Obres a la Ronda del Mig
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obres a la Ronda del Mig
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=
7/11/2009 CANVIS EN UNA VIA ESTRATÈGICA
La Ronda del Mig suporta fins a tres obres simultànies
• Als treballs de Sant Gervasi se n’hi sumen altres de nous a Sarrià i el Guinardó
• Comença la millora de la cicatriu de l’antic viaducte entre Sardenya i Cartagena
XABIER BARRENA
BARCELONA
L’antic Primer Cinturó del porciolisme, rebatejat en el 92 com a Ronda del Mig, és la via semaforitzada més important de Barcelona, juntament amb l’avinguda Diagonal. La conversió de l’antic disseny, a mig camí entre una autopista perifèrica i un bulevard, està donant pas a una secció molt més urbana, com correspon a una via absolutament cèntrica en el context metropolità. Aquesta conversió es fa per parts, cosa que provoca que, per exemple en aquests moments, hi hagi fins a tres trams en obres. Als treballs entre els carrers de Balmes i de Puig-Reig s’hi han sumat, recentment, l’inici de la urbanització de la ronda entre Sardenya i Cartagena i la reforma entre Mandri i la Via Augusta.
La Ronda del Mig, és a dir la suma de trams de diferent nom que uneixen amb més o menys continuïtat la Zona Franca i l’avinguda Meridiana, és una de les herències del pla d’enllaços amb què l’urbanista francès Leon Jaussely va guanyar el concurs municipal del 1905. Si bé el pla no es va portar a terme com a tal, per falta de recursos, la música taral·lejada pel francès va inspirar l’urbanisme barceloní del segle XX. Concebuda com una circumval·lació per darrere dels municipis acabats d’agregar a Barcelona, com Gràcia i Sant Gervasi, el desarrollismo dels anys 60 i 70 va situar la Ronda del Mig al centre d’una densa trama.
TRAM DE 200 METRES / El tram de la Ronda del General Mitre (aquest és el nom que agafa la Ronda del Mig entre l’avinguda Diagonal i la plaça de Lesseps) entre els carrers de Balmes i Puig-reig té tot just 200 metres. Aquí, com abans es va fer en el tram Homer-Puig-Reig, s’està humanitzant la secció de la via per donar cabuda a dos carrils més un d’autobús per sentit. Les obres s’acabaran a finals de l’estiu que ve.
Les novetats vénen a la Ronda del Guinardó. Després d’enderrocar el viaducte entre els carrers de Sardenya i de Cartagena –com va informar aquest diari a l’agost–, els treballs d’urbanització de l’entorn, i dels accessos al túnel de la Rovira, han començat recentment.
Cal destacar que, davant la impossibilitat de tirar a terra el mur entre Castillejos i Cartagena –ja que conté les terres, tenint en compte la diferència de cota entre els dos costats de la ronda–, l’ajuntament instal·larà una escala mecànica d’enllaç fins al carrer de Thous. Al mateix carrer construirà, a més a més, un aparcament per als veïns de la zona.
El nou element clau per al viari és el nus circulatori, que permet, a través d’un enorme illot el·líptic, accedir al túnel de la Rovira.
Dijous, per la seva part, van començar els treballs d’adaptació de Mitre entre Mandri i la Via Augusta. S’amplien les voreres i es redueixen els carrils fins als coneguts 2+1 per sentit. Les obres finalitzaran el febrer del 2011.
7/11/2009 CANVIS EN UNA VIA ESTRATÈGICA
La Ronda del Mig suporta fins a tres obres simultànies
• Als treballs de Sant Gervasi se n’hi sumen altres de nous a Sarrià i el Guinardó
• Comença la millora de la cicatriu de l’antic viaducte entre Sardenya i Cartagena
XABIER BARRENA
BARCELONA
L’antic Primer Cinturó del porciolisme, rebatejat en el 92 com a Ronda del Mig, és la via semaforitzada més important de Barcelona, juntament amb l’avinguda Diagonal. La conversió de l’antic disseny, a mig camí entre una autopista perifèrica i un bulevard, està donant pas a una secció molt més urbana, com correspon a una via absolutament cèntrica en el context metropolità. Aquesta conversió es fa per parts, cosa que provoca que, per exemple en aquests moments, hi hagi fins a tres trams en obres. Als treballs entre els carrers de Balmes i de Puig-Reig s’hi han sumat, recentment, l’inici de la urbanització de la ronda entre Sardenya i Cartagena i la reforma entre Mandri i la Via Augusta.
La Ronda del Mig, és a dir la suma de trams de diferent nom que uneixen amb més o menys continuïtat la Zona Franca i l’avinguda Meridiana, és una de les herències del pla d’enllaços amb què l’urbanista francès Leon Jaussely va guanyar el concurs municipal del 1905. Si bé el pla no es va portar a terme com a tal, per falta de recursos, la música taral·lejada pel francès va inspirar l’urbanisme barceloní del segle XX. Concebuda com una circumval·lació per darrere dels municipis acabats d’agregar a Barcelona, com Gràcia i Sant Gervasi, el desarrollismo dels anys 60 i 70 va situar la Ronda del Mig al centre d’una densa trama.
TRAM DE 200 METRES / El tram de la Ronda del General Mitre (aquest és el nom que agafa la Ronda del Mig entre l’avinguda Diagonal i la plaça de Lesseps) entre els carrers de Balmes i Puig-reig té tot just 200 metres. Aquí, com abans es va fer en el tram Homer-Puig-Reig, s’està humanitzant la secció de la via per donar cabuda a dos carrils més un d’autobús per sentit. Les obres s’acabaran a finals de l’estiu que ve.
Les novetats vénen a la Ronda del Guinardó. Després d’enderrocar el viaducte entre els carrers de Sardenya i de Cartagena –com va informar aquest diari a l’agost–, els treballs d’urbanització de l’entorn, i dels accessos al túnel de la Rovira, han començat recentment.
Cal destacar que, davant la impossibilitat de tirar a terra el mur entre Castillejos i Cartagena –ja que conté les terres, tenint en compte la diferència de cota entre els dos costats de la ronda–, l’ajuntament instal·larà una escala mecànica d’enllaç fins al carrer de Thous. Al mateix carrer construirà, a més a més, un aparcament per als veïns de la zona.
El nou element clau per al viari és el nus circulatori, que permet, a través d’un enorme illot el·líptic, accedir al túnel de la Rovira.
Dijous, per la seva part, van començar els treballs d’adaptació de Mitre entre Mandri i la Via Augusta. S’amplien les voreres i es redueixen els carrils fins als coneguts 2+1 per sentit. Les obres finalitzaran el febrer del 2011.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Remodelació entre Lesseps i Balmes, completa
http://www.ara.cat/societat/Sinaugura-r ... 59323.html
S'inaugura la remodelació de la ronda del Mig, entre plaça Lesseps i Balmes
Barcelona | Actualitzada el 15/01/2011 12:37
Una fase de les obres de la ronda del Mig està enllestida. Es tracta del tram que va des de la plaça Lesseps fins el carrer Balmes, projecte consensuat entre l'Ajuntament de Barcelona i una comissió veïnal. L'actuació urbanística es caracteritza per haver reduït considerablement l'espai per al trànsit rodat en benefici dels vianants i el transport públic. A partir d'ara, només hi haurà dos carrils per a vehicles privats i un per a transport públic, mesura que pretén reduir la contaminació acústica i atmosfèrica. En la inauguració, l'alcalde Jordi Hereu ha destacat que la remodelació ha eradicat la separació històrica entre els barris del Putxet i Farró que suposava l''autopista urbana' de la ronda.
S'inaugura la remodelació de la ronda del Mig, entre plaça Lesseps i Balmes
Barcelona | Actualitzada el 15/01/2011 12:37
Una fase de les obres de la ronda del Mig està enllestida. Es tracta del tram que va des de la plaça Lesseps fins el carrer Balmes, projecte consensuat entre l'Ajuntament de Barcelona i una comissió veïnal. L'actuació urbanística es caracteritza per haver reduït considerablement l'espai per al trànsit rodat en benefici dels vianants i el transport públic. A partir d'ara, només hi haurà dos carrils per a vehicles privats i un per a transport públic, mesura que pretén reduir la contaminació acústica i atmosfèrica. En la inauguració, l'alcalde Jordi Hereu ha destacat que la remodelació ha eradicat la separació històrica entre els barris del Putxet i Farró que suposava l''autopista urbana' de la ronda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja queda menys
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rgida.html
Ferida urbana sargida
La transformació de la ronda del Mig de Barcelona entra en la fase decisiva amb l'acabament de les obres entre la Via Augusta i Mandri
La reforma de la travessera de Dalt aquest mandat culminarà el projecte
10/08/11 02:00 - barcelona - Francesc Espiga
A principi del segle XX la gran Barcelona començava a ser una realitat emergent que, entre altres reptes, havia de resoldre la deficient connexió de l'Eixample de Cerdà amb municipis recentment agregats com Sant Joan d'Horta. Amb aquesta idea al cap, l'urbanista francès Léon Jaussely va planificar el 1903 l'obertura de la ronda del Mig dins un conjunt d'eixos viaris nous que havien de vertebrar la ciutat del futur. Els plans de Jaussely, però, només es van concretar en part, i més d'un segle després aquest cinturó s'ha convertit en un corredor parcialment cobert d'alta densitat de trànsit que ha provocat una profunda ferida en la trama urbana del seu recorregut, entre la plaça Cerdà i l'avinguda Rio de Janeiro, als límits de Nou Barris. I per a una metròpoli, Barcelona, que darrerament ha fet una aposta política decidida per acotar la circulació de pas pel centre, l'existència d'aquesta veritable autopista urbana era un anatema. Calia repensar-la.
Amb aquesta premissa i el repte de reduir-hi el volum de trànsit un mínim d'un 20%, durant el mandat anterior es va aprofundir en la transformació dels trams descoberts de la ronda del Mig, partint d'uns criteris d'actuació homogenis recollits en un document amb data del 25 de gener del 2006. Uns quants d'aquests criteris són comprimir la calçada de circulació –per norma general, de 6 a 8 carrils– i, en inversa proporció, ampliar fins a 5,6 metres l'amplada de les voreres, renovar xarxes de serveis i limitar la velocitat de circulació a 50 km/h, i també col·locar elements d'enjardinament o mobiliari urbà i ampliar l'oferta d'aparcaments a la zona. Un dels trams en què l'impacte d'aquesta reordenació ha estat més visible són els 1,6 quilòmetres de General Mitre que van des de la Via Augusta fins a Lesseps. En aquest sector les obres s'han executat en quatre fases, per mirar de reduir-ne el gran impacte que té sobre els veïns i el trànsit rodat de la zona. Una de les actuacions més complexes ha estat la construcció d'un aparcament subterrani de quatre plantes amb capacitat per a 254 vehicles als jardins de Josep Amat. Ara, però, ja està enllestida, així com la urbanització del sector de General Mitre entre Mandri i la Via Augusta, on la setmana passada es van acabar de plantar els últims arbres a la mitjana central de la via.
Amb aquest tram central ja conclòs, la cosidura per suturar la ferida de l'antiga ronda del Mig està gairebé enllestida. De fet, ja fa mesos que es va culminar la metamorfosi de l'extrem situat més al nord-oest, amb la reforma de la plaça Lesseps i l'enderroc de l'antic viaducte del Guinardó, acompanyada de la reforma de l túnel de la Rovira. Una operació que ha permès guanyar i alliberar espai públic però que no ha estat exempta de polèmica, ja que s'ha mantingut un dels murs de l'antic viaducte entre els carrers Padilla i Cartagena que sobre el terreny fa un pendent intimidador i que s'ha cobert de vegetació per intentar que adopti un aspecte més amable.
Els aproximadament 700 metres de la travessera de Dalt que van des de la plaça Lesseps fins al carrer Escorial, just a l'entrada de l'enèsim túnel, són els darrers que falten per donar el projecte per acabat. Les restriccions pressupostàries són l'argument que ha impedit reformular la secció d'aquest vial i, alhora, fer un nou pàrquing subterrani a l'altura dels jardins de Menéndez Pelayo. Una obra que, si no hi ha cap contratemps, s'afrontarà aquest mateix mandat. Quan s'hagi acabat, s'hauran invertit en total uns 140 milions per refer el corredor.
Ferida urbana sargida
La transformació de la ronda del Mig de Barcelona entra en la fase decisiva amb l'acabament de les obres entre la Via Augusta i Mandri
La reforma de la travessera de Dalt aquest mandat culminarà el projecte
10/08/11 02:00 - barcelona - Francesc Espiga
A principi del segle XX la gran Barcelona començava a ser una realitat emergent que, entre altres reptes, havia de resoldre la deficient connexió de l'Eixample de Cerdà amb municipis recentment agregats com Sant Joan d'Horta. Amb aquesta idea al cap, l'urbanista francès Léon Jaussely va planificar el 1903 l'obertura de la ronda del Mig dins un conjunt d'eixos viaris nous que havien de vertebrar la ciutat del futur. Els plans de Jaussely, però, només es van concretar en part, i més d'un segle després aquest cinturó s'ha convertit en un corredor parcialment cobert d'alta densitat de trànsit que ha provocat una profunda ferida en la trama urbana del seu recorregut, entre la plaça Cerdà i l'avinguda Rio de Janeiro, als límits de Nou Barris. I per a una metròpoli, Barcelona, que darrerament ha fet una aposta política decidida per acotar la circulació de pas pel centre, l'existència d'aquesta veritable autopista urbana era un anatema. Calia repensar-la.
Amb aquesta premissa i el repte de reduir-hi el volum de trànsit un mínim d'un 20%, durant el mandat anterior es va aprofundir en la transformació dels trams descoberts de la ronda del Mig, partint d'uns criteris d'actuació homogenis recollits en un document amb data del 25 de gener del 2006. Uns quants d'aquests criteris són comprimir la calçada de circulació –per norma general, de 6 a 8 carrils– i, en inversa proporció, ampliar fins a 5,6 metres l'amplada de les voreres, renovar xarxes de serveis i limitar la velocitat de circulació a 50 km/h, i també col·locar elements d'enjardinament o mobiliari urbà i ampliar l'oferta d'aparcaments a la zona. Un dels trams en què l'impacte d'aquesta reordenació ha estat més visible són els 1,6 quilòmetres de General Mitre que van des de la Via Augusta fins a Lesseps. En aquest sector les obres s'han executat en quatre fases, per mirar de reduir-ne el gran impacte que té sobre els veïns i el trànsit rodat de la zona. Una de les actuacions més complexes ha estat la construcció d'un aparcament subterrani de quatre plantes amb capacitat per a 254 vehicles als jardins de Josep Amat. Ara, però, ja està enllestida, així com la urbanització del sector de General Mitre entre Mandri i la Via Augusta, on la setmana passada es van acabar de plantar els últims arbres a la mitjana central de la via.
Amb aquest tram central ja conclòs, la cosidura per suturar la ferida de l'antiga ronda del Mig està gairebé enllestida. De fet, ja fa mesos que es va culminar la metamorfosi de l'extrem situat més al nord-oest, amb la reforma de la plaça Lesseps i l'enderroc de l'antic viaducte del Guinardó, acompanyada de la reforma de l túnel de la Rovira. Una operació que ha permès guanyar i alliberar espai públic però que no ha estat exempta de polèmica, ja que s'ha mantingut un dels murs de l'antic viaducte entre els carrers Padilla i Cartagena que sobre el terreny fa un pendent intimidador i que s'ha cobert de vegetació per intentar que adopti un aspecte més amable.
Els aproximadament 700 metres de la travessera de Dalt que van des de la plaça Lesseps fins al carrer Escorial, just a l'entrada de l'enèsim túnel, són els darrers que falten per donar el projecte per acabat. Les restriccions pressupostàries són l'argument que ha impedit reformular la secció d'aquest vial i, alhora, fer un nou pàrquing subterrani a l'altura dels jardins de Menéndez Pelayo. Una obra que, si no hi ha cap contratemps, s'afrontarà aquest mateix mandat. Quan s'hagi acabat, s'hauran invertit en total uns 140 milions per refer el corredor.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Error d'escàndol
Sembla mentida que l'articulista no hagi esmentat ni per mostra el tram entre Mandri i Balmes, encara per remodelar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Obres a la Ronda del Mig
Doncs ara si:
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... almes.html
Barcelona reformará la ronda del Mig, entre Mandri y Balmes
El pacto presupuestario entre CiU y PP permitirá ejecutar este mandato, que acaba en el 2015
Barcelona | 10/01/2012 - 00:38h
Silvia Angulo Barcelona , Óscar Muñoz Barcelona
Los vecinos de la ronda General Mitre entre Mandri y Balmes pasaron de la satisfacción a la desesperación cuando ahora hace dos años el Ayuntamiento de Barcelona decidió paralizar la remodelación de la vía justo en el tramo que afectaba a sus casas. El sueño de esta reforma, tan largamente reivindicada, se truncó por la recesión económica y los primeros recortes del gobierno municipal de Jordi Hereu. Pero la situación está a punto de cambiar. En el pacto suscrito entre CiU y PP para sacar adelante los presupuestos municipales, los populares arrancaron el compromiso del nuevo alcalde, Xavier Trias, de ejecutar las obras en esta zona a lo largo del presente mandato, que finaliza el año 2015.
Este tramo de Mitre es el más complejo del proyecto de remodelación integral de la ronda de Mig, que abarca desde Via Augusta hasta la calle Escorial. Su dificultad reside en la existencia del paso viario bajo la calle Muntaner, que está previsto suprimir y sustituir por un depósito de aguas pluviales que se emplearía en el riego y la limpieza viaria. Los trabajos de reforma de la ronda se han realizado por fases, pero quedan pendientes, además de este tramo, el que discurre entre la plaza Lesseps y la calle Escorial.
Por lo pronto, a lo largo de este año se volverán a poner en marcha los estudios técnicos que afectan al tramo Mandri-Balmes, con lo que, previsiblemente, los trabajos podrían empezar a ejecutarse a lo largo del 2013, según han explicado a La Vanguardia fuentes municipales.
Las obras afectan a un tramo de 530 metros y en su día fueron presupuestadas en 6,3 millones de euros. La reordenación de la confluencia de Mitre y Muntaner comportará la eliminación del actual paso inferior destinado al paso de los vehículos, que los barceloneses siempre han visto como una vía rápida. Se reducirá la velocidad, así como el número de carriles para el tráfico, ganando así espacio para el transporte público y los peatones. Cuando se presentó, en el 2006, estaba previsto que la remodelación integral de la ronda del Mig redujera la circulación entre un 20% y un 25%.
La idea es crear un paseo que favorezca la relación entre los barrios de la Bonanova y de Galvany, ahora divididos por la cicatriz viaria. Al eliminar el paso subterráneo para los coches quedará un espacio de unos 400 metros cuadrados, en el que está previsto ubicar un depósito de aguas pluviales. Inicialmente se pensó situar un aparcamiento, pero se desestimó.
El proyecto completo se redactó tras un arduo proceso participativo que culminó a principios del 2006, cuando Joan Clos estaba al frente de la alcaldía. Las obras que afectan al tramo entre Mandri y Balmes debían haberse iniciado a finales del 2009, pero las máquinas nunca llegaron. En ese momento, el Ayuntamiento del entonces alcalde, Jordi Hereu, adujo problemas de afectación viaria para no empezar estos trabajos, ya que se prefería esperar a que acabasen las actuaciones de Via Augusta a Mandri. Una obra, esta última, que se inauguró el pasado abril, pero aun así la intervención en el otro tramo siguió sin efectuarse. Lo cierto es que, según explica el concejal del PP Xavier Mulleras, los estudios técnicos quedaron en un cajón y el nuevo gobierno de Xavier Trias tampoco tenía especial interés por desempolvar el plan. "Era un agravio comparativo para estos vecinos, que deben sufrir los inconvenientes de vivir junto a una vía rápida de estas características", sostiene el edil.
La remodelación de la ronda estaba programada en tres fases. Además estaba condicionada por la reforma de la plaza Lesseps, que, tras un largo proceso de definición y de obras, se estrenó en abril del 2009. El primer tramo corresponde a la transformación entre Via Augusta y Muntaner, que se acometería en dos partes: de Via Augusta a Mandri –ya realizada– y de esta última a Balmes, aún pendiente. El segundo tramo es el que discurre de Balmes a Lesseps. Esta remodelación se inauguró en enero del 2011. Y falta una última fase para completar la transformación de la ronda del Mig, la de la Travessera de Dalt entre Lesseps y Escorial, que también ha quedado congelada a causa de la línea 9 del metro, que también está paralizada. Sobre este último tramo, el Ayuntamiento de Hereu sostuvo que no podían iniciarse las obras de reforma sin antes haber acometido la L9, que en esta zona prevé una estación, la de Muntanya. Se da la circunstancia de que esta estación figura entre las que no se han comenzado y, encima, se encuentra en el tramo central de la línea, que está paralizado por falta de financiación. Así las cosas, la remodelación de este segmento de la Travessera de Dalt parece haber quedado atrapada en un terreno muy pantanoso.
Mejor suerte corrió el tramo situado más al norte, el de la ronda del Guinardó, que queda fuera del ámbito de esta gran reforma. El pasado febrero se estrenó un nuevo paseo, entre Sardenya, Cartagena y la boca sur del túnel de la Rovira, que ocupa el espacio donde antes había un viaducto.
La transformación del gran tramo central de la ronda supondrá, de facto, la completa desaparición de la autopista urbana que se construyó en los años setenta, conocida como primer cinturón. El paso bajo Muntaner fue el primero de este tipo que se construyó en Barcelona y cuando desaparezca se borrará el último vestigio de vía rápida que queda en esta zona central de este eje. La ronda del Mig, sin embargo, mantiene otros tramos con aspecto de autovía. Son los comprendidos entre la plaza Cerdà y Via Augusta, que incluyen una larga sucesión de túneles, y el que va de Escorial a la plaza Alfons X, en su mayor parte también subterráneo.
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... almes.html
Barcelona reformará la ronda del Mig, entre Mandri y Balmes
El pacto presupuestario entre CiU y PP permitirá ejecutar este mandato, que acaba en el 2015
Barcelona | 10/01/2012 - 00:38h
Silvia Angulo Barcelona , Óscar Muñoz Barcelona
Los vecinos de la ronda General Mitre entre Mandri y Balmes pasaron de la satisfacción a la desesperación cuando ahora hace dos años el Ayuntamiento de Barcelona decidió paralizar la remodelación de la vía justo en el tramo que afectaba a sus casas. El sueño de esta reforma, tan largamente reivindicada, se truncó por la recesión económica y los primeros recortes del gobierno municipal de Jordi Hereu. Pero la situación está a punto de cambiar. En el pacto suscrito entre CiU y PP para sacar adelante los presupuestos municipales, los populares arrancaron el compromiso del nuevo alcalde, Xavier Trias, de ejecutar las obras en esta zona a lo largo del presente mandato, que finaliza el año 2015.
Este tramo de Mitre es el más complejo del proyecto de remodelación integral de la ronda de Mig, que abarca desde Via Augusta hasta la calle Escorial. Su dificultad reside en la existencia del paso viario bajo la calle Muntaner, que está previsto suprimir y sustituir por un depósito de aguas pluviales que se emplearía en el riego y la limpieza viaria. Los trabajos de reforma de la ronda se han realizado por fases, pero quedan pendientes, además de este tramo, el que discurre entre la plaza Lesseps y la calle Escorial.
Por lo pronto, a lo largo de este año se volverán a poner en marcha los estudios técnicos que afectan al tramo Mandri-Balmes, con lo que, previsiblemente, los trabajos podrían empezar a ejecutarse a lo largo del 2013, según han explicado a La Vanguardia fuentes municipales.
Las obras afectan a un tramo de 530 metros y en su día fueron presupuestadas en 6,3 millones de euros. La reordenación de la confluencia de Mitre y Muntaner comportará la eliminación del actual paso inferior destinado al paso de los vehículos, que los barceloneses siempre han visto como una vía rápida. Se reducirá la velocidad, así como el número de carriles para el tráfico, ganando así espacio para el transporte público y los peatones. Cuando se presentó, en el 2006, estaba previsto que la remodelación integral de la ronda del Mig redujera la circulación entre un 20% y un 25%.
La idea es crear un paseo que favorezca la relación entre los barrios de la Bonanova y de Galvany, ahora divididos por la cicatriz viaria. Al eliminar el paso subterráneo para los coches quedará un espacio de unos 400 metros cuadrados, en el que está previsto ubicar un depósito de aguas pluviales. Inicialmente se pensó situar un aparcamiento, pero se desestimó.
El proyecto completo se redactó tras un arduo proceso participativo que culminó a principios del 2006, cuando Joan Clos estaba al frente de la alcaldía. Las obras que afectan al tramo entre Mandri y Balmes debían haberse iniciado a finales del 2009, pero las máquinas nunca llegaron. En ese momento, el Ayuntamiento del entonces alcalde, Jordi Hereu, adujo problemas de afectación viaria para no empezar estos trabajos, ya que se prefería esperar a que acabasen las actuaciones de Via Augusta a Mandri. Una obra, esta última, que se inauguró el pasado abril, pero aun así la intervención en el otro tramo siguió sin efectuarse. Lo cierto es que, según explica el concejal del PP Xavier Mulleras, los estudios técnicos quedaron en un cajón y el nuevo gobierno de Xavier Trias tampoco tenía especial interés por desempolvar el plan. "Era un agravio comparativo para estos vecinos, que deben sufrir los inconvenientes de vivir junto a una vía rápida de estas características", sostiene el edil.
La remodelación de la ronda estaba programada en tres fases. Además estaba condicionada por la reforma de la plaza Lesseps, que, tras un largo proceso de definición y de obras, se estrenó en abril del 2009. El primer tramo corresponde a la transformación entre Via Augusta y Muntaner, que se acometería en dos partes: de Via Augusta a Mandri –ya realizada– y de esta última a Balmes, aún pendiente. El segundo tramo es el que discurre de Balmes a Lesseps. Esta remodelación se inauguró en enero del 2011. Y falta una última fase para completar la transformación de la ronda del Mig, la de la Travessera de Dalt entre Lesseps y Escorial, que también ha quedado congelada a causa de la línea 9 del metro, que también está paralizada. Sobre este último tramo, el Ayuntamiento de Hereu sostuvo que no podían iniciarse las obras de reforma sin antes haber acometido la L9, que en esta zona prevé una estación, la de Muntanya. Se da la circunstancia de que esta estación figura entre las que no se han comenzado y, encima, se encuentra en el tramo central de la línea, que está paralizado por falta de financiación. Así las cosas, la remodelación de este segmento de la Travessera de Dalt parece haber quedado atrapada en un terreno muy pantanoso.
Mejor suerte corrió el tramo situado más al norte, el de la ronda del Guinardó, que queda fuera del ámbito de esta gran reforma. El pasado febrero se estrenó un nuevo paseo, entre Sardenya, Cartagena y la boca sur del túnel de la Rovira, que ocupa el espacio donde antes había un viaducto.
La transformación del gran tramo central de la ronda supondrá, de facto, la completa desaparición de la autopista urbana que se construyó en los años setenta, conocida como primer cinturón. El paso bajo Muntaner fue el primero de este tipo que se construyó en Barcelona y cuando desaparezca se borrará el último vestigio de vía rápida que queda en esta zona central de este eje. La ronda del Mig, sin embargo, mantiene otros tramos con aspecto de autovía. Son los comprendidos entre la plaza Cerdà y Via Augusta, que incluyen una larga sucesión de túneles, y el que va de Escorial a la plaza Alfons X, en su mayor parte también subterráneo.
Re: Obres a la Ronda del Mig
Ara mateix paguem tants impostos com els suecs però som més pobres que les rates! El dia que siguem rics com els suecs ens hauríem de plantejar fer aquestes obres. És clar que el tram del carrer no és bonic ni és re, però fa molts anys que està així i en podem aguantar molts més!metring wrote:Doncs ara si:
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... almes.html
Barcelona reformará la ronda del Mig, entre Mandri y Balmes
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un altre tram
Les obres de remodelació de la Travessera de Dalt entre Lesseps i l'Escorial començaran aquest setembre
Les reformes permetran ampliar les voreres i reduïr el trànsit
http://www.ara.cat/societat/Sinicia-rem ... 66115.html
Les reformes permetran ampliar les voreres i reduïr el trànsit
http://www.ara.cat/societat/Sinicia-rem ... 66115.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Obres a la Ronda del Mig
si les voreres seran més amples (no seria més fàcil fer parar el bus turístic en una altra banda perquè els veïns no haguem de suportar els &%$&$##@ turistes?), es posa una mitjana més ampla, quants carrils hi hauran? per on passaran els cotxes? Gràcia ja no es pot creuar transversalment més que per la Travessera de Gràcia...
em sembla un despropòsit enorme, i de la "plataforma única" ja ni en parlem..
em sembla un despropòsit enorme, i de la "plataforma única" ja ni en parlem..
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Obres a la Ronda del Mig
Suposo que quedarà com la resta de la Travessera de Dalt (treuran 1 carril de circulació per sentit), quedant el carril bus i 2 carrils de circulació per sentit.Mortadel·lo wrote:si les voreres seran més amples (no seria més fàcil fer parar el bus turístic en una altra banda perquè els veïns no haguem de suportar els &%$&$##@ turistes?), es posa una mitjana més ampla, quants carrils hi hauran? per on passaran els cotxes? Gràcia ja no es pot creuar transversalment més que per la Travessera de Gràcia...
em sembla un despropòsit enorme, i de la "plataforma única" ja ni en parlem..
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Obres a la Ronda del Mig
És exactament això. S'elimina el carril d'aparcament.oriolp13 wrote:Suposo que quedarà com la resta de la Travessera de Dalt (treuran 1 carril de circulació per sentit), quedant el carril bus i 2 carrils de circulació per sentit.
Evidentment això suposa que en molts moments només hi haurà dos carrils de circulació donat que les furgonetes ocuparan el carril bus per fer tasques de càrrega i descàrrega, ja sigui de forma legal o no. Però això ja passa ara.
Com a compensació per les places d'aparcament perdudes s'ha començat a construir un aparcament soterrat... però caldrà pagar-lo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Obres a la Ronda del Mig
el colapse que es formarà quan els autobusos girin pujant d'escorial i quedin atrapats a l'encreuament serà molt entretingut....si ara ja passa, amb 3 metres menys d'espai no m'ho vull ni imaginar
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Obres a la Ronda del Mig
No cambiará nada... seguirán siendo 3 carriles (aunque deseablemente uno de ellos carril bus), y el giro será el mismo.Mortadel·lo wrote:el colapse que es formarà quan els autobusos girin pujant d'escorial i quedin atrapats a l'encreuament serà molt entretingut....si ara ja passa, amb 3 metres menys d'espai no m'ho vull ni imaginar
Igualmente, todas estas obras no estan haciendo casi nada para el bus. En General Mitre sería perfectamente factible trasladar el carril bus al centro de la avenida para ganar velocidad, y con esto se podrían tener giros prioritarios.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Obres a la Ronda del Mig
Totalmente de acuerdo en que se tendría que haber aprovechado la reforma para hacer pasar el autobus al centro de la avenida, en contra dirección para evitar las afectaciones de los giros a la derecha, los parkings, paradas de taxi, carga y descarga irregular.........pero para eso habría que haber dotado de medio metro mas a los carriles bus para blindarlos. Las paradas se podrían haber situado en la mediana central aumentada en anchura como una almendra solo en los lugares de parada. El tramo entre Via Augusta y Ganduxer (con los jardines del lado mar) y el cruce con Mandri (con la isleta del lado montaña) se prestan a ello sin grandes problemas; las paradas de Muntaner y Balmes por ejemplo ya solo se podría haber hecho recortando bastante más las aceras.Don Ramón wrote:No cambiará nada... seguirán siendo 3 carriles (aunque deseablemente uno de ellos carril bus), y el giro será el mismo.Mortadel·lo wrote:el colapse que es formarà quan els autobusos girin pujant d'escorial i quedin atrapats a l'encreuament serà molt entretingut....si ara ja passa, amb 3 metres menys d'espai no m'ho vull ni imaginar
Igualmente, todas estas obras no estan haciendo casi nada para el bus. En General Mitre sería perfectamente factible trasladar el carril bus al centro de la avenida para ganar velocidad, y con esto se podrían tener giros prioritarios.
Re: Obres a la Ronda del Mig
Yo creo que ni siquiera haría falta tanto tinglado con el bus en contrasentido. Es tan fácil como tener paradas con pequeños andenes al estilo del Tram, y en ese punto los otros dos carriles se apartan y la acera se reduce un poco (para compensar por el espacio de la parada). Además se sitúan las paradas siempre en lados opuestos de un cruce para que siempre solo haga falta el espacio de un andén, y no los dos a la vez. Así es como se hace en lugares que tienen carril bus por el centro de la calle. De hecho, es una disposición muy antigua que viene de los tranvías que ya hace muchas décadas tenían a menudo las vías por el centro de la avenida.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: Trav. de Dalt.
En aquesta setmana (em sembla que va ser a partir del dijous 23), la Trav. de Dalt torna a recuperar la calçada de la banda mar, amb lo que es torna a tenir les dues parades en aquesta banda com a la de muntanya.
Ara només falta acabar d'enllestir el paviment i la mitjana de la Travessera (com a Mitre) i ja podrem donar per acabades les obres.
Ara només falta acabar d'enllestir el paviment i la mitjana de la Travessera (com a Mitre) i ja podrem donar per acabades les obres.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: Trav. de Dalt.
Ahir per la tarda vaig veure com estaven les obres de Trav. de Dalt i lo difícil (fer les dues voreres i part de la calçada) ja està acabat. Ara només queda la mitjana central amb els arbres i c'est fini. Lo que mirant-ho bé, em dóna la impressió que els carrils dels vehicles privats seran una mica més estrets que els de Mitre. Tot això, si respecten l'amplada real del carril Bus, sino res.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Obres a la Ronda del Mig
La mediana que ha de ir en la misma Trav. de Dalt va a muy buen ritmo, pese a lo que yo estimaba. Llevan ya montadas los laterales de ese canal, dónde dentro irá la tierra para los árboles, desde el túnel de Rda. Guinardó hasta la antigua parada de La Granja.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Obres a la Ronda del Mig
Del carril bici se'n sap algo?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Obres a la Ronda del Mig
Carril bici en Trav. de Dalt? C*llons, això sí que no m'ho esperava! Doncs, em sembla que carril bici no en faran i més si es copien de la idea de Mitre: vorera, carril bus, 2 carrils privats i mitjana.bigcoaster wrote:Del carril bici se'n sap algo?
A part, no hi ha espai pel carril bici direccional. A no ser que la mitjana sigui el carril bici, però ho veig una mica estret.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Obres a la Ronda del Mig
https://w33.bcn.cat/planolBCN/ca/guia/a ... 5,4583789/El Maño amañado wrote:Carril bici en Trav. de Dalt? C*llons, això sí que no m'ho esperava! Doncs, em sembla que carril bici no en faran i més si es copien de la idea de Mitre: vorera, carril bus, 2 carrils privats i mitjana.bigcoaster wrote:Del carril bici se'n sap algo?
A part, no hi ha espai pel carril bici direccional. A no ser que la mitjana sigui el carril bici, però ho veig una mica estret.
En aquest mapa surten carrils bicis paral·lels a la Ronda del Mig, i diu que estan en construcció. S'estan fent?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.