Berguedà i integració tarifària
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Berguedà i integració tarifària
Dijous, 22 d’octubre de 2009ELSetmanariInfraestructuresEl president del ConsellComarcal del Berguedà, SergiRoca, considera que el PacteNacional d’Infraestructures és“un brindis al sol” i ha expres-sat la seva insatisfacció vers eltracte que rep el Berguedà enaquesta planificació a llarg ter-mini. Igulament, el presidentde la delegació al Berguedàde la Cambra de Comerç deBarcelona, Enric Montañà,considera que “continuemestant una mica discriminats”.La millora del sistema detransport públic de viatgers ésun dels principals cavalls debatalla que el Berguedà reivin-dica des de fa anys. Per aRoca, el fet que es prevegi laintegració tarifària a la comar-ca amb horitzó al 2020 és unmotiu de “decepció”: “Esteminteressats en què la integra-ció tarifària arribi al Berguedàel 2010, no el 2020”, assegurael president comarcal. D’altrabanda, Roca denuncia l’exclu-sió de la comarca en matèriaferroviària: “no projecten abso-lutament res quan tenim unaautovia que, a més de conver-tir-se en eix europeu, podriaser un magnífic corredor ferro-viari”. El Pacte tampoc dónauna perspectiva concreta pelque fa al calendari de desen-volupamentdel’EixPrepirinenc “vital per alBerguedà”. Sergi Roca denun-cia que “hem demanat reitera-dament que se’ns concreti untermini i aquest pacte tampocno ho fa”, lamenta.En la mateixa línia, el presi-dent de la delegació cameralal Berguedà, Enric Montañà,denuncia l’absència de l’eter-na reivindicació de la C-26 queconnecta les comarques delSolsonès i el Berguedà amb lazona del Ripollès: “Estem moltextranyats que no l’hagininclòs ja que alguns dels tramsde la via ja haurien hagut decomençar a executar-se”. Desde la cambra també s’insisteixen la “discriminació” que elshabitants del Berguedà patei-xen en matèria de transportpúblic per carretera: “un ciuta-dà de Navàs paga 3 euros perviatjar fins a Barcelona i anosaltres ens en costa 14”.Montañà no escatima qualifi-catius a l’hora d’assegurar que“el Berguedà és un territoriresidual” dins el Pacte.En l’apartat de sòl per a act-vitats econòmiques, Montañàlamenta que fa anys que s’es-tà a l’espera d’una millora alpolígon industrial de la Valldanque no acaba d’arribar. Enaquest aspecte, el presidentdel Consell Comarcal conside-ra que la creació de nou sòlindustrial ha d’anar acompan-yada de “polítiques d’ajuda ala petita i mitjana empresa i alfoment de l’ocupació”.El Berguedà també reivindicala implicació de la Generalitaten el manteniment de carrete-res a municipis petits.
No trobo el que parla de la integracio tarifaria al Berguedà era el setmanari del 12 de novembre i deia que esta prevista per l'any que ve.
No trobo el que parla de la integracio tarifaria al Berguedà era el setmanari del 12 de novembre i deia que esta prevista per l'any que ve.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Problemes de lectura
Cos-taun amica lle-girun artic lecopi atd'unPDF sensere-passar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ElSetmanari:infraestructures Berguedà i integracio tarifaria
En teoria no hi haurà integració tarifària a tot Catalunya l'any 2012? Que ja sé que segur que no es compleix, però tampoc no entenc com és que diu que el Berguedà fins al 2020...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Retards de sempre
Pel mateix motiu que ara s'hauria d'estar inaugurant l'estació de la Sagrera i la L9 hauria d'estar funcionant en la seva totalitat des de fa cinc anys.
Potser si els polítics deixessin de cobrar els seus sous mastodòntics durant la mitjana de tots els retards sobre les dates que van anunciant alegrement, deixarien de prendre'ns tant el pèl.
Potser si els polítics deixessin de cobrar els seus sous mastodòntics durant la mitjana de tots els retards sobre les dates que van anunciant alegrement, deixarien de prendre'ns tant el pèl.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards de sempre
Això ja ho sé. Però bé, no és el mateix una obra física com les que comentes que té multiples raons per atrassar-se (tot i ser en molts casos d'escàndol) a un tema com la integració, que és més de gestió i tal. Que retrassar-se es pot retrassar. Però tenint en compte que ja està en marxar a la zona de Catalunya on hi ha més densitat de població crec que si s'hi posessin fins i tot es podria fer per l'any que ve.Guigui wrote:Pel mateix motiu que ara s'hauria d'estar inaugurant l'estació de la Sagrera i la L9 hauria d'estar funcionant en la seva totalitat des de fa cinc anys.
Potser si els polítics deixessin de cobrar els seus sous mastodòntics durant la mitjana de tots els retards sobre les dates que van anunciant alegrement, deixarien de prendre'ns tant el pèl.
En fi esperem que s'acosti més al 2012 que al 2020.
Re: ElSetmanari:infraestructures Berguedà i integracio tarifaria
http://www.regio7.cat/bergueda/2010/07/ ... 95354.html
La integració tarifària es podria implantar al Berguedà l´octubre
Suposaria una reducció del 70 % de les tarifes per utilitzar el servei de transport públic
ESTER PUIGBERGA
La Generalitat treballa amb el supòsit d'implantar la integració tarifària al Berguedà el mes d'octubre, segons el director general del Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Manel Villalante. En moltes de les destinacions suposarà una reducció de tarifes de més del 70 %. Això voldrà dir una reducció molt important del preu dels bitllets d'autobús a l'hora de desplaçar-se.
Per aquest motiu és important que la comarca formi part d'aquesta integració tarifària d'aquí a tres mesos. Aquestes són les hipòtesis amb les quals treballa la Generalitat, segons ha dit el director general del Transport Terrestre, Manel Villalante. Des del Consell Comarcal del Berguedà, el president Sergi Roca explica que "hem fet pressió perquè des de la Generalitat implantin les noves tarifes el mes d'octubre com a molt tard", comenta el president; a més a més, segons Roca, "representants del departament de Política Territorial i Obres Públiques ens havien dit que seria el juliol, després el setembre, i les dates s'han anat modificant". Des del Consell Comarcal esperen que finalment es compleixin els terminis i que aquests nous preus signifiquin un gran "avenç" per al territori. A més a més, Roca afirma que "és una reducció important de les tarifes i que també seran incloses en la xarxa metropolitana de Barcelona i de RENFE, estem molt contents". La integració tarifària no només representa un estalvi per als ciutadans del Berguedà que usen el transport públic, sinó que segons els ajuntaments també permetrà una mobilitat més sostenible i incentivarà a fer-ne més ús, per anar a Barcelona, per exemple, on amb el bitllet integrat es podrà utilitzar el bus urbà i el metro.
També apunten que comarques veïnes ja en formen part i que és una eina de reequilibri territorial. A més a més, ajudarà majoritàriament la gent gran i el jovent a desplaçar-se amb transport públic a un preu "assequible", per exemple de Barcelona a Berga, comenta Roca. A banda de la integració tarifària, el pla de millora del transport públic al Berguedà preveu altres punts com ara oferir servei de transport públic a tots els municipis, millorar freqüències i horaris i detectar possibles nous serveis i parades, en molts casos aprofitant línies ja operatives.
A efectes pràctics, des del setembre vinent i amb un termini màxim de final del 2012, el pla proposa ampliar la freqüència dels serveis entre Berga-Barcelona, Berga-Borredà, Berga-la Pobla de Lillet, i també Berga-Montmajor i Berga-Sagàs. Planteja que hi hagi més transport, no només a l'alt Berguedà, sinó en poblacions del baix Berguedà com Viver i Serrateix, Montclar i la Quar. Es pretén que hi hagi una coordinació horària i territorial més bona entre serveis urbans i interurbans, i donar més cobertura, per això s'afegirà una nova parada a Santa Maria de Merlès en les expedicions de la línia Berga-Vic.
El pla de millora del transport públic al Berguedà s'ha presentat aquesta setmana als ajuntaments del Berguedà després de diversos mesos de treballar-hi. De fet, els ajuntaments ja hi havien aportat informació i s'havien fet diverses reunions entre les parts implicades i ara només caldrà esperar si el mes d'octubre la comarca es podrà beneficiar del nou servei.
La integració tarifària es podria implantar al Berguedà l´octubre
Suposaria una reducció del 70 % de les tarifes per utilitzar el servei de transport públic
ESTER PUIGBERGA
La Generalitat treballa amb el supòsit d'implantar la integració tarifària al Berguedà el mes d'octubre, segons el director general del Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Manel Villalante. En moltes de les destinacions suposarà una reducció de tarifes de més del 70 %. Això voldrà dir una reducció molt important del preu dels bitllets d'autobús a l'hora de desplaçar-se.
Per aquest motiu és important que la comarca formi part d'aquesta integració tarifària d'aquí a tres mesos. Aquestes són les hipòtesis amb les quals treballa la Generalitat, segons ha dit el director general del Transport Terrestre, Manel Villalante. Des del Consell Comarcal del Berguedà, el president Sergi Roca explica que "hem fet pressió perquè des de la Generalitat implantin les noves tarifes el mes d'octubre com a molt tard", comenta el president; a més a més, segons Roca, "representants del departament de Política Territorial i Obres Públiques ens havien dit que seria el juliol, després el setembre, i les dates s'han anat modificant". Des del Consell Comarcal esperen que finalment es compleixin els terminis i que aquests nous preus signifiquin un gran "avenç" per al territori. A més a més, Roca afirma que "és una reducció important de les tarifes i que també seran incloses en la xarxa metropolitana de Barcelona i de RENFE, estem molt contents". La integració tarifària no només representa un estalvi per als ciutadans del Berguedà que usen el transport públic, sinó que segons els ajuntaments també permetrà una mobilitat més sostenible i incentivarà a fer-ne més ús, per anar a Barcelona, per exemple, on amb el bitllet integrat es podrà utilitzar el bus urbà i el metro.
També apunten que comarques veïnes ja en formen part i que és una eina de reequilibri territorial. A més a més, ajudarà majoritàriament la gent gran i el jovent a desplaçar-se amb transport públic a un preu "assequible", per exemple de Barcelona a Berga, comenta Roca. A banda de la integració tarifària, el pla de millora del transport públic al Berguedà preveu altres punts com ara oferir servei de transport públic a tots els municipis, millorar freqüències i horaris i detectar possibles nous serveis i parades, en molts casos aprofitant línies ja operatives.
A efectes pràctics, des del setembre vinent i amb un termini màxim de final del 2012, el pla proposa ampliar la freqüència dels serveis entre Berga-Barcelona, Berga-Borredà, Berga-la Pobla de Lillet, i també Berga-Montmajor i Berga-Sagàs. Planteja que hi hagi més transport, no només a l'alt Berguedà, sinó en poblacions del baix Berguedà com Viver i Serrateix, Montclar i la Quar. Es pretén que hi hagi una coordinació horària i territorial més bona entre serveis urbans i interurbans, i donar més cobertura, per això s'afegirà una nova parada a Santa Maria de Merlès en les expedicions de la línia Berga-Vic.
El pla de millora del transport públic al Berguedà s'ha presentat aquesta setmana als ajuntaments del Berguedà després de diversos mesos de treballar-hi. De fet, els ajuntaments ja hi havien aportat informació i s'havien fet diverses reunions entre les parts implicades i ara només caldrà esperar si el mes d'octubre la comarca es podrà beneficiar del nou servei.
Re: Berguedà i integracio tarifaria
Segons em va comentar un conductor de l'Alsina Graells, al mateix temps que el Berguedà també es preveu incorporar al sistema tarifari integrat de la Regió Metropolitana de Barcelona la comarca del Solsonès. Recordar que la comarca del Solsonès hauria d'estar dins de la hipotètica vegueria de la Catalunya Central. També em va comentar que en principi per aquestes comarques estarien dins de una hipotètica zona 7, o almenys els hi han comentat així tot i que quan es fa produir la integració tarifària al Bages es van assebentar abans per la premsa que per la pròpia ATM.
Last edited by UT596001 on Sunday 25/07/2010 0:48, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Catalunya, regió tarifària
Al ritme que va tot plegat, acabarem tenint tot Catalunya com a regió tarifària única. Països com Holanda ja ho tenen des de fa vint anys, pel cap baix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Berguedà i integracio tarifaria
Com a mínim, que comencin a fer integració tarifària de tota la província de Barcelona, fent una o dues zones addicionals.
Re: Berguedà i integracio tarifaria
Si al setembre s'incorpora el Berguedà, ja només quedaria la part de la comarca d'Osona que actualment resta fora del STI. Un cop fet això ja estaria tota la província de Barcelona dins.metring wrote:Com a mínim, que comencin a fer integració tarifària de tota la província de Barcelona, fent una o dues zones addicionals.
Re: Berguedà i integracio tarifaria
Una molt bona notícia! Sóc del Bages i es feia estrany poder anar a Navàs amb un bitllet integrat i no a Puig-reig. O a Cardona i no a Solsona. Esperem que això faci augmentar els usuaris, ja que l'estalvi serà notable. I també que millorin les freqüències.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Integracio tarifaria a Osona
Esperem que incloguin la línia Tona - Malla - Vic en el STI, i també que es pugui implantar a les línies del nord de la comarca (Manlleu - Torelló - Sant Pere de Torelló, Vic - Roda - L'Esquirol - Cantonigros - Pruit - Rupit) i de l'urbà de Vic.UT596001 wrote:Si al setembre s'incorpora el Berguedà, ja només quedaria la part de la comarca d'Osona que actualment resta fora del STI. Un cop fet això ja estaria tota la província de Barcelona dins.metring wrote:Com a mínim, que comencin a fer integració tarifària de tota la província de Barcelona, fent una o dues zones addicionals.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a