Page 1 of 1

Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Posted: Thursday 07/01/2010 22:59
by Guigui
Amb el caos que impera des de fa mesos a la xarxa berlinesa d'S-Bahn a causa de la revisió de bona part del material mòbil per deficiències de manteniment, que ha causat supressions de trens i trams de línia, l'ajuntament està pensant si obre un concurs per a part de la xarxa (almenys un 25%) al qual es puguin presentar altres empreses que la DB, o bé la gestió per l'empresa municipal de transports BVG.

En tot cas, l'adjudicació no seria fins al 2012, i l'inici de la concessió el 2017.

Font: Der Spiegel

Re: Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Posted: Friday 08/01/2010 17:07
by marcel
Es que la renfe no és tant dolenta... està amb sintonia amb les animalades que es fan a qualsevol racó de mon...

La diferència

Posted: Friday 08/01/2010 17:47
by Guigui
Però a Alemanya no ha calgut un estira-i-arronsa de dècades perquè el Land de Berlín pugui decidir solet què fa amb el seu servei de rodalia.

Re: La diferència

Posted: Friday 08/01/2010 18:58
by marcel
Guigui wrote:Però a Alemanya no ha calgut un estira-i-arronsa de dècades perquè el Land de Berlín pugui decidir solet què fa amb el seu servei de rodalia.
Els matisos són diferents però la base és la mateixa. A totes dues ciutats el servei de rodalies es deficient...
Jo com a ciutadà vull que les coses funcionin bé. Més ben igual qui se'n encarregui...

Procés més ràpid

Posted: Friday 08/01/2010 19:04
by Guigui
Aleshores, faré la següent pregunta: Renfomentadif s'hauria espavilat més si hagués planat abans l'ombra de la rescissió de contracte per part de la Generalitat a causa del desgavell que s'ha accentuat els darrers tres o quatre anys?

Re: Berlín sospesa liberalitzar S-Bahn

Posted: Friday 08/01/2010 19:10
by marcel
si ho plantejem des d'un punt de vista d'empresa privada, evidentment que si. Pero com a empresa publica que és... tinc seriosos dubtes.

Compliment dels termes contractuals

Posted: Friday 08/01/2010 19:16
by Guigui
En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.

Re: Compliment dels termes contractuals

Posted: Friday 08/01/2010 19:27
by marcel
Guigui wrote:En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.
Si fos creient et diria allò de: Deu t'escolti...

Canvi de noms

Posted: Friday 08/01/2010 19:29
by Guigui
Doncs canvia-ho per: en Pepiño t'escolti. :)

Evidentment, no és Déu, i prou que es nota en el servei...

Re: Compliment dels termes contractuals

Posted: Friday 08/01/2010 21:18
by Pere
Guigui wrote:En les condicions del traspàs de rodalia acabat de fer, la Generalitat tindrà la potestat d'atorgar el nou contracte programa a l'empresa que decideixi. A més, Adif serà cridat a capítol cada vegada que la seva actuació presenti greus deficiències. No sé com està el tema de la rescissió del contracte programa en cas de greus incompliments de l'operador adjudicatari, però és possible que també estigui prevista.

En resum, si tot això s'hagués fet fa anys, segur que el servei de rodalia de Barcelona seria diferent. I el mateix podem dir, però desgraciadament encara en futur, del servei de regionals a Catalunya.
Abans de tot dir que no estic gens a favor de l'actual gestió del servei de rodalies, però Renfe en qualsevol cas està obligada a traspassar els 250 trens que destina al nucli de rodalia de Barcelona, així com als treballadors, en cas que la Generalitat acomiadi l'operadora del servei de rodalia?

Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?

Condicions d'operar

Posted: Friday 08/01/2010 21:23
by Guigui
Pere wrote:Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?
Això, evidentment, és una altra cosa. Jo parlava des de la teoria, però queda clar que Renfe té la tranquil·litat que, pel que fa a disponibilitat de material mòbil, pràcticament ningú podrà tossir-li a la cara.

A no ser que facin precisament com a Berlín, adjudicar el contracte programa a cinc anys vista perquè l'operador guanyador tingui temps d'encarregar el material mòbil.

Re: Compliment dels termes contractuals

Posted: Friday 08/01/2010 22:43
by victorcasta
Pere wrote:Abans de tot dir que no estic gens a favor de l'actual gestió del servei de rodalies, però Renfe en qualsevol cas està obligada a traspassar els 250 trens que destina al nucli de rodalia de Barcelona, així com als treballadors, en cas que la Generalitat acomiadi l'operadora del servei de rodalia?

Qui té 250 trens actualment per destinar al nucli de rodalies i operar en el termini mínim d'un any ?
L’acord també especifica que si la Generalitat decidís no renovar el contracte amb Renfe Operadora, la Comissió Mixta d’Afers Econòmics i Fiscals haurà d’acordar la valoració dels mitjans materials (material mòbil) i personals (uns 900 empleats) a transferir a la Generalitat.

Font: Generalitat de Catalunya