Page 1 of 62
Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 02/01/2010 12:37
by suiza1957
Sera interessant si podem obrir aquest fil, per anarnos donan noticies de com va el traspas i com ho esta fent la Generalitat. Mes que res per veura com ho fan.
Re: SEGUIMENT DEL TRASPAS DE RODALIAS
Posted: Saturday 02/01/2010 12:39
by suiza1957
Primera questio: la linea de Puigcerda esta inclosa en el paquet al ser de rodalies. Veurem aviat millores?
Re: SEGUIMENT DEL TRASPAS DE RODALIAS
Posted: Saturday 02/01/2010 12:51
by liniadelRipollés
Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...
suiza1957 wrote:Primera questio: la linea de Puigcerda esta inclosa en el paquet al ser de rodalies. Veurem aviat millores?
Re: SEGUIMENT DEL TRASPAS DE RODALIAS
Posted: Saturday 02/01/2010 13:10
by Vilarrubla
liniadelRipollés wrote:Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...
A veure si tens una bona intuició XD
----
Per cert, estaria bé que algú arreglés el títol del tema, fa una mica del mal als ulls jeje.
Re: SEGUIMENT DEL TRASPAS DE RODALIAS
Posted: Saturday 02/01/2010 13:14
by Lluita1714
Bé, jo era més partidari de canviar el nom al fil ja existent, però bé, potser un cop aconseguit, sigui interessant encetar un de nou.
Re: SEGUIMENT DEL TRASPAS DE RODALIAS
Posted: Saturday 02/01/2010 14:47
by metring
Si, però amb el títol en minúscules i al fil de Ferrocarril a Barcelona
Extensió a Ribes
Posted: Saturday 02/01/2010 19:24
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...
D'entrada, milloraria la connexió en benefici de les empreses pròpies. I, de pas (a saber si ho han previst i tot), dels usuaris que tinguin un mínim interès en no haver de tirar de cotxe per anar a qualsevol lloc.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 02/01/2010 22:27
by rogermelcior
Avui ha aparegut aquest anunci als diaris nacionals.... No deien que eren de fets, no paraules?
Plural a singular
Posted: Saturday 02/01/2010 22:36
by Guigui
Ho dius pel canvi de la denominació "Rodalia" en singular?
Re: Plural a singular
Posted: Saturday 02/01/2010 22:44
by Lluita1714
Guigui wrote:Ho dius pel canvi de la denominació "Rodalia" en singular?
No home, que és publicitat, paraules, promoció de tot, quan no es podrà fer res. Paraules que citen a fets impossibles d'esdevenir.
Fum
Posted: Saturday 02/01/2010 22:47
by Guigui
Això de la venda massiva de fum ja ve de lluny.
"Pel cotxe oficial, som-hi!"
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 02/01/2010 22:53
by Mako448
Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància
=?
Avui he agafat per primer cop Rodalies ja depenent de la generalitat,i de moment tot continua igual,a veure dintre d'uns mesos si millora alguna cosa,
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 02/01/2010 23:14
by Lluita1714
Mako448 wrote:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància
=?,
No crec, són propietat de Renfe. Però la generalitat podria posar una clàusula de netedat, però clar, això ja seria tocar els co....
El que em pregunto és... Si la generalitat decideix canviar d'operadora, caldrà comprar trens nous? Renfe els deixaria prestats? Quines companyies creieu que s'apuntarien al concurs un cop liberalitzat el sistema (Alsa, continental Rail, Alsina Graells, FGC, SNCF, DB, BR...)
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 02/01/2010 23:31
by canalcole
Mako448 wrote:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància
=?
I 252, 449, 450...
Avui he vist una 440 que feia pena, però dues 440R d'MD/470 (no es podia ni veure) que anaven...
I aquest dimarts hi havia una 470, aparcada a l'Estació de França, que era completament negra!!! Des de el cotxe remolc fins el cotxe motor! Negre totalment...!!!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 0:38
by metring
Nou post al bloc d'en rogermelcior, dedicat al traspàs:
http://www.rogermelcior.cat/02/01/2010/ ... um=twitter
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 1:14
by victorcasta
Lluita1714 wrote:Mako448 wrote:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància
=?,
No crec, són propietat de Renfe. Però la generalitat podria posar una clàusula de netedat, però clar, això ja seria tocar els co....
El que em pregunto és... Si la generalitat decideix canviar d'operadora, caldrà comprar trens nous? Renfe els deixaria prestats? Quines companyies creieu que s'apuntarien al concurs un cop liberalitzat el sistema (Alsa, continental Rail, Alsina Graells, FGC, SNCF, DB, BR...)
Ja s'ha parlat dels contractes de neteja de trens i estacions en alguna entrevista, on s'ha posat de manifest que en els contractes actuals no s'exigia cap mínim.
En quant als trens, els trens de rodalia de Barcelona segueixen sent de Renfe i no passen a ser de la Generalitat. Si es decideix per canviar d'operador, el nou operador caldria aportar el seu material mòbil. Però tot és negociable i tot és possible. És possible prorrogar-li el contracte a Renfe (el més probable) i en cas d'adjudicar la operació en concessió, es pot donar el cas que se li a FGC i que aquesta llogi els trens a Renfe, com fa a la línia de La Pobla, o que des del govern s'impulsi una nova operadora participada per FGC i Renfe, etcètera. De fet, si els sindicats no han fet més mobilitzacions ha estat perquè de moment no se subroga personal i es pot pensar que es garantirà el seguiment de Renfe a Catalunya, tant en solitari com en consorci. Hi ha un munt d'escenaris possibles en el futur, però de moment es vol donar la oportunitat a Renfe de canviar el seu model de gestió davant les exigències d'un nou amo.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 1:24
by rogermelcior
victorcasta wrote:
En quant als trens, els trens de rodalia de Barcelona segueixen sent de Renfe i no passen a ser de la Generalitat. Si es decideix per canviar d'operador, el nou operador caldria aportar el seu material mòbil. Però tot és negociable i tot és possible.
En un entrevista a la COM el Secretari de Mobilitat Manel Nadal va assegurar que en cas de canvi d'empresa operadora el material mòbil i el personal passaria a ser de la nova empresa operadora. En el BOE no en diu res però és el més lògic, perquè han estat trens pagats amb fons públics i a la pràctica suposarien una barrera d'entrada importantíssima per una nova empresa (cap empresa actualment pot aportar els material mòbil i els treballadors formats per a prestar el servei).
Com has dit molt bé el tema mínims en neteja, contractes externs... s'ha estat remarcant aquests dies des del DTOP.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 1:32
by Oriol
I dic jo si en comptes de fer tanta propaganda a bombo i platet no seria més efectiu que demostressin les facta en el dia a dia i deixenssin els verba per quan tinguessin algo sobre el que parlar. Per cert, fóra bò que tant que parlen de transparència, publiquin quant els hi ha costat fer aquesta xorrada d'anunci.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 1:32
by Lluita1714
rogermelcior wrote: (cap empresa actualment pot aportar els material mòbil i els treballadors formats per a prestar el servei).
O això o podrem veure ferrocarrils portuguesos aquí
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 03/01/2010 13:23
by sergi
Mucho me temo,que a corto plazo el único cambio visible será el nuevo "logo".
Leí que sería una "R" en fondo color naranja,o algo así..
No sé si estará disponible por algún lado,para que alguien "lo suba" y lo veamos.