sequera wrote:
Com discrepo de tu....
No tant com jo de tu
sequera wrote:
l'estació de França és la més centrica de barcelona,
En absolut. Plaça de Catalunya, Passeig de Gràcia, i fins i tot Sants, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Arc de Triomf són molt més cèntriques. L'entorn d'Estació de França no té ni punt de comparació en quant a moviment.
sequera wrote:
a cinc minuts caminant de:
-centre adminitratiu i de govern , generalitat, parlament.
-centre financer, via laietana
-turistic, barri gotic, barri de la marina,.....
-El port de barcelona
-La villa olimpica
-l`hospital del mar
-la torre mafpre
-els hotels arts, etc.
-el centre de recerca biomedica (l'edifici nou de fusta d'enfront)
-el nou gratacels de gas natural i seu central
-al propi edifici de lestació hi ha un campus de la UPF
-Villa olimpica
-Jutjats.
-Metro, tramvia, autobusos......
Si tot això no es el centre economic d'una gran ciutat, que baje dios y lo vea......
Home... ara el centre econòmic és allà? I el Passeig de Gràcia, aleshores, què és?
Efectivament, es pot fer una llista amb els edificis d'interès que hi ha al voltant de l'E. de França. Evidentment, és impossible fer el mateix amb les estacions situades al centre, perquè la llista és tant llarga que no acabaríem ni demà passat.
Comparar la zona del costat del Parc de la Ciutadella amb el centre de l'Eixample, per exemple, o fins i tot amb Sants... és ser força optimista. Només cal que et plantis una estona a l'Av. del Marquès d'Argentera i observis el moviment que hi ha. Compara'l amb el de qualsevol zona del centre de BCN.
El que ha de quedar molt clar és que E. de França queda en un extrem de la ciutat, molt mal comunicada... no és en absolut adequada per ser una estació central. Sants és molt millor ja que abasta tota la banda Llobregat de la ciutat (BCN, Hospitalet, etc), mentre que Sagrera abastarà la zona que ara queda molt llunyana pels trens de llarg recorregut, la part nord (BCN, Cornellà, badalona, etc) i ambdues seran grans ontercanviadors on confluiran una bona colla de línies de transport (per exemple, dues línies de metro a Sants, amb possibilitat de fer-hi arribar FGC, i 3 a Sagrera)
En canvi, E. de França queda aïllada, en un extrem de la ciutat, amb el mar cap a una banda i el parc de la ciutadella de l'altra... és una situació molt bonica, però nefasta pel que fa a comunicació. A més, la única línia d'alta capacitat "propera" és la L4 del metro... la línia amb menys demanda de la xarxa de TMB, i dificilment seria lògic fer arribar cap altra línia de metro fins allí. Com a molt, hi pot passar el Trambesòs, però no n'hi ha prou.
sequera wrote:
En quant a les desventatges d'una estació en cul de sac.....doncs gairabé cap si parlem de trens automotrius o autopropulsats.
No són tant els desavantatges d'una estació en cul-de-sac (que també), sinó al fet d'haver de fer un llarg camí des de Glòries, per desprès tornar-lo a desfer, sense cap mena d'utilitat.
sequera wrote:
Son coses de l'ajuntament de Barcelona....com costa molt diners arreglar un barri , doncs ens inventem una granstació i amb les plusvalues de la venda de terrenys fem la renovació....
Evidentment, moltes millores s'han de fer generant plusvàlues. Els diners de l'ajuntament no són infinits. Millor això que no pas que ens dupliquin els impostos, no creus?
sequera wrote:
En fi... menos mal que ja estan acabant les obres de millora de l'estació de frança i ben aviat hi veurem tots els trens grans lineas
Ja tinc la càmera preparada
sequera wrote:
Recordar que l'adif no te cap intenció de abandonar el servei a llarg termini en EDF, i que el plans en aquest termini pasa per cambiar tota la xarxa a ample UIC i 25kv.
Doncs l'ajuntament ja fa un any que va aprovar definitivament el projecte del parc i els edificis que han d'anar en comptes de les vies...