Page 1 of 1

Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Thursday 19/11/2009 19:30
by marc
Com ho podria fer FGC si es fes carrec del transpirinenc i de l'Estació de França per fer l'enllaç entre Montcada i la plaça de les Glories sense passar per vies d'Adif fent la minima inversió possible.

No té sentit obrir tercer túnel

Posted: Thursday 19/11/2009 21:27
by Guigui
FGC no es farà càrrec del Transpirinenc si Adif manté la titularitat sobre la infraestructura. I no tindria gaire sentit obrir una nova connexió en paral·lel a les dues línies que ja entren a Barcelona pel nord.

Re: Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Thursday 19/11/2009 22:09
by TBF
Potser FGC ha mostrat algun interès per Estació de França? :x

Cas diferent

Posted: Friday 20/11/2009 0:02
by Guigui
Que jo sàpiga, no. A més, una cosa és gestionar una xarxa tancada com la B-V i la L-A i, amb certes limitacions, la línia de la Pobla, i una altra és actuar com a operador en una infraestructura sota la jurisdicció d'un administrador propi.

A més, els que tallen el bacallà en els estaments que ja s'han pronunciat, de manera més o menys oberta, sobre el futur de l'Estació de França són sospitosament del mateix color polític que la cúpula d'FGC.

Re: Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Friday 20/11/2009 9:20
by marc
Nois, jo nomes faig un tema per discutir sobre una possibilitat, perque tinc entes que fgc vol allargar linies fins a la plaça de les glories i que en un futur podria utilitzar la edf per fer de capçalera comuna de linies. Com que tenia interes en el transpirinenc, i crec que seria un problema per l'explotació passar per vies d'Adif...

Re: Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Friday 20/11/2009 14:55
by Jordi Freixas
Seria un problema per l'explotació passar per vies d'Adif per tema de gestió, i també per tema d'ample de via.

Però sigui com sigui, l'Estació de França seria una bona estació-capçalera per a la Línia de Puigcerdà.

Re: Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Sunday 22/11/2009 13:18
by marc
Jo crec que el millor seria que a montcada hi agues un tunel sota la C4-C7 per agafar el ramal de les aigues, anar cap a sant andreu en paral·lel a la C2, ja que hi ha suficient espai, passar per la sagrera on es podrien utilitzar dues de les 4 vies previstes per la C1 i a partir d'aqui un petit tunel nou per enllaçar amb el ramal glories-EDF. El que no se es com millorar enllaços de l'EDF, no ser si el millor es un passadis a la L4 o un people mover EDF-Barceloneta L4-DrassanesL3-Paral·lel L2, L3. A mes en l'actual aparcament s'hi podria fer perfectament una estació de bus amb acces directe a la ronda per no haver de fer semafors. Aixi l'EDf tindria enllaç amb FGC, L2, L3, L4, TRAM, Bus, estació d'autobusos i estació maritima. Aixi ni l'estació de la Sagrera és tant multimodal. :)

Túnel superflu

Posted: Sunday 22/11/2009 16:25
by Guigui
Fer un nou túnel simplement perquè diverses administracions són incapaces de posar-se d'acord és llençar els diners de la manera més absurda.

Trambesòs a l'Estació de França

Posted: Sunday 22/11/2009 16:27
by Guigui
marc wrote:El que no se es com millorar enllaços de l'EDF, no ser si el millor es un passadis a la L4 o un people mover EDF-Barceloneta L4-DrassanesL3-Paral·lel L2, L3.
Aquest people mover podria ser ben bé el Trambesòs ampliat. De fet, ja se n'està parlant vagament des dels estaments oficials, però no crec que siguin capaços de relacionar-ho amb una revalorització útil de l'Estació de França.

Re: Propostes enllaç transpirinenc-Estació França

Posted: Sunday 22/11/2009 17:27
by marc
Basicament ho proposo aixi, perque ho portes a la practica una empresa que no fos directament fgc, i aixi fer la minima inversió al principi, restaurar l'EDF, millorar el traçat i desdoblar-lo,... i fer un nou tunel a BCN queda en un segon pla. El mes important seria millorar la freqüencia de trens, que es possible, i millorar la imatge i atenció al viatger.