Page 1 of 1

Normativa comunitària de compensació per retards

Posted: Thursday 03/12/2009 10:55
by Guigui
Segons he llegit en un diari austríac, avui entra en vigor una normativa comunitària segons la qual l'operador haurà d'abonar un 25% de l'import del bitllet en retards superiors a l'hora del 50% en retards de més de dues hores. L'import mínim de la indemnització serà de 4 euros. A més, a partir de l'hora de retard, els viatgers tindran dret a refrigeris i àpats, sempre i quan hi hagi menjar disponible al tren o a l'estació o sigui "raonablement subministrable". En cas de perdre l'últim tren del dia, s'abonarà fins a un màxim de 50 euros per taxi o 80 euros d'hotel contra presentació de la factura.

La indemnització no procedirà en cas de desastres naturals o si el retard o cancel·lació és causat pel propi viatger o tercers (no especifica exactament què s'entén per això), ni tampoc si el viatger ha sigu informat a temps del retard abans de comprar el bitllet (també és inexacte, ja que no especifica si també és aplicable en casos de compra amb sortida immediata).

Curiosament, no he trobat cap mitjà en català o castellà que s'hagi fet ressò de la notícia.

Re: Normativa comunitària de compensació per retards

Posted: Thursday 03/12/2009 13:10
by Santfeliuenc
Hola,

Sí, curiosamente, a nosotros eso seguro que no nos interesa ya que nuestros medios de transporte siempre se encontrarán al 100 % dentro de todas las excepciones.

Saludos,
Sergio

Re: Normativa comunitària de compensació per retards

Posted: Saturday 05/12/2009 0:02
by josep_serre
Renfe ja ha adaptat la normativa comercial dels trens internacionals a aquesta normativa, en el cas dels trens per a recorregut espanyol, subjectes a la llei del sector ferroviari, ja tenen unes condicions més favorables.

Re: Normativa comunitària de compensació per retards

Posted: Sunday 06/12/2009 11:44
by Tony M. Nyphot
josep_serre wrote:Renfe ja ha adaptat la normativa comercial dels trens internacionals a aquesta normativa, en el cas dels trens per a recorregut espanyol, subjectes a la llei del sector ferroviari, ja tenen unes condicions més favorables.
Que consisteixen en una compensació del 50% de l'import del bitllet per a retards d'entre 60 i 90 minuts i del 100% per aquells retards superiors als 90 minuts, que és d'aplicació a tots els trens nacionals regulats per la Llei del Sector Ferroviari, que inclou els trens de rodalia de tots els nuclis però no és d'aplicació a FGC que desconec quina política de devolució de bitllets té, possiblement no en tingui cap.

Això vol dir que com a mínim es té dret a aquestes indemnitzacions, si bé molts productes de Renfe Operadora tenen condicions més beneficioses per a l'usuari però que en cap cas poden ser més perjudicials, per exemple a Rodalies Barcelona ja es proporciona un bitllet gratuït pels retards superiors a 15 minuts però pels reintegraments en efectiu tinc entès que s'apliquen les condicions de la LSF.

També s'ha de compensar per causes de força major

Posted: Thursday 26/09/2013 14:16
by Guigui
El Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees ha emès una sentència segons la qual les companyies ferroviàries no queden exemptes d'abonar una indemnització en cas de força major. L'argument del tribunal és que el viatger no pot rebre el servei que ha pagat, eximint -això sí- la companyia ferroviària de danys i perjudicis per altres conseqüències causades per aquestes circumstàncies.

Per aprofundir més en el tema, aquí teniu l'enllaç de la Comissió Europea referent als drets dels viatgers de ferrocarril vàlids per a tota la Unió Europea: http://ec.europa.eu/transport/passenger ... -rail.html