Page 50 of 147

Re: Coses del reglament

Posted: Friday 18/04/2008 13:43
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
Ereza wrote:Jo pensava que tiraria enrere, però 10 segons després d'estar el tren aturat, arrenca i diuen per megafonia: "Per una incidència no hem pogut fer la parada reglamentària en aquesta estació, la farem a la següent". La gent no s'ho creia (i jo tampoc :)).
El reglament de l'FMB impedeix que un tren en servei faci marxa enrere.
Pues aquesta norma es ben absurda. Si no te cap tren al darrere podria fer marxa enrere perfectament. I si no, pues obrir les portes igualment i que la gent baixi per les que han quedat a l'andana, com s'ha fet altres vegades.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Friday 18/04/2008 15:28
by orique
Si fas marxa enrere tornes boig al sistema de senyalització. Entre altres coses, si has passat el disc de sortida d'una estació el de l'anterior passaria a verd i per tant, es podria donar el cas d'una col·lisió per atrapament (edito: tot i que em sembla que això no passa fins que el tren no passa sencer el disc, millor no fer invents)

I obrir portes tenint part del tren al túnel és irresponsable i perillós. Fes-ho en hora punta, i ja no t'explico.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Friday 18/04/2008 15:36
by victorcasta
orique wrote:Si fas marxa enrere tornes boig al sistema de senyalització. Entre altres coses, si has passat el disc de sortida d'una estació el de l'anterior passaria a verd i per tant, es podria donar el cas d'una col·lisió per atrapament (edito: tot i que em sembla que això no passa fins que el tren no passa sencer el disc, millor no fer invents)

I obrir portes tenint part del tren al túnel és irresponsable i perillós. Fes-ho en hora punta, i ja no t'explico.
Si el que t'ha quedat dins del túnel és la primera porta, encara, es podria fer la parada reglamentària. Però si se't queda en túnel el primer cotxe sencer, per exemple, has de menjar-te la parada i fer-la a la següent.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Friday 18/04/2008 17:06
by orique
Jo no obriria cap porta sense tenir-hi andana al costat.

Re: Coses del reglament

Posted: Friday 18/04/2008 17:31
by El LLOP
El reglament de l'FMB impedeix que un tren en servei faci marxa enrere.
Pues aquesta norma es ben absurda. Si no te cap tren al darrere podria fer marxa enrere perfectament. I si no, pues obrir les portes igualment i que la gent baixi per les que han quedat a l'andana, com s'ha fet altres vegades.
Imagina't que per fer marxa enerere enganxes a una persona a l'andana que no s'espera que el tren vagi d'esquena. Aleshores li expliques al jutge l'estupidessa d'aquesta norma. El que si que es pot fer, previa autorització, es canviar de testera i tornar a situar el tren a l'estació, però aixó fa perdre molt de temps.
Un altre tema, el d'obrir portes. També es pot fer sota autorització però resulta que l'estació d'Espanya fa corba i no es poden veure totes les portes mitjançant els miralls del tren, cosa que si que es pot fer en estacions que son rectes.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Friday 18/04/2008 20:31
by FGC
Si teniu ocasió de arreplegar un manual de reglamentació, us contestarà totes aquestes preguntes i més.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 20/04/2008 10:33
by mikado
http://www.telenoticies.cat

Un incendi obliga a tallar la línia 4 del metro a l'estació de la Barceloneta

La línia 4 del metro de Barcelona està tallada a causa d'un incendi a l'altura de l'estació de la Barceloneta. El foc ha començat per un curtcircuit entre una peça d'un dels combois i la catenària. Unes cent persones que anaven en el comboi han hagut de ser desallotjades. Tot i el fum que s'ha originat, els serveis mèdics no han hagut d'atendre ningú. El servei de metro, que està obert les matinades del dissabte, està interromput a la línia 4 entre Passeig de Gràcia i Bogatell. Per cobrir aquesta part del recorregut, s'ha posat a disposició dels usuaris un servei d'autobusos. També està tallada la línia 1 del metro, entre Fabra i Puig i Fondo, a causa d'una incidència tècnica a Torres i Bages.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 20/04/2008 10:43
by metring
mikado wrote:http://www.telenoticies.cat

Un incendi obliga a tallar la línia 4 del metro a l'estació de la Barceloneta

La línia 4 del metro de Barcelona està tallada a causa d'un incendi a l'altura de l'estació de la Barceloneta. El foc ha començat per un curtcircuit entre una peça d'un dels combois i la catenària. Unes cent persones que anaven en el comboi han hagut de ser desallotjades. Tot i el fum que s'ha originat, els serveis mèdics no han hagut d'atendre ningú. El servei de metro, que està obert les matinades del dissabte, està interromput a la línia 4 entre Passeig de Gràcia i Bogatell. Per cobrir aquesta part del recorregut, s'ha posat a disposició dels usuaris un servei d'autobusos. També està tallada la línia 1 del metro, entre Fabra i Puig i Fondo, a causa d'una incidència tècnica a Torres i Bages.
Continua tallat el metro a Fabra i Puig?

Fem una porra?

Posted: Sunday 20/04/2008 11:50
by Guigui
mikado wrote:El foc ha començat per un curtcircuit entre una peça d'un dels combois i la catenària.
Ja podem fer apostes: 1100, 2100 o 9000?

Jo em decanto per la primera opció. No vindria gens malament a TMB crear un estat d'ànim contrari a una sèrie "antiquada", aprofitant que n'estan fent un manteniment fabulós.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 20/04/2008 13:14
by Miquel
Jo espero amb ilusió que fos un 9000. Massa tecnologia automàtica, ha de passar factura a la part mecànica.

Més detalls de l'avaria

Posted: Sunday 20/04/2008 13:42
by Guigui
Informació més detallada de La Vanguardia:

-------------------------------------------

Dos averías dejan temporalmente sin servicio las líneas 1 y 4 del Metro

20/04/2008 | Actualizada a las 11:58h

Barcelona. (EFE).- Una avería en la catenaria de la estación de Barceloneta del Metro de Barcelona ha dejado hoy sin servicio durante cinco horas cuatro estaciones de la línea 4, mientras que otra incidencia registrada en la línea 1 ha obligado a suspender una hora la circulación de trenes entre Torras i Bages y Fondo.

En la línea 4 (amarilla) se ha detectado, sobre las 05.40 horas, una avería en la catenaria en el sector de la Barceloneta, que ha dañado el pantógrafo de un tren, cuyo pasaje ha sido desalojado en esa misma estación, según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB).

Los Bomberos han sido avisados por precaución, pero no han tenido que intervenir, ya que finalmente no se ha declarado ningún incendio.

Esta avería ha dejado temporalmente sin servicio las estaciones de Urquinaona, Jaume I, Barceloneta y Ciutadella-Vila Olímpica, que se han reabierto a las 10.37 horas.

TMB ha habilitado un servicio especial de autobuses para cubrir el tramo sin servicio.

Por otra parte, a las 08.30 horas se ha producido otra avería en el enclave (sistema informático que controla la circulación de trenes) de Torras i Bages, en la línea 1 (roja), lo que ha obligado a suspender la circulación de trenes entre las paradas de Fabra i Puig y Fondo.

Hasta que se ha normalizado la situación, a las 09.29 horas, el trayecto ha quedado cubierto por un servicio especial de autobús, según ha indicado TMB, que ha pedido disculpas a los usuarios afectados por estas dos incidencias.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 20/04/2008 15:45
by pol
Pel que ha sortit al TN, sortia l'estació de Barceloneta, les obres al tunel i a la via direcció la Pau un 2100, am portes obertes,... i a l'altre un 1100 tenia pinta d'haber sigut el 2100

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 20/04/2008 17:16
by Miquel
El 2100 que ha sortit al TN era el 2156, d'altra banda, crec que ha estat el 1100 i no el 2100, crec haver vist els operaris treballant a la catenària de la via on hi era el 1100.
Imatge 1, operari treballant a l'esquerra del televisor, 1100 just al radera del camara.
Imatge 2: 1100 a la dreta de televisor, operari just al radera del camara.
Feu la conversió, ara que potser vaig errat.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Monday 21/04/2008 23:21
by sirhall
Avui a les 8:50 a l'estació de Joanic el metro estava ple a vessar, no hi cabia ni una agulla. Tothom enllaunat esperant a que el metro arrrenqués i després d'intentar tancar les portes dos cops ens han fet baixar del tren "porque estaba averiado". Un cop tots a l'andana el tren ha marxat, ha vingut un treballador de TMB ha explicar que havia passat i un noi (o energúmen millor) d'uns 16 o 17 anys ha cridat: "¡Anda cállate la boca!", inmeditament ha marxat cap a l'altra punta de l'andana.
Al cap de dos minuts ha vingut un altre tren però només ha entrat el 50% de la gent que s'esperava a l'andana perquè també anava molt ple. Tot normal fins Passeig de Gràcia, on el metro ha estat aturat 10 minuts, la sorpresa ha estat quan hem arribat a Urquinaona, amb el metro ple a vessar, allà hi havia a l'andana gent que normalment puja a Passeig de Gràcia i també estava plena a vessar, no ha pugut pujar ningú, cuatre gats comptats. Això m'ha portat a la conclusió de que el tren "averiado" (sic) ha tornat a agafar viatgers fins Urquinaona, on ha dit per segona vegada que ja en tenia prou. En fi... coses que pasen.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 22/04/2008 18:55
by pol
I no seria un d'aquest trens tan silenciosos i tan moderns anomenats 9000?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 22/04/2008 20:20
by sirhall
Jejejeje, doncs no. Era un dels que estaven a la L2 així que suposo seria un 2100.

Connexió L3-L5 tallada a Sants Estació

Posted: Monday 05/05/2008 21:44
by Guigui
Avui a la tarda (vora les 18 hores), la sortida de Sants Estació L5 direcció L3 i ascensor estava tallada, amb cinta groga i negra tapant els indicadors corresponents a l'andana i dues informadores de TMB davant un gran rètol a la corresponent sortida. Recordo que setmanes enrere hi havia hagut algun mini-esfondrament gentilesa de Renfomentadif; té a veure amb això?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 06/05/2008 11:02
by Denisuko
Si, lamentablement encara dura, si no recordo malament fa més de 6 mesos que esta així.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 07/05/2008 7:45
by EUKibo
Ahir dia 6 sobre les 21:30, el meu convoi de la L1 va estar-se gairebé 20min parat a l'estació de Baró de Viver sentit Fondo.
A les altres estacions també s'hi parava massa.
En total: 2hores per a fer un trajecte de zona 1 Castelledefels UPC - Badalona Montigalà.
A l'arribar a Fondo vaig demanar la devolució del bitllet pel retard i cap problema (sinó hauria d'haver pagat el transbord amb un altre viatge).
I els de la Renfe venen la devolució express com quelcom especial i després són uns desconfiats i s'estan una eternitat comprovant el teu bitllet i si el tren ha arribat tard en molts casos. Tot i que també hi ha gent més competent que sap que la probabilitat que un tren de la Renfe vagi en retard és tant elevada que no cal remirar-s'ho molt...

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Saturday 17/05/2008 13:11
by metring
De L.V.:

Una avería suspende la L5 de metro durante más de cuatro horas

La incidencia técnica corta la circulación del Metro entre Maragall y Horta. El servicio quedó restablecido a las 9.37 horas


17/05/2008 | Actualizada a las 12:49h

Barcelona. (EUROPA PRESS) Una avería cortó la circulación en el tramo de la L5 del Metro de Barcelona comprendido entre las estaciones de Maragall y Horta durante cuatro horas y media, según informó hoy Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicado. El servicio quedó restablecido a las 9.37 horas.

La incidencia se debió al descarrilamiento la pasada madrugada de un tren de maniobras a la salida de los talleres de Vilapicina. A pesar de que a esas horas no hay servicio de Metro, el incidente impidió iniciar la circulación de convoyes entre ambas estaciones a las 5 de la madrugada.