Passos a nivell
Posted: Monday 19/10/2009 15:26
Nota: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=5877&start=200
Sant Guim rebutja suprimir el pas a nivell en una massiva consulta popular
• Malgrat no votar-hi el 60 per cent del cens, l'ajuntament estudiarà alternatives
Un 69,5% dels veïns de Sant Guim de Freixenet que aquest diumenge van acudir a votar a la consulta convocada per l'ajuntament van rebutjar el pla de Renfe, avalat pel consistori, de suprimir l'únic pas a nivell per a vehicles al nucli urbà. L'ajuntament requeria un 60% de participació per acceptar un resultat vinculant, i només es va aconseguir el 51%, però el resultat és prou categòric per estudiar alternatives.
Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) van rebutjar aquest diumenge en un referèndum un projecte de Renfe que implica eliminar l'únic pas a nivell que hi ha al nucli urbà i substituir-lo, només per a vianants, per un pas inferior a les vies del tren. A la consulta estaven convocats 963 veïns (davant dels 783 censats en les últimes eleccions, les europees del juny passat), incloent immigrants empadronats i joves de 16 i 17 anys, i van acudir a votar 493, xifra que suposa un 51,19% del cens. L'ajuntament havia requerit una participació del 60% perquè la consulta fos vinculant, però fonts municipals van afirmar que el resultat és prou contundent com per analitzar de nou el pla.
Xavier Gras, regidor de l'equip de govern (d'ERC, amb majoria absoluta), va dir que estudiaran com respondre als resultats de la consulta, cosa que podria implicar plantejar-se altres alternatives a la recolzada fins ara per l'ajuntament. Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim, una cosa que el canvi de rasant que la línia registra en aquesta localitat permetria.
"No defensem que no es faci res, però aquesta proposta dividirà el municipi en dos", ja que els passos alternatius al que es pretén suprimir estan almenys a mig quilòmetre del centre, segons els veïns. Els opositors, que, a més, s'han constituït en plataforma i han omplert arbres i bancs públics de cartells, asseguren que el quòrum requerit pel consistori era pràcticament inviable: "L'abstenció implicava el vot a favor del projecte", va assenyalar Albert Brufau. Sant Guim té, a més, 10 pedanies (encara que no totes estan habitades), cosa que hauria dificultat encara més la participació en la consulta "convocada per carta amb només sis dies d'antelació".
Aquest diari no va poder aconseguir l'opinió de l'alcalde, Pere Solé, malgrat reiterats intents.
http://www.segre.com
Sant Guim rebutja suprimir el pas a nivell en una massiva consulta popular
• Malgrat no votar-hi el 60 per cent del cens, l'ajuntament estudiarà alternatives
Un 69,5% dels veïns de Sant Guim de Freixenet que aquest diumenge van acudir a votar a la consulta convocada per l'ajuntament van rebutjar el pla de Renfe, avalat pel consistori, de suprimir l'únic pas a nivell per a vehicles al nucli urbà. L'ajuntament requeria un 60% de participació per acceptar un resultat vinculant, i només es va aconseguir el 51%, però el resultat és prou categòric per estudiar alternatives.
Uns 334 veïns de Sant Guim de Freixenet (una localitat de poc més de 1.100 habitants) van rebutjar aquest diumenge en un referèndum un projecte de Renfe que implica eliminar l'únic pas a nivell que hi ha al nucli urbà i substituir-lo, només per a vianants, per un pas inferior a les vies del tren. A la consulta estaven convocats 963 veïns (davant dels 783 censats en les últimes eleccions, les europees del juny passat), incloent immigrants empadronats i joves de 16 i 17 anys, i van acudir a votar 493, xifra que suposa un 51,19% del cens. L'ajuntament havia requerit una participació del 60% perquè la consulta fos vinculant, però fonts municipals van afirmar que el resultat és prou contundent com per analitzar de nou el pla.
Xavier Gras, regidor de l'equip de govern (d'ERC, amb majoria absoluta), va dir que estudiaran com respondre als resultats de la consulta, cosa que podria implicar plantejar-se altres alternatives a la recolzada fins ara per l'ajuntament. Diversos veïns consultats partidaris del no van defensar que "el millor seria soterrar les vies del tren" al seu pas per Sant Guim, una cosa que el canvi de rasant que la línia registra en aquesta localitat permetria.
"No defensem que no es faci res, però aquesta proposta dividirà el municipi en dos", ja que els passos alternatius al que es pretén suprimir estan almenys a mig quilòmetre del centre, segons els veïns. Els opositors, que, a més, s'han constituït en plataforma i han omplert arbres i bancs públics de cartells, asseguren que el quòrum requerit pel consistori era pràcticament inviable: "L'abstenció implicava el vot a favor del projecte", va assenyalar Albert Brufau. Sant Guim té, a més, 10 pedanies (encara que no totes estan habitades), cosa que hauria dificultat encara més la participació en la consulta "convocada per carta amb només sis dies d'antelació".
Aquest diari no va poder aconseguir l'opinió de l'alcalde, Pere Solé, malgrat reiterats intents.
http://www.segre.com