Page 1 of 1

Descoordinació de rellotges a Rodalies

Posted: Tuesday 29/12/2009 8:30
by metring
És ben cert el que explica una lectora de La Vanguardia. A Sants, jo m'he trobat desenes de cops que els rellotges de les pantalles, vagin endarrerits, i aquí passa a la inversa:

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200912 ... 02758.html

Rellotges per perdre el tren

ANNA GUILERA | Barcelona | 29/12/2009 | Actualizada a las 01:57 | Participación

Image

Rellotges descoordinats a l'estació de Plaça Catalunya (Barcelona). El rellotge instal·lat a l'andana marca les 8:09, mentre que el rellotge de la pantalla informativa marca les 8:13

A la imatge que la lectora Anna Guilera ens adjunta, es pot comprovar la descoordinació dels rellotges de la Renfe. D'aquesta manera, el primer rellotge que es veu quan s'entra a l'estació de Plaça Catalunya de, com a mínim, un metre de diàmetre i que sempre un consulta per confirmar que s'ha arribat amb temps suficient per agafar el tren, va com a mínim tres minuts retardat respecte l'hora de sortida dels trens.

"Així que arribes a l'estació, veus que tens temps de comprar tranquil·lament el teu bitllet i quan baixes a l'andana dos minuts abans de que marxi el teu tren te n'adones que aquest ha marxat sense tu", lamenta la lectora.

"I com es pot saber l'hora veritable que usa la Renfe per marcar la sortida dels trens?", es pregunta l'autora de la fotografia. "Doncs és la que s'indica a l'extrem superior dret de les pantalles de 'pròxim tren', una hora que per poder-la llegir t'hi has d'acostar i fixar expressament".

Malaruradament, afegeix, l'hora incorrecta no la marca només el rellotge gegant del vestíbul, sinó tots els rellotges circulars nous de fa un any situats en les andanes. A més, Anna Guilera explica que si vas a fer una reclamació a l'oficina d'atenció al client, sorprenentment, també te n'adones que hi ha dos rellotges que difereixen en tres minuts. I conclou que és un "exemple fantàstic per demostrar a qui t'atén que això és un desgavell, un lloc on saber l'hora exacta és tan important".

Definició imprecisa, també

Posted: Tuesday 29/12/2009 11:51
by Guigui
Detall a banda: el rellotge no és a l'andana, sinó al vestíbul.

Quant al tema del fil en si, és amb potineries com aquestes que ens volen fer veure que són el melic del món mundial ferroviari.

Re: Descoordinació de rellotges a Rodalies

Posted: Tuesday 29/12/2009 13:21
by marc
Quina sort que el que vagi descorinat nomes sigui l'hora. A Vic des de que han posat les noves pantalles la informació es un caos. Els teleindicadors de les andanes o diuen coses equivocades, els falta informació o simplement no funcionen. La megafonia ha passat de ser hiper repetitiva a ser hiper escassa, a mes de tenir errors a cabassos i les TFT o no diuen res o expliquen els trens de tot el dia. A mes no se perque les TFT com la megafnia sempre acaben dient "cabeza de via". Com veieu els errors de les TFT no nomes es l'hora que marquen

Re: Descoordinació de rellotges a Rodalies

Posted: Tuesday 29/12/2009 16:09
by Albert
Hora? Pantalles informatives? Per això tenim una estació nova de trinca a Martorell! Bé, ja sé que només ha estat reformada, però de com era a com és, és com si fos nova. Desconec si hi ha algun rellotge, però tant és si estigués retardat 3 o 4 minuts. Allà la meravella són els panells "informatius" i les pantalles amb "informació": una patalla molt ben col·locada que la veus de cara en val·lidar el teu títol i un panell informatiu a cada andana. Jo no sé quant fa que van fer nova l'estació, un any o un any i mig potser, però només les he vistes funcionar durant unes setmanes. Després van passar a dir allò tan útil de "Renfe Rodalies" i ara ja les tenen totalment apagades. Deu ser per l'estalvi energètic. I això passa a Martorell, però sé que també passa a les andanes de Molins de Rei i segur que també passa a molts altres llocs.

(Mode reinvindicatiu ON)
A un li pot semblar una mica exagerat això de necessitar pantalles que t'indiquin per on surt/passa cada tren, però en una estació com Martorell això no és pas una tonteria. Pel fet de tenir dues vies principals (1 i 2), les 3 secundàries habituals (4, 6 i 8) i una de secundària que rarament es fa servir (la 3) fa que quan arribes a l'estació et faci falta saber cap a on has de caminar. A més, a les vies 4, 6 i 8 surten trens tant cap a BCN-Terrassa (R4) com cap a Sant Cugat-BCN-L'Hospitalet(R7). És costum que aquests últims sempre siguin a la via 8 ... però de tant en tant la nostra estimada Renfe innova una mica i quan te n'adones veus com marxa el tren del costat (que era el teu), has de baixar a Castellbisbal o bé fas una excursió pel Vallès Occidental. D'altra banda, fent un exercici de sapiència ferroviària, hom podria mirar l'horari sencer de la línia i endevinar si el proper tren ve de Vilafranca/Sant Vicenç (per tant via 2) o surt des d'aquesta estació (vies 4/6 habitualment). El problema és que les no-incidències de més de 10 minuts de retard en una línia on els trens acostumen a passar cada 15 minuts fan que ja no sàpigues si arriba abans el que ve tard o sortirà primer el que és a l'estació.... Això a la franja de 7 a 9 del matí ja és ciència ficció ja que hi ha trens que surten enacara més seguits (a la Renfe li agrada també posar un tren de mercaderies a les 8.20 per amenitzar l'espera). Evidentment, la megafonia encara funciona com sempre i és la única que aclareix els dubtes. Però si només ens podem fiar d'això ... per què s'han gastat els diners en pantalles i panels que porten més d'un any apagats??
(Mode reivindicatiu OFF)

En fi, tota una història de por per dir que un rellotge amb tres minuts de retard a Plaça Catalunya és greu, si no fos perquè el tren que has d'agafar vindrà amb un retard encara més gran i que "a comarques" Renfe encara ens tracta igual o potser pitjor.

Possible millora

Posted: Wednesday 30/12/2009 12:45
by Guigui
En principi, el tema dels rellotges i les pantalles informatives és una cosa que podria millorar amb l'imminent traspàs.

Re: Descoordinació de rellotges a Rodalies

Posted: Wednesday 30/12/2009 13:27
by Nozomi
El tema de les pantalles planes i els LEDs d'informació "RENFE RODALIES" hem sembla un caxondeo. Primer perque no crec que le spantalles TFT siguen necessàries. A simple vista són més fràgils, la informació que donen és la mateixa que a un panell de LEDs però pel meu gust molt difícil d'entendre.

Amb uns bons panells de LEDs informant de les següents eixides ¿cal indicar l'arribada? amb distinció de colors per a que no semble tot igual hauria de ser suficient, però amb l'apatia que hi ha al nostre país... jo encara no he vist funcionant ni les pantalles ni els LEDs ni la megafonia a l'estació de El Prat i quan l'utilitzo alguns dilluns pel matí per anar al Clot és un "sinvivir" per saber quin és el tren directe, has de mirar els horaris i creuar els dits perque el tren que vinga indique clarament la destinació.

Foc d'encenalls

Posted: Wednesday 30/12/2009 13:55
by Guigui
Com en tot el que toca Renfomentadif, compten més les exterioritats que l'important. Flotamamodennaduropa però retards continus i servei lamentable (excepte AV, és clar); pantalles TFT però amb informació escadussera i confusa; etc.

Re: Foc d'encenalls

Posted: Thursday 31/12/2009 0:13
by UT596001
Guigui wrote:Com en tot el que toca Renfomentadif, compten més les exterioritats que l'important. Flotamamodennaduropa però retards continus i servei lamentable (excepte AV, és clar); pantalles TFT però amb informació escadussera i confusa; etc.
Pitjor ho tenim als autobusos interurbans: ni flota moderna, ni funcionen les pantalles instal·lades fa TRES anys a moltes estacions d'autobusos i en molts autobusos el rètol de destinació, amb sort, és un DIN A4 amb la destinació escrita a mà, i molts cops no en porta. I de retards, tots els que vulguis...

Però en fi, els usuaris de l'autobús interurbà som molt feliços pensant que depenem de la Generalitat i no del malvat estat espanyol! (noti's la ironia...)

Re: Foc d'encenalls

Posted: Thursday 31/12/2009 1:00
by josep_serre
Els rètols de destinació a mà amb fulls din-a 4 no és una cosa actualment freqüent ni molt menys, i és força menys freqüent que fa 10 anys, els retards en els autobusos són propis d'aquest mitjà de transport, les estacions d'autobusos són una assignatura pendent de la Generalitat des de fa molt de temps amb l'excepció de les més importants, però no ens enganyem la culpa d'això és principalment dels ajuntaments afectats, i pel que fa a la flota en general, els autobusos que circulen són força moderns res a veure amb el que hi havia fa 10 anys que determinades estacions d'autobusos semblaven simplement un museu de ferralla, actualment la majoria d'autobusos interurbans són de pis baix i els que no ho són tenen unes condicions de confort més que bones, quant a la informació a temps real es va començar a instal·lar pantalles d'informació en algunes estacions d'autobús on sí que han funcionat almenys durant un temps, potser caldria dirigir-se a l'ATM per saber perquè no s'ha implantat més o no funcionen en altres casos.
UT596001 wrote:
Guigui wrote:Com en tot el que toca Renfomentadif, compten més les exterioritats que l'important. Flotamamodennaduropa però retards continus i servei lamentable (excepte AV, és clar); pantalles TFT però amb informació escadussera i confusa; etc.
Pitjor ho tenim als autobusos interurbans: ni flota moderna, ni funcionen les pantalles instal·lades fa TRES anys a moltes estacions d'autobusos i en molts autobusos el rètol de destinació, amb sort, és un DIN A4 amb la destinació escrita a mà, i molts cops no en porta. I de retards, tots els que vulguis...

Però en fi, els usuaris de l'autobús interurbà som molt feliços pensant que depenem de la Generalitat i no del malvat estat espanyol! (noti's la ironia...)