Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada
Posted: Wednesday 02/12/2009 8:58
http://www.anoiadiari.cat/noticia/4676/ ... ostre-tren
Amics del Tren estudia, proposa i batallarà per solucionar les mancances del Carrilet
'Les solucions pel nostre tren'
Societat dimarts, 01 desembre 2009. 17.00h
L'excessiva durada del trajecte Igualada-Barcelona en tren és el principal i més visible problema del nostre Carrilet. La comarca compta amb un servei que si bé funciona com a metro comarcal, els anoiencs no el fan servir per anar a Barcelona perquè tarda massa. L'Associació Amics del Tren ha redactat un informe a partir del que proposen diverses mesures, alguna molt costosa però moltes d'altres senzilles, econòmiques i fàcils de portar a terme, petits canvis que farien que el la connexió ferroviària fos coordinada amb la resta de transport públic i no seria tan pesat anar fin s a la capital.
Els plans de futur que el Departament de Política Territorial feia públiques mesos enrere pel ferrocarril anoienc, com l'eliminació del pas a nivell i el tramvia per l'interior de la ciutat, són el punt de partida d'una nova reivindicació de l'Associació Amics del Tren. Consideren que són bones propostes però que no serviran per solucionar el principal problema del carrilet: cal guanyar temps i viatgers en el trajecte a Barcelona.
Per encarar el problema l'Associació ha redactat un informe que evidencia els principals problemes i dona diverses solucions. Al seguit de mesures i propostes, algunes difícils de fer però la majoria ben senzilles, es faran arribar a la direcció de FGC qui ja s'ha compromès, amb l'Associació, a tirar endavant el que sigui possible per millorar el servei.
Precisament la Generalitat destina, el el pressupost del 2010 més d'11 milions a l'Anoia pel Ferrocarril, una inversió per un servei que segons l'associació té una mitjana de 20 usuaris anoiencs per trajecte.
Estalviar 10-15 minuts per anar a Barcelona
Conscients de les limitacions del traçat, moltes corbes, moltes parades, limitacions de velocitat pels garrots a l'estiu...per la problemàtica de la durada del trajecte a Barcelona es proposa intercalar algun tren semidirecte, parant només a Piera per guanyar una mica de temps entre 10 i 15 minuts. Actualment el tren fa 31 parades per anar a Barcelona
Una segona proposta més costosa seria la de doblar i arreglar tot el traçat fins a Martorell, unes obres que es podrien fer per trams, reforma que segons informava a anoiadiari mesos enrere el Director General de la Unitat de Negoci de FGC, Ramon Borrell, seria milionària i s'hi guanyarien pocs minuts.
A banda d'aquestes dues possibilitats, l'Associació ha detallat moltes altres mancances en el transport que contribueixen a que la gent no faci servir el tren, i que a l'hora de la veritat són petits detalls que no costaria massa canviar per afavorir als viatgers.
Descoordinació amb la resta de transport: No hi ha coordinació amb els autobusos urbans d'Igualada, i quan s'arriba a l'estació fa 5 minuts que el tren ha marxat; s'hauria de fixar l'horari a partir del tren; a Capellades hi ha menys autobusos llançadora que trens, i amb mal horari, la gent s'ha d'esperar a l'estació; el mal enllaç a Martorell amb el tren que va a Bellaterra fa que els estudiants s'hagi d'esperar mitja hora.
Sotragueig i sorolls: hi ha unions de vies que no estan soldades a l'estació d'Igualada; el sotragueig entre Capellades i Vilanova es deu a què la via no és adequada per les màquines i caldria canviar-la.
Perdem el temps al tren: Un dels problemes de la durada del trajecte és que com quen no podem fer res encara sembla més llarg i pesat, es proposa posar expenedors de diaris gratuïts, el sistema d'intercanvi de llibres (pel qual ja han parlat amb la biblioteca d'Igualada); posar música, o ràdio o fins i tot pel·lícules; preses de 220v pels ordinadors i sobretot sistema wi-fi, per aprofitar el trajecte i que sembli més curt i menys pesat.
Transport de deixalles: per treure profit de la línia es podria fer un tren especial, nocturn amb deixalles per l'abocador d'Hostalets de Pierola, evitant embusos i trànsit per carretera.
'Hi ha gent que no sap que hi ha tren a Igualada'
El president de l'Associació, Francesc Farrés, explica amb sorpresa que hi ha gent d'Igualada que ni sap que hi ha tren a la ciutat, i que la majoria de ciutadans no saben les possibilitats d'aquest transport com que hi ha una bona combinació per anar a l'aeroport del Prat, amb trens des de Martorell cada mitja hora, o que amb una T-10 de 6 zones poden anar fins a Vic o a Sabadell.
Així el president destaca la importància de fer bona campanya informativa, començant pels més menuts a les escoles, donant a conèixer els avantatges i fent millores, d'aquestes simples, per fer millor i més agradable el viatge. Farrés recorda que el tren és més segur i més còmode, i més econòmic que el transport privat: 'fins a la diagonal sí que hi tenim 40 minuts, però per arribar a lloc, ficant-nos per dins de Barcelona ja és una altra cosa'.
Dades a tenir en compte
Per anar a Barcelona estem 95 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - BCN = 73 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - L'Hospitalet - BCN = 75 min
A cada estació es perd entre 20 i 35 segons si no hi ha ecreuament
Cada "garrot" a la via ens fa perdre entre 50 i 60 segons perquè ens obliga a circular a 20 km/h (un garrot és quan a l'estiu la via d'una corba es vincla per la calor i hi ha perill de descarrilament)
Per les agulles hem de rebaixar la marxa a 30 km/h
Suport ciutadà
L'Associació d'Amics del Tren recollirà fins a mitjans de gener el suport d'entitats i particulars a aquestes mesures i han assegurat que 'no pararem d'insistir fins que s'hi faci alguna cosa. la via política, que siguin els representants els que ho tirin endavant ja l'hem esgotat, fa massa temps, hem de batallar nosaltres'. Des de la plataforma ciutadana Tren directe ja! ja s'han posat a disposició de l'Associació per fer el que calgui. S'hi han adherit també diverses entitats socials i empresarials com la UEA.
Amics del Tren estudia, proposa i batallarà per solucionar les mancances del Carrilet
'Les solucions pel nostre tren'
Societat dimarts, 01 desembre 2009. 17.00h
L'excessiva durada del trajecte Igualada-Barcelona en tren és el principal i més visible problema del nostre Carrilet. La comarca compta amb un servei que si bé funciona com a metro comarcal, els anoiencs no el fan servir per anar a Barcelona perquè tarda massa. L'Associació Amics del Tren ha redactat un informe a partir del que proposen diverses mesures, alguna molt costosa però moltes d'altres senzilles, econòmiques i fàcils de portar a terme, petits canvis que farien que el la connexió ferroviària fos coordinada amb la resta de transport públic i no seria tan pesat anar fin s a la capital.
Els plans de futur que el Departament de Política Territorial feia públiques mesos enrere pel ferrocarril anoienc, com l'eliminació del pas a nivell i el tramvia per l'interior de la ciutat, són el punt de partida d'una nova reivindicació de l'Associació Amics del Tren. Consideren que són bones propostes però que no serviran per solucionar el principal problema del carrilet: cal guanyar temps i viatgers en el trajecte a Barcelona.
Per encarar el problema l'Associació ha redactat un informe que evidencia els principals problemes i dona diverses solucions. Al seguit de mesures i propostes, algunes difícils de fer però la majoria ben senzilles, es faran arribar a la direcció de FGC qui ja s'ha compromès, amb l'Associació, a tirar endavant el que sigui possible per millorar el servei.
Precisament la Generalitat destina, el el pressupost del 2010 més d'11 milions a l'Anoia pel Ferrocarril, una inversió per un servei que segons l'associació té una mitjana de 20 usuaris anoiencs per trajecte.
Estalviar 10-15 minuts per anar a Barcelona
Conscients de les limitacions del traçat, moltes corbes, moltes parades, limitacions de velocitat pels garrots a l'estiu...per la problemàtica de la durada del trajecte a Barcelona es proposa intercalar algun tren semidirecte, parant només a Piera per guanyar una mica de temps entre 10 i 15 minuts. Actualment el tren fa 31 parades per anar a Barcelona
Una segona proposta més costosa seria la de doblar i arreglar tot el traçat fins a Martorell, unes obres que es podrien fer per trams, reforma que segons informava a anoiadiari mesos enrere el Director General de la Unitat de Negoci de FGC, Ramon Borrell, seria milionària i s'hi guanyarien pocs minuts.
A banda d'aquestes dues possibilitats, l'Associació ha detallat moltes altres mancances en el transport que contribueixen a que la gent no faci servir el tren, i que a l'hora de la veritat són petits detalls que no costaria massa canviar per afavorir als viatgers.
Descoordinació amb la resta de transport: No hi ha coordinació amb els autobusos urbans d'Igualada, i quan s'arriba a l'estació fa 5 minuts que el tren ha marxat; s'hauria de fixar l'horari a partir del tren; a Capellades hi ha menys autobusos llançadora que trens, i amb mal horari, la gent s'ha d'esperar a l'estació; el mal enllaç a Martorell amb el tren que va a Bellaterra fa que els estudiants s'hagi d'esperar mitja hora.
Sotragueig i sorolls: hi ha unions de vies que no estan soldades a l'estació d'Igualada; el sotragueig entre Capellades i Vilanova es deu a què la via no és adequada per les màquines i caldria canviar-la.
Perdem el temps al tren: Un dels problemes de la durada del trajecte és que com quen no podem fer res encara sembla més llarg i pesat, es proposa posar expenedors de diaris gratuïts, el sistema d'intercanvi de llibres (pel qual ja han parlat amb la biblioteca d'Igualada); posar música, o ràdio o fins i tot pel·lícules; preses de 220v pels ordinadors i sobretot sistema wi-fi, per aprofitar el trajecte i que sembli més curt i menys pesat.
Transport de deixalles: per treure profit de la línia es podria fer un tren especial, nocturn amb deixalles per l'abocador d'Hostalets de Pierola, evitant embusos i trànsit per carretera.
'Hi ha gent que no sap que hi ha tren a Igualada'
El president de l'Associació, Francesc Farrés, explica amb sorpresa que hi ha gent d'Igualada que ni sap que hi ha tren a la ciutat, i que la majoria de ciutadans no saben les possibilitats d'aquest transport com que hi ha una bona combinació per anar a l'aeroport del Prat, amb trens des de Martorell cada mitja hora, o que amb una T-10 de 6 zones poden anar fins a Vic o a Sabadell.
Així el president destaca la importància de fer bona campanya informativa, començant pels més menuts a les escoles, donant a conèixer els avantatges i fent millores, d'aquestes simples, per fer millor i més agradable el viatge. Farrés recorda que el tren és més segur i més còmode, i més econòmic que el transport privat: 'fins a la diagonal sí que hi tenim 40 minuts, però per arribar a lloc, ficant-nos per dins de Barcelona ja és una altra cosa'.
Dades a tenir en compte
Per anar a Barcelona estem 95 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - BCN = 73 minuts
Un tren semidirecte IGD-Martorell - St Boi - L'Hospitalet - BCN = 75 min
A cada estació es perd entre 20 i 35 segons si no hi ha ecreuament
Cada "garrot" a la via ens fa perdre entre 50 i 60 segons perquè ens obliga a circular a 20 km/h (un garrot és quan a l'estiu la via d'una corba es vincla per la calor i hi ha perill de descarrilament)
Per les agulles hem de rebaixar la marxa a 30 km/h
Suport ciutadà
L'Associació d'Amics del Tren recollirà fins a mitjans de gener el suport d'entitats i particulars a aquestes mesures i han assegurat que 'no pararem d'insistir fins que s'hi faci alguna cosa. la via política, que siguin els representants els que ho tirin endavant ja l'hem esgotat, fa massa temps, hem de batallar nosaltres'. Des de la plataforma ciutadana Tren directe ja! ja s'han posat a disposició de l'Associació per fer el que calgui. S'hi han adherit també diverses entitats socials i empresarials com la UEA.