Page 1 of 3
Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Monday 26/10/2009 23:32
by Mk_82
Això va d'una mala experiència amb els ffgg i el seu sistema de validació de bitllets, la qual em va passar fa tres anys aproximadament. El fet es que un dia que anava a currar pel matí agafant els ferrocarrils des d'Hospital General fins a Plaça Catalunya vaig tenir la mala sort de que la màquina validadora se'm mengés literalment la meva estimada T-10 de dues zones. El problema no va acabar aquí, ja que no hi havia ni déu a l'estació i per mala sort meva anava just de temps. No em va quedar altra que avisar per l'intèrfon d'ajuda i explicar la meva situació i em van dir que de seguida vindria algú de l'empresa com a màxim 10 minuts. Després de 20 minuts llargs va arribar una empleada amb males puces a la qual li vaig explicar el problema i tot seguit va obrir el capçal de la validadora. La meva T-10 estava feta miques allà dins, però l'empleada la va treure trosset a trosset y la va intentar recompondre per sorpresa meva com si fos un trencaclosques tot dient-me que em donaria una nova T-10 de dues zones però primer volia certificar els viatges que em restaven... Em vaig quedar a quadres i emprenyat ja que ja arribava quasi 30 minuts tard a la feina i no pas per culpa meva sinó del sistema de validació tan endarrerit que hi ha fins ara.
Tant li costava a l'empleada com a mínim bescanviar-me la meva malmesa T-10 de dues zones per una de completament nova ja fos pels danys i perjudicis causats?
Doncs això és el que em va passar i lamentablement penso que no dóna una imatge massa bona dels FFGG ni dels catalans. He estat a altres països i mai he vist aquesta racaneria, i pel que fa al sistema de validació trobo que hi ha altres i millors maneres de validar un bitllet que no sigui introduint-lo en una ranura i confiant que no se l'empassi la màquina.
PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Monday 26/10/2009 23:48
by victorcasta
Tot i que podria ser un gest de cortesia, l'empleada feia el que per norma havia de fer. Altra cosa seria que davant la impossibilitat d'esbrinar el número de viatges restants, l'empleat et fes un bescanvi amb una tarjeta nova.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 4:27
by Mk_82
victorcasta wrote:Tot i que podria ser un gest de cortesia, l'empleada feia el que per norma havia de fer. Altra cosa seria que davant la impossibilitat d'esbrinar el número de viatges restants, l'empleat et fes un bescanvi amb una tarjeta nova.
Home, a la vida hi ha moltes situacions en les que hauràs d'actuar amb seny i deixar de banda les "lleis" rígides, aquí entra l'ètica de cadascú... Oi que si fossis socorrista i veiessis algú que s'ofega aniries a salvar-lo encara que haguessis acabat el teu torn de treball?. Ja se que és un cas diferent , però és perquè us en adoneu molts dels que us aferreu a la literalitat de les lleis que tot no és blanc o negre...
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 8:16
by josep_serre
L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 11:50
by BRILL 18
Crec que el comportament de l'empleada va ser correcte, i sobre lactitut dels FGC en aquesta casos, us explicare que la setmana passada li va passar el mateix a la meva dona, va turcar per l'intercomunicador, li van demanar a on anava , i que al seu desti l'esperaria un empleat per que pugues sortir i amb un bitllet per la tornada, i que quan tornes a estar a Sant Quirze, truques per que li donarien una 50/30, nova, i aixi va ser, per tant la meva opinio es de
per FGC
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 14:18
by wefer
Mk_82 wrote:PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.
Només és una especulació meva, per això...
P.D: si a FGC es nota que són catalans perquè et volen cobrar fins l'últim cèntim... com haig d'interpretar que a Renfe, els ferrocarrils espanyols, vagi "tot quisqui" sense pagar i no s'hi faci res?
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 16:11
by liniadelRipollés
A Plaça Catalunya FGC no hi ha prou distància entre les escales mecàniques i la línia de control de sortida, per la qual cosa encara no hi ha validació de sortida.
wefer wrote:Mk_82 wrote:PD: Aprofito l'avinentesa per preguntar si algú sap per quin motiu les maquines validadores ( de sortida) de Plaça Catalunya no han entrat encara en funcionament, i si, totes aquelles que estan a l'àrea del Vallès.... no se perquè però aquí hi ha alguna cosa que fa pudor.
Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.
Només és una especulació meva, per això...
P.D: si a FGC es nota que són catalans perquè et volen cobrar fins l'últim cèntim... com haig d'interpretar que a Renfe, els ferrocarrils espanyols, vagi "tot quisqui" sense pagar i no s'hi faci res?
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 17:52
by uriol108
wefer wrote:Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.
Només és una especulació meva, per això...
És posible que tornin a obrir una mena d'Avinguda de la llum, una vegada es recuperi l'espai del Sephora ?
És broma jejejeje
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 19:20
by Mk_82
josep_serre wrote:L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
Si clar, ja se que us sabeu el reglament a la perfecció però és ètica l'actitud que va tenir l'empleada?. Podrà haver actuat amb totes les de la llei però com a tracte al client he de dir que el personal dels ffgg hauria de ser més humà i no prendre's tot a blanc o negre. D'altra banda no es per ficar el dit a la llaga però queda una mica malament tenir aquesta actitud tant controladora pel que fa a la correcta validació (de no perdre ni un duro) i després deixar fer a lladregots com el Sr. Millet, la Generalitat hauria d'estar per qui roba més i no tant pels pobres desgraciats que potser es colen alguna vegada. Amb això no estic justificant l'acció dels que es colen, perquè a mi em fa ràbia que la gent es coli, però el control es podria fer d'una altre manera menys agressiva.
En comptes de les màquines validadores actuals podrien posar màquines que validessin només acostant el bitllet pertinent a un lector com per exemple al metro d'Amsterdam, cosa que agilitza bastant i evita casos com el que he explicat.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 19:36
by fcuevas27
NO he tingut males experiencies amb FGC, tot el contrari, podrian aplicar allo de la devolucio xpress com a la renfe, ja es podrian "aplicar el cuento", la veritat... per altra banda, si un es troba amb un tracte poc respetuos, o es fan esperar mes del raonable, llibre de reclamacions "al canto"
, i si es considera algun tipus de resarciment? economic, junta arbrital de transport de catalunya...
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 19:46
by victorcasta
Mk_82 wrote:josep_serre wrote:L'empleada va actuar correctament ja que ha de saber quants viatges et quedaven i fer el bitllet correctament, però tens raó que és PENÓS que no penós que un problema així trigui 30 minuts en resoldre's i espera't que aviat es prendran mesures perquè es trigui més temps en resoldre's
Si clar, ja se que us sabeu el reglament a la perfecció però és ètica l'actitud que va tenir l'empleada?. Podrà haver actuat amb totes les de la llei però com a tracte al client he de dir que el personal dels ffgg hauria de ser més humà i no prendre's tot a blanc o negre. D'altra banda no es per ficar el dit a la llaga però queda una mica malament tenir aquesta actitud tant controladora pel que fa a la correcta validació (de no perdre ni un duro) i després deixar fer a lladregots com el Sr. Millet, la Generalitat hauria d'estar per qui roba més i no tant pels pobres desgraciats que potser es colen alguna vegada. Amb això no estic justificant l'acció dels que es colen, perquè a mi em fa ràbia que la gent es coli, però el control es podria fer d'una altre manera menys agressiva.
En comptes de les màquines validadores actuals podrien posar màquines que validessin només acostant el bitllet pertinent a un lector com per exemple al metro d'Amsterdam, cosa que agilitza bastant i evita casos com el que he explicat.
Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 20:59
by El LLOP
victorcasta wrote:Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.
Totalment d'acord. Per cert, no m'agrada el títol d'aquest post pel fet de que incideix en el tòpic de que els catalans som garrepes, pel fet de que l'empleada no ha regalat cap viatge com a compensació de l'espera. La meva opinió es que l'actuació de l'empleada s'ajusta a dret i no se li pot recriminar la seva manera d'actuar. El que si es pot reclamar es aquest llarg temps d'espera, però és la companyia la que s'ha de fer carrec i compensar a l'usuari per les molèsties que ha causat i no la treballadora per pròpia iniciativa.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 27/10/2009 21:29
by Mk_82
El LLOP wrote:victorcasta wrote:Em sembla molt bé això de que l'empleat ha de tenir tracte humà... però si és que hi ha una normativa o protocol per a aquests casos, jo no posaria en risc el meu lloc de treball per donar un tracte "més humà" encara que això signifiqui saltar-se la normativa a la torera.
Totalment d'acord. Per cert, no m'agrada el títol d'aquest post pel fet de que incideix en el tòpic de que els catalans som garrepes, pel fet de que l'empleada no ha regalat cap viatge com a compensació de l'espera. La meva opinió es que l'actuació de l'empleada s'ajusta a dret i no se li pot recriminar la seva manera d'actuar. El que si es pot reclamar es aquest llarg temps d'espera, però és la companyia la que s'ha de fer carrec i compensar a l'usuari per les molèsties que ha causat i no la treballadora per pròpia iniciativa.
A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
Insisteixo en lo del tracte humà perquè és una cosa que s'està perdent cada dia més, potser és que jo sóc molt impulsiu i no tinc por del que puguin dir de mi, cosa que a vegades he d'admetre que m'ha portat alguns maldecaps però també moltes satisfaccions després de dures batalles contra injustícies i lleis absurdes, quan veus que al final tot es resol. La burocràcia hauria d'existir per comoditat de tots no d'alguns, ja que treure's el problema de sobre es fàcil, però lo difícil és solucionar-lo allà on toca i al moment que toca.
De garrepes, res
Posted: Tuesday 27/10/2009 22:53
by Guigui
Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
Re: De garrepes, res
Posted: Wednesday 28/10/2009 0:21
by Oriol
Guigui wrote:Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
A mi quan un país m'ha donat mala rebuda se m'han tret les ganes de visitar-lo. Espanya m'ha rebut sempre malament, i per tant, la visito poc (per no dir que pràcticament no la conec), però per contra em queden pocs països europeus per conèixer (el Benelux, Escandinàvia i el Regne Unit, tinc tota l'Europa de l'Est vista, Centre Europa i Irlanda).
Re: De garrepes, res
Posted: Wednesday 28/10/2009 0:37
by Mk_82
Guigui wrote:Mk_82 wrote:A mi tampoc m'agrada tirar-me pedres a la meva pròpia teulada però s'ha d'admetre que els catalans pequem una mica d'això per desgràcia, i després passa el que passa quan vas a fora i dius que ets català.
Doncs no. De cap manera. Si de cas, som estalviadors (cada cop menys), però em nego en rodó a admetre estereotips sense solta ni volta.
I si vas a fora, dius que ets català i et miren malament, doncs a fer com ells: i què? (Versió estereotípica bilbaïna: amb un parell...)
No creus que es millor canviar d'actitud?, per exemple una manera seria començar a posar preus reals que s'ajustin a un transport PÚBLIC, amb tot allò que aquesta paraula hauria de comportar (un transport assequible) i més ara en temps de crisi i de campanyes per a lluitar contra la contaminació les quals només tenen la intenció d'omplir butxaques "privades".
I us ho juro que he sentit remugar més d'una vegada a madrilenys, andalusos, i altra gent d'arreu d'Espanya queixar-se dels preus impopulars dels ffgg, i metro, que per acabar-ho d'adobar cada any pugen mentre que els ingressos de la gent normal es mantenen o disminueixen. Com s'ha de menjar això?, que algú m'ho expliqui.
Per cert el títol el trobo del més normal, però com diu el refrany castellà: dice el ladrón...
PD: Sento que el tema hagi derivat per aquí però es que tot està relacionat i ho he trobat interessant comentar-ho.
Re: De garrepes, res
Posted: Wednesday 28/10/2009 0:48
by victorcasta
Oriol wrote:A mi quan un país m'ha donat mala rebuda se m'han tret les ganes de visitar-lo. Espanya m'ha rebut sempre malament, i per tant, la visito poc (per no dir que pràcticament no la conec), però per contra em queden pocs països europeus per conèixer (el Benelux, Escandinàvia i el Regne Unit, tinc tota l'Europa de l'Est vista, Centre Europa i Irlanda).
Doncs jo he anat per Espanya i mai he tingut problemes en dir que era de Barcelona. Amb aquestes afirmacions caus en el mateix joc d'aquells que diuen que a Catalunya parlem en català als que són d'altres parts de la Península només per fotre. Oi que saps que no és cert?
Mk_82 wrote:No creus que es millor canviar d'actitud?, per exemple una manera seria començar a posar preus reals que s'ajustin a un transport PÚBLIC, amb tot allò que aquesta paraula hauria de comportar (un transport assequible) i més ara en temps de crisi i de campanyes per a lluitar contra la contaminació les quals només tenen la intenció d'omplir butxaques "privades".
I us ho juro que he sentit remugar més d'una vegada a madrilenys, andalusos, i altra gent d'arreu d'Espanya queixar-se dels preus impopulars dels ffgg, i metro, que per acabar-ho d'adobar cada any pugen mentre que els ingressos de la gent normal es mantenen o disminueixen. Com s'ha de menjar això?, que algú m'ho expliqui.
De debò que encara creus que el transport públic hauria de ser gratuït pel sol fet que és públic...? Ah, i pregunta-li a un madrileny i veuràs com estaria encantat de la vida de tenir un sistema tarifari integrat, tot i que hagués de pagar una mica més per la tarjeta de 10 viatges.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Wednesday 28/10/2009 1:01
by Lluita1714
Victorcasta, ningú ha sigut que hagi de ser de franc, però ha de tenir un preu més moderat.
D'altra banda ja n'hi ha prou de mirar-se el melic, i de comparar-nos amb Espanya. Si amb algú ens hem de compara és amb Europa,a mb qui tenim més semblança, on el ferrocarril, en general, pot ser integrat i més barat, on, fins-i-tot l'alta velocitat té un preu moderat. Confonem servei amb negoci, i més sabent que les empreses són, total o parcialment d'institucions que també cobren imposts sobre transport públic.
I jo també puc dir que a Espanya no som ben rebuts, i conec a un que va anar a Madrid un dia abans del referèndum de l'estatut, i va haver de sentir més d'un comentari desagradable contra els catalans que no ve al cas, i, aquí mateix, patim l'espanyolisme amb cartells com "para cavas no-catalanes, el pasillo de atrás", famós cartell de l'Alcampo. No podem tapar el sol amb un dit, i si et trobes a la ombra, sintonitza Telemadrid, o La Cope, que és on tindràs més possibilitat de sentir crítiques, degut a la seva freqüència, que ja deu ser esport nacional, i si em dius que exagero, posa Antena 3 o TeleCinco que tard o d'hora també sentiràs barbaritats.
Tarifes raonables
Posted: Wednesday 28/10/2009 1:06
by Guigui
Doncs comparat amb la despesa total del servei que cobreix i la incidència que té a la butxaca de cadascú al final de mes, trobo que el preu del transport públic a l'àrea de Barcelona és prou raonable, sense establir cap comparació amb cap indret de més al sud o més al nord.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Wednesday 28/10/2009 1:36
by Lluita1714
Què ha de sortir més rentable, transport col·lectiu o privat? en teoria, col·lectiu, però jo m'he demostrat dia rera dia que el transport públic, almenys en el meu cas,em surt el doble de car a la setmana que no pas el privat (moto). No és un sistema competent, ni per preu, ni per velocitat, ni per serveis, ni res, s'ha de millorar molt, i jo penso que, per cobrar el que cobren, podrien donar un servei sense fallides, i amb freqüències de menys de deu minuts en hores vall fins a la tercera corona (aplicat a Renfe i FGC) i amés trobo aquest sistema molt desigual entre els que viuen a la primera corona, i la resta, quan es tracta de quilòmetres en relació a preu.