Page 50 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 27/01/2011 14:11
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... 62369.html

14.503 passatgers han utilitzat el tren d'alta velocitat Barcelona-París el primer mes de funcionament

El ministre de Foment afirma que Catalunya se situa com “el pont” cap a Europa

Els polítics fan avui el trajecte inaugural d'un tram que funciona des de fa un mes

27/01/11 11:45 - FIGUERES - AGÈNCIES

El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat, just abans de fer el trajecte, que la línia “situa Catalunya una vegada més com el pont cap a Europa i com a protagonista de la caiguda de l'última barrera amb la resta del continent: l'ample de via”.

Al costat del secretari de Transports francès, Thierry Mariani, i el president de la Generalitat, Artur Mas, Blanco fa avui un viatge inaugural per la línia ferroviària d'Alta Velocitat Figueres-Perpinyà), el primer TGV transfronterer, en servei comercial des del 19 de desembre.
En el trajecte estan acompanyats pel delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel; l'alcalde de Figueres, Santi Vila, i l'alcaldessa de Vilafant, Dolors Cantenys.

El servei d'alta velocitat Barcelona-París és una realitat des de fa quaranta dies, amb un trajecte de set hores i 25 minuts, però que inclou un transbord --canviant d'andana-- a l'estació de Figueres-Vilafant.

Aquest nou servei per la línia TGV transfronterera redueix en una hora i quinze minuts el temps que fins ara era necessari invertir per viatjar en tren entre les dues capitals.

Paraules, no fets

Posted: Thursday 27/01/2011 15:33
by Guigui
Moltes paraules boniques i altisonants, però els fets, també propiciats pel propi ministre, fan que se les hagi de menjar amb patates.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 1:26
by jaezcurra
http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 57959.html

El TGV amb França es col·lapsarà d'aquí a cinc anys per massa trànsit
Un estudi de l'Institut Cerdà aposta per la via convencional per assolir la descongestió
El traçat del TGV que connecta Catalunya i França pel túnel del Pertús es col·lapsarà a partir del 2016 a causa de l'increment del trànsit de mercaderies. La solució passa per potenciar la via convencional.

CARLES ARBOLÍ BARCELONA. | Actualitzada el 03/02/2011 00:00
L'advertència la fan els empresaris gironins a partir de les conclusions d'un estudi encarregat per la Cambra de Comerç de Girona i redactat per l'Institut Cerdà. Segons aquest informe, si no es desenvolupen noves infraestructures després del 2012, quan la línia del TGV entre Barcelona i Perpinyà funcioni a ple rendiment, el traçat de la línia d'alta velocitat serà incapaç d'assumir la suma del trànsit de passatgers i el de mercaderies.

L'estudi preveu que al llarg dels pròxims anys creixerà el nombre de combois de mercaderies que optaran per creuar els Pirineus pel nou túnel del Pertús, la qual cosa col·lapsarà aquest tram del TGV a partir del 2016. La solució passa, segons l'Institut Cerdà, per invertir en la línia de tren convencional entre Figueres i Portbou perquè passi a tenir l'ample internacional i, d'aquesta manera, descongestionar el trànsit de mercaderies per la línia d'alta velocitat. El responsable de l'àrea d'ordenació del territori de la Cambra de Girona, Josep Santandreu, revela que en el primer mes de funcionament de la connexió internacional del TGV ja s'ha detectat un increment del pas transfronterer de mercaderies, la qual cosa "posa en evidència la mancança en infraestructures provocada per anys de deixadesa i de no creure en el transport de mercaderies per tren com a prioritat".

Dos escenaris
En la situació actual, els trens de mercaderies poden circular cap a França a través del tercer rail de la via convencional fins a Figueres i des d'allà enllaçar amb la nova línia del TGV fins a França. Aquest itinerari és el més ràpid, ja que els combois no s'han d'aturar per adaptar-se a l'ample de via europeu, però és més costós per a les empreses perquè el tram internacional de la línia d'alta velocitat és una concessió i, per tant, han de pagar peatge. L'altra possibilitat, i l'única que hi havia fins ara, és que els trens de mercaderies passin per la via convencional fins a Portbou i d'allà, amb el canvi d'eixos, segueixin cap a França. Aquí no hi ha peatge, però el viatge és molt més llarg. "Aquest primer mes de coexistència entre les dues alternatives constata que l'obertura del túnel del Pertús no va en detriment del trànsit ferroviari per Portbou, que s'ha mantingut", explica Santandreu.

És per això que la Cambra de Comerç de Girona insisteix en la necessitat d'invertir en la via convencional perquè el trajecte fins a Portbou es pugui fer també en ample de via internacional i s'eviti el col·lapse de la línia del TGV, que hauria d'estar més enfocada al trànsit comercial de viatgers. Altres actuacions que, segons la Cambra i l'estudi de l'Institut Cerdà, s'haurien de desenvolupar són: completar l'anella ferroviària de Figueres -actualment a mitges- i acabar el centre intermodal i logístic del Far.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 9:16
by xevi
El que es col.lapsarà de veritat és l'estació de Sants. Si fins el 2016 no s'inaugura l'estació de la Sagrera, els trens procedents d'Europa (esperem que siguin molts) arribaran a Sants, allà hi haurà els trens d'Espanya i els del "corredor del Mediterrai" que passaran a vies UIC algun dia, almenys per anar fins a Tarragaona.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 9:26
by Sagrerenc
És impossible que es col·lapsi el Túnel del Pertús l'any 2015. En aquesta data encara no estarà feta la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller, per la qual cosa aquest serà el coll d'ampolla de la línia i no pas el Túnel del Pertús.

Ara bé, a llarg termini (a partir de 2020) segurament sí que caldrà adaptar la línia de Portbou.

L'estació de Sants tampoc crec que es col·lapsi, recordem que la idea no és que els trens procedents del nord es quedin aturats a Sants (com passa actualment) sinó que la idea és que continuin fins a la base de manteniment de Can Tunis, per la qual cosa, 3 vies UIC per sentit em semblen suficients l'any 2016. En un futur a més llarg termini s'hauria de preveure la conversió de 2 vies més a l'ample UIC i desviar algunes línies de rodalies pel futur túnel de la Diagonal (o per on sigui).

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 11:10
by xevi
Alguns TGV's, procedents de França, amb destinació Barcelona haurien de finalitzar a l'estació intermodal d'El Prat. No sabeu la gent del sud de França que agafa l'avió al Prat.

El Prat

Posted: Thursday 03/02/2011 11:18
by Guigui
Aquest és el problema. L'estació "intermodal" és mínima, sense opció de fer ni una trista inversió de marxa en condicions. El que hauria calgut fer era una estació a l'aeroport mateix, però és clar, aleshores a l'Imperi es pondria el sol.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 11:41
by Sagrerenc
Efectivament, el que li caldria al Prat és una estació d'alta velocitat, però no a la ciutat sinó a la mateixa T1. Res que no tinguin ja Paris-Charles de Gaulle, Lyon-Saint Exupéry, Frankfurt o Milano-Malpensa.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 14:10
by genissimon
Entenc que la causa principal del col·lapse de la línia de Figueres a El Soler (Perpinyà) serà l'intensíssim trànsit de trens de mercaderies en ample UIC a 100-120 Km/h que, combinat amb els trens de passatgers a 200-250 Km/h, no permeten una gran capacitat de la línia.

La solució passa, com s'ha dit, per dotar d'ample UIC la doble via de la línia convencional, però jo ho faria al tram de Cervera de la Marenda a Mollet (enllaç amb la línia d'El Papiol i cap al Port de Barcelona o al Corredor Mediterrani) on les velocitats dels tots els trens són més homogènies, cosa que fa augmentar la capacitat de la línia.

Altra cosa serà, en una segona fase, connectar la xarxa ferroviària d'ample UIC amb les terminals de l'aeroport del Prat de Llobregat (potser també la de mercaderies). I, ja de passada, connectar també la terminal de l'aeroport de Vilobí d'Onyar (Girona-Costa Brava).

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 03/02/2011 20:59
by jaezcurra
Sagrerenc wrote:Efectivament, el que li caldria al Prat és una estació d'alta velocitat, però no a la ciutat sinó a la mateixa T1. Res que no tinguin ja Paris-Charles de Gaulle, Lyon-Saint Exupéry, Frankfurt o Milano-Malpensa.

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11501

Nou fil per a sèrie 100 reformada

Posted: Friday 04/02/2011 11:43
by Guigui
El tema de la sèrie 100 reformada per a cobrir el servei amb França ha passat a un nou fil al fòrum de material rodant.

El segon túnel de Girona començarà a fer-se a partir d'abril

Posted: Thursday 17/02/2011 17:35
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... abril.html

La ‘Gerunda' començarà a perforar el segon túnel a l'abril

Adif inicia els treballs per desplaçar la tuneladora fins al punt on ha de començar a foradar el segon túnel del TAV a Girona
La màquina excavadora ha estat aturada cinc mesos per sotmetre's a una revisió tècnica


17/02/11 16:38 - Girona - Agències

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries (Adif), ha anunciat avui en un comunicat l'inici dels treballs per desplaçar la tuneladora Gerunda com a pas previ per a començar la perforació del túnel Girona II.

La tuneladora que forada els túnels urbans del TAV a Girona es troba actualment a l'espai de la nova estació. Aquí hi va arribar al setembre després de perforar el primer túnel urbà de 1,3 km de llargada i s'ha estat cinc mesos sotmesa a una completa revisió.

Ara, un cop revisada, els treballs se centren en desplaçar la Gerunda, mitjançant la col·locació de dovelles, pels 625 metres de llargada de l'estació.

Les previsions d'Adif és que en un mes l'enorme tuneladora hagi arribat al lloc on ha de començar a perforar el segon túnel, d'1,7 km de llargada i que va des de l'estació fins a Fontajau. Aleshores, després d'una altra parada tècnica, la perforació començarà a mitjan d'abril. La construcció del túnel Girona II durarà sis mesos.

A més, el gestor ferroviari està ultimant l'estructura interior de la nova estació, que tindrà una longitud de 640 metres, una amplària de 58 metres i una profunditat de 26, i que disposarà de quatre vies amb dues andanes centrals.

Des de desembre de 2010 ja estan en funcionament 75 quilòmetres de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i França, que formen part del primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre l'Estat i França.

El corredor, que connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà, ha suposat una inversió de 337 milions d'euros i compta amb 168 quilòmetres de via, dels quals 75 pertanyen a la línia d'alta velocitat i la resta a línies d'ample convencional en les quals s'ha instal·lat el tercer carril per al seu ús en ample internacional.

Imatges LAV Barcelona-França

Posted: Monday 21/02/2011 16:29
by Dr. T
Bones.

L'altre dia vaig estar al punt on hi ha la connexió entre la LAV i la via convencional, que és per on circulen actualment els mercaderies en ample UIC. Aquí van algunes fotos:

Image
Vista del final de la línia ja construïda i enllaç LAV - convencional.

Image
Final actual de les vies UIC.

Image
Aquí comença el tercer rail, que arriba fins a Figueres - Vilafant.

Image
Inici de la connexió LAV - convencional.

He penjat totes les fotos al meu compte de Picasa:
http://picasaweb.google.com/EspaiPixel/ ... onalGirona

Les fotos són fetes amb el mòbil (no tenia pensat anar-hi i no duia la càmera). No he posat marca d'aigua a les fotos, però si algú les vol fer servir, seria un tot un detall que en cités la procedència. Bernat si vols alguna de les imatges per ampliar trenscat.cat, tu mateix!

Salut!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 21/02/2011 19:34
by metring
Doncs per ser de mòbil, ha de ser de molta resolució, són molt bones! I gràcies per penjar-les i oferir-les!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 22/02/2011 9:17
by Dr. T
Doncs estan tirades a 2 MP i reduïdes per que no ocupessin tant... Per cert... algú sap si és possible visitar alguna cosa de l'estació nova o del túnel de Girona? Per curiositat, només...

Re: Imatges LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 23/02/2011 9:31
by Trenscat
Dr. T wrote:Les fotos són fetes amb el mòbil (no tenia pensat anar-hi i no duia la càmera). No he posat marca d'aigua a les fotos, però si algú les vol fer servir, seria un tot un detall que en cités la procedència. Bernat si vols alguna de les imatges per ampliar trenscat.cat, tu mateix!

Salut!
Doncs no et dic que no, és un punt molt interessant de connexió. Salutacions!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 23/02/2011 20:28
by wefer
M'acabo de trobar amb el següent panorama: estava intentant comprar uns bitllets Narbona-Barcelona per al proper cap de setmana llarg del dia 7. Doncs bé: el sistema de tgv-europe m'ha dit que tots els trens estaven plens i que no es venien bitllets. Intentant una altra cerca des de Perpinyà, em diu que no hi ha cap tren disponible, sense especificar el per què.
Busco trens Narbona-Perpinyà i Perpinyà-Vilafant i em diu que cap problema, hi ha places disponibles de tot tipus. En què quedem? :emprenyat

Aleshores, intento comprar el bitllet Figueres-Barcelona a la web de tgv-Europe i... diu que no hi ha trens disponibles. Ja sabia jo que el problema seria el tren de Renfe, per variar!!!

Vaig a la web de Renfe a veure si em deixa comprar-lo, i... sorpresa, em diu que ni parlar-ne, que haig d'anar a taquilla a comprar-lo, que per internet no es ven. Ah, i a sobre m'avisa que no se m'acudeixi anar-hi amb targeta, perquè només accepten diners en efectiu. Coi, quanta modernitat... ni internet, ni targetes de crèdit... amb una mica de sort anem de Figueres a Sants amb la Garrafeta i cotxes de fusta :martell2

Així volen potenciar la línia? Fent gairebé impossible comprar un bitllet a no ser que tinguis un matí a perdre a les taquilles de Sants? Perquè ja no sé si es ven com a regional, com a alta velocitat o com a bicicleta amb rodes quadrades!! I els francesos... també han de venir fins a Sants per comprar el bitllet?

Déu n'hi do quina gestió tant dolenta la de Renfe, no ho podria fer pitjor. Si algun dia aquesta operadora desapareix de Catalunya, us asseguro que obriré una ampolla de cava. O una caixa sencera.

I encara farden

Posted: Wednesday 23/02/2011 21:22
by Guigui
Flotamamodennaduropa pá ti...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 23/02/2011 22:02
by Pere
wefer wrote:M'acabo de trobar amb el següent panorama: estava intentant comprar uns bitllets Narbona-Barcelona per al proper cap de setmana llarg del dia 7. Doncs bé: el sistema de tgv-europe m'ha dit que tots els trens estaven plens i que no es venien bitllets. Intentant una altra cerca des de Perpinyà, em diu que no hi ha cap tren disponible, sense especificar el per què.
Busco trens Narbona-Perpinyà i Perpinyà-Vilafant i em diu que cap problema, hi ha places disponibles de tot tipus. En què quedem? :emprenyat

Aleshores, intento comprar el bitllet Figueres-Barcelona a la web de tgv-Europe i... diu que no hi ha trens disponibles. Ja sabia jo que el problema seria el tren de Renfe, per variar!!!

Vaig a la web de Renfe a veure si em deixa comprar-lo, i... sorpresa, em diu que ni parlar-ne, que haig d'anar a taquilla a comprar-lo, que per internet no es ven. Ah, i a sobre m'avisa que no se m'acudeixi anar-hi amb targeta, perquè només accepten diners en efectiu. Coi, quanta modernitat... ni internet, ni targetes de crèdit... amb una mica de sort anem de Figueres a Sants amb la Garrafeta i cotxes de fusta :martell2

Així volen potenciar la línia? Fent gairebé impossible comprar un bitllet a no ser que tinguis un matí a perdre a les taquilles de Sants? Perquè ja no sé si es ven com a regional, com a alta velocitat o com a bicicleta amb rodes quadrades!! I els francesos... també han de venir fins a Sants per comprar el bitllet?

Déu n'hi do quina gestió tant dolenta la de Renfe, no ho podria fer pitjor. Si algun dia aquesta operadora desapareix de Catalunya, us asseguro que obriré una ampolla de cava. O una caixa sencera.
Crec que t'has confós. Ni TGV-Europe ni Renfe et vendran el bitllet directe entre Narbona i Barcelona (per cert, cosa molt criticable), has de comprar per separat els bitllets entre Barcelona i Figueres-Vilafant i entre Figueres-Vilafant i Narbona, el primer a la pàgina de Renfe, i el segon, a la pàgina de TGV-Europe.

Els bitllets pel TGV entre Figueres i Narbona també els ven Renfe, però al vendre's només per interconnexió, (sistema molt rudimentari), només es permet la venda a les taquilles i en efectiu, però el tren entre Figueres i Barcelona, al ser un tren nacional, no té cap limitació en aquest aspecte.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 23/02/2011 22:44
by wefer
Gràcies per contestar Pere
Pere wrote:Crec que t'has confós. Ni TGV-Europe ni Renfe et vendran el bitllet directe entre Narbona i Barcelona (per cert, cosa molt criticable),
Doncs sí, molt criticable. Vaja, em sembla increïble en els temps que vivim, on les fronteres se suposa que han desaparegut. Però sembla que hem canviat les fronteres entre països per fronteres entre operadores. Ja veus quin gran canvi...
Pere wrote:Els bitllets pel TGV entre Figueres i Narbona també els ven Renfe, però al vendre's només per interconnexió, (sistema molt rudimentari), només es permet la venda a les taquilles i en efectiu,
Exactament, rudimentari de nassos. Això fa 30 anys encara, però ara i amb un servei nou de trinca és per llogar-hi cadires.
Pere wrote:però el tren entre Figueres i Barcelona, al ser un tren nacional, no té cap limitació en aquest aspecte.
Mirant-ho bé, veig que tens raó. La meva confusió ha estat deguda a la pèssima pàgina web de Renfe.
Quan cerques el tren, el resultat t'apareix amb un signe de perill :? que, amb el títol "???prestaciones.txt3???" :x posa el text següent:
Renfe wrote:Enlace Internacional en Figueres V. con trenes TGV a Paris. Temporalmente los billetes para el trayecto internacional deben adquirirse en las Estaciones; exclusivamente pago en metálico.
Amb això, si vas ràpid a llegir-ho (com he fet jo) sembla que digui que el tren en qüestió no el pots comprar per internet... però resulta que sí es pot fer si vas fins al camp "Preciós", després desplegues l'enllaç que posa "Consultar y comprar" per finalment cercar un logo diminut d'un carret de la compra i clicar-lo. Vaja, intuïtiu que no vegis!!!

Moltes gràcies!!!