Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Benvingut Òscar ! Que interessant! Ara m'ho miro!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Mare meva!
Un bon treball! Sí senyor. .
Però aquesta NXB es carregarà el sistema "actual", bé abans de la primera fase de la NXB?
Llavors els trossets de línies restants (les "d'aportació", li canviaran el número de la línia?)
Però aquesta NXB es carregarà el sistema "actual", bé abans de la primera fase de la NXB?
Llavors els trossets de línies restants (les "d'aportació", li canviaran el número de la línia?)
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
V17
Impressions del primer dia del V17. L'he agafat a Correus i n'he sortit a Pg. Mare de Déu del Coll-Cartago.
Molt poca gent per ser hora punta (19.00-19.30), especialment al tram de Llúria. I, especialment al tram habitual, preguntes molt freqüents al conductor: "va a...?", amb resposta estàndard per part seva: "fa el trajecte de l'antic 28".
A Via Laietana, a redós d'un 17 (ja de pas, atenció a possibles confusions 17/V17 mentre convisquin); i a Llúria, del 20, 45 i 47, fins que els ha avançat a l'única parada de la Vexarbus que no ho és de la Noxarbús (entre València i Mallorca). La Noxarbus s'hauria d'haver implantat tot d'una, ja que la coexistència amb el sistema anterior en malmet força els punts forts.
La nomenclatura de les parades, força mal triada. Ja que la canviaven, que ho fessin bé. Per exemple, a sant de què s'ha d'anomenar "Vallcarca" la parada de la Pl. Mons, que és un lloc de referència prou conegut del barri, i més quan l'anterior parada (venint del centre) és la que coincideix amb la del metro Vallcarca? És a dir, canvi doblement mal fet: per donar un nom molt imprecís i per crear dues nomenclatures paral·leles. Això no és intermodalitat, senyors. Que es mirin com ho fan a Viena, on des de fa anys estan unificats tots els noms de totes les estacions i parades de metro, bus i tramvia, en ambdós sentits (si passen pel mateix lloc). És una llàstima que, després d'anys de buscar, no hagi trobat el plànol a internet. En paper (a parades i estacions), permet veure d'un sol cop d'ull tot Viena d'una manera clara, diàfana i entretinguda per a frikis topogràfics; i cobreix 515 km2, més de cinc vegades la superfície del municipi de Barcelona.
Finalment, el temps de trajecte: 45 minuts, quan en metro (Barceloneta-Penitents, amb excursió a Pg. de Gràcia inclosa) en són 30.
Molt poca gent per ser hora punta (19.00-19.30), especialment al tram de Llúria. I, especialment al tram habitual, preguntes molt freqüents al conductor: "va a...?", amb resposta estàndard per part seva: "fa el trajecte de l'antic 28".
A Via Laietana, a redós d'un 17 (ja de pas, atenció a possibles confusions 17/V17 mentre convisquin); i a Llúria, del 20, 45 i 47, fins que els ha avançat a l'única parada de la Vexarbus que no ho és de la Noxarbús (entre València i Mallorca). La Noxarbus s'hauria d'haver implantat tot d'una, ja que la coexistència amb el sistema anterior en malmet força els punts forts.
La nomenclatura de les parades, força mal triada. Ja que la canviaven, que ho fessin bé. Per exemple, a sant de què s'ha d'anomenar "Vallcarca" la parada de la Pl. Mons, que és un lloc de referència prou conegut del barri, i més quan l'anterior parada (venint del centre) és la que coincideix amb la del metro Vallcarca? És a dir, canvi doblement mal fet: per donar un nom molt imprecís i per crear dues nomenclatures paral·leles. Això no és intermodalitat, senyors. Que es mirin com ho fan a Viena, on des de fa anys estan unificats tots els noms de totes les estacions i parades de metro, bus i tramvia, en ambdós sentits (si passen pel mateix lloc). És una llàstima que, després d'anys de buscar, no hagi trobat el plànol a internet. En paper (a parades i estacions), permet veure d'un sol cop d'ull tot Viena d'una manera clara, diàfana i entretinguda per a frikis topogràfics; i cobreix 515 km2, més de cinc vegades la superfície del municipi de Barcelona.
Finalment, el temps de trajecte: 45 minuts, quan en metro (Barceloneta-Penitents, amb excursió a Pg. de Gràcia inclosa) en són 30.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Totalment d'acord en el tema de les denominacions de parades.
I al 17, no podrien canviar-li la denominació? No sé, posar-li 18 o alguna cosa així... Sobretot en la gent gran això durà a confusió.
A l'Autobuseros Magazín he escrit sobre les primeres impressions, basant-me en reportatges del BTVnotícies (no he pogut estrenar-les encara, entre l'insti i els exàmens em quedo sense temps lliure).
I al 17, no podrien canviar-li la denominació? No sé, posar-li 18 o alguna cosa així... Sobretot en la gent gran això durà a confusió.
A l'Autobuseros Magazín he escrit sobre les primeres impressions, basant-me en reportatges del BTVnotícies (no he pogut estrenar-les encara, entre l'insti i els exàmens em quedo sense temps lliure).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
143
Algú ha vist ja la nova línia 143? Amb quins busos es serveix i quina freqüència té?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de denominació
Canviar de número a una línia, encara que sigui per diferenciar-la d'una altra, podria confondre encara més. No és que sigui aquest el motiu principal, però crec que, ja posats, haurien hagut d'implantar la Noxarbus tot d'una en lloc de fer-ho a miquetes; les raons de pes ja les he exposat més amunt.Adolescent barceloní wrote:I al 17, no podrien canviar-li la denominació? No sé, posar-li 18 o alguna cosa així... Sobretot en la gent gran això durà a confusió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: 143
Aqui surt la frequencia: http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168Adolescent barceloní wrote:Algú ha vist ja la nova línia 143? Amb quins busos es serveix i quina freqüència té?
De L a V cada 12-14, S cada 19 i festius cada 28. Quina mè, sort que almenys hi ha els horaris de pas.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Sí, ahir al vespre vaig veure ja un parell de 143. Ara ho entenc: no tenen l'origen/final on la C10, sinó justament al davant (al cantó muntanya de Guipúscoa, "Grup La Pau"). L'última parada abans del final (la que faria d' "enllaç" amb el metro La Pau) no és, per tant, la de la C10, que es manté exclusiva per a aquesta línia, sinó la compartida amb l'H10 al cantó mar, entre Ca n'Oliva i Camp Arriassa.
Els busos són 67XX dels més nous de la sèrie (si més no, els dos que vaig veure jo)
Els busos són 67XX dels més nous de la sèrie (si més no, els dos que vaig veure jo)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Però on fa la parada de regulació? Perquè segons es veu als mapes de TMB gira a la dreta i puja per Rbla. Prim fins al C/Binéfar sense fer cap parada. Si realment es així no trigaràn els veins a queixar-se, i amb raó, de que passi sense parar, que costaria posar-hi una parada?
Estic veient en el On Soc de TMB, que el H8 puja per Pg.Fabra i Puig fins la Meridiana i no per Garcilaso, això es un desviament provisional o un error del On Soc?
Estic veient en el On Soc de TMB, que el H8 puja per Pg.Fabra i Puig fins la Meridiana i no per Garcilaso, això es un desviament provisional o un error del On Soc?
Last edited by Ecomobisostrans on Tuesday 19/11/2013 10:34, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
La NXB es una trampa tras la que se esconde una reducción generalizada de servicios.
Por de pronto, se ha pasado de los 29 coches que tenían la 43 y la 44 (19 + 10) a los 22 de la nueva H 10. A la 34 le han quitado tres coches. De 24 a 21.También ha habido reducciones de servicio en la 20 y en la 33.
Por de pronto, se ha pasado de los 29 coches que tenían la 43 y la 44 (19 + 10) a los 22 de la nueva H 10. A la 34 le han quitado tres coches. De 24 a 21.También ha habido reducciones de servicio en la 20 y en la 33.
Re: V17
A la H16 li han posat "Estació de França" a aquella parada de Doctor Aiguader que temps enrera era de la 36, com si hom pogués saltar el mur i travessar les vies per accedir a l' esatció. La vertadera parada d' accés a l' EdF es diu, naturalment, "Metro Barceloneta".Guigui wrote:Impressions del primer dia del V17. L'he agafat a Correus i n'he sortit a Pg. Mare de Déu del Coll-Cartago.
Molt poca gent per ser hora punta (19.00-19.30), especialment al tram de Llúria. I, especialment al tram habitual, preguntes molt freqüents al conductor: "va a...?", amb resposta estàndard per part seva: "fa el trajecte de l'antic 28".
A Via Laietana, a redós d'un 17 (ja de pas, atenció a possibles confusions 17/V17 mentre convisquin); i a Llúria, del 20, 45 i 47, fins que els ha avançat a l'única parada de la Vexarbus que no ho és de la Noxarbús (entre València i Mallorca). La Noxarbus s'hauria d'haver implantat tot d'una, ja que la coexistència amb el sistema anterior en malmet força els punts forts.
La nomenclatura de les parades, força mal triada. Ja que la canviaven, que ho fessin bé. Per exemple, a sant de què s'ha d'anomenar "Vallcarca" la parada de la Pl. Mons, que és un lloc de referència prou conegut del barri, i més quan l'anterior parada (venint del centre) és la que coincideix amb la del metro Vallcarca? És a dir, canvi doblement mal fet: per donar un nom molt imprecís i per crear dues nomenclatures paral·leles. Això no és intermodalitat, senyors. Que es mirin com ho fan a Viena, on des de fa anys estan unificats tots els noms de totes les estacions i parades de metro, bus i tramvia, en ambdós sentits (si passen pel mateix lloc). És una llàstima que, després d'anys de buscar, no hagi trobat el plànol a internet. En paper (a parades i estacions), permet veure d'un sol cop d'ull tot Viena d'una manera clara, diàfana i entretinguda per a frikis topogràfics; i cobreix 515 km2, més de cinc vegades la superfície del municipi de Barcelona.
Finalment, el temps de trajecte: 45 minuts, quan en metro (Barceloneta-Penitents, amb excursió a Pg. de Gràcia inclosa) en són 30.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És apustuflant!
Vegeu l'àrea d'intercanvi de Lesseps: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/ca/linia/lesseps
Contra això, el corredor de Pg. de Gràcia és una meravella.
Contra això, el corredor de Pg. de Gràcia és una meravella.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: És apustuflant!
Se sap si hi ha previst posar una nova línia de bus per enllaçar els dos extrems de l'intercanviador? Una línia de metro? Un aeroport a cada extrem i un pot aeri?Guigui wrote:Vegeu l'àrea d'intercanvi de Lesseps: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/ca/linia/lesseps
En fi, riure per no plorar.
Que noooo, que t'ho sembla. En realitat és que sí que hi ha menys autobusos, però si agafes la freqüència, la multipliques per l'arrel quadrada de pi, li treus tres, li sumes el logaritme neperià de 23 multiplicat per l'indicador de línia i el divideixes per tres pomes i quatre tomàquets, et dóna que la Noxarbus té una freqüència molt millor que la que teníem abans i et porta molt més ràpid als llocs de manera molt més entenedora. El millor invent des de la roda, "oiga".Gimeno wrote:La NXB es una trampa tras la que se esconde una reducción generalizada de servicios.
Por de pronto, se ha pasado de los 29 coches que tenían la 43 y la 44 (19 + 10) a los 22 de la nueva H 10. A la 34 le han quitado tres coches. De 24 a 21.También ha habido reducciones de servicio en la 20 y en la 33.
Òbviament, és un comentari irònic/hipèrbolic que té a veure amb missatges anteriors d'aquest mateix fil
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
En vista de lo bien que lo han hecho por Sant Adria, yo propondría a TMB que creara la línea 44 de La Pau a Olimpic, por el antiguo recorrido, y de esta manera volver a dar servicio a los barrios que lo han quitado, dejando el 143 ,hombre y si fueran tan amables ya que nos han puesto una línea que no se de que sirve, podrían validar el billete sin tener que perder un viaje
Re: És apustuflant!
+1wefer wrote:Se sap si hi ha previst posar una nova línia de bus per enllaçar els dos extrems de l'intercanviador? Una línia de metro? Un aeroport a cada extrem i un pot aeri?Guigui wrote:Vegeu l'àrea d'intercanvi de Lesseps: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/ca/linia/lesseps
En fi, riure per no plorar.
Podrían pasar la H12 por la superficie para hacer bien el enlace, o hacerle un pequeño apeadero en el tunel, que quedaría muy bien y se podría enlazar con el Metro. Pero ya parece que van a gastar tanto dinero en la red de bus....
Capitán Obvio y su compinche Evidencia, al ataquerrrr. Desde el día que se presentó la NXB se ha dicho que es para reducir servicios. La red de bus que tenemos es muy ineficiente, siento decirlo pero es así. ¿Por qué querríais desperdiciar los recursos en un servicio mal aprovechado? Prefiero que se reformule la red para tener líneas principales que tengan trayectos eficaces y así tengan buena frecuencia con menos buses, y luego aparte los buses locales que sirven para acercarse a los barrios, con menos frecuencia. Podemos discutir si determinadas líneas son adecuadas para entrar en el nuevo esquema, o si hay líneas que se quedan afuera. Yo también estoy de acuerdo que a veces es muy artificioso esto de empeñarse en líneas verticales y horizontales, pero aparte de eso ya viene bien revisar la red de autobus.wefer wrote:Que noooo, que t'ho sembla. En realitat és que sí que hi ha menys autobusos, però si agafes la freqüència, la multipliques per l'arrel quadrada de pi, li treus tres, li sumes el logaritme neperià de 23 multiplicat per l'indicador de línia i el divideixes per tres pomes i quatre tomàquets, et dóna que la Noxarbus té una freqüència molt millor que la que teníem abans i et porta molt més ràpid als llocs de manera molt més entenedora. El millor invent des de la roda, "oiga".Gimeno wrote:La NXB es una trampa tras la que se esconde una reducción generalizada de servicios.
Por de pronto, se ha pasado de los 29 coches que tenían la 43 y la 44 (19 + 10) a los 22 de la nueva H 10. A la 34 le han quitado tres coches. De 24 a 21.También ha habido reducciones de servicio en la 20 y en la 33.
Òbviament, és un comentari irònic/hipèrbolic que té a veure amb missatges anteriors d'aquest mateix fil
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No l'he vist en aquest tram, però avui miraré d'enxampar-ne algun (si no m'hi he d'esperar 12 minuts, clar). Donava per fet que feia el canvi de sentit complet a la rotonda de Guipúscoa-Prim, igual que fan els C10, i ara veig que al plànol efectivament plantegen una pujada per Prim fins a Binèfar, canvi de sentit allà i tornada per Prim fins a Guipúscoa.Ecomobisostrans wrote:Però on fa la parada de regulació? Perquè segons es veu als mapes de TMB gira a la dreta i puja per Rbla. Prim fins al C/Binéfar sense fer cap parada. Si realment es així no trigaràn els veins a queixar-se, i amb raó, de que passi sense parar, que costaria posar-hi una parada?
Realment és més "solidari amb la resta" l'opció de fer el canvi de sentit a Binèfar, perquè el C10 gairebé sempre que fa el canvi de sentit a la rotonda Guipúscoa-Prim s'atura al semàfor de "Prim-Llobregat" ocupant durant el temps que roman vermell, alhora, bona part del pas de vianants, tot el carril-bici i bona part d'un dels dos carrils per a cotxes del sentit Llobregat de Guipúscoa. A la cruïlla Prim-Binèfar també pot destorbar algun cotxe, però molt menys.
Els veïns del tram de Prim entre Guipúscoa i Binèfar tindran, com a molt, la mateixa sensació que els veïns de qualsevol de les parades de les línies recentment substituïdes que han estat suprimides en passar a línies "d'alt rendiment".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
No m'hi he fixat bé, pero em sembla que he vist l'H8 girar a Meridiana des de Fabra i Puig. Ara que miro la web de TMB, una de les alteracions diu que s'ha desviat el servei cap a la Meridiana, oferint com a alternativa Fabra i Puig - Neopàtria, que es troba molt lluny de la parada següent que es Meridiana-Sagrera.Ecomobisostrans wrote:Estic veient en el On Soc de TMB, que el H8 puja per Pg.Fabra i Puig fins la Meridiana i no per Garcilaso, això es un desviament provisional o un error del On Soc?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Un dels primers H16, al foto és d'aquesta tarda:
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Jo només puc parlar de la V3 i de moment:
Bé els canvis de certes parades que milloren el transbordament com a Gran Via Carles III amb Travessera de les Corts (l'han mogut a abans del creuament) i la parada següent davant del Banesto que l'han desplaçat uns metres més abaix.
La parada de la plaça Cerdà el primer dia no va pujar cap persona les dos vegades que el vaig agafar, avui una persona. Això si perd SEMPRE el semafor ja que s'atura allà.
L'autobus va practicament buit a partir de Maria Cristina i el 70 que continua sent un autobus senzill (no articulat) va molt, moooooolt ple i veus cua al CI de Maria Cristina.
L'autobus arriba buit o gairebé a Maria Cristina i el 70 força ple. Molta gent baixa allà per canviar al V3, interpreto que gent que abans agafaria 72.
A Plaça Cerdà, la parada de la Ciutat de la Justicia ja vaig dir que era bona idea però a vegades pot perdre molt temps. La causa és que si es troben tres o quatre autobusos (que no és dificil, amb el 65, el 46 i un parell de grocs) amb l'espera del semafor propi, fa que sigui una autèntica bogeria. Avui per exemple, gairebé 4 minuts, quan abans passava de llarg. Tot seguit SEMPRE s'ha d'aturar al semafor següent, el qual abans no s'esperava mai ja que quan girava ja el tenia en verd, són un parell de minuts més. Per tot seguit, anar a la següent parada que està a la mateixa alçada però creuant la Gran Via per dos passos de vianants, et pot passar el mateix que a la Ciutat de la Justicia que et trobis un parell o tres d'autobusos. Això és el que em va passar ahir de tornada, avui només hi havia un. Finalment, un nou semafor el de la plaça Cerdà. En total, les dues vegades d'ahir i les dues d'avui, 6, 5, 8 i 7 minuts més que abans.
Per finalitzar, jo baixo en la parada després del Bauhaus, abans girava per anar al poligon (que curiosament avui dues persones m'han preguntat dins de l'autobus per anar cap al carrer botànica i els hi he hagut de dir que ara hauran d'agafar el 79 perque el conductor li ha dit que ell només conduia i que si volia informació que anés a un centre TMB a Sants Estació o Plaça Universitat, els més propers ) i ara segueix recte. No hi ha gaire canvi, abans podien quedar 3 ó 4 persones, ara o va buit o una o dues persones, com a molt.
No sé si us servirà la meva opinió (parcial) però a mi personalment em sembla que el resultat és dolent en aquesta línia, tot i que repeteixo que a mi la nxb m'agrada molt.
Bé els canvis de certes parades que milloren el transbordament com a Gran Via Carles III amb Travessera de les Corts (l'han mogut a abans del creuament) i la parada següent davant del Banesto que l'han desplaçat uns metres més abaix.
La parada de la plaça Cerdà el primer dia no va pujar cap persona les dos vegades que el vaig agafar, avui una persona. Això si perd SEMPRE el semafor ja que s'atura allà.
L'autobus va practicament buit a partir de Maria Cristina i el 70 que continua sent un autobus senzill (no articulat) va molt, moooooolt ple i veus cua al CI de Maria Cristina.
L'autobus arriba buit o gairebé a Maria Cristina i el 70 força ple. Molta gent baixa allà per canviar al V3, interpreto que gent que abans agafaria 72.
A Plaça Cerdà, la parada de la Ciutat de la Justicia ja vaig dir que era bona idea però a vegades pot perdre molt temps. La causa és que si es troben tres o quatre autobusos (que no és dificil, amb el 65, el 46 i un parell de grocs) amb l'espera del semafor propi, fa que sigui una autèntica bogeria. Avui per exemple, gairebé 4 minuts, quan abans passava de llarg. Tot seguit SEMPRE s'ha d'aturar al semafor següent, el qual abans no s'esperava mai ja que quan girava ja el tenia en verd, són un parell de minuts més. Per tot seguit, anar a la següent parada que està a la mateixa alçada però creuant la Gran Via per dos passos de vianants, et pot passar el mateix que a la Ciutat de la Justicia que et trobis un parell o tres d'autobusos. Això és el que em va passar ahir de tornada, avui només hi havia un. Finalment, un nou semafor el de la plaça Cerdà. En total, les dues vegades d'ahir i les dues d'avui, 6, 5, 8 i 7 minuts més que abans.
Per finalitzar, jo baixo en la parada després del Bauhaus, abans girava per anar al poligon (que curiosament avui dues persones m'han preguntat dins de l'autobus per anar cap al carrer botànica i els hi he hagut de dir que ara hauran d'agafar el 79 perque el conductor li ha dit que ell només conduia i que si volia informació que anés a un centre TMB a Sants Estació o Plaça Universitat, els més propers ) i ara segueix recte. No hi ha gaire canvi, abans podien quedar 3 ó 4 persones, ara o va buit o una o dues persones, com a molt.
No sé si us servirà la meva opinió (parcial) però a mi personalment em sembla que el resultat és dolent en aquesta línia, tot i que repeteixo que a mi la nxb m'agrada molt.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Dabi wrote:Jo només puc parlar de la V3 i de moment:
Bé els canvis de certes parades que milloren el transbordament com a Gran Via Carles III amb Travessera de les Corts (l'han mogut a abans del creuament) i la parada següent davant del Banesto que l'han desplaçat uns metres més abaix.
La parada de la plaça Cerdà el primer dia no va pujar cap persona les dos vegades que el vaig agafar, avui una persona. Això si perd SEMPRE el semafor ja que s'atura allà.
L'autobus va practicament buit a partir de Maria Cristina i el 70 que continua sent un autobus senzill (no articulat) va molt, moooooolt ple i veus cua al CI de Maria Cristina.
L'autobus arriba buit o gairebé a Maria Cristina i el 70 força ple. Molta gent baixa allà per canviar al V3, interpreto que gent que abans agafaria 72.
A Plaça Cerdà, la parada de la Ciutat de la Justicia ja vaig dir que era bona idea però a vegades pot perdre molt temps. La causa és que si es troben tres o quatre autobusos (que no és dificil, amb el 65, el 46 i un parell de grocs) amb l'espera del semafor propi, fa que sigui una autèntica bogeria. Avui per exemple, gairebé 4 minuts, quan abans passava de llarg. Tot seguit SEMPRE s'ha d'aturar al semafor següent, el qual abans no s'esperava mai ja que quan girava ja el tenia en verd, són un parell de minuts més. Per tot seguit, anar a la següent parada que està a la mateixa alçada però creuant la Gran Via per dos passos de vianants, et pot passar el mateix que a la Ciutat de la Justicia que et trobis un parell o tres d'autobusos. Això és el que em va passar ahir de tornada, avui només hi havia un. Finalment, un nou semafor el de la plaça Cerdà. En total, les dues vegades d'ahir i les dues d'avui, 6, 5, 8 i 7 minuts més que abans.
Per finalitzar, jo baixo en la parada després del Bauhaus, abans girava per anar al poligon (que curiosament avui dues persones m'han preguntat dins de l'autobus per anar cap al carrer botànica i els hi he hagut de dir que ara hauran d'agafar el 79 perque el conductor li ha dit que ell només conduia i que si volia informació que anés a un centre TMB a Sants Estació o Plaça Universitat, els més propers ) i ara segueix recte. No hi ha gaire canvi, abans podien quedar 3 ó 4 persones, ara o va buit o una o dues persones, com a molt.
No sé si us servirà la meva opinió (parcial) però a mi personalment em sembla que el resultat és dolent en aquesta línia, tot i que repeteixo que a mi la nxb m'agrada molt.
No está mal el taxativo análisis de carga que has hecho de la nueva línea, aunque todavía es muy pronto para poder consolidar los resultados que describes, La línea 70 lleva muchos años haciendo dicho recorrido,(sans-bonanova), y actualmente tiene una frecuencia de 4 a 8 min.y a de cumplir como si fuere de retbus. La nueva V3 debe de sumar nuevos viejeros sin intentar quitar a las demás líneas y eso lleva un tiempo y no siempre se consigue. En cuanto a las paradas de Pl. Cerdá creo que lo que persigue TMB, es de que viajeros de las líneas llobregatenses y H12 incluido ya no tengan que llegar a Pl. España para enlazar con sus desplazamientos, y se habrán nuevas posibilidades a través de la V3 en éste punto. Si pasado un periodo de tiempo razonable, no cumple las expectativas, no dudarán a que vuelva a circular por su recorrido natural. Día a día iremos viendo como evoluciona todo.