Page 1 of 1
TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Thursday 03/12/2009 20:09
by liniadelRipollés
Fa un temps vaig ensenyar-li a un forumaire la sortida d'emergència frontal dels cotxes del funicular de Montjuïc i ara regirant revistes he vist que els nous 9000 disposen de sortida d'emergència frontal. És a dir, la gent podria escapar comodament pel frontal del tren mitjançant una rampa de desplegament automàtic associada a l'ATC. Estem parlant ja que des del CTC es controlin les sortides d'emergència d'un tren de forma remota !!!!
Analitzant aquesta meravella, he arribat a la conclusió que les finestres d'emergència d'aquest tren haurien de ser abatibles automàticament per evitar haver de trencar-les amb el martell per part dels viatgers, element que continuaria dins el tren com a eina suplementària.
Suggereixo als fotracaires més proTMB que ens organitzin un viatge amb simulacre de sortida cames ajudeu-me pel frontal. Jo m'hi apunto !!!!
Re: TMB i la seguretat dels 9000
Posted: Thursday 03/12/2009 20:16
by Lluita1714
liniadelRipollés wrote:Fa un temps vaig ensenyar-li a un forumaire la sortida d'emergència frontal dels cotxes del funicular de Montjuïc i ara regirant revistes he vist que els nous 9000 disposen de sortida d'emergència frontal. És a dir, la gent podria escapar comodament pel frontal del tren mitjançant una rampa de desplegament automàtic associada a l'ATC. Estem parlant ja que des del CTC es controlin les sortides d'emergència d'un tren de forma remota !!!!
Analitzant aquesta meravella, he arribat a la conclusió que les finestres d'emergència d'aquest tren haurien de ser abatibles automàticament per evitar haver de trencar-les amb el martell per part dels viatgers, element que continuaria dins el tren com a eina suplementària.
En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.
Re: TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Thursday 03/12/2009 20:23
by liniadelRipollés
Permetre obrir manualment un tren per la banda frontal és un risc. Imagino els que fan juguesques de cap de setmana buidant extintors amb una nova paranormalitat seva.
Re: TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Thursday 03/12/2009 20:46
by Lluita1714
Aleshores hi ha alguna forma de que la porta no depengui d'una connexió amb la central o d'electricitat? Una bateria? un detector de xoc estil Air-bag?
Evacuació del 9000
Posted: Thursday 03/12/2009 23:54
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Suggereixo als fotracaires més proTMB que ens organitzin un viatge amb simulacre de sortida cames ajudeu-me pel frontal. Jo m'hi apunto !!!!
A Alstom ja van fer el simulacre, amb posterior simulació per ordinador, i donava que l'evacuació de tot un tren a la seva màxima capacitat per un sol frontal triga entre 5.30 i 6 minuts.
Re: TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Friday 04/12/2009 2:18
by victorcasta
La obertura de la porta frontal requerirà de confirmació per part del CCM. En el cas que fallessin les comunicacions i no hi hagués cap tipus de comunicació del tren amb el CCM, la porta es podrà obrir sense cap impediment.
Re: TMB i la seguretat dels 9000
Posted: Sunday 06/12/2009 11:56
by Tony M. Nyphot
Lluita1714 wrote:En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.
Si el vidre pot causar talls és de vital importància, una evacuació que generi una situació de risc addicional i gratuïta és del tot inadmissible.
Per altra banda quin sentit té que el tren es pugui evacuar en sis minuts si aquest temps d'evacuació no és uniforme a tota la via d'escapament? És a dir, també en sis minuts es pot evacuar tota la gent del túnel a l'andana d'una estació?
Re: TMB i la seguretat dels 9000
Posted: Sunday 06/12/2009 12:01
by Lluita1714
Tony M. Nyphot wrote:Lluita1714 wrote:En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.
Si el vidre pot causar talls és de vital importància, una evacuació que generi una situació de risc addicional i gratuïta és del tot inadmissible.
?
Això és cert.
També posaria laterals les barres, i no al mig, per tal de facilitar l'evacuació si fos necessari.
Evacuació
Posted: Sunday 06/12/2009 18:01
by Guigui
Tony M. Nyphot wrote:Per altra banda quin sentit té que el tren es pugui evacuar en sis minuts si aquest temps d'evacuació no és uniforme a tota la via d'escapament? És a dir, també en sis minuts es pot evacuar tota la gent del túnel a l'andana d'una estació?
El fabricant del material mòbil no es pot responsabilitzar de possibles mancances de la infraestructura. Per tant, em sembla bé que, per part seva, faci tot el que es trobi en les seves mans per a permetre una evacuació ràpida. I, sigui quin sigui el temps que hom trigui en sortir del túnel, una evacuació ràpida del tren permetrà una evacuació més ràpida en general.
Re: TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Sunday 06/12/2009 18:11
by victorcasta
Als extrems de les andanes hi han unes sales que serveixen de refugi en cas d'incendi a l'andana. Aquestes sales comuniquen amb l'altra andana, i a més, tenen una sortida directa a la via.
Re: TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )
Posted: Monday 07/12/2009 15:33
by Tony M. Nyphot
victorcasta wrote:Als extrems de les andanes hi han unes sales que serveixen de refugi en cas d'incendi a l'andana. Aquestes sales comuniquen amb l'altra andana, i a més, tenen una sortida directa a la via.
Moltes gràcies.
El meu comentari anava en el sentit d'evitar colls d'ampolla en una via d'evacuació, que en cas d'emergència poden arribar a ser molt problemàtics perquè poden generar una allau humana per la pressió de la gent del darrera que intenta seguir el ritme que en aquell moment li permet el pas.
Per norma general, una via d'evacuació no s'hauria d'estrènyer en cap punt. D'aquí la meva preocupació.