Disseny de T-10

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
metring
Administrador

Disseny de T-10

Post by metring »

Mireu en aquest bloc http://inxpira.com/2009/08/billete-metro-barcelona/ uns dissenys de l'autor, en Sebastián Villalba, per a unes targetes T-10, son força macos, què en penseu?

Image

Image
UT596001
N10
N10

Re: Disseny de T-10

Post by UT596001 »

No m'agrada, té un caràcter massa urbà i garrulo. A part que s'hauria de posar el logotip unificat de l'ATM i corregir "trambaix" per Tramvia.

Si han de sortir coses, que siguin relacionades amb el transport: un baixador de FGC de la Llobregat-Anoia, algun autobús interurbà enmig d'una carretera comarcal plena de corbes, alguna estació d'autobusos, algun microbús o autobús urbà (sigui o no de Barcelona)...

A part, aquest disseny obligaria a canviar la configuració d'impressió de les màquines expenedores, siguin taquilles o autovenda, ja que posa les línies d'impressió més avall que actualment. I no seria precisament barat fer això...
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

M'agrada, m'agrada molt, Pero tinguem en compte que es pot fer més econòmic amb menys colors, per exemple, els actuals només fan servir verd i negre, i a FGC, negre taronja i vermell, quant menys colors, millor.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
foronda 141
N8
N8

Post by foronda 141 »

A mi em sembla bé quansevol diseny nou que es faci, i es canvii periodicament dos o tres cops cada any com a minim, per animar als col.leccionistas.

Lo que no es de rebut que tinguem el mateix model desde l'implantació del sistema tarifari integrat. cal variar.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Jo ho veig una bona iniciativa pel que fa a les línies d'impressió més aviat em penso que la targeta s'haurà d'adaptar a aquestes que no al revés o sino doncs s'imprimirà on coincideixi, però sí que podria ser una imatge més relacionada pròpiament amb el transport.

Jo no veig garrulo una persona que va amb un patinet, penso que denota alegria.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Vilarrubla
N8
N8

Post by Vilarrubla »

a mi m'agrada!
El que trobo dolç a tu t'amargue.
megapauer
N8
N8

Post by megapauer »

Jo com que soc bastant anti tribus urbanes, qualsevol diseny que faci referència ho trobo garrul·lo. Però incloure imatges de la ciutat, em semblaria genial.

El diseny base si que m'agrada. La foto, no.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

No em sembla mala idea, tot i que hi posaria o imatges de ciutats de l'RMB o dels transports que formen l'ATM, però el problema estaria en fer-ho a tot color, quan les targetes sempre s'han fet bicolor (comptades algunes excepcions).

Tot i així, i tenint a pocs anys vista la introducció de la targeta sense contacte a l'àrea de Barcelona... per què no personalitzar la teva pròpia tarjeta sense contacte com es pot fer amb les tarjetes de dèbit o crèdit de La Caixa, per exemple? Un espai per als logos d'ATM o d'altres operadors i un espai per a poder-hi posar la imatge que un vulgui, no estaria gens malament.
Vilarrubla
N8
N8

Post by Vilarrubla »

Més aviat seria una bona proposta com dius tu victorcasta, per les sense contacte o jo afegiria per comprar les actuals a quioscs, etc.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Guigui
Administrador

Aspectes a canviar

Post by Guigui »

Jo no hi posaria els operadors o modes de transport, sinó exclusivament l'ATM com a ens que fixa la tarifa que es materialitza en el corresponent títol de transport. Qualsevol altra cosa seria atapeir-la innecessàriament.

A més també podrien incloure la tarifa del títol en lloc de l'actual i lacònic "preu segons tarifa vigent".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
canalcole
N9
N9
Facebook: XavierMartinezVidal

Post by canalcole »

Està bé el disseny, però ficar una foto d'un monopatí quan el bitllet incentiva el transport públic... :x
Tony M. Nyphot
N6
N6

Re: Aspectes a canviar

Post by Tony M. Nyphot »

Guigui wrote:A més també podrien incloure la tarifa del títol en lloc de l'actual i lacònic "preu segons tarifa vigent".
Això només ho fa el metro, a les targetes comprades a Renfe sí que hi consta clarament l'import.

Precisament el disseny i més concretament el format d'impressió està massa fonamentat en el format del metro, però com a mínim sabem que el dissenyador de la targeta viu prop de Llacuna. La resta d'operadors no identifiquen de la mateixa forma l'expendició de la targeta, i en casos com els estancs incloure-hi el dia i l'hora és absurd.
And now for something completely different...
automotorserie 436
N7
N7

Post by automotorserie 436 »

A mi me parece muy bien, pero...
la impresión a colores es más cara, quien lo pagará...
y por otro lado, la fotito del patinete girando, perfecto para romperse el tobillo...
Mejor que las dejen como están, tanto diseño, la ciudad del dieño, nos quejamos del dieño de Barcelona y ahora queremos nuevos diesños para las tarjetas con fotos que nada tiene que ver con el trasnporte público ni con la ciudad...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

El disseny actual de les targetes és d'en Josep Maria Trias ( http://www.triasquod.com ), com altres coses de l'ATM, TMB, etc.,.. Podeu visitar la seva web i aprendreu moltes coses.

Personalment, penso que aquest disseny ja ha quedat superat pel temps i l'ús i, especialment, perque la integració tarifària ja està assumida per la població usuària. Realment fou un disseny molt enfocat cap a la novetat de l'interconnectivitat de la xarxa, amb un grafisme que connectava diversos punts en un plànol zonal imaginari.

Encara que no estan les coses per floritures, no estaria malament pensar en alguna variació, fins i tot jo sempre he dit que són la pròpia ATM qui podria promocionar-ne el col.leccionisme. De fet, a Zaragoza TUZSA editava un àlbum anual per guardar les targetes i al Japó es poden personalitzar amb la foto que vulguis.

La intuició em fa entreveure que amb la introducció de les targetes sense contacte tindrem més èxit pel que fa a dissenys.

metring wrote:Mireu en aquest bloc http://inxpira.com/2009/08/billete-metro-barcelona/ uns dissenys de l'autor, en Sebastián Villalba, per a unes targetes T-10, son força macos, què en penseu?

Image

Image
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

A veure, diferents coses. Primer, dir que el color corporatiu de la ATM és el verd, així que oblidem-nos de veure bitllets integrats en altres colors :( També dir que just aquest any, s'ha canviat el disseny dels bitllets integrats (com a mínim al metro). I dir que cada cop que es canvia el disseny s'han de canviar milers de rotllos de màquines distribuidores, i això té un cost força elevat.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Al meu parer, no es tracta de canviar milers de rotllos, sinó substituïr-los amb els nous un cop s'esgotin els antics, no es cap gast extra, i hi hauran canvis cada any, potser amb retard, suposem que els rotllos poden durar de un mes a un any, per tant, si començem a fer el canvi al gener, alguns tindran bitllets nous al febrer, i altres al desembre, depenent del seu us.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
traveller
N6
N6

Post by traveller »

Lluita1714 wrote:Al meu parer, no es tracta de canviar milers de rotllos, sinó substituïr-los amb els nous un cop s'esgotin els antics, no es cap gast extra, i hi hauran canvis cada any, potser amb retard, suposem que els rotllos poden durar de un mes a un any, per tant, si començem a fer el canvi al gener, alguns tindran bitllets nous al febrer, i altres al desembre, depenent del seu us.
Tens raó, encara que s'hauria de saber la quantitat de rotllos fabricats que hi ha, insisteixo, justament aquest any s'ha canviat el disseny, potser ara estan saturats de rotllos...
Santfeliuenc
N10
N10

Post by Santfeliuenc »

Hola,

¿Y qué tal una tarjeta estilo "Oyster Card" sin contacto para Barcelona personalizada con algún diseño a elegir entre 4 ó 5 imágenes de la ciudad? se le podría cargar una T-10, una T-Mes, cualquier tipo de tarjeta o abono local de bus, como por ejemplo una B-1 de Soler i Sauret o similar...

En serio que estos tipos que solamente andan pensando en lugar de ampliar la red en estos temas de las pegatinas, tarjetitas y demás... ¿no se les ha ocurrido implantar este tipo de tarjetas? para ellos sería pan comido proponer gastarse un fortunón en sustituir o modificar las máquinas y tornos de acceso/salida del metro-cercanías-fgc, etc. ¿no se les ha ocurrido?

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
metring
Administrador

Post by metring »

De hecho, ya hay muchísimas máquinas ya adaptadas para ese tipo de targeta, pero caray, mira que les cuesta aaquí implantar nada, recordad lo que tardaron para hacer la integración tarifaria, cuando en ciudades como Donostia, ya hacía años que la tenían!!!!
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Vull recordar, que antigament existien la T-Mes amb un disseny diferent cada mes, amb la silueta dels edificis simbòlics de Barcelona, sobre un fos de colors com taronja o morat. Estaria bé recuperar això, sobre fons verd, per no faltar a l'ATM, i amb les imatges de llocs significatius de tot l'AMB, des del pont del diable de Martorell, pont vell de Manresa, a l'Agbar, l'Hotel W, xemeneies del Besòs, Montserrat, i un llarg etcètera.
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”