Extorsió al port de Barcelona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Extorsió al port de Barcelona

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... encia.html

Penes de sis i set anys de presó per a cinc camioners del port acusats d'extorquir la competència

08/01/10 02:00 - Barcelona - l.s

L'Audiència de Barcelona ha imposat set anys de presó al president de l'associació de transportistes Transcont i sis anys de presó al vicepresident i a tres membres de la junta directiva per haver extorquit altres camioners autònoms al port de Barcelona entre els anys 2004 i 2006. El tribunal els considera responsables d'associació il·lícita i extorsió continuada i absol d'aquests mateixos delictes dos membres més de la junta directiva de Transcont que també van ser jutjats per aquests fets. L'Audiència considera provat que, «amb un ànim evident de lucre personal», el president i el vicepresident de Transcont, Antonio García i Manuel Martorell, van crear un grup organitzat per instaurar «un monopoli irregular, real i material» del transport de mercaderies al port i van generar «un ambient de temor» perquè els autònoms que volguessin operar a la zona ho fessin afiliant-se a Transcont, la qual cosa implicava signar un contracte de col·laboració –que no els atorgava el dret a participar en les funcions de l'associació– i pagar 6.000 euros. Els ingressos que rebia Transcont i els pagaments als socis es feien a través de la mercantil BCN, que García i Martorell haurien creat per centralitzar el flux econòmic generat pels autònoms. Segons el tribunal, si els camioners no accedien a les seves pretensions, el grup duia a terme «accions de danys, coaccions i violència» contra ells, com ara punxar les rodes dels camions, cremar-los o llançar boles d'acer a vehicles en marxa. La sentència concreta que els condemnats van aconseguir 437.251 euros dels autònoms, i els obliga a indemnitzar amb un total de 36.000 euros cinc camioners que van signar el contracte de col·laboració esmentat. El tribunal ha acordat també la dissolució de Transcont quan la sentència sigui ferma.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No arriba a extorsió, però va de càrtels

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/economia/Competencia ... 15396.html

Competència multa el Port de Barcelona i dues patronals de transport amb més de 20 milions

La CNC sanciona amb 15 i 5 milions a les associacions ALTC i Cotraport, respectivament, i 100.000 euros al Port, per participar en un càrtel de transport de contenidors

EFE
Barcelona | Actualitzada el 14/01/2013 12:42

La Comissió Nacional de la Competència (CNC) ha imposat multes a dues associacions de transport de contenidors que sumen 20,46 milions i ha sancionat amb 100.000 euros al Port de Barcelona per participar en un càrtel en el transport de contenidors per carretera al port de Barcelona.

En una nota de premsa, la CNC considera acreditat que, entre gener de 2006 i març de 2011, hi va haver un acord de fixació de preus i condicions comercials, de limitació o control de la producció i de repartiment de mercat en el transport per carretera de contenidors entre dues associacions.

Es tracta de l'Associació Logística de Transport de Contenidors (ALTC) i l'Associació d'Autopatrons i Empresaris de Transports de Contenidors i Afins per carretera de la província de Barcelona (Transcont).

A la primera se li ha imposat una multa de 15,21 milions d'euros, mentre que la segona, que ara es denomina Cotraport, haurà de pagar 5,25 milions.

Segons la CNC, aquestes associacions pactaven la tarifa de preus, la forma i el termini de pagament i els rappels del transport de contenidors per carretera al Port de Barcelona.

Amb la finalitat de controlar l'oferta, les dues associacions disposaven dels seus respectius censos de camions, els associats havien de sol·licitar autorització a la seva associació per augmentar la seva flota de camions i aquesta, en assemblea i a proposta de la junta directiva, decidia sobre l'esmentada ampliació.

Els camions que obtenien l'autorització per operar al recinte del Port de Barcelona portaven en zona visible un distintiu que els identificava com a membres de Transcont o de l'altra entitat (ALTC).

Per no competir entre ells, l'ALTC elaborava, amb el consens de Transcont, l'anomenat "observatori de costos" de les empreses, que incloïa el llistat de preus per tram quilomètric, i les dues associacions acordaven també els increments de les tarifes, bé d'acord a l'IPC o al preu del combustible.

La CNC conclou que "aquests comportaments han distorsionat els elements competitius que poguessin existir en l'oferta de l'activitat de transport de contenidors al Port de Barcelona", ja que "el càrtel format pels autònoms i les empreses ha alterat les condicions de competència que podien existir en aquest mercat".

Quant a la responsabilitat de l'autoritat portuària, aquest organisme considera "acreditat que, almenys des de 2007, participava en l'organització i operativa de l'observatori de costos, primer subcontractant el servei i després de manera interna, elaborant els documents de base per calcular el cost del transport".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”