UT440_132M wrote:Gràcies per la resposta.
De res...
UT440_132M wrote:Centelles, Figaró i Santa Perpètua son les estacions que falten per remodelar a la R3,
Centelles i Figaró, tot i no ser les pitjors estacions de rodalies, sí que necessitarien una reforma. Però tampoc són les més urgents, ara com ara.
Santa Perpètua encara la necessita més, la reforma, el què passa és que hi ha un problema gros: en teoria, el tram Montcada-Parets hauria de ser la següent fase del desdoblament de la R3 després de Parets-La Garriga, i això hauria d'incloure la reforma de Santa Perpètua, però en aquest tram s'hi sumen tres problemes amb els tres ajuntaments que travessa la línia:
a) a Montcada volen les vies fora, sobretot les de la R2 (cosa caríssima de fer), però també hi ha una pancarta de "VIES FORA!!" a l'estació de Montcada-Manresa de la R4, i sospito que també demanaran soterrar la R3. No cal ni dir que soterrar la R2, la R3 i la R4 a Montcada costaria una bogeria de diners.
b) a Santa Perpètua volen que l'estació de la R3 sigui la inacabada de la R8 i eliminar l'actual, cosa que necessitaria una variant molt cara, i que a més allargaria una miqueta més els temps de trajecte a Vic, Ripoll i Puigcerdà (és a dir, que el que es guanyaria amb el desdoblament es perdria una miqueta amb aquesta variant).
c) i en tercer lloc, que l'ajuntament de Mollet demana de fa temps el soterrament de Mollet-Santa Rosa, tot i que això pot ser que encara es pugui arreglar amb mà esquerra i nous passos a desnivell.
Les tres obres juntes són un fotimer de calers que no sé d'on els pensen treure...
Per no dir que a Catalunya hi ha altres obres més prioritàries. I per no dir que la gent és molt incívica.
Tot això fa que l'estació de Santa Perpètua no es reformi.
El pitjor és que En Comú Podem dóna suport als alcaldes de la zona (i la PTP també, per cert), cosa totalment demagògica i populista (i en el cas de la PTP, vergonyosa), ja que cap de les tres actuacions hauria de ser prioritària per davant de la millora del servei cap a Granollers, Vic, Ripoll i Puigcerdà.
Però ja se sap com són els polítics.
Cert.UT440_132M wrote:Montcada Bifurcació al ser compartida amb la R4 i la R7, el seu estat es vergonyós.
De tota manera, a Adif fa temps que rumien què fer-hi, i sembla que la cosa, a més d'una reforma d'andanes, passos inferiors, ascensors, marquesines, i una nova configuració de vies, també inclourà entre un i tres salts de moltó. L'obra serà de les complicades (i bastant cara), però servirà per fer saltar entre un i tres cisallaments, un d'ells bastant emprenyador:
a) salt de moltó invertit costat Montcada-Manresa i Montcada-Ripollet. El més conflictiu, la seva eliminació farà desaparèixer els cisallaments entre R3 d'una banda, i R4 i R7 de l'altra. La via de la R4 direcció Barcelona passaria per sota de les dues vies de la R3. És fàcil de fer, no excessivament car, i prioritari. Em consta que alguna cosa maneguen, amb aquest.
b) salt de moltó invertit costat Torre Baró i Sant Andreu Comtal. Aquest no està clar del tot que s'arribi a fer, i seria el més complicat de tots.
No acabo de tenir clar com quedaria.
c) salt de moltó normal al nus de la Trinitat, entre la R2 i el ramal de les Aigües. Podria ser que el ramal de les Aigües passés a ser el nou recorregut de la R4, cosa que permetria augmentar freqüències a la R3 i la R7 (que recuperaria el servei directe amb Sants i Sant Cugat/Rubí), però la Generalitat hi haurà de dir la seva. És fàcil de fer, però no és prioritari sense que abans hi hagi ERTMS als dos túnels (Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya). En aquest cas, la via de la R2 direcció Barcelona passaria sota les dues vies del ramal de les Aigües.
Evidentment, quan s'hi posin, hi haurà talls, i dels grossos. Afortunadament, FGC ja arriba a Terrassa-Estació del Nord, i en uns mesos a Sabadell-Nord, i la R2 i la R8 a Mollet i Granollers, o sigui que la cosa serà una mica menys dramàtica...
El que no m'explico és com dimonis s'ha tolerat que les dues estacions de Viladecavalls hagin estat tant deixades de la mà de déu durant tantíssims anys, quan són molt perilloses totes dues. Les haurien d'haver reformat ja en època de la Companyia del Nord!! (com a mínim Viladecavalls, Sant Miquel em sembla que és posterior a la guerra -no n'estic segur, a veure si algú ho pot confirmar-)...UT440_132M wrote:Respecte Sant Miquel de Gonteres. Els ha tocat la grossa, ara per fi tindran una estació com Déu mana.
Però en fi, que per fi a Viladecavalls tindran dues estacions dignes, però moltíssims anys més tard del què hauria hagut de ser.