Page 50 of 59

Re: 50 minuts recuperats entre Alacant i Tarragona

Posted: Saturday 03/10/2015 22:10
by Renfe445
Guigui wrote:Hem sortit de Tarragona, pràcticament a l'hora. Per una vegada -i sí que serveixi de precedent-, Renfe ho està fent senzillament de conya.

Si segueix així, hauré fet Alacant-Barcelona en 4 hores i mitja. Això és rècord?
Quina eficàcia, quina professionalitat!

Per què no ho fan a tots els trens?

Circumstàncies favorables

Posted: Sunday 04/10/2015 19:12
by Guigui
Suposo que ahir es donarien les condicions ideals de gestió del trànsit ferroviari.

Re: Circumstàncies favorables

Posted: Sunday 04/10/2015 19:34
by Renfe445
Guigui wrote:Suposo que ahir es donarien les condicions ideals de gestió del trànsit ferroviari.
Pues me alegro mucho.

Re: 50 minuts recuperats entre Alacant i Tarragona

Posted: Sunday 04/10/2015 20:42
by Sagrerenc
Guigui wrote:Hem sortit de Tarragona, pràcticament a l'hora. Per una vegada -i sí que serveixi de precedent-, Renfe ho està fent senzillament de conya.

Si segueix així, hauré fet Alacant-Barcelona en 4 hores i mitja. Això és rècord?
No sé si és rècord, pero no fa gaires anys el trajecte es feia en 4h35'... contra un minim de 4h55' actualment.

Temps d'ahir

Posted: Sunday 04/10/2015 21:32
by Guigui
Exactament, ahir vam trigar 4'36. Sortida d'Alacant a les 17.02 (16.10 segons horari), arribada a Sants a les 21.38 (21.39 segons horari).

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Sunday 04/10/2015 21:56
by bigcoaster
És a dir, els traçat permeten anar bastant ràpid però renfe prefereix anar més lent, cobrar el mateix com si anés ràpid i així tenir un marge per quan vagin tard.

Fantàstica gestió la d'aquesta empresa! No sé perquè ens gastem els diners en AV, perquè les vies permeten anar a una velocitat i nosaltres anem més lent per no haver de fer devolucions per retards degut a la seva fantàtica gestió. :plas

Trobo bé que es donin un marge de 5 minuts, perque sempre et pots trobar que has de deixar passar algun altre tren a l'entrada de Sants o alguna estació, però 20 minuts?! Va home va! Ens prenen per tontos! :martell2

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Monday 05/10/2015 21:25
by ortegote
bigcoaster wrote:És a dir, els traçat permeten anar bastant ràpid però renfe prefereix anar més lent, cobrar el mateix com si anés ràpid i així tenir un marge per quan vagin tard.

Fantàstica gestió la d'aquesta empresa! No sé perquè ens gastem els diners en AV, perquè les vies permeten anar a una velocitat i nosaltres anem més lent per no haver de fer devolucions per retards degut a la seva fantàtica gestió. :plas

Trobo bé que es donin un marge de 5 minuts, perque sempre et pots trobar que has de deixar passar algun altre tren a l'entrada de Sants o alguna estació, però 20 minuts?! Va home va! Ens prenen per tontos! :martell2
De todos es sabido que renfe pone unos colchonazos a sus Trenes de LD y de AVE ya ni te cuento el margen que les suelen meter.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 06/11/2015 1:24
by UT440_132M
http://m.ara.cat/mon/accident-mortal-tr ... 53820.html

ARA MATEIX
Diversos morts en xocar un tren contra un camió a Alemanya

ARA Barcelona
06/11/2015 00:58

Diverses persones han mort aquest dijous a Freihung, al sud d'Alemanya, en xocar un tren contra un camió. Segons les primeres informacions el camió s'hauria quedat aturat en un pas a nivell, per causes que encara es desconeixen, i hauria estat envestit pel tren. Després de l'impacte s'hauria produït una explosió.

Detalls de l'accident

Posted: Friday 06/11/2015 7:56
by Guigui
Segons mitjans alemanys, hi ha dos morts: el maquinista i el conductor del camió, que transportava un vehicle militar dels EUA. L'acompanyant del camioner s'ha salvat de miracle, amb tan sols ferides lleugeres.

Per altra banda, es desmenteix que s'hagi produït cap explosió; en canvi, sí que s'ha incendiat la part davantera del tren i el camió.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 06/11/2015 21:40
by Adolescent barceloní
En aquest enllaç hi ha imatges de l'accident. Ho enllacen des del facebook de Vía Libre. Està en alemany.
http://www.n-tv.de/mediathek/bilderseri ... 96181.html

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Saturday 14/11/2015 16:46
by UT440_132M
Descarrila un TGV en proves a Alsàcia, prop d'Strasbourg sense passatgers. 5 tripulants morts.

Més detalls de l'accident

Posted: Sunday 15/11/2015 10:20
by Guigui
De moment, la xifra de morts puja a 10. Pel que sembla, a bord del tren es trobaven 49 persones i ha descarrilat anant a 350 km/h en proves pel tram que es preveu inaugurar l'abril que ve.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Tuesday 17/11/2015 21:54
by Sagrerenc
Algunes dades sobre l'accident d'Alsàcia :
- Al tren d'assajos hi havia 53 persones, la majoria tècnics de la SNCF i de SYSTRA (filial d'enginyeria comuna de la SNCF i la RATP) però també hi havia alguns convidats, entre els quals diversos menors.
- El balanç provisional és de 11 morts (tots adults) i 42 ferits, dels quals 2 es debaten entre la vida i la mort i 15 més segueixen hospitalitzats. Després de l'accident es va dir que hi havia 5 desapareguts però resulta que aquestes persones no van pujar al tren.
- La llista de persones mortes no s'ha publicat encara degut al secret judicial, però tot apunta a que demà sortirà a la llum.
- La velocitat nominal en aquest punt és de 160 km/h, en tractar-se d'una corba just al final de la LGV i a prop de la connexió amb la línia convencional.
- Com és habitual, els trens d'assajos circulen a una velocitat 10% superior a la velocitat màxima, és a dir, 176 km/h en aquest punt. El maquinista, que ha sobreviscut, afirma que circulava a la velocitat establerta.
- La velocitat de 350 km/h a la qual apuntaven alguns mitjans i que transcriu en Guigui en el missatge precedent, es refereix als 352 km/h que corresponen a augmentar un 10% la velocitat màxima de la LGV (320 km/h), però no en el punt de l'accident.
- Per tal de permetre la circulació de trens a una velocitat superior a la velocitat nominal de la línia, es desactiven expressament els sistemes de control de velocitat i frenada automàtica d'urgència. En principi, un accident com aquest no hauria pogut succeïr en una circulació comercial d'un tren de passatgers.
- Més de 200 circulacions d'assajos s'havien realitzat en aquesta línia, que correspon a la segona fase de la LGV Est Européenne (Baudrecourt-Estrasburg) i que hauria de ser inaugurada el 3 d'abril del 2016. El compte enrere instal.lat a l'estació de Strasbourg ha estat desactivat.
- Quatre investigacions s'estan duent a terme per part de la justícia, l'Oficina d'Investigacions d'Accidents de Transports Terrestres (BEA-TT) del Ministeri de Transports, la SNCF i SYSTRA. Les causes de l'accident no estan clares però la hipòtesi d'un atemptat o un sabotatge és molt poc probable.

http://www.dna.fr/actualite/2015/11/17/ ... et-la-mort

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Thursday 19/11/2015 16:40
by Sagrerenc
Ja tenim les conclusions de les investigacions preliminars. La causa de l'accident és l'excessiva velocitat en el moment del descarrilament (243 km/h en comptes de 176 km/h). Tot apunta a que el tren hauria començat a frenar 1 km més tard del que realment ho hauria d'haver fet, és a dir, 11 segons més tard a la velocitat de 330 km/h. La investigació destaca que dins de la cabina de conducció, a part de les 4 persones reglamentàries, n'hi havia 3 de més.

No es constata cap irregularitat en l'estat de la infrastructura o del material mòbil, que pogués haver provocat l'accident.

Les properes investigacions hauran de determinar la causa d'aquest retard en l'inici de la frenada.

http://www.sncf.com/fr/Presse/fil-info/ ... heim956874

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Tuesday 09/02/2016 11:45
by oriolp13
Diari Ara wrote: Diversos morts i 150 ferits en un xoc frontal de trens al sud d'Alemanya
L'accident ha passat en hora punta prop de les 7 del matí per causes que encara es desconeixen. Una cinquantena dels ferits estan greus
Image
Els equips d'emergència treballen en l'accident / REUTERS

Almenys vuit persones han mort i unes 150 han resultat ferides -50 de gravetat- aquest matí després d’un xoc frontal de dos trens regionals a Baviera (sud del país). L’accident ha tingut lloc en un tram d’una sola via prop de la localitat de Bad Aibling, a uns 50 quilòmetres al sud de Munic, on ara mateix estan operant bombers i equips d’atenció mèdica. També experts de rescat d’Àustria estan donant suport en la zona del sinistre.

Entre els morts es troba el conductor d'un dels trens, segons ha precisat la radiotelevisió bavaresa Bayerischer Rundfunk (BR). El conductor de l'altre tren continua desaparegut, però la policia assenyala que és poc probable que hagi sobreviscut a la col·lisió causa de la violència de l'impacte.

"És l’accident més gran que ha tingut aquesta regió en molts anys", ha comentat el cap de la policia de la regió sud d’Alta Baviera, Stefan Sonntag. Les causes de la col·lisió encara no han estat determinades. Segons la policia el xoc s’hauria produït cap a les 6:40 del matí, en una hora en què hi havia força passatgers a bord.

L’empresa de ferrocarrils alemanya Deutsche Bahn, responsable del tram en què s’ha produït l’accident, ha comunicat que els trens pertanyen a la firma francesa Transdev. Ara mateix la ruta entre les poblacions de Rosenheim i Holzkirchen està tancada. A les 12 del migdia està convocada una roda de premsa de les autoritats per fer una avaluació de l’accident.
http://www.ara.cat/societat/accident-tr ... 48108.html

Tall a Casp per incendi

Posted: Friday 20/05/2016 22:33
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R15. Tren Zaragoza 20:05- Móra la Nova 22:51 aturat a Caspe per incendi pròxim a les vies. Gestionant servei per carretera.

Emergència a Rodalies València.

Posted: Friday 27/05/2016 17:15
by 437.001
La situació a Rodalies València està arribant a uns límits que deixen els merders de Rodalies Barcelona com a incidències dels Barrufets.

Ara mateix, agafar un tren a Tarragona per anar cap al sud és entrar a la dimensió desconeguda, sobretot si el tren va més avall de L'Aldea.

En aquests moments, se circula en via única entre Massalfassar i València-Cabanyal, degut a les obres del tercer rail.
Els retards i les supressions de trens són constants a la C6 (València-Castelló).
A més, també afecten moltíssim els trens regionals Barcelona-València i Tortosa-València. També afecten els Euromeds i els Talgos.
I també afecten els rodalies C5 (València-Segorbe-Caudiel), i els regionals de la línia de Teruel (València-Saragossa i València-Teruel).

Però tot això s'afegeix a una important degradació del servei de les altres línies de Rodalies:

-C1 (València-Gandia) amb supressions de trens i retards importants.
-C2 (València-Xàtiva-Moixent), on passa tres quarts del mateix, i on per si fós poc, el tram entre L'Alcúdia de Crespins i Moixent està fora de servei des del 2008 (!!!!!) per les obres de la LAV València-Xàtiva-La Encina.
-C3 (València-Buñol-Utiel), on a més d'haver-hi retards, s'arriba a la situació surrealista de tenir els trens limitats a València-Sant Isidre perquè degut a les obres de l'AVE de Madrid, el tram València Sant Isidre-València Nord està tallat des de 2008, i no hi ha data prevista de reconstrucció del tram entre les dues estacions. El més fort de tot, però, és que els regionals València-Cuenca-Madrid sí que están accedint a València Nord, ja que ho fan via el nou accés entre València Sant Isidre i València Font de Sant Lluís, amb retrocés des de Font de Sant Lluís fins a València Nord. Ningú no entén per què dimonis els rodalies C3 no fan el mateix.

Realment, haurien de baixar a les vies en protesta.

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Friday 27/05/2016 17:54
by fgc113
Dia mogudet a Rodalies València. Bé, igual que aquests últims mesos (especialment maig).

Hui pel matí, el segon tren València - Castelló (ix a les 6.50) ha estat suprimit. Els passatgers han hagut d'agafar el de les 7.08, que, excepcionalment, ha parat a totes les estacions.

A la mateixa hora, el tren de la C6 Castelló - València que ix a les 6:50 ha estat fins a les 7:05 apagat sense maquinista ni res i els passatgers estaven a l'andana esperant sense cap informació. Finalment, a les 7:05 ha eixit amb 15 minuts de retard, com passa des de fa uns dies.

Durant tota la setmana, estan fent obres entre València-Cabanyal i El Puig de Santa Maria i hi ha via única, la qual cosa provoca retards, òbviament. Alguns exemples:
C6 València-Nord (07.08) - Castelló (08.21): retard de 10 minuts.
C6 València-Nord (07.30) - Castelló (08.54): retard de 20 minuts.
Regional Tortosa - València-Nord (09.11): retard de 10 minuts.
C6 Castelló (07.35) - València-Nord (08.59): retard de 10 minuts.
Regional València-Nord (08.05) - Tortosa: retard de 10 minuts.
C6 Castelló (08.25) - València-Nord (09.47): retard de 15 minuts.
C6 València-Nord (09.05) - Castelló (10.29): retard de 20 minuts.
Regional València-Nord (09.17) - Zaragoza: retard de 15 minuts.
Regional Zaragoza - València-Nord (10.10): retard de 20 minuts.
C6 Vallència-Nord (11.00) - Castelló (12.11): retard de 30 minuts.

A migdia hi ha problemes a la C2. Es suprimeix un tren, un Civis para a totes les estacions i hi ha més retards.
C2 L'Alcúdia de Crespins (13.33) - València-Nord (14.30): suprimit.
C2 Xàtiva (14.01) - València-Nord (14.45): era un Civis, però ara para a totes les estacions per substituir el tren anterior (que eixia de l'Alcúdia...).
C2 València-Nord (13.23) - L'Alcúdia de Crespins (14.20): retard de 15 minuts.

Més tard, un Regional Tortosa - València-Nord circula 10 minuts tard.

Seguim. Ara toca la C1, per avaria d'un tren:
C1 València-Nord (15.11) - Gandia (16.09): retard de 25 minuts.
C1 València-Nord (15.26) - Gandia (16.30): retard de 20 minuts.

I per últim (de moment...), avaria de la infraestructura a l'Estació del Nord i retards diversos, relacionats o no:
C6 València-Nord (15.50) - Castelló (17.00): retard de 20 minuts.
C2 L'Alcúdia de Crespins (16.03) - València-Nord (17.05): retard de 15 minuts.
C1 Gandia (15.55) - València-Nord (16.51): retard de 15 minuts.
C1 Gandia (16.25) - València-Nord (17.21): retard de 20 minuts.
C1 Gandia (16.55) - València-Nord (16.56): retard de 15 minuts.
Regional València-Nord (16.41) - Aranjuez: retard de 10 minuts.
C1 València-Nord (17.11) - Gandia (18.09): retard de 20 minuts per "rotació de material".

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Saturday 28/05/2016 18:37
by 437.001
El Mundo (27/05/2016)
La supresión de líneas se suma a los retrasos en Renfe Valencia-Castellón

Mientras el Gobierno pide tolerancia con la afección por obras del Corredor Mediterráneo


Image
Información en twitter de los problemas de este jueves.

Image
Información de este viernes.

"Si un Regional Exprés hace las mismas paradas que un Cercanías y además llega tarde, ¿qué tiene exactamente de Exprés?". Es el grito desesperado en twitter de los usuarios de trenes Renfe entre Castellón y Valencia un día más, como este viernes, como este jueves, como el día anterior y, seguramente, igual que ocurrirá mañana, sin que ni el Ministerio de Fomento, ni el Gobierno ni la Generalitat ni las Diputaciones pongan solución real.

Los pacientes usuarios de Cercanías de la Línea C6 entre Valencia y Castellón han sufrido esta semana demoras superiores a los 30 minutos, que era el tiempo por el que Renfe se comprometió a condonar con un billete adicional este retraso. Y algunos de ellos se quejan incluso de que, pese a acudir a Atención al Cliente, "nadie sabe nada", "nos toman por tontos", reprochan algunos.

Y mientras, el Gobierno pide todavía más paciencia a estos usuarios. Así lo ha hecho este viernes el secretario de Estado de Infraestructuras, Transporte y Vivienda, Julio Gómez-Pomar, quien ha pedido "comprensión y tolerancia" por la afección que las obras del tercer carril del Corredor Mediterráneo está teniendo en los Cercanías entre Valencia y Castellón. [...]

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Posted: Sunday 29/05/2016 1:39
by Renfe451
Això dels problemes que pateix la C6 de València em recorda moltíssim al que va passar aquí amb les obres de l'AVE. Veurem si no acaba pel mateix camí que a BCN... tot i que em temo que sí.

Rodalies a la resta d'Espanya comença a fer figa també. Ni tan sols es salva Madrid, la "joia de la corona" per Renfe. Només cal veure les queixes que arriben cada dia al twitter de Cercanías Madrid.