Renfe vol pujar un 5%, tot i l'IPC negatiu
Posted: Tuesday 24/11/2009 10:00
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 71621.html
Renfe vol apujar un 5% el bitllet dels regionals i de mitjana distància el 2010
L'Estat, a través de la Comissió Delegada d'Assumptes Econòmics, té l'última paraula
GIRONA | EUROPA PRESS/J.SÁEZ
Renfe proposarà al Govern apujar al voltant del 5% el preu del bitllet de Rodalies i Mitjana Distància convencional de cara al 2010. Es tracta del percentatge de revisió per a aquest tipus de tarifes que fixa el contracte programa 2005-2010 que l'operadora manté amb l'Estat. No obstant això, l'última paraula la té el Govern, a través de la Comissió Delegada per a Assumptes Econòmics. Aquest organisme és el que a partir de la proposta de Renfe determina la tarifa que finalment s'aplicarà en aquests bitllets.
En el cas de les tarifes del tren d'alta velocitat (TAV) de Llarga i Mitjana Distància, i la resta de serveis de llarga distància de Renfe (Altarias, Alvias i Alaris, entre d'altres), és l'operadora la que determina l'actualització de preus, ja que no tenen caràcter de servei públic. Respecte d'aquestes tarifes la companyia encara no ha pres cap decisió. La proposta de Renfe per a Rodalies i Mitjana Distància (regionals que circulen per vies convencionals) estarà per damunt de la inflació de tancament d'exercici, però en línia amb la revisió de preu que Renfe va aplicar el 2009.
Amb l'inici del present exercici els bitllets de Rodalies van pujar un 6,28% i els de Mitjana Distància convencional, un 5%. En el cas del TAV i les Llargues Distàncies, l'increment el 2009 va ser del 4%. En anys anteriors la companyia es va justificar en la necessitat de recuperar el diferencial que van acumular respecte a la inflació en anys anteriors i per situar-se en línia amb les revisions dels consorcis regionals de transports. També va apel·lar a l'esforç inversor que està realitzant per renovar el parc de trens i en les majors despeses que suporta pel pagament de cànons a Adif per l'ús de la infraestructura ferroviària i el subministrament d'energia. L'any que ve es donarà, a més, la circumstància que Renfe no comptarà amb l'aportació que l'Estat, a través del contracte programa, anualment li efectua per contribuir a finançar el cost d'explotació d'aquests serveis públics.
Renfe vol apujar un 5% el bitllet dels regionals i de mitjana distància el 2010
L'Estat, a través de la Comissió Delegada d'Assumptes Econòmics, té l'última paraula
GIRONA | EUROPA PRESS/J.SÁEZ
Renfe proposarà al Govern apujar al voltant del 5% el preu del bitllet de Rodalies i Mitjana Distància convencional de cara al 2010. Es tracta del percentatge de revisió per a aquest tipus de tarifes que fixa el contracte programa 2005-2010 que l'operadora manté amb l'Estat. No obstant això, l'última paraula la té el Govern, a través de la Comissió Delegada per a Assumptes Econòmics. Aquest organisme és el que a partir de la proposta de Renfe determina la tarifa que finalment s'aplicarà en aquests bitllets.
En el cas de les tarifes del tren d'alta velocitat (TAV) de Llarga i Mitjana Distància, i la resta de serveis de llarga distància de Renfe (Altarias, Alvias i Alaris, entre d'altres), és l'operadora la que determina l'actualització de preus, ja que no tenen caràcter de servei públic. Respecte d'aquestes tarifes la companyia encara no ha pres cap decisió. La proposta de Renfe per a Rodalies i Mitjana Distància (regionals que circulen per vies convencionals) estarà per damunt de la inflació de tancament d'exercici, però en línia amb la revisió de preu que Renfe va aplicar el 2009.
Amb l'inici del present exercici els bitllets de Rodalies van pujar un 6,28% i els de Mitjana Distància convencional, un 5%. En el cas del TAV i les Llargues Distàncies, l'increment el 2009 va ser del 4%. En anys anteriors la companyia es va justificar en la necessitat de recuperar el diferencial que van acumular respecte a la inflació en anys anteriors i per situar-se en línia amb les revisions dels consorcis regionals de transports. També va apel·lar a l'esforç inversor que està realitzant per renovar el parc de trens i en les majors despeses que suporta pel pagament de cànons a Adif per l'ús de la infraestructura ferroviària i el subministrament d'energia. L'any que ve es donarà, a més, la circumstància que Renfe no comptarà amb l'aportació que l'Estat, a través del contracte programa, anualment li efectua per contribuir a finançar el cost d'explotació d'aquests serveis públics.