Page 1 of 1

Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 18:14
by metring
Avui hem estat a EdF, i hem vist una cosa que ens ha semblat força estranya: A la via 4, hi havia una composició simple de 451, a on estaven els llums encesos, les portes obertes i la gent pujava, ja que faltaven uns minuts per a que sortís. Al cap d'una estona, ha arribat per la mateixa via una altre composició, i s'ha dirigit cap a l'altre per acoplar-se i fer una composició doble. El que jo pregunto és si el procediment ha estat correcte, donat que l'estacionada tenia les portes obertes i pujava gent, i algú es podia haver caigut mentre pujava o a dins, si en aquell moment estava de peu :nose

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 18:37
by victorcasta
La sotregada a l'hora d'acoblar no és tan brusca. No passa res per fer-ho amb portes obertes i amb passatge a l'interior.

Per desacoblar, sí que cal tancar portes.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 18:49
by marc
Quan encara hi havia les 440 de dos cotxes al transpirinenc, era habitual que la 440 que estava captiva durant al dia en el tram Ribes-La Tour baixes fent l'ultim tren de la tarda, i s'acoples a una 440 de 3 cotxes a Ripoll. Per cert no es veritat que sigui necesari tancar portes per desacoplar, ja que ho he vist fer centenars de vegades a Vic tant el les 447 en doble com en les 440 en triple, quan deixaven el tercer tren a Vic, mai tancaven portes, el que feien era desconectar el primer tren i punt.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 19:00
by metring
Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 19:17
by canalcole
metring wrote:Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.
Mira aquest video meu (al minut 6.55), i veuras com no és tant brusc. ;)



Dir que en el moment d'aquest acoplament, les portes de la 440.222 (la de l'esquerra) estaven obertes.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Thursday 17/12/2009 19:21
by metring
Com a mínim, jo crec que haurien d'advertir al passatge d'alguna manera, sigui dient que no surtin o que no entrin en el moment clau. Potser si en aquell mateix moment puja algú amb dificultats, o carregat amb un cotxet de nen, etc., per molt que no sigui fort, el pot fer trontollar.

Experiència dins un tren

Posted: Thursday 17/12/2009 20:57
by Guigui
Excepte alguna experiència una mica brusca ja fa més de 25 anys, les maniobres d'acoblament que he viscut dins un tren han sigut entre suaus i imperceptibles.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Monday 21/12/2009 5:07
by Jordi Freixas
Sí, a Vic era ben habitual de veure els acoplaments entre trens que venien de Puigcerdà, i d'altres que es trobaven estacionats a Vic.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Friday 25/12/2009 23:41
by Archie-250
Quan venía de València amb el Regional Express, i a Tortosa van acoblar la 470 que finalitza allà i tornar a Barcelona en doble composició es va notar el cop i tal, però no es per fer caure la gent. Les portes estaven obertes i amb la il·luminació corresponent.

Salutacions. :hola

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Sunday 27/12/2009 14:45
by Pardal
El acoblament de dos trens amb engantxes automàtics pot ser molt brusc o imperceptible, segons la velocitat del tren en martxa, pero en condicions normales (2-3 km/h) si que es nota un leger moviment de la caixa. Per donar un exemple aqui us poso un video de l'acoblament d'una Class 57 a un Pendolino de la Virgin Trains



A Feve els maquinistes font practiques d'acoblament, per que els maquinistes acoblint els trens d'una manera imperceptible als viatgers, tant amb els gantxus scharfenberg, com amb el Alliance Full Size.

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Sunday 27/12/2009 17:47
by Jordi Freixas
I a què era degut aquest acoblament?

Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Sunday 27/12/2009 18:16
by Pardal
Els 57 de Virgin es utilisen per fer serveis comercials a Holyhead. El pendolino fa el trajecte desde London fins a Crewe en electric, la 57 li dona tracciò y energia desde Crewe. A mès es utilisen per trens turisticos, traslados de material y socors de trens averiados.


Re: Acoplament correcte o no?

Posted: Monday 28/12/2009 11:11
by Jordi Freixas
Està bé això. Ara bé... tampoc n'estic del tot segur, però el primer video a on apareix aquest acoplament, no tenia pinta de que la via estigués electrificada. És per això que m'havia montat la pel·lícula de que el Pendolino aquest ja era de tracció Diesel.