Restauraran el tramvia número 4 de Mataró
Posted: Sunday 15/11/2009 16:49
Aquí us deixo la notícia i l'enllaç http://www.capgros.com/noticies/detall. ... &portada=1.
[quote=Cap Gròs]El tramvia número 4, també conegut com “el gros” i que porta molts anys guardat en força mal estat en un magatzem municipal, serà restaurat perquè pugui ubicar-se en un futur al sector del Sorrall. Així ho han acordat en un conveni l’Ajuntament i Caixa Laietana, que s’ha signat aquest divendres, dia 13. El conveni també inclou la restauració del tramvia número 3, el que es troba actualment a la plaça de Granollers i que, com el 4, també formava part de l’antiga companyia que feia el recorregut Mataró-Argentona. L’acord ha estat signat pel president de l’Entitat d’Estalvis, Jaume Boter de Palau, i l’alcalde Joan Antoni Baron, que ha assegurat que portaven “força temps” parlant amb Caixa Laietana per arribar a aquest conveni.
L’acord, que té una vigència de 20 anys, estableix que Caixa Laietana repari el tranvia número tres i en faci les corresponents tasques de manteniment i prevenció de danys, amb un cost de 40.000 euros. Pel que fa al tramvia número 4, s’haurà de restaurar totalment, en base a un projecte encarregat l’any 2002, i amb una inversió necessària d’uns 140.000 euros. L’Ajuntament, per la seva banda, s’ha d’encarregar de refer el reg automàtic de plaça Granollers perquè no afecti directament l’estructura del vehicle, i alhora es compromet a trobar un lloc on exhibir el número 4 un cop estigui restaurat. Baron ha explicat que “no hi ha data” establerta per col·locar el vehicle a l’espai públic. “Quan desenvolupem el sector del Sorrall el col·locarem en alguna rotonda del sector”, ha dit. La voluntat és ubicar-lo a prop del tram antic que seguia la línia Mataró-Argentona. Pel que fa al tramvia número 3, s’haurà de retirar temporalment de plaça Granollers per restaurar-lo, durant un període d’uns dos o tres mesos.
Baron i Boter de Palau han aprofitat la roda de premsa del conveni per destacar la importància històrica de l’antic tramvia, que va deixar de funcionar després que l’any 1965 un aiguat s’endugués el pont per on passava ubicat a la Riera d’Argentona. “El tramvia forma part del record i la història de molts mataronins”, ha recordat el president de Caixa Laietana. [/quote]
[quote=Cap Gròs]El tramvia número 4, també conegut com “el gros” i que porta molts anys guardat en força mal estat en un magatzem municipal, serà restaurat perquè pugui ubicar-se en un futur al sector del Sorrall. Així ho han acordat en un conveni l’Ajuntament i Caixa Laietana, que s’ha signat aquest divendres, dia 13. El conveni també inclou la restauració del tramvia número 3, el que es troba actualment a la plaça de Granollers i que, com el 4, també formava part de l’antiga companyia que feia el recorregut Mataró-Argentona. L’acord ha estat signat pel president de l’Entitat d’Estalvis, Jaume Boter de Palau, i l’alcalde Joan Antoni Baron, que ha assegurat que portaven “força temps” parlant amb Caixa Laietana per arribar a aquest conveni.
L’acord, que té una vigència de 20 anys, estableix que Caixa Laietana repari el tranvia número tres i en faci les corresponents tasques de manteniment i prevenció de danys, amb un cost de 40.000 euros. Pel que fa al tramvia número 4, s’haurà de restaurar totalment, en base a un projecte encarregat l’any 2002, i amb una inversió necessària d’uns 140.000 euros. L’Ajuntament, per la seva banda, s’ha d’encarregar de refer el reg automàtic de plaça Granollers perquè no afecti directament l’estructura del vehicle, i alhora es compromet a trobar un lloc on exhibir el número 4 un cop estigui restaurat. Baron ha explicat que “no hi ha data” establerta per col·locar el vehicle a l’espai públic. “Quan desenvolupem el sector del Sorrall el col·locarem en alguna rotonda del sector”, ha dit. La voluntat és ubicar-lo a prop del tram antic que seguia la línia Mataró-Argentona. Pel que fa al tramvia número 3, s’haurà de retirar temporalment de plaça Granollers per restaurar-lo, durant un període d’uns dos o tres mesos.
Baron i Boter de Palau han aprofitat la roda de premsa del conveni per destacar la importància històrica de l’antic tramvia, que va deixar de funcionar després que l’any 1965 un aiguat s’endugués el pont per on passava ubicat a la Riera d’Argentona. “El tramvia forma part del record i la història de molts mataronins”, ha recordat el president de Caixa Laietana. [/quote]