Page 1 of 2

Passos a nivell

Posted: Monday 19/10/2009 15:26
by Sky
Nota: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=5877&start=200

Sant Guim rebutja suprimir el pas a nivell en una massiva consulta popular

• Malgrat no votar-hi el 60 per cent del cens, l'ajuntament estudiarà alternatives

Un 69,5% dels veïns de Sant Guim de Freixenet que aquest diumenge van acudir a votar a la consulta convocada per l'ajuntament van rebutjar el pla de Renfe, avalat pel consistori, de suprimir l'únic pas a nivell per a vehicles al nucli urbà. L'ajuntament requeria un 60% de participació per acceptar un resultat vinculant, i només es va aconseguir el 51%, però el resultat és prou categòric per estudiar alternatives.

Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) van rebutjar aquest diumenge en un referèndum un projecte de Renfe que implica eliminar l'únic pas a nivell que hi ha al nucli urbà i substituir-lo, només per a vianants, per un pas inferior a les vies del tren. A la consulta estaven convocats 963 veïns (davant dels 783 censats en les últimes eleccions, les europees del juny passat), incloent immigrants empadronats i joves de 16 i 17 anys, i van acudir a votar 493, xifra que suposa un 51,19% del cens. L'ajuntament havia requerit una participació del 60% perquè la consulta fos vinculant, però fonts municipals van afirmar que el resultat és prou contundent com per analitzar de nou el pla.

Xavier Gras, regidor de l'equip de govern (d'ERC, amb majoria absoluta), va dir que estudiaran com respondre als resultats de la consulta, cosa que podria implicar plantejar-se altres alternatives a la recolzada fins ara per l'ajuntament. Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim, una cosa que el canvi de rasant que la línia registra en aquesta localitat permetria.

"No defensem que no es faci res, però aquesta proposta dividirà el municipi en dos", ja que els passos alternatius al que es pretén suprimir estan almenys a mig quilòmetre del centre, segons els veïns. Els opositors, que, a més, s'han constituït en plataforma i han omplert arbres i bancs públics de cartells, asseguren que el quòrum requerit pel consistori era pràcticament inviable: "L'abstenció implicava el vot a favor del projecte", va assenyalar Albert Brufau. Sant Guim té, a més, 10 pedanies (encara que no totes estan habitades), cosa que hauria dificultat encara més la participació en la consulta "convocada per carta amb només sis dies d'antelació".

Aquest diari no va poder aconseguir l'opinió de l'alcalde, Pere Solé, malgrat reiterats intents.

http://www.segre.com

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 17:39
by megapauer
Plantejar el soterrament en un poble de MIL CENT habitants és un dels majors disbarats que he llegit en anys respecte al soterrament. És més lògic i barat moure les cases d'un cantó del poble a l'altre que el soterrament.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 17:39
by javi82
Sky wrote:Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) [...] Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim
Això, això, soterrament a Sant Guim!! És la qüestió més necessària del món mundial, tots bojos q ens tornarem!!!

Image

:boig

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 21/10/2009 20:20
by Tony M. Nyphot
Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 4:23
by Jordi Freixas
Tony M. Nyphot wrote:Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.
Home, a part de que aquella zona deu ser una mica caòtica, no veig jo que tingui res d'especial aquest pas a nivell (opinió personal eh!).

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 8:53
by Trenscat
Sobre la catenària abandonada de Sant Guim, tot i que encara no he penjat les fotos a trenscat dir-vos que es va retirar tota la de les vies auxiliars i només queda la de la via principal amb nous suports. Això sí, era una imatge ben curiosa la que es produïa dels avis jugant a petanca sota la catenària. :)

Passos a nivell

Posted: Thursday 22/10/2009 9:46
by lauria1226
Tony M. Nyphot wrote:
josep_serre wrote:Possiblement el fil estigui encara amb tensió.
S'han robat catenàries amb tensió a 25kV, a França n'estan ben tips. Però és que sorprèn que ni el propi Adif l'hagi recuperada ja sigui per fer-la servir com a recanvi o per vendre-la en brut.
Es que aqui des de fa segles que patim una Dictadura del Funcionariat, on estan acostumats a comprar el que fabriquen els altres amb els diners dels altres. Per tant es impossible que valorin res.

Cosa especial del pas a nivell

Posted: Thursday 22/10/2009 11:39
by Guigui
Jordi Freixas wrote:
Tony M. Nyphot wrote:Per cert, en relació amb el pas a nivell és interessant veure com es tracten les coses en altres països.
Home, a part de que aquella zona deu ser una mica caòtica, no veig jo que tingui res d'especial aquest pas a nivell (opinió personal eh!).
Que cada dos minuts i mig hi passa un tren per sentit.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 15:12
by Jordi Freixas
Doncs... molta confiança no és que m'inspiri a mi aquest pas a nivell. No és cap exemple de res que hi passin trens cada dos minuts; és perillós i prou.

Perillositat d'un pas a nivell

Posted: Thursday 22/10/2009 15:41
by Guigui
Cap pas a nivell que funcioni correctament (com, per cert, tots els de Catalunya) és perillós si la gent es comporta de manera responsable.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 15:48
by Jordi Freixas
TOTS ELS PASSOS A NIVELL SÓN PERILLOSOS. Un pas a nivell en una línia per on hi té lloc una freqüència d'un tren cada dos minuts ÉS PERILLÓS per més ben coordinat que estigui, i a més dificulta l'afluència del trànsit.

Perill

Posted: Thursday 22/10/2009 15:50
by Guigui
Doncs si un pas a nivell és perillós, no sé què dir-te d'un semàfor qualsevol.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 15:50
by metring
La veritat és que si, amb una freqüència tant alta, no val la pena un pas amb barrera, estaria tot el dia baixada, cal fer pas soterrat o per dalt.

Barreres

Posted: Thursday 22/10/2009 15:52
by Guigui
Depèn. He vist passos a nivell a Holanda on les barreres s'abaixen a les envistes del tren. En canvi, a Àustria, les hi abaixen dos o tres minuts abans.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 15:55
by metring
Com que aquí fan el senyal sonor amb 5 minuts d'antel·lació, i després la baixen amb uns quants més també, amb poca freqüència no surt a compte pujar i baixar, a no ser que ho faci a tota pastilla :x

Re: Cosa especial del pas a nivell

Posted: Thursday 22/10/2009 19:53
by Tony M. Nyphot
Guigui wrote:Que cada dos minuts i mig hi passa un tren per sentit.
Concretament avui hi hauran passat 640 trens, a aquesta hora ja és la matinada del dia 23 a Tòquio i ja no hi ha servei.

Re: Barreres

Posted: Thursday 22/10/2009 20:07
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Depèn. He vist passos a nivell a Holanda on les barreres s'abaixen a les envistes del tren. En canvi, a Àustria, les hi abaixen dos o tres minuts abans.
És molt perillós això. Ja no parlo de si és necessari eliminar els passos a nivell en una línia amb un tràfic dèbil, perquè en aquests casos, evidentment no és gents necessari. Però quan hi ha tant de transit ferroviari, més el transit que hi pugui haver per carretera, no es pot considerar en cap cas que l'exemple de la foto que has posat, sigui un model a seguir donat que es tracta d'un país plenament desenvolupat; per més que en segons quins temes, aquests països ens duguin anys d'avantatge, no tot s'hi val.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 20:34
by Tony M. Nyphot
Jordi Freixas wrote:TOTS ELS PASSOS A NIVELL SÓN PERILLOSOS. Un pas a nivell en una línia per on hi té lloc una freqüència d'un tren cada dos minuts ÉS PERILLÓS per més ben coordinat que estigui, i a més dificulta l'afluència del trànsit.
Crec que estem traient les coses de mara, primer perquè com es veu el carrer no és precisament una artèria de la ciutat, després tampoc entenc aquest concepte de sobreprotecció que se suposa han d'exercir les autoritats perquè puguem viure sense patir ni una rascada, com si haguéssim de viure embolcallats en cotó fluix. Cert, els passos a nivell suposen un risc si se't queda clavat el cotxe al mig, per això hi ha mecanismes de detecció d'obstacles que avisen al maquinista, que en el cas japonès són senyals pentagonals amb cinc focus vermells rotatius que s'encenen en cas d'alarma.

Ara bé, els trens per si mateixos també suposen un risc: et poden atropellar, poden descarrilar, s'hi pot declarar un incendi... i no per això es prohibeixen.

Sigui com sigui, que aquí un pas a nivell amb sis trens per dia sigui inadmissible mentre que al Japó un altre amb 640 trens al dia no sigui un problema significa alguna cosa més profunda a nivell cultural.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 21:54
by Jordi Freixas
És que... hi insisteixo, el problema no és que hi hagi un pas a nivell per on només hi passen 6 trens al dia. El problema és que n'hi hagi per on n'hi passen 640.

Comencem posant això com a exemple a seguir, i acabem posant passos a nivell també a les línies d'Alta Velocitat, no?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 22:39
by metring
Jo ho entenc perfectament, amb una freqüència alta no val la pena tenir aquesta mena de pas.