Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 16/05/2010 18:58
Minotaure, en quan a la comparació amb règims totalitaris, evidentmanet em refereixo a les formes però no a les conseqüències.
Concretament, i no és la primera vegada que ho dic, la consulta que s'ha fet s'assembla massa a les que feia Franco o Fidel Castro. Pels que no ho sàpiguen, aquests senyors també feien referèndus per aprovar algunes de les seves lleis i donar-los així un aire de democràcia. El mateix que s'ha fet amb la reforma de la Diagonal, on no s'ha deixat escollir al poble realment el que vol, sinó que s'han presentat dues opcions prefabricades que no representen la voluntat popular.
En conseqüència, ha passat el que havia de passar: que la gent s'ha emprenyat, i ha votat C, que de fet vol dir "aneu a fer punyetes".
També vull desmuntar un altre mite, que en certs sectors és molt recurrent: la influència del "lobby" del cotxe, una d'aquelles "veritats" acceptades sense discussió possible dins d'alguns cercles tancats, però que mai han estat demostrades ni ho seran. Aquest grup de pressió (parlem amb propietat), si és que realment acceptem que existeix com a tal, em sembla a mi que té altres problemes més greus ara mateix que preocupar-se de la consulta de la Diagonal, que en el fons els importa ben poc. Més encara, culpar a aquest sector del fracàs de la reforma, em sembla com a mínim ingenu.
Feu una enquesta al vostre voltant... jo he parlat amb molta gent últimament sobre la Diagonal i us puc assegurar que un 80 o 90 per cent d'ells m'han dit que votarien la C. D'aquests, us asseguro que cap ni un m'ha comentat res de cap lobby, i ben pocs m'han parlat de res semblant. La única cosa que m'han dit, generalment ha estat que aquesta consulta no representava en absolut el que ells volien per la Diagonal i que, sobretot, el que més els ha molestat ha estat la manera tant "xapussera" que ha tingut l'Ajuntament de desenvolupar-lo.
Si volien preguntar, calia pereguntar de veritat què es volia de manera vinculant, i no pas limitar-se a preguntar si volien el tramvia per la dreta o per l'esquerre. Això i no preguntar res, és el mateix, amb la diferència que tirant pel dret com a mínim és més barat.
Personalment, tal com diem a DiagonalopcioD, continuo pensant que s'hagués hagut de preguntar les opcions concretes, tipus:
- Vol limitar el trànsit privat?
- Vol unir les dues xarxes de tramvia?
- Vol fer-hi aribar el metro?
etc...
Això, per parlar de les opcions de transport, que són les que a nosaltres ens pertoquen.
A partir d'aquí, calia fer pedagogia de cada opció, per acabar acceptant el resultat tant si agrada com si no.
També comentar que a DiagonalopcioD parlem de que efectivament, no n'hi ha prou amb aquesta consulta: qualsevol actuació de pes que es faci a qualsevol ciutat, hauria de passar alguna mena de consulta o referèndum vinculant. De fet, per això vam començar la campanya DiagonalopcioD: perquè estàvem veient que això seria un desastre des de feia dies i volíem evitar que es fes servir per no fer mai més cap altra referèndum.
És curiós que des d'abans que es comencés aquesta campanya, ja tots els mitjans de comunicació auguraven que la C arrasaria... però ara resulta que els culpables som nosaltres. Sincerament, això no s'aguanta per enlloc.
En quant a que la campanya la consideris inadequada... perfecte, jo també n'hi ha moltes altres que les trobo inadequades, començant per la campanya per desprestigiar o silenciar la possibilitat de construir un túnel de rodalies o de metro a la Diagonal, amb arguments moltes vegades agafats pels pèls o directament falsos. Potser tampoc calia...
Resumint: els culpables del fracàs de la consulta segons tu són:
1- El lobby del cotxe... que ningú sap què és ni en què consisteix ni què ha fet.
2- La campanya DiagonalopcioD, que va aparèixer quan el resultat de la consulta ja estava més que cantat.
Resumint, benvolgut Minotaure... si creus que la culpa de que hagi sortit l'opció C hem estat nosaltres o gent com nosaltres, només t'haig de dir que t'equivoques de direcció disparant cap aquí. La raó del fracàs la teniu molt més a prop vostre, encara que també és més dolorosa que donar-li la culpa al veí (el FTC, en aquest cas).
Crec que seria bo que hi reflexionessiu, o aquesta no serà la última patacada que tindreu. I si ho creus convenient, en podem seguir parlant per privat.
Concretament, i no és la primera vegada que ho dic, la consulta que s'ha fet s'assembla massa a les que feia Franco o Fidel Castro. Pels que no ho sàpiguen, aquests senyors també feien referèndus per aprovar algunes de les seves lleis i donar-los així un aire de democràcia. El mateix que s'ha fet amb la reforma de la Diagonal, on no s'ha deixat escollir al poble realment el que vol, sinó que s'han presentat dues opcions prefabricades que no representen la voluntat popular.
En conseqüència, ha passat el que havia de passar: que la gent s'ha emprenyat, i ha votat C, que de fet vol dir "aneu a fer punyetes".
També vull desmuntar un altre mite, que en certs sectors és molt recurrent: la influència del "lobby" del cotxe, una d'aquelles "veritats" acceptades sense discussió possible dins d'alguns cercles tancats, però que mai han estat demostrades ni ho seran. Aquest grup de pressió (parlem amb propietat), si és que realment acceptem que existeix com a tal, em sembla a mi que té altres problemes més greus ara mateix que preocupar-se de la consulta de la Diagonal, que en el fons els importa ben poc. Més encara, culpar a aquest sector del fracàs de la reforma, em sembla com a mínim ingenu.
Feu una enquesta al vostre voltant... jo he parlat amb molta gent últimament sobre la Diagonal i us puc assegurar que un 80 o 90 per cent d'ells m'han dit que votarien la C. D'aquests, us asseguro que cap ni un m'ha comentat res de cap lobby, i ben pocs m'han parlat de res semblant. La única cosa que m'han dit, generalment ha estat que aquesta consulta no representava en absolut el que ells volien per la Diagonal i que, sobretot, el que més els ha molestat ha estat la manera tant "xapussera" que ha tingut l'Ajuntament de desenvolupar-lo.
Si volien preguntar, calia pereguntar de veritat què es volia de manera vinculant, i no pas limitar-se a preguntar si volien el tramvia per la dreta o per l'esquerre. Això i no preguntar res, és el mateix, amb la diferència que tirant pel dret com a mínim és més barat.
Personalment, tal com diem a DiagonalopcioD, continuo pensant que s'hagués hagut de preguntar les opcions concretes, tipus:
- Vol limitar el trànsit privat?
- Vol unir les dues xarxes de tramvia?
- Vol fer-hi aribar el metro?
etc...
Això, per parlar de les opcions de transport, que són les que a nosaltres ens pertoquen.
A partir d'aquí, calia fer pedagogia de cada opció, per acabar acceptant el resultat tant si agrada com si no.
També comentar que a DiagonalopcioD parlem de que efectivament, no n'hi ha prou amb aquesta consulta: qualsevol actuació de pes que es faci a qualsevol ciutat, hauria de passar alguna mena de consulta o referèndum vinculant. De fet, per això vam començar la campanya DiagonalopcioD: perquè estàvem veient que això seria un desastre des de feia dies i volíem evitar que es fes servir per no fer mai més cap altra referèndum.
És curiós que des d'abans que es comencés aquesta campanya, ja tots els mitjans de comunicació auguraven que la C arrasaria... però ara resulta que els culpables som nosaltres. Sincerament, això no s'aguanta per enlloc.
En quant a que la campanya la consideris inadequada... perfecte, jo també n'hi ha moltes altres que les trobo inadequades, començant per la campanya per desprestigiar o silenciar la possibilitat de construir un túnel de rodalies o de metro a la Diagonal, amb arguments moltes vegades agafats pels pèls o directament falsos. Potser tampoc calia...
Resumint: els culpables del fracàs de la consulta segons tu són:
1- El lobby del cotxe... que ningú sap què és ni en què consisteix ni què ha fet.
2- La campanya DiagonalopcioD, que va aparèixer quan el resultat de la consulta ja estava més que cantat.
Resumint, benvolgut Minotaure... si creus que la culpa de que hagi sortit l'opció C hem estat nosaltres o gent com nosaltres, només t'haig de dir que t'equivoques de direcció disparant cap aquí. La raó del fracàs la teniu molt més a prop vostre, encara que també és més dolorosa que donar-li la culpa al veí (el FTC, en aquest cas).
Crec que seria bo que hi reflexionessiu, o aquesta no serà la última patacada que tindreu. I si ho creus convenient, en podem seguir parlant per privat.