estat incapaç d’impedir els retards del Tren d’Alta Velocitat fins a la frontera amb França. Joaquim Forn ha lamentat que l’Alcalde Hereu munti el ‘numeret’ per la sortida des de Barcelona d’un tren regional convencional fins a Figueres que enllaça, amb una espera superior al quart d’hora, amb un TGV francès que circula a alta velocitat només una part del trajecte.

Joaquim Forn ha rebutjat i criticat l’acte propagandístic que l’Alcalde Hereu va protagonitzar ahir diumenge a l’estació de Sants en la sortida matinal d’un tren regional convencional, un Alvia de Renfe, amb destinació Figueres-Vilafant que enllaçarà, amb més de 15 minuts d’espera, amb un TGV francès que circula a alta velocitat només en una part del trajecte fins a París. “La crisi interna dels socialistes catalans i les urgències electorals del mateix Alcalde, estan fent fer a Hereu el ridícul més estrepitós en intentar ahir vendre una foto sobre la sortida d’un tren d’alta velocitat des de Barcelona i fins a Paris”, ha dit el portaveu nacionalista.

“Crida molt l’atenció que Hereu corri ara a promoure una fotografia que no es correspon amb la realitat, quan des del seu càrrec ha estat incapaç en el darrer mandat de liderar, des de l’exigència, i impedir els retards en l’enllaç de la línia d’Alta Velocitat des de Barcelona i fins a la frontera francesa”.

Re: Diversió semàntica

Posted: Wednesday 22/12/2010 19:24
by josep_serre
Sí però no és el primer cas, encara recordo el Ràpid Hispania Barcelona Cervera per enllaçar amb l'Exprés Hispania Cervera Ginebra, en els darrers temps, crec que va circular fins l'any 1999 només circulava en temporada alta.
Guigui wrote:Un "llarga distància" que recorre menys quilòmetres que algun o altra rodalia.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 23/12/2010 8:30
by Trenscat
josep_serre wrote:Em penso que aquest lloc és el PAET Riera de Caldes.
Trenscat wrote:Pel què he vist va circular per via banalitzada des de Can Tunis, sembla que els canvis no acaben de funcionar bé del tot. Us poso una foto de Mollet, on un mercaderies en servei comercial entrava per primera vegada a una LAV a Catalunya. Llàstima del pèssim temps que feia!
No Josep, això és la bifurcació Mollet de la LAV. El PAET Riera de Caldes està entre Santa Perpètua i el Baricentro, a la línia Papiol-Mollet ja.
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 825031.jpg

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 23/12/2010 16:10
by liniadelRipollés
Ara ja seria factible veure una 112 d'FGC remolcada viatjant des de Barcelona fins a França. Aquells somnis de Ferrocarriles de Cataluña d'arribar a França via UIC han trigat, han trigat...però poc a poc anem fent realitat aquells somnis de principis segle XX. Només s'ha trigat uns cent anys més.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 23/12/2010 19:14
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=430521

Denuncien que no hi ha espai perquè les vies del tren convencional i les de l'AVE arribin alhora a l'estació de Vilafant

Defensem el Tren de l'Empordà ho atribueix a la manca de coordinació de dues empreses que treballaven simultàniament pel ministeri de Foment

Sònia Tubert | Vilafant

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà ha denunciat que a la nova estació de l’AVE de Vilafant no s’hi podran fer arribar a l’hora les vies del tren convencional i les de l’alta velocitat quan entri en funcionament de manera definitiva aquest servei. Segons l’entitat, un error de dues empreses que treballaven simultàniament pel Ministeri de Foment ha provocat que s’hagi de refer un pont si es vol que arribin a l’estació els dos amples de via. Des de la plataforma consideren que això fa totalment inviable el projecte de l’Ajuntament de Figueres de traslladar a Vilafant l’estació del tren convencional, i han demanat al consistori que s’ho replantegi.
L'entitat diu que el problema només s'arregla construint el pont de nou

Defensem el Tren de l'Empordà

La plataforma Defensem el Tren de l'Empordà assegura que sota el pont no hi ha espai per als dos amples de via

Un nyap que pot sortir molt car i que demostra que el Ministeri de Foment s’ha pres amb molt poc interès el projecte de l’Ajuntament de Figueres de traslladar l’estació de tren convencional que ara és al centre de Figueres a la de l’AVE que hi ha a Vilafant. Això és el que ha denunciat aquest matí la plataforma Defensem el Tren de l’Empordà, que fa temps que demana que es mantingui l’estació del centre de la capital de l’Alt Empordà.

Segons el portaveu de la plataforma, Pep Gou, "per culpa de la manca de coordinació de dues empreses que treballaven simultàniament pel Ministeri de Foment, si arriben les vies de l’alta velocitat a la nova estació de Vilafant no poden arribar-hi les del tren convencional", i al revés igual. Gou ha assegurat que no hi ha espai per els dos tipus de vies sota el nou pont que es va construir. L’entitat ha revelat que la plataforma sobre la que s’han d’instal·lar les vies d’alta velocitat està acabada i no hi ha espai per les del tren convencional, de manera que si s’hi volen fer arribar totes dues s’hauria de refer el pont, una operació que tindria un important cost econòmic.

Poc interès
La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà creu que aquest fet demostra que el projecte d’unificar les estacions d’AVE i tren convencional a Vilafant i eliminar així la que ara hi ha al centre de Figueres és "totalment inviable" i ha demanat a l’Ajuntament que s’ho replantegi. Segons l’entitat, el Ministeri de Foment està molt poc interessat en aquest trasllat, i el seu objectiu prioritari ha estat sempre construir la variant ferroviària al sud de Figueres i l’estació de Vilafant perquè puguessin començar a circular trens cap al túnel del Pertús, com va passar diumenge. Pep Gou ha alertat que "l’ajuntament no podrà finançar els 130 milions d’euros que ells mateixos han reconegut que costarà el trasllat perquè ara les arques de les administracions estan buides".

Defensem el Tren de l’Empordà també ha aprofitat aquest dijous per denunciar els primers incidents en el nou servei d’alta velocitat entre París i Barcelona. Van passar dilluns, quan el temporal de neu va provocar que el tren de París arribés a Vilafant 50 minuts tard. El tren que havia de continuar el viatge fins a Barcelona no el va esperar, i els passatgers van haver d’acabar el trajecte en autobús. Renfe ho va justificar assegurant que qualsevol retard important origina efectes en cadena a l’entrada de Barcelona. En aquest sentit, Pep Gou ha reivindicat que "resoldre els colls d’ampolla de l’entrada de Barcelona sí que hauria de ser una inversió prioritària".

La propaganda, per damunt de tot

Posted: Friday 24/12/2010 18:42
by Guigui
amb un TGV francès que circula a alta velocitat només una part del trajecte.
Tampoc cal pixar fora de test. "Una part" dóna a entendre que no arriba ni a la meitat, quan és ben a l'inrevés.

Re: La propaganda, per damunt de tot

Posted: Friday 24/12/2010 23:22
by 437.001
Guigui wrote:
amb un TGV francès que circula a alta velocitat només una part del trajecte.
Tampoc cal pixar fora de test. "Una part" dóna a entendre que no arriba ni a la meitat, quan és ben a l'inrevés.
Si la majoria dels catalans amb prou feines saben on és Perpinyà, Foix ja no cal ni dir-ho, com vols que els periodistes sàpiguen RES de França, apart que París n´és la capital?
Si de vegades sembla com si nosaltres mateixos vulguem ser centralistes, amb mentalitats així...

Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins

Posted: Tuesday 28/12/2010 9:13
by metring
http://www.emporda.info/comarca/2010/12 ... 03274.html

Portbou vol més atenció a la línia del tren convencional


Tem que Renfe els oblidin ara que ha entrat en servei l'alta velocitat
13:43

MAIRENA RIVAS L'alcalde de Portbou, Antoni Vega, es queixa en una entrevista publicada a l'edició de paper de l'EMPORDÀ que no els informen de quins serveis mantindrà l'estació de Portbou, ara que ha entrat en servei el TGV, però té clar que l'administració ha d'apostar per la línia convencional com a mitjà de transport de proximitat i com a pas per a les mercaderies pesants. El seu missatge diu que "sempre és el mateix: que ens tinguin en compte i que no ens deixin abandonats".

L'alcalde portbouenc demana que no s'elimini el pas de mercaderies per la via convencional, perquè el sotrac en pèrdues de llocs de treball serà greu: "Els experts ferroviaris indiquen que les mercaderies no poden passar per l'alta velocitat, perquè són trens que van a 80 quilòmetres per hora. A més, aquests trens de mercaderies tenen un pes que fa un desgast molt important als raïls, i no es pot suportar aquest desgast en una línia d'alta velocitat, i hi ha el fet que el túnel del Pertús té unes pendents que un tren de mercaderies una mica pesant hauria de superar utilitzant dues màquines. Tot això són factors que determinen que els trens de mercaderies continuaran passant per Portbou."

D'altra banda, a Portbou hi ha un dels tres tallers de reparació i manteniment de vagons i locomotores de Renfe de tot Catalunya (un altre està a Barcelona i l'altre, a Tarragona), un complex que dóna feina a set persones, encarregades de revisar el material de les mercaderies que es transporten en tren i de comprovar que els vagons i les locomotores estan en condicions de circular.

Aquesta és una feina de vint-i-quatre hores al dia i de tres cents seixanta-cinc dies a l'any per a tots ells, tres treballadors de l'àrea de vagons i quatre de la de locomotores, i cadascuna d'aquestes seccions és una especialitat.

Audiència pública a Girona

Posted: Wednesday 29/12/2010 13:17
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... itats.html

L'Ajuntament de Girona convoca una audiència pública sobre el TAV atenent la petició de diverses entitats

12:25 29.12.2010

Girona (ACN).- Girona convocarà una audiència pública sobre les obres del TAV atenent la petició de diverses entitats ciutadanes i la CUP, que la setmana passada van entrar 1.072 signatures al registre reclamant que es convoqui aquesta figura. L'alcaldessa Anna Pagans ha avançat que aquest dijous la junta de govern debatrà la data de l'audiència -les entitats proposen el 20 de gener- i que el procés es farà seguint el que recull el reglament de participança. Pagans ha rebutjat les crítiques de les associacions, que asseguren que l'ajuntament 'tapa les vergonyes d'Adif' i ha ressaltat que, d'ençà que van començar les obres del TAV a Girona, en tot moment s'ha estat 'clar i transparent' amb els veïns afectats.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 19/01/2011 11:02
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 59202.html

L´estació del TAV ja compta amb transport urbà i oficina de turisme

La senyalització continua essent deficitària, un mes després de posar-se en marxa
07:53

La nova estació del TAV Figueres-Vilafant celebra avui el seu primer mes de funcionament. I ho celebra amb un sistema de transport urbà regular, un punt d'informació de la ciutat i la comarca però amb un sistema de senyalització encara deficitari. Figueres i Vilafant han enllestit, a més, els seus respectius accessos a aquest centre provisional que ha connectat la ciutat amb Europa.

CARME VILÀ | GEMMA TUBERT L'estació provisional del TAV Figueres-Vilafant ha complert el seu primer mes de vida. Ho ha fet amb la normalització del servei de transport urbà a través d'autobusos de la Teisa, els taxis -de moment només de Figueres- i un punt d'informació turística sobre Figueres i la comarca. Els accessos que havien de dur a terme ambdós municipis ja s'han enllestit però el sistema de senyalització continua revelant-se deficitari. Segons sembla, Adif ho ha aturat per problemes de finançament i només hi ha cinc cartells que indiquen l'entrada i tots ells són propers a la mateixa estació, a banda del que ha assumit Acesa a l'autopista.

Tot i que Renfe ha assegurat que encara no hi ha dades sobre la venda de bitllet a l'espera que la companyia i SNCF tanquin el mes, la infraestructura celebra els seus primers trenta dies de funcionament amb diversos dels sistemes de comunicació finalitzats. Ahir al matí l'estació no comptava amb gaires passatgers esperant l'arribada d'un tren d'alta velocitat, però a l'aparcament hi havia diversos vehicles amb matrícules franceses i, fins i tot, daneses. Els autobusos ja hi circulen a ple rendiment i la Teisa ofereix quatre viatges que van des de l'estació d'autobusos fins a la del TAV, passant per la Rambla, la plaça del Sol i la carretera d'Olot i a la inversa. També hi ha servei de taxis. De moment, pertanyen a llicències de Figueres però l'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, ha assegurat que ja han obtingut els permissos de transports de la Generalitat i que les bases pel concurs de les tres llicències municipals estan establertes. "En els propers dies sortirà a exposició pública", ha afegit. Els accessos, una altra de les assignatures pendents, dels dos municipis estan finalitzats però les indicacions per arribar-hi continuen revelant-se com l'etern problema.

Transformar el barri

Adif, però, "al·legant problemes" ha aturat la senyalització. També ha aturat el projecte de construcció d'una passera d'accés a peu sobre la riera Galligants. I és que l'administrador d'infraestructures concep l'espai com una estructura "tancada" i amb una sola entrada. L'alcalde de la ciutat, Santi Vila (CiU), ha explicat que els va fer arribar una carta per demanar-los un replantejament en aquest sentit. D'altra banda, insisteix en la necessitat de la transformació del barri per tal d'integrar-hi la infraestructura perquè "sinó, el model haurà estat un fracàs".

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 20/01/2011 13:57
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 58963.html

El tram internacional del TAV s'inaugurarà el 27 de febrer


És la data escollida per inaugurar el túnel del Pertús i les estacions de Figueres i Perpinyà, dos mesos després de l'entrada en servei

L'Ajuntament figuerenc no ha rebut encara cap notificació

20/01/11 02:00 - PERPINYÀ/FIGUERES - E. CARRERA/J. PUIGBERT


El ministre de Foment, José Blanco, i el secretari d'estat encarregat de transports de l'Estat francès, Thierry Mariani, inauguraran conjuntament les noves instal·lacions de l'estació del tren d'alta velocitat de Perpinyà i el túnel del Pertús, el pròxim 27 de febrer. De moment, l'Ajuntament de Figueres no ha rebut cap notificació oficial de si també s'inclourà, en la inauguració, l'estació del TAV Figueres-Vilafant. El més probable, però, és que els representants dels dos estats agafin el tren en una estació i finalitzin el trajecte a l'altra, però ningú encara ha comunicat res als responsables municipals figuerencs.

La inauguració de la línia internacional, confirmada pel ministeri de transports francès, es farà, doncs, dos mesos després que entrés en funcionament la línia entre Figueres i Perpinyà i amb un mes de retard en relació amb els primers rumors que ho anunciaven per a finals de gener. També es va apuntar la possibilitat que l'acte fos presidit pels presidents dels dos estats, José Luis Rodríguez Zapatero i Nicolas Sarkozy, però finalment seran el responsable ministerial espanyol i un secretari d'estat francès les màximes autoritats.

Tot i que els trens d'alta velocitat circulen fins a Figueres d'ençà del 19 de desembre, les noves instal·lacions de l'estació de Perpinyà només es van estrenar per als usuaris aquest passat dilluns 17 de gener, amb obres encara en curs.

Ahir es va complir un mes de l'entrada en servei de la línia, però ni Renfe ni SNCF van voler donar dades sobre els usuaris.

A qui serveix?

Posted: Thursday 20/01/2011 18:05
by Guigui
Però a aquestes alçades, tota aquesta parafernàlia acabarà tenint l'efecte contrari al que els peixos grossos desitgen, i més quan aquí comencem a estar escaldats amb la història que ha muntat el govern central amb el dèficit de la Generalitat, però desentenent-se completament de com es malgasta els diners que ell mateix gestiona. Ara, ja sabem que els polítics, l'últim del que s'assabenten és de com pensa la gent.

Estat dels túnels de Girona

Posted: Saturday 22/01/2011 23:07
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

Els ‘budells' del TAV a Girona

Més de 300 persones estan treballant actualment al subsòl de la ciutat i, quan s'iniciï la perforació del segon túnel, en seran unes 500
Tècnics de l'obra asseguren que encara es treballa amb l'horitzó d'acabar el 2012


22/01/11 02:00 - Girona - Anna Puig

És difícil imaginar la transformació que s'està produint al subsòl de la ciutat de Girona a causa del TAV. El dia a dia fa oblidar que sota terra, per sota de la capa freàtica, hi treballen unes 300 persones –i quan es reprengui l'activitat amb la tuneladora Gerunda en seran 500–. L'obra, que encara es preveu acabar el 2012, és d'una magnitud espectacular.

Aquest diari ha pogut visitar els budells del TAV. El primer túnel, que va de Mas Xirgu fins a l'estació intermodal, ja està acabat i només pendent de muntar-hi la via. I les obres a la mateixa estació, pas previ per iniciar la perforació del segon túnel, que arribarà fins a Fontajau.

Tècnics de l'obra expliquen que la perforació del primer túnel ha estat un èxit. I, excepte la fuita de fang a l'empresa Aplicacions Frigorífiques Lucena, just quan es va començar a perforar, les previsions s'han complert. “Un cop finalitzada l'obra s'han realitzat els controls topogràfics pertinents per comprovar que les petites deformacions que causa la tuneladora estiguessin dins els paràmetres previstos. I no només ha estat així, sinó millor del que s'esperava”, afirmen els tècnics. Per cert, a la nau de Lucena, ja hi tornen a treballar, després d'haver estat diversos mesos en una altra nau que l'Adif els va buscar mentre es reparaven els danys.

Al primer túnel, ja no hi ha maquinària ni operaris. La feina està acabada i només cal muntar-hi la via (tasca que es realitzarà quan estiguin els dos túnels acabats). Ara n'hi ha una de provisional, que s'utilitza per portar material amunt i avall en combois de l'obra. La definitiva anirà a un nivell més elevat, deixant a sota una mena de vial de serveis per quan s'hagi de fer alguna actuació.

Ens trobem a 22 metres de fondària. És el punt menys baix de tot el túnel, que té un recorregut d'1,3 quilòmetres, fins arribar a l'estació intermodal. La profunditat de l'espai és espectacular. Amb un diàmetre de poc més de 12 metres, la vista arriba fins gairebé el carrer Oviedo, on hi ha la nova seu d'Hisenda. Després el túnel fa un petit gir per enllaçar cap al carrer Gironella. “El túnel està per sota del nivell freàtic. Però fixeu-vos que no hi ha cap pèrdua d'aigua”, destaquen els tècnics.

Extracció de material

Continua instal·lada la cinta transportadora per on es feia sortir la terra que perforava la Gerunda, i que després es carregava en camions. Ens expliquen que es continuarà utilitzant per extreure el material del segon túnel. És a dir, al final de la perforació hi haurà una cinta transportadora de més de tres quilòmetres.

El segon, a la primavera

Tal com estava previst, la Gerunda començarà a perforar el segon túnel a l'abril o el maig. Tot depèn de com evolucioni l'excavació de la part més fonda de l'estació intermodal, que és per on ha de ser arrossegada la tuneladora fins al punt on ha de començar el segon túnel.

Mentre, els pous de compensació de la zona del Güell estan gairebé acabats. Només falta fer la injecció de formigó en tres d'ells –els dels carrers Ramón Turró, Bernat Boades i Francesc Rogés–. Aquestes injeccions de formigó han de permetre dotar de més densitat el terreny provocant que les deformacions que provoca el pas de la tuneladora siguin mínimes, i no es posi en perill la solidesa dels habitatges per on es perforarà. Els tècnics insisteixen a demanar tranquil·litat: “En la previsió de les deformacions utilitzem uns programes de càlcul modèlics i sempre s'acaba agafant la variable més conservadora i segura. I ho fem abans i després de perforar”.

El pas pel Ter, complex

El tram més complex de l'obra serà la perforació sota el Ter, un cop superat el tram de la Devesa. En aquest punt, s'arribarà a uns 35 metres de fondària. “És una transició complicada”, diuen. I és que el subsòl en aquest punt deixa de ser sorrenc i acumula molta roca. Ara els enginyers estudien aquest pas. Ells mateixos, però, no poden evitar lloar l'obra. “El que s'està fent en aquesta ciutat és impressionant”. Ho diuen ells. Ho comprovem nosaltres.

Denuncien desinterès de l'Ajuntament en l'audiència

Les entitats impulsores de l'audiència pública sobre les obres del TAV, que tindrà lloc aquest dilluns a les vuit del vespre a l'Auditori, s'han mostrat molestes amb l'actitud de l'equip de govern municipal pel que fa a la preparació d'aquest acte. Asseguren que han renunciat a quasi totes les seves condicions prèvies “per facilitar la tasca a l'Ajuntament i assegurar l'èxit de l'acte” i, en canvi, “el consistori ha mostrat molt poc interès”.

Entre les renúncies que expliquen en una nota de premsa hi ha la del moderador. Les associacions proposaven que fos el professor Jordi Vilamitjana, “que va ser descartat d'entrada per l'equip de govern”. Finalment ho serà el filòsof Josep Maria Terricabras. Una altra condició a la qual diuen les entitats haver renunciat és la del dia de celebració. “S'ha optat per un dilluns, que les entitats consideren poc aconsellable per als actes públics, en comptes d'un dijous, tal com s'havia proposat”, critiquen.

Al seu parer, la retransmissió de l'acte a través dels mitjans de comunicació local també és una qüestió polèmica i lamenten que l'Ajuntament no s'hagi pronunciat sobre aquest punt.

Finalment consideren poc seriós que hagin estat les mateixes entitats les que hagin hagut de penjar cartells i repartir per les bústies el material imprès per l'Ajuntament per donar a conèixer l'audiència, que es realitza gràcies a la recollida de més d'un miler de signatures i executant una de les possibilitats que preveu el reglament de la participança.

Audiència pública a Girona

Posted: Tuesday 25/01/2011 10:31
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... l-tav.html

Pagans es compromet a fer un fòrum ciutadà sobre el TAV

L'alcaldessa de Girona també proposa fer una audiència pública anual i convertir els centres cívics en punts d'informació
Unes 200 persones fan que quedi petita la sala annexa de l'auditori i critiquen la gestió del projecte


25/01/11 02:00 - Girona - Dani Vilà

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, es va comprometre ahir a convocar un fòrum ciutadà per donar informació sobre les obres del TAV. Pagans responia així els retrets i crítiques que veïns, associacions de veïns i entitats impulsores van reiterar en la celebració de l'audiència pública sobre el TAV, en què van assistir més de dues-centes persones, que van fer que quedés petita la sala annexa a l'auditori que es va triar per a l'acte. El fòrum ciutadà estaria obert a les associacions de veïns de la ciutat, així com a les entitats cíviques de la ciutat que expressessin la voluntat de participar-hi. La proposta va ser en ferm i ho demostra que Pagans ja va indicar el mes de març per fer-ne la convocatòria, a més de proposar que posteriorment es convoqui de manera trimestral.

La màxima responsable política de la ciutat també va establir el compromís que cada principi d'any es convoqui una audiència pública perquè tota la població pugui conèixer i preguntar sobre el projecte del TAV, així com el tram subterrani del tren d'alta velocitat i l'enderroc del viaducte. Pagans contestava així Jordi Navarro (CUP), representant de les entitats impulsores de l'acte d'ahir, que li va reclamar “més transparència i més diàleg, així com més capacitat de lideratge”.

Més propostes

Pagans també va adquirir el comprimís de convertir els centres cívics de Girona en un punt d'informació, i per això s'escollirà un dels treballadors perquè pugui penjar tota la informació que es vagi coneixent en aquests punts destacats i socials dels barris, així com fer arribar la informació a la federació d'associacions de veïns i les associacions de veïns dels diversos barris. L'Ajuntament gironí també donarà més suport a qui reclami compensacions a Adif quan se senti perjudicat, i farà més esforços per fer un programa televisiu a Televisió de Girona.

Èxit i retrets

Més de dues-centes persones van superar les expectatives dels organitzadors i va caldre habilitar una altra sala perquè se sentís el que es deia a l'audiència, perquè una quarantena de persones es va quedar fora la sala. Els assistents van acabar fent 27 preguntes sobre les obres i qüestions relacionades que van palesar els retrets de molts veïns per la falta d'informació, així com pels dubtes sobre la defensa del consistori als interessos dels ciutadans. En aquesta línia, es va manifestar Martí Carreras, que va intervenir en nom de les entitats impulsores, en un acte que va moderar Josep Maria Terricabras. Des de l'oposició, el PP va demanar consens i unió per un projecte com aquest i CiU va trobar a faltar autocrítica del govern i va demanar posar la informació al davant de tot.

Servituds pel pas del túnel

Anna Pagans va revelar, en resposta a una de les preguntes, que des de fa una setmana l'Ajuntament de Girona té un esborrany sobre les servituds per als propietaris dels pisos que es troben just sobre la trama del túnel subterrani. L'alcaldessa va reconèixer que després de molts mesos d'haver fet la petició a Adif van rebre l'esborrany fet per enginyers de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) sobre quines servituds pot comportar en futures obres o projectes arquitectònics el fet de trobar-se sobre el túnel. L'informe ha de servir per clarificar aquest punt que els veïns sempre han vist amb preocupació amb vista al futur. Pagans va explicar que ara els serveis tècnics del consistori estan estudiant el document per poder-ne veure les possibles afectacions i es va comprometre a explicar-ne el contingut i les conclusions un cop es coneguin. El fins fa pocs dies regidor d'Urbanisme, Joan Pluma, sempre havia manifestat en reunions amb veïns afectats que el túnel no suposava cap servitud més enllà que els projectes havien de disposar del vistiplau d'Adif. Pluma també havia afirmat que tot allò que es preveia en el pla general actual es podia continuar fent encara malgrat el túnel que passarà sota els pisos.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 26/01/2011 14:05
by edamse
Hola a tothom,
Només volia preguntar si algú sap com esta el tema del 'bypass' Nimes-Montpellier. Encara està en projecte o ja han adjudicat les obres? Entrarà en servei al 2014, al 2016, o més tard?
Ja se que potser aquest fil no és el correcte, però com està relacionat amb la LAV BCN-França l'he posat aquí.
Moltes gràcies

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 26/01/2011 19:55
by 437.001
Nimes-Montpeller va per llarg, i Montpeller-Perpinyà encara més. Problemes de finançament.
L´important, l´essencial, és que el TGV arribi a Barcelona des de Figueres-Vilafant quan abans millor, la resta és secundari.

Cada 27 haurà una inauguració?

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:19
by metring
Uns missatges més a dalt, deien que la inauguració havia de ser el 27 de febrer, i ara, en canvi? :x :cop :nose

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 0786.shtml

Joana Ortega serà dijous durant una hora la primera presidenta de Catalunya

Substituirà Artur Mas, que viatja a França en el recorregut oficial d'inauguració de l'AVE Figueres-Perpinyà

Dimecres, 26 de gener del 2011 - 20:03h.
EFE / Barcelona

La vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, es convertirà dijous per un breu lapse de temps, poc més d'una hora, en la primera dona a exercir la presidència de la Generalitat en funcions, per la fugaç estada d'Artur Mas al sud de França, segons han explicat fonts de l'Executiu.

L'actual president de la Generalitat participa dijous en el viatge oficial d'inauguració de l'AVE Figueres-Perpinyà, juntament amb el ministre de Foment, José Blanco, i el secretari d'Estat de Transports del govern francès, Thierry Mariani.

Només de travessar Artur Mas la frontera amb França, Ortega es convertirà "automàticament" en la presidenta de la Generalitat en funcions, segons les fonts consultades.

Llei de la presidència

En concret, l'article 6.1 de la llei de la presidència estipula que, "en cas d'absència" del president català, exerceix la suplència el conseller primer o el vicepresident.

Mas, que arribarà amb l'AVE a Perpinyà cap a les onze del matí, estarà poc més d'una hora fora de les fronteres catalanes, de manera que la presidència en funcions d'Ortega serà "purament anecdòtica", han reconegut fonts governamentals.


Acabo de veure l'enllaç de El Punt que vaig publicar fa uns dies, i allà la data està rectificada, però la notícia del missatge és tal i com va sortir en el seu moment
:x Paraula d'honor!

Re: Cada 27 haurà una inauguració?

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:21
by Sagrerenc
El Periódico wrote:Mas, que arribarà amb l'AVE a Perpinyà cap a les onze del matí, estarà poc més d'una hora fora de les fronteres catalanes.
Hauria de dir "de les fronteres de la comunitat autònoma de Catalunya", perquè Perpinyà també és catalana.

Per cert, i tornant al tema transportil, no sé amb quin "AVE" creu el redactor que arribarà Mas a Perpinyà. Que jo sàpiga, l'AVE només arriba fins a Barcelona.

Proposo negoci

Posted: Thursday 27/01/2011 1:37
by Guigui
Si, a canvi d'inaugurar la mateixa línia cada mes, renuncien al seu sou, firmo ara mateix. Com a contribuent, és clar.