Page 50 of 95

Re: R3 | Centelles i Figaró:

Posted: Friday 28/10/2016 21:58
by 437.001
UT440_132M wrote:Gràcies per la resposta.


De res... ;)
UT440_132M wrote:Centelles, Figaró i Santa Perpètua son les estacions que falten per remodelar a la R3,


Centelles i Figaró, tot i no ser les pitjors estacions de rodalies, sí que necessitarien una reforma. Però tampoc són les més urgents, ara com ara.

Santa Perpètua encara la necessita més, la reforma, el què passa és que hi ha un problema gros: en teoria, el tram Montcada-Parets hauria de ser la següent fase del desdoblament de la R3 després de Parets-La Garriga, i això hauria d'incloure la reforma de Santa Perpètua, però en aquest tram s'hi sumen tres problemes amb els tres ajuntaments que travessa la línia:

a) a Montcada volen les vies fora, sobretot les de la R2 (cosa caríssima de fer), però també hi ha una pancarta de "VIES FORA!!" a l'estació de Montcada-Manresa de la R4, i sospito que també demanaran soterrar la R3. No cal ni dir que soterrar la R2, la R3 i la R4 a Montcada costaria una bogeria de diners.

b) a Santa Perpètua volen que l'estació de la R3 sigui la inacabada de la R8 i eliminar l'actual, cosa que necessitaria una variant molt cara, i que a més allargaria una miqueta més els temps de trajecte a Vic, Ripoll i Puigcerdà (és a dir, que el que es guanyaria amb el desdoblament es perdria una miqueta amb aquesta variant).

c) i en tercer lloc, que l'ajuntament de Mollet demana de fa temps el soterrament de Mollet-Santa Rosa, tot i que això pot ser que encara es pugui arreglar amb mà esquerra i nous passos a desnivell.

Les tres obres juntes són un fotimer de calers que no sé d'on els pensen treure... :nose
Per no dir que a Catalunya hi ha altres obres més prioritàries. I per no dir que la gent és molt incívica.

Tot això fa que l'estació de Santa Perpètua no es reformi.

El pitjor és que En Comú Podem dóna suport als alcaldes de la zona (i la PTP també, per cert), cosa totalment demagògica i populista (i en el cas de la PTP, vergonyosa), ja que cap de les tres actuacions hauria de ser prioritària per davant de la millora del servei cap a Granollers, Vic, Ripoll i Puigcerdà.

Però ja se sap com són els polítics.
UT440_132M wrote:Montcada Bifurcació al ser compartida amb la R4 i la R7, el seu estat es vergonyós.
Cert.

De tota manera, a Adif fa temps que rumien què fer-hi, i sembla que la cosa, a més d'una reforma d'andanes, passos inferiors, ascensors, marquesines, i una nova configuració de vies, també inclourà entre un i tres salts de moltó. L'obra serà de les complicades (i bastant cara), però servirà per fer saltar entre un i tres cisallaments, un d'ells bastant emprenyador:

a) salt de moltó invertit costat Montcada-Manresa i Montcada-Ripollet. El més conflictiu, la seva eliminació farà desaparèixer els cisallaments entre R3 d'una banda, i R4 i R7 de l'altra. La via de la R4 direcció Barcelona passaria per sota de les dues vies de la R3. És fàcil de fer, no excessivament car, i prioritari. Em consta que alguna cosa maneguen, amb aquest.

b) salt de moltó invertit costat Torre Baró i Sant Andreu Comtal. Aquest no està clar del tot que s'arribi a fer, i seria el més complicat de tots.
No acabo de tenir clar com quedaria.

c) salt de moltó normal al nus de la Trinitat, entre la R2 i el ramal de les Aigües. Podria ser que el ramal de les Aigües passés a ser el nou recorregut de la R4, cosa que permetria augmentar freqüències a la R3 i la R7 (que recuperaria el servei directe amb Sants i Sant Cugat/Rubí), però la Generalitat hi haurà de dir la seva. És fàcil de fer, però no és prioritari sense que abans hi hagi ERTMS als dos túnels (Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya). En aquest cas, la via de la R2 direcció Barcelona passaria sota les dues vies del ramal de les Aigües.

Evidentment, quan s'hi posin, hi haurà talls, i dels grossos. Afortunadament, FGC ja arriba a Terrassa-Estació del Nord, i en uns mesos a Sabadell-Nord, i la R2 i la R8 a Mollet i Granollers, o sigui que la cosa serà una mica menys dramàtica...
UT440_132M wrote:Respecte Sant Miquel de Gonteres. Els ha tocat la grossa, ara per fi tindran una estació com Déu mana.
El que no m'explico és com dimonis s'ha tolerat que les dues estacions de Viladecavalls hagin estat tant deixades de la mà de déu durant tantíssims anys, quan són molt perilloses totes dues. Les haurien d'haver reformat ja en època de la Companyia del Nord!! (com a mínim Viladecavalls, Sant Miquel em sembla que és posterior a la guerra -no n'estic segur, a veure si algú ho pot confirmar-)...

Però en fi, que per fi a Viladecavalls tindran dues estacions dignes, però moltíssims anys més tard del què hauria hagut de ser.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Saturday 29/10/2016 17:41
by ortegote
437.001 wrote:
ortegote wrote:A la estacion dels Monjos deberan darle un buen manguerazo que esta llena de cemento, desde el edificio, pasando por la catenaria y los semaforos.
Ni mucho menos es para tanto hoy en día. No es Vallcarca, aunque en el pasado sí lo fue. ¿Cuánto hace que no pasas por ahí?
Pues hace unos dias si, es que siempre la he visto con esa capa de cemento, hasta en los postes del AVE.
Quizas la cementera ya no tenga tanta actividad y este mas limpia de lo que Yo creo.
Saludos y gracias por la Info (ultimamente de la R4 solo voy a l'Arboç y en coche)

Ahir (30/10/2016):

Posted: Monday 31/10/2016 0:35
by 437.001
A Sant Cugat del Vallès (R8):

-rampes eliminades, andanes finalitzades excepte als voltants dels ascensors.
-les dues caixes dels ascensors estan en procés d'instalació.
-al pas inferior estan instalant el revestiment definitiu de les parets.
-comencen a instalar la barana definitiva del pas inferior a l'andana direcció Granollers.
-com més hi passo, més xapussa trobo l'accés al vestíbul des de l'andana. :nono

A Rubí (R8):

-no hi he baixat, però des del tren he vist com hi ha el forat de l'ascensor a l'andana direcció Granollers. No he vist res més.

A Lavern-Subirats (R4):

-no he pogut veure res.

Als Monjos (R4):

-obres iniciades! :D
-de moment, només han posat unes tanques al parking.

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 31/10/2016 15:06
by albert28
Doncs havent passat alguns dies de pluges, a la reformada estació de St Joan Despí ha faltat col·locar reixes de clavegueram (no sé si en català s'escriu/diu així) a les escales, si bé hi ha a l'andana i al pas subterrani però a les escales no hi ha i tal com estan alineades les escales se sol quedar aigua estancada (si bé amb 4 gotes no es nota però amb un bon ruixat si que es nota).

Avui (31/10/2016):

Posted: Monday 31/10/2016 23:49
by 437.001
A Maçanet-Massanes (R1/R2):

-han acabat el trosset que faltava al voltant del senyal de l'extrem costat Sils de la via d'apartat del feix de vies costat Granollers.
-crec que amb això ja es pot dir que les obres a Maçanet s'han acabat. ;)

A Sant Celoni (R2):

-ja han acabat les obres de les andanes, els nous paviments podotàctils estan totalment instalats.
-bona part dels nous fanals de LEDs ja funcionen, però encara no tots.
-falta molt, molt poquet per acabar. ;)

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-des del tren (ahir no m'hi vaig fixar) he vist que han instalat els nous fanals de LEDs a la zona de fora de les marquesines, però encara no funcionen.
-ahir se'm va oblidar de dir que el terç costat Rubí de les dues andanes continua tallat.

A Rubí (R8):

-ídem que a Sant Cugat, han instalat els nous fanals de LEDs a la zona de fora de les marquesines, però encara no funcionen.
-ídem que a Sant Cugat, el terç costat Castellbisbal de les dues andanes continua tallat.
-obres de les andanes finalitzades excepte als voltants dels ascensors.
-rampes eliminades.
-a l'andana de les vies 1/3 (direcció Martorell) ja estan instalant la caixa de l'ascensor. A l'andana de la via 2 (direcció Granollers) encara no, però com vaig dir ahir ja tenen el forat fet.
-avui m'he adonat que l'accés entre andana i vestíbul a Rubí no està tant ben resolt com pensava (encara hi ha un petit graó), però molt millor que a Sant Cugat, clar (prou bé com per que no me n'hagués adonat fins avui).

A Lavern-Subirats (R4):

-no he pogut veure res des del tren, era de nit.

Als Monjos (R4):

-com vaig dir ahir, han posat tanques a la zona del parking (al costat del puticlub, per entendre'ns). Avui hi havia una miqueta més de material d'obra, i un contenidor a l'altra banda de l'edifici de viatgers (costat subestació) que posava COPCISA i Construcciones Homs.

Ahir (13/11/2016):

Posted: Monday 14/11/2016 4:00
by 437.001
A Cabrera de Mar (R1):

-no ho recordava, però no hi ha ascensors, només rampes. La reforma va ser només perllongament d'andanes.
-no hi ha taquilla (només màquines autovenda), i no hi ha manera de poder canviar d'andana sense passar les barreres tarifàries...
-...però les barreres (de les antigues) estan obertes, només serveixen per picar el bitllet.

A Premià de Mar (R1):

-obres finalitzant-se.
-han pintat les marquesines, que estaven degradades tot i ser recents.
-han instal.lat nous teleindicadors, un a cada andana, del mateix model que a Sant Joan Despí. Funcionen.
-hi ha una escala mecànica de pujada a l'andana direcció Mataró. No recordo si la darrera vegada que hi vaig pasar ja hi era. En tot cas, hi ha una nova marquesina que la protegeix de la pluja.
-han posat cartelleria blanca de Rodalies, però no recordo si ja hi era la darrera vegada. Que per altra banda, per la quantitat de cartells, com si no n'haguéssin posat cap.
-hi ha una part de l'andana direcció Mataró precintada, amb material del què sembla una marquesina.

A Ocata (R1):

-la primera estació de Rodalies que es va renovar amb estandards de Rodalies ja comença a necessitar una altra reforma.
-les barreres tarifàries (de les antigues) estan totes obertes, només serveixen per picar el bitllet.
-al revés que a Cabrera, aquí sí que hi ha taquilla, però no màquines autovenda.
-serà bastant, bastant complicat adaptar-la a PMR, perquè Ocata té problemes de falta d'espai considerables.

A Sagrera-Meridiana (R3/R4):

-cada dia fa més pudor de Sant Andreu Arenal... :wc

A Cerdanyola del Vallès (R4/R7):

-m'hi he apropat per curiositat. Les obres no han començat encara.

A Viladecans (R2):

-no sé si m'he despistat un altre cop, però m'ha cridat l'atenció que els bancs de l'estació són dels nous, i la cartelleria és la blanca de Rodalies. Ja hi eren, o els han posat per l'Outlet?

A Garraf (R2):

-a l'anada (sobre les 17:15) al Talgo on anava ens han fet parar a la via general direcció Vilanova (o sigui, a "contravia"). No hem creuat amb cap tren, deurien estar arreglant alguna cosa.
-a la tornada (sobre les 21:45), hem creuat amb un R2 normalment (jo anava a un R2 Vilanova).

Re: Ahir (13/11/2016):

Posted: Monday 14/11/2016 9:53
by Renfe445
437.001 wrote:A Sagrera-Meridiana (R3/R4):

-cada dia fa més pudor de Sant Andreu Arenal... :wc
Ese no es el aroma Cercanías Renfe standard? :)

NOTA DE PREMSA | Mollet-Sant Fost i Mollet-Santa Rosa.

Posted: Monday 14/11/2016 16:03
by 437.001
Rodalies de Catalunya (11/11/2016)
Viernes, 11 de noviembre de 2016

Renfe invierte 5,5 millones de euros en las obras de mejora de las estaciones de Mollet Sant Fost y Mollet Santa Rosa

· Las obras permitirán mejorar la accesibilidad de estas estaciones

· El plazo de ejecución de las actuaciones será de 14 meses en Mollet Sant Fost y 11 Mollet Santa Rosa


Image

Renfe ha licitado las obras de mejora de las estaciones de Mollet Sant Fost y Mollet Santa Rosa lo que permitirá mejorar la accesibilidad de estas terminales ferroviarias. Estas obras suponen una inversión de más de 5,5 millones de euros, de estos 3.284.092 euros para Mollet Sant Fost y 2.205.165 Mollet Santa Rosa.

Una vez finalizados los procesos de licitación y adjudicación, las actuaciones disponen de un plazo de ejecución de unos 14 meses Mollet Sant Fost y 11 meses Mollet Santa Rosa.

En Mollet Sant Fost, los trabajos contemplan:

•Construcción de un paso inferior con ascensores en ambos andenes.
•Recrecimiento de andenes y prolongación hasta 200 metros. También se ensanchará el andén central.
•Sustitución de la iluminación existente a los andenes.
•Urbanización de accesos.
•Instalación de nuevas marquesinas que cubran el acceso a los ascensores y las escaleras.
•Implantación de pavimento podotáctil para guiar el encaminamiento hasta los ascensores.
•Eliminación del paso de vías.

Con respecto a Mollet Santa Rosa las actuaciones que está previsto incluir al proyecto:

•Construcción de un paso inferior con ascensores en ambos andenes.
•Recrecimiento de andenes y prolongación hasta 200 metros. También se ensanchará el andén central.
•Sustitución de la iluminación existente a los andenes.
•Implantación de pavimento podotáctil para guiar el encaminamiento hasta los ascensores.
•Instalación de nuevas marquesinas que cubran el acceso a los ascensores y las escaleras.
•Eliminación del paso de vías.

Todas estas actuaciones permitirán adecuar las instalaciones a las necesidades de los más de 10.000 viajeros que diariamente utilizan estas estaciones. (Sant Fost 7.712 y Santa Rosa 3.441).

Plan de estaciones de Renfe para rodalia de Barcelona

Estas mejoras a las estaciones de rodalies se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para rodalia de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de los rodalia de Barcelona.

Re: Ahir (13/11/2016):

Posted: Monday 14/11/2016 16:06
by 437.001
Renfe445 wrote:
437.001 wrote:A Sagrera-Meridiana (R3/R4):

-cada dia fa més pudor de Sant Andreu Arenal... :wc
Ese no es el aroma Cercanías Renfe standard? :)
No, sólo del tramo de túnel entre bifurcación Vilanova/Marina y la boca de Trinitat Nova. :D

Yo diría que es olor a traviesas de madera con creosota.
Passeig de Gràcia no apesta de esta manera, y Sant Andreu Arenal tiene dos vías de apartado con raíles y traviesas del año de la quica.

Y Plaça Catalunya, Arc de Triomf y Clot no apestan así tampoco.

Re: Ahir (13/11/2016):

Posted: Tuesday 15/11/2016 13:25
by canalcole
437.001 wrote:A Viladecans (R2):

-no sé si m'he despistat un altre cop, però m'ha cridat l'atenció que els bancs de l'estació són dels nous, i la cartelleria és la blanca de Rodalies. Ja hi eren, o els han posat per l'Outlet?
Així és. Durant el dia abans de la inauguració i el mateix matí d'aquesta, van estar pintant zones de l'estació i canviant la cartelleria, entre altres actuacions.

NOTA DE PREMSA | Estació de Granollers-Centre.

Posted: Wednesday 16/11/2016 21:25
by 437.001
Rodalies de Catalunya (16/11/2016)
Miércoles, 16 de noviembre de 2016

Renfe inicia las obras de mejora de la estación de Granollers Centre

. La instalación de tres ascensores permitirá que la estación sea totalmente accesible

. Este proyecto representa una inversión de cerca de 1 millón de euros y tiene un plazo de ejecución de 9 meses


Image

Renfe ha iniciado las obras de mejora en la estación de Granollers Centre, que permitirán que la estación sea totalmente accesible, así como renovación y modernización del vestíbulo. Estas actuaciones, que tienen un presupuesto de 960.000 euros, disponen de un plazo de ejecución de 9 meses.

Durante todo el proceso, Renfe ha informado al Ayuntamiento de Granollers de las actuaciones a realizar, tanto en Granollers Centre como las que se llevarán a cabo en Granollers-Canovelles.

Las principales actuaciones consistirán en la adecuación de la estación para volverla totalmente accesible:

•Instalación de tres ascensores de acceso a los andenes
•Recrecimiento de andenes

Además se llevarán a cabo trabajos para:

•Adecuar y mejorar el alumbrado del vestíbulo, andenes y paso inferior
•Prolongar y rehabilitar las marquesinas de los andenes
•Adecuar y mejorar el paso inferior que da acceso a los andenes
•Nuevos encaminamientos en el vestíbulo con una redistribución de los controles de accesos de entrada y salida

La estación de Granollers Centre dispone de 143 servicios de la línea R2, 32 de la R8, y 16 de la R11 de Rodalies de Catalunya. Diariamente la utilizan 10.701 viajeros por término medio en día laborable, que pueden desplazarse hasta el centro de Barcelona en un tiempo de viaje de 32 minutos.

Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona

Estas mejoras de las estaciones de Rodalies se enmarcan en el Plan de estaciones de Renfe para Rodalies de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones, centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de Rodalies de Barcelona.

Estacions de Rodalies Barcelona en obres:

Posted: Wednesday 16/11/2016 21:33
by 437.001
Resumint:

Estacions en obres:

-Premià de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Maçanet-Massanes (R1/R2) -finalitzada?-
-Sant Celoni (R2) -finalitzant-se-
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Castellbell i el Vilar (R4) -finalitzant-se-
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8)
-Rubí (R8)
-Els Monjos (R4)

Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):

-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Granollers-Centre (R2/R8) -a falta de confirmació d'inici d'obres-

Estacions amb obres paralitzades i inacabades:

-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)

Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):

-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
-Viladecavalls (R4)

Obres en licitació:

-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)

Re: NOTA DE PREMSA | Estació de Granollers-Centre.

Posted: Wednesday 16/11/2016 21:45
by 437.001
437.001 wrote:Rodalies de Catalunya (16/11/2016)
Miércoles, 16 de noviembre de 2016

[...]

Renfe ha iniciado las obras de mejora en la estación de Granollers Centre, que permitirán que la estación sea totalmente accesible, así como renovación y modernización del vestíbulo. Estas actuaciones, que tienen un presupuesto de 960.000 euros, disponen de un plazo de ejecución de 9 meses.

Durante todo el proceso, Renfe ha informado al Ayuntamiento de Granollers de las actuaciones a realizar, tanto en Granollers Centre como las que se llevarán a cabo en Granollers-Canovelles.

[...]
Noteu que a la nota de premsa es parla de Granollers-Canovelles, a la R3: la reforma de Granollers-Canovelles formarà part de les obres del desdoblament Parets-La Garriga.
Granollers-Canovelles es reformarà juntament amb les estacions de Parets, Les Franqueses i La Garriga.

Re: NOTA DE PREMSA | Estació de Granollers-Centre.

Posted: Thursday 17/11/2016 0:46
by UT440_132M
437.001 wrote:
437.001 wrote:Rodalies de Catalunya (16/11/2016)
Miércoles, 16 de noviembre de 2016

[...]

Renfe ha iniciado las obras de mejora en la estación de Granollers Centre, que permitirán que la estación sea totalmente accesible, así como renovación y modernización del vestíbulo. Estas actuaciones, que tienen un presupuesto de 960.000 euros, disponen de un plazo de ejecución de 9 meses.

Durante todo el proceso, Renfe ha informado al Ayuntamiento de Granollers de las actuaciones a realizar, tanto en Granollers Centre como las que se llevarán a cabo en Granollers-Canovelles.

[...]
Noteu que a la nota de premsa es parla de Granollers-Canovelles, a la R3: la reforma de Granollers-Canovelles formarà part de les obres del desdoblament Parets-La Garriga.
Granollers-Canovelles es reformarà juntament amb les estacions de Parets, Les Franqueses i La Garriga.
Les Franqueses, estació renovada fa amb prou feines 4 anys, ja han de tornar a deixar-la potes enlaire... Diners llençats...

Re: NOTA DE PREMSA | Estació de Granollers-Centre.

Posted: Thursday 17/11/2016 0:53
by 437.001
UT440_132M wrote:Les Franqueses, estació renovada fa amb prou feines 4 anys, ja han de tornar a deixar-la potes enlaire... Diners llençats...
Sí. Burocràcia cega, més exactament. Com que no tenien clar si s'anava a desdoblar aviat, van tirar pel dret i van reformar-la.
Però no van pensar en deixar-la preparada pel desdoblament, els molt dropos. O potser és que així suquen 3% dos cops...

Això sí, només hauran de tocar part de la reforma (traslladar la via desviada més cap a l'oest, i ampliar l'andana que serà per la via desviada i la principal direcció Barcelona -i suposo que una marquesina-, i fer el forat del pas inferior i els ascensors). No sé si també canviaran els fanals per fanals de LEDs.

La resta, ja ho tenen fet, i no caldrà tocar-ho. ;)

Personalment, m'emprenya bastant més que reformin Sant Celoni per fascicles (ara el pas inferior i les andanes -però no a 200m-; ara una marquesina; ara les andanes a 200m tret de la via 3 -i paviment podotàctil i fanals de LEDs-)...
:nono I demà què, ascensors (no en té) i una marquesina per l'andana principal; i al cap d'un altre any, la via 3 a 200m?

:evil: O xapusses com la de Sant Cugat, que són de Pepe Gotera y Otilio.

NOTA DE PREMSA | Estació de Viladecavalls.

Posted: Monday 21/11/2016 15:26
by 437.001
Rodalies de Catalunya (21/11/2016)
Lunes, 21 de noviembre de 2016

En el marco del Plan de Estaciones de Rodalies de Barcelona

Renfe inicia las obras de mejora de la estación de Viladecavalls

· Los trabajos se han iniciado esta semana y está previsto que tengan una duración de 10 meses

· Las mejoras contemplan la prolongación de los andenes, instalación de ascensores, y rehabilitación de la marquesina


Image

Renfe ha iniciado las obras de mejora de la estación de Viladecavalls, unos trabajos que permitirán que sea totalmente accesible, así como la renovación y modernización de los equipamientos de la estación. Estas actuaciones disponen de un presupuesto de 1.256.775 euros y un plazo de ejecución de 10 meses.

Los principales trabajos contemplan la construcción de un paso inferior, la instalación de ascensores, la rehabilitación y ampliación de la marquesina del edificio de viajeros, el cierre perimetral de la estación y la mejora en materia de eficiencia energética mediante la iluminación de la estación por luz leds. Además se llevarán a cabo tareas de recrecimiento de la altura de los andenes para llegar a los 68 cm sobre la cota del carril y la ampliación a 200 metros para facilitar el estacionamiento de trenes en doble composición.

La estación de Viladecavalls dispone de 34 servicios diarios de Rodalies de Cataluña. Diariamente la utilizan 258 viajeros por término medio en día laborable, que pueden desplazarse hasta el centro de Barcelona en un tiempo de viaje de 32 minutos.
))) ))) ))) JA ERA HORA!!

Modificacions menors a Sant Feliu

Posted: Monday 21/11/2016 16:29
by Javi M
Aquests dies han col·locat a l'estació de Sant Feliu uns nous senyals de limitació de velocitat a 120 km/h. Fa pocs dies eren coberts amb unes bosses de plàstic i avui ja eren visibles. Es troven a totes dues vies, però només en sentit Molins.

No sé si aquests nous senyals corresponen a haver disminuït el límit al tram Sant Feliu - Molins, o bé, pel contrari, a haver-lo augmentat al tram Sant Feliu - Cornellà, gràcies al canvi de travesses que s'ha realitzat fa poques setmanes —i aquests senyals indicarien, per tant, que s'està sortint del tram amb la nova velocitat augmentada—.

També he vist aquests dies personal de manteniment remenant els equips del gabinet de circulació de l'estació (la porta metàl·lica perpendicular a les vies de la segona foto). Desconec si el gabinet funciona o funcionava abans d'això, però el que sí que sé és que en allà mai no hi ha personal.

Image

Image

Aprofito per comentar que els pòrtics de la catenària (a la segona foto se'n veu un, però n'hi ha tres o quatre) també són de fa cosa d'un any. Abans les mènsules se subjectaven a unes estructures horitzontals ancorades cadascuna al seu post, creant un conjunt en forma de L invertida. Es van renovar a l'Estiu de 2015 —crec— les subjeccions de la catenària de tot el tram Sant Joan - Sant Feliu i, a l'estació, com que a causa de les andanes els posts es troven més allunyats de la línia aèria de contacte, van triar aquesta solució.

Avui (21/11/2016):

Posted: Monday 21/11/2016 23:43
by 437.001
A Passeig de Gràcia (R2):

-van fent, sense novetats...

A Sant Celoni (R2):

-obres finalitzades! :ok
-totes les andanes amb paviment podotàctil.
-totes les andanes amb fanals de LEDs (fan molta llum, ha estat tot un canvi).
-de tota manera, l'estació ENCARA NO està adaptada al 100%, la via 3 no té capacitat per una doble de 465, no té 200m de llarg.
-la renovació de Sant Celoni la fan per fascicles... :D

A Granollers-Centre (R2/R8):

-ni rastre d'obres encara.

A Sant Cugat del Vallès (R8):

-plovia i des del tren no es veia bé, però l'ascensor de l'andana direcció Granollers sembla avançat ja.

A Rubí (R8):

-plovia i des del tren no es veia bé, però ja han instal.lat la caixa de l'ascensor a l'andana direcció Granollers.

A Lavern-Subirats (R4):

-plovia i des del tren no es veia res.

Als Monjos (R4):

-plovia i des del tren no es veia res.

Avui (22/11/2016):

Posted: Monday 21/11/2016 23:48
by 437.001
A Castellbell i el Vilar (R4):

-les obres s'han acabat: tota una metamorfosi. :ok
-totes les andanes amb andanes altes i paviment podotàctil.
-totes les andanes amb fanals de LEDs (inclosa la marquesina): l'estació ha guanyat una lluminositat increíble (no gens diferent de Sant Celoni, però tractant-se de Castellbell, el contrast amb el què hi havia abans és encara més fort).
-tot i així, l'estació no està adaptada a PMR ni ho podrà estar fins que no eliminin el pas a nivell i facin una remodelació de la platja de vies.
-a l'andana direcció Manresa només hi caben els cinc cotxes davanters d'una doble de 447, i el sisè queda en ple pas a nivell.
-a l'andana direcció Barcelona hi cap una doble de 447 sencera, justeta però hi cap.
-no hi cap una doble de 465 a cap de les dues andanes.
-l'edifici de viatgers segueix estant en un estat lamentable i tapiat.
-un cop visitada aquesta estació, he agafat un R4 cap a Viladecavalls, i com que a l'anada el tren ha parat amb els tres cotxes de capçalera a la zona alta de l'andana de Viladecavalls, he pujat al penúltim cotxe... :P

A Viladecavalls (R4):

-... la qual cosa ha significat que en arribar a Viladecavalls he hagut de saltar arriscant-me a trencarme alguna cosa, perquè el tren ha parat amb els dos darrers cotxes a dins del pas sota l'autopista, en plena via. :trenazo
-les obres de Viladecavalls han començat! )))
-han posat tot de tanques i precintes i tancaments de plàstic al costat Sant Miquel de Gonteres de totes dues andanes (s'intueix que serà per allà que es perllongaran), i un munt de casetes d'obra a la zona als voltants de l'accés costat poble.
-també han obert el vestíbul, que de moment fan servir de magatzem d'obra. Hi he tret el cap, i he preguntat a un senyor que estava assegut al què havia estat la taquilla, i m'ha dit que fa una setmana que s'hi han posat, i que n'hi ha per més d'un any d'obres...

A Lavern-Subirats (R4):

-era fosc i no es veia gran cosa, però he entrevist com al voltant de la meitat de l'andana dirección Sant Vicenç està en procés d'elevació.

Als Monjos (R4):

-era fosc i no es veia gran cosa, però he pogut arribar a veure que ja han demolit l'antic edifici dels WC (situat entre l'edifici de viatgers i el puticlub).

En licitació:

Posted: Tuesday 22/11/2016 23:15
by 437.001
Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2016-01401
ADECUACIÓN DE MARQUESINAS Y ACCESOS EN ESTACIONES SANT MARTI DE CENTELLES, CENTELLES, MONTCADA RIPOLLET, SANT CELONI Y BLANES
Última Modificación: 22/11/2016
Fecha Publicación: 22/11/2016

Ver documentos adjuntos